[ برج ] پارک مرکزی ژان نوول در سیدنی؛ اسمان خراش نا محسوس

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز




پارک مرکزی ژان نوول اوایل این ماه "پارک مرکزی" توسط معمار فرانسوی" ژان نوول" طراحی شد.

از نقشه های این طرح در سال 2008 پرده برداری شد.این پارک در شهر سیدنی در سایت قبلی کارخانه آبجو سازی قرار دارد.دراین پروژه ی 600 میلیونی که از 2 برج 16 و33 طبقه ای که بر فراز یک سکوی تفریحی واقع شده با مساحت 250000 متر مربع و با مدیریت فریزر و شامل چندساختمان طراحی شده ،یک پارک شهری است.در این پروژه، ژان نوول با همکاری هنرمند و گیاه شناس فرانسوی "پاتریک بلانس" دوازده باغ عمودی را ضمیمه نمای برجها میکند.احجام سبز و نوارهای سبز رنگ ِ افقی با ایوان هایی که برجها را به گیاهان سبز پیچیده اند، محوطه ی پارک ِ مرکزی را در قلب حومه ی جدید به سمت این ساختمان سبز گسترش میدهد.



برج شرقی پروژه ی" پارک مرکزی" یک وضعیت نمایشی را از طبقات بالای یک بلوک پیش آمده مونومنتال، به نمایش میگذارد.این هلیوستات سیستم مبتکرانه ی ِ ثابت و پانل های آینه ای موتورداری را با هدف جذب نور خورشید و انعکاس به سمت اتریوم و همچنین به سمت تراس فضای باز در شب با یکدیگر ترکیب میکند .

این سیستم توسط" یان کرسال" هنرمند نورپرداز، به صورت تمام رنگی و با شمایل ِ تئاتر گونه ای برجها را از دیدگان محو میکند. پروژه توام با توسعه تجاری 274 میلیونی ِ ده تا پانزده طبقه ای است که توسط معما ر بریتانیایی فاستر و همکارانش به خوبی ِ یک پارکینگ زیرزمینی جدید طراحی شده است. ساخت و ساز در پارک اصلی و راههای جدید از مارس 2010 در دست ساخت است و پارک مرکزی از دسامبر امسال شروع به فعالیت میکند.




2

3

4

منبع:اتود



 
بالا