[ برج ]رویای برج، نمایشگاه 2005

reza902

عضو جدید
رویای برج، نمایشگاه 2005
مرکزمعماری دانمارک
کپنهاگ، دانمارک

ب

رجهای رو به آسمان بیانگر تلاش همیشگی ما برای نشان دادن باورهای خود با همکاری یکدیگر می باشند. از زمانهای گذشته که استفاده از ارتفاع در شهرهای آسیا رواج یافت، عناصر سر به فلک کشیده شهر و برجها نقش اساسی در هویت بخشی، فرهنگ سازی و پیشرفت دیدگاه زندگی روزمره ما برعهده گرفتند. در دیدگاه رایج گذشته، باید واحدی چون خانواده و قوم و طایفه و مردم بومی منطقه هویت را تایید می کردند.اما امروزه، جذابیت مناطق شهری چند بعدی و شرکتهای بین المللی از طریق ساختن انواع ساختمانها بدست آمده اند. ما دنیای خود را با ساختن آسمانخراشها که نمادی از رویاهای ماست بیان و معرفی می کنیم.



نمایشگاه دانمارک در سه مورد برنامه ریزی شده بود، چشم انداز تاریخی از رویاها و دیدگاههای بشر، تجربه های شگفت آور در خط افق آسمان سراسر شهر و تجربه فیزیکی قرارگرفتن داخل آسمانخراشها، موارد مورد توجه این نمایشگاه بودند. اولین سالن نمایشگاه محل تمرکز دیدگاه همیشگی بشر در مورد ساختمانهای پیشرفته بلندمرتبه بود. نظیر برج Babel نورمن فاستر که برای MeleniummTower طراحی کرده بود. نمونه ساختمانهایی که رویای بشر برای دسترسی به آسمان را نشان می داد و برج Babel بلندترین و بهترین آنها بود.





در سالن مرکزی بینندگان می توانستند یک مدل از برج تاتلین را ببینند که اتحادیه شوروی سابق در نمایشگاه جهانی1919 به نمایش گذاشته بود. از شهرهای نیویورک و شیکاگو چندین آسمانخراش جدید که مانند رشد سریع قارچ مانند آنها در آسیا روبه رشد می باشند، در سالن دوم نمایشگاه به نمایش درآمده و نشان میدادند که آسمانخراشها به صورتی شایسته و مطلوب شهر را محاصره کرده اند. همه آنها با مقیاسی حدوداً 1:200 حسی واقعی از خصوصیات خود به بینندگان القا می نمودند.

یک ردیف "چشم انداز ماشینی" نیز امکان گردش 360 درجه در کلان شهرهای جهان را به تماشاگران می داد.

آخرین سالن نمایشگاه مربوط به تکنولوژی ساختمان سازی و مهندسی ساختمان بود که بیشتر اصول مهم ساختمانهای بلند را یکجا جمع آوری کرده بود، مانند اختراع آسانسور، اصول ایمنی زلزله، مصرف انرژی، شرایط اقلیمی داخلی و سایر موارد. بدین ترتیب بازدیدکنندگان می توانستند جزئیات و دتایلهای جالب را یاد بگیرند.


بازدیدکنندگان همچنین می توانستند تماشای اطراف کپنهاگ را از بنای Toros Turning کالاتراوا تجربه کنند و برنامه های تحقیقاتی مهندسی پیشرفته مانند سیستم کانالهای آب را دنبال کنند.



ساختن یک شهر و برج به ما اجازه می دهد که رسیدن به اوج آسمان را تجربه کنیم و حتی امکان رسیدن به شهرت را برای ما میسر می سازد. اما شاید با این کار، ما چهره طبیعی زمین را دچار آشفتگی کنیم.


منبع:
www.arcspace.com
 
بالا