بررسي روش‌هاي حذف دي‌اکسيد‌کربن از گازهاي خروجي

kooch_kooloo2002

عضو جدید
چكيده
امروزه يکي از بزرگترين مسائل زيست محيطي جهان، افزايش بيش از حد گازهاي گلخانه‌اي مي باشد. در بين گازهاي گلخانه‌اي دي‌اکسيد‌کربن به دليل دارا بودن بالاترين زمان ماند و بيشترين مقدار در اتمسفر مهمترين گاز گلخانه‌اي محسوب مي‌شود. با توجه به گزارشات به دست آمده از مراکز تحقيقاتي و صنعتي، نيمي از کل انتشار دي‌اکسيدکربن توسط صنايع و نيروگاه‌هاي با منبع سوخت فسيلي توليد مي‌شود. صنعت توليد آهن و استيل به دليل مصرف بالاي سوخت‌هاي فسيلي به عنوان يکي از مهمترين مراکز انتشار دي‌اکسيد‌کربن به اتمسفر محسوب مي‌شود. در اين مقاله، ميزان انتشار دي اکسيد کربن از صنعت آهن و استيل و روش‌هاي حذف اين گاز از گازهاي خروجي مورد مطالعه و بررسي قرار گرفته‌اند. در ابتدا، ميزان دي‌اکسيدکربن توليدي از اين صنايع مشخص شده و سپس با توجه به غلظت گازهاي خروجي و شرايط عملياتي، بهترين روش براي حذف دي‌اکسيدکربن ارائه شده است. با توجه به بررسي‌هاي انجام شده، جذب فيزيکي به عنوان مناسب‌ترين روش براي حذف دي‌اکسيد‌کربن از گازهاي خروجي اين واحدها پيشنهاد شده است.

واژه‌هاي كليدي: گازهاي گلخانه‌اي، دي‌اکسيد‌کربن، صنعت آهن و استيل، جذب فيزيکي
 

n.khaledi

عضو جدید
سلام لطفا
این مقاله رو میفرستین واسم ممنونم :smile:
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

bararim

عضو جدید
darkhast

darkhast

ba salam man natunestam magalatuno peida konam khastam bebinam mitunid baram sendesh konid?mamnun misham:redface:
 

ghzshadow

عضو جدید
کاربر ممتاز
ba salam man natunestam magalatuno peida konam khastam bebinam mitunid baram sendesh konid?mamnun misham:redface:

زبان سایت فارسی هست مهندس جان. اگر در پست های بعدیتون فارسی تایپ کنید، ممنون میشیم...
مقاله ای که دوستمون چکیدشو گذاشتن، تو سیویلیکا موجود هست. لینک دانلود میزارم براتون.

موفق باشید...

فایل اصل مقاله درخواستی تحت عنوان "بررسي روشهاي حذف دي اكسيد كربن از گازهاي خروجي فرايندهاي متالوژيكي" از طریق لینک زیر قابل دریافت است:

http://ifile.it/3fwj7xn/REFRACTORY01_031_726673_6607b.pdf

(
حجم فایل: 402.78 كيلوبايت کیلوبایت)

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Hossein 43

عضو جدید
با سلام. یکی از پروژه هایی که کار کردم و بعدا تبدیل به ثبت اختراع شد، ***** متخلخل فلزی بود که با استفاده از تخلخل بالا، گازهای خروجی از برج های تقطیر مراکز صنعتی رو با درصد بالا، ***** میکنه. متاسفانه بدلیل دبی حجمی و جرمی بالا در منبع اگزوز اتومبیل ها، نمیشه از این ***** در آنها استفاده کرد. امروزه در کشور های جهان از منبع های کانیستر دار استفاده می کنند که بعضی از آنها نیز دارای کربن کانیستر هستند. وجود کانیسترها در اگزوز باعث اختلاف فشار بعد و قبل از منبع می شود که برای حل این مشکل از قطعه ای به نام سایکلون (Cyclone) استفاده میکنند که دود را با فشار وارد منبع میکنند و خارج میکند. http://upload.tuningtalk.com/upload/Cyclone.jpg * لطفا یک آپلود سنتر دائمی بدون نیاز به هیتلر شکن معرفی کنید. * لطفا لینک قرار دادن عکس و فیلم را فروم قرار دهید.
 
بالا