[ برج ]معرفی 11 برج کج در جهان + عکس

imah

عضو جدید
کاربر ممتاز
در ساختمان های بلند، وقتی ساختمان بر روی یک محل نه چندان محکم بنا شود این اتفاق خواهد افتاد. ساختمان شروع به کج شدن می کند و هر سال زاویه آن بیشتر و بیشتر می شود و هرچند ممکن است قرن ها زمان ببرد اما در نهایت در صورتی که تلاشی جدی برای ثبات آن انجام نشود فرو خواهد ریخت. اینها مسائلی هستند که در مورد این 11 برج اتفاق افتاده است.

1) دو برج بولونیا ، ایتالیا
این دو برج در بین سالهای 1109 و 1119 ساخته شده اند. برج بلندتر Asinelli و برج کوتاه Garisenda نامیده می شود. Asinelli در حدود 319 فوت ارتفاع دارد. این دو برج برخورد رعد و برق، آتش سوزی، حملات و بمباران های جنگ جهانی دوم را تجربه کرده اند. Garisenda که چندین بار در کتاب کمدی الهی دانته به آن اشاره شده است از قرن 14 به دلیل نرم شدن زمین شروع به کج شدن کرده است.








2) بیگ بن ، انگلستان
برج ساعت پارلمان بریتانیا (که معمولا به عنوان بیگ بن شناخته می شوند)، با توجه به اسنادی که به تازگی منتشر شده است، 0.26 درجه کج شده است. سطح شیب از سال 2003 به 0.9 میلیمتر در سال افزایش یافته و به نظر می رسد که تحولات زیرزمینی از جمله ساخت پارکینگ و گسترش مترو باعث این مشکل شده است.








3) برج کلیسای Suurhusen ، آلمان
برج این کلیسا کجترین برج در جهان است. زاویه برج پیزا معروف 1.22 درجه است اما زاویه این برج که در قرون وسطی در شمال غربی آلمان ساخته شده است در حال حاضر 5.193 درجه است. این کلیسا بر روی یک پایه ساخته شده از درخت بلوط بر روی یک منطقه باتلاقی بنا شد و زمانی که زمین خشک شد چوب ها دچار پوسیدگی می گردند و این باعث ایجاد شیب می شود.









4) برج کلیسای Frankenhausen ، آلمان
این برج بر روی یک زمین ناپایدار ساخته شده است که حداقل از سال 1640 شروع به کج شدن کرده است. در سال های اخیر زاویه این برج به 4.8 درجه رسیده است. تلاش برای ایجاد ثبات در آن با شکست روبرو شده است و به نظر می رسد که برج این کلیسا به زودی سقوط خواهد کرد.









5) برج پیزا ، ایتالیا
این برج بر روی خاک رس نرم ساخته شده و کج شدن آن فقط چند سال پس از ساخت آن شروع شد. پس از اتمام در سال 1350 ، با گذشت زمان زاویه این برج 16000 تنی مخاطره آمیز شد. در سال 1990 برای جلوگیری از فروپاشی آن حدود 2 میلیون پوند سرب در زیر یکی از اضلاع آن وارد کردند.






6) برج Nevyansk ، روسیه
این برج به دستور پتر کبیر در نیمه اول قرن 18 توسط Akinfiy Demidov معروف ساخته شده است. ارتفاع برج 57.5 متر از سطح زمین است. با توجه به اندازه گیری های اخیر، انحراف آن از قسمت بالای برج 2.20 متر است. تاریخ دقیق ساخت آن مشخص نیست اما با توجه به منابع تاریخی بین سالهای 1721 و 1745 ساخته شده است.







7) برج Burano ، ایتالیا
قدمت این برج به قرن 15 بر میگردد و به دلیل نشست اتفاق افتاده در زمین مقداری کج شده است. مردم محلی به آن برج مست می گویند.






8) برج Torun ، لهستان
یکی از جذابترین و معروفترین برج ها در لهستان که به عنوان بخشی از دیوار شهر در قرن 14، البته با عنوان یک برج راست ساخته شد. اما پس از خم شدن آن که احتمالا ناشی از ناپایداری زمین بوده است به یکی از جاذبه های توریستی تبدیل شد. انحراف آن در حال حاضر 146 سانتی متر است.







9) Oude Kerk ، هلند
این کلیسای قدیمی که در سال 1246 ساخته شده قدیمی ترین ساختمان در دلفت است و برج در بین سالهای 1325 و 1350 به آن اضافه شده است. مردم محلی همواره ترس فرو ریختن این برج را داشته اند.








10) برج Bedum ، هلند
زاویه این برج هم بیشتر از برج پیزا است. برج پیزا با ارتفاع 55.86 متر حدود 4 متر متمایل شده اما این برج 35.7 متری 2.16 متر انحراف دارد. پس اگر هر دو برج ارتفاع یکسانی داشتند شیب Bedum بیش از پیزا خواهد بود.







11) دروازه اروپا ، برج دروازه پایتخت و استادیوم المپیک
آسمان خراش 520 فوتی دروازه آسمان ابوظبی، دارای 18 درجه شیب باور نکردنی است. این برج با عنوان متمایل ترین ساختمان ساخته شده توسط انسان در کتاب رکودهای جهانی گینس در سال 2010 نامگذاری شد. هسته آن برای اولین بار در جهان به صورت از پیش خمیده طراحی شده که شامل مقدار زیادی بتن تقویت شده با فولاد و همچنین 490 شمع 100 فوتی است. برج های مونترال رسما بلندترین برج جهان با ارتفاعی حدود 575.8 فوت است. برج های دوقلو دروازه اروپا نیز دارای شیب 15 درجه هستند.










منبع :http://www.bartarinha.ir/fa/news/15311/معرفی-11-برج-کج-در-جهان-عکس
 

Similar threads

بالا