[ برج ] ساختمان سه پایه منحنی و شناور!

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
بازسازی نیواورلئان (NOAH) یک تلاش مستمر و تبادل نظر به مفهوم منطقه است . NOAH ( the New Orleans Arcology Habitat) پیشنهادیست برای زیستگاه ۴۰۰۰۰ ساکنه که می توانند از برنامه ریزی واحد های مسکونی ، نظام آموزشی ، تجاری، فروشگاه ها ، هتل ها ، کازینو ها ، پارکینگ و امکانات کارهای عمومی بهره مند شوند . منطقی ترین مکان برای NOAH ، در کنار رودخانه می سی سی پی در مجاورت مرکز منطقه تجاری در نظر گرفته شده . چالش های طراحی : چالش آول اینست که به صدمات جسمی و روحی از تکرار الگوهای آب و هوایی شدید غلبه کند و چالش دوم اینست که نیواورلئان دارای آب زیادی می باشد . شهر بر روی سطح دریا یا حتی پایین تر از سطح دریا ساخته شده که به طور مداوم ، جدول آبی با ارتفاع بالا را ایجاد می کند و آن را مستعد به جاری شدن سیل و موج های طوفانی می کند. چالش سوم آن است که نیواورلئان بر روی شرایط خاکی که متشکل از هزاران پا خاک نرم ، گل و لای و خاک رس ساخته شده . راه حل طراحان برای غلبه بر این چالش ها ، استفاده هرچه بیشتر از این مسائل به ظاهر متناقض با مقدمه ای از پلت فرم های شهری شناور است ….

این ساختمان که به شکل سه پایه و منحنی است طوری طراحی شده که در برابر حوادث طبیعی مقاومت لازم را داشته باشد. این ساختمان به جهت ساختاری که دارد در برابر طوفان ها و تند بادها مقاومت ویژه ای دارد. در واقع نیروی باد هنگام برخورد با ساختمان پراکنده می شود و از اثر بار این نیرو بر ساختمان کاسته می شود همچنین انحنایی که در لبه های این ساختمان وجود دارد موجب می شود که باد به آسانی از آن عبور کند.


همچنین این ساختمان دارای باغ های آسمانی برای هر طبقه می باشد. ضمنا ظرفیت پارکینگ این مجموعه که شامل بخش های تجاری مسکونی و تفریحی است به اندازه ی ۸۰۰۰ خودرو است.




 
بالا