[برج] برج یونگجیا

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار

مرکز تجاری- مسکونی یونگجیا (Yongjia) در سال 2013 توسط گروه UNStudio طراحی شد. مرکزی که از نزدیک آن رودخانه ی شهر ونژو چین (Wenzhou) می گذرد.
بندر آب های عمیق در خارج از شهر و کانال داخلی به دریا گسترش می یابد.ازمزیت های این مرکز دسترسی شهر به بازارهای داخلی و بین المللی است. این مرکزتجاری در منطقه Oubei Sanjiang که دارای بالاترین پتانسیل توسعه در ونژو است، واقع شد. با وجود اینکه در ابتدا، قرار بود فقط یک مرکز تجاری باشد ولی باتوجه به منطقه قرارگیریش، به مسائل خاص کسب و کار، محل اقامت، خدمات گردشگری، اوقات فراغت و سرگرمی توجه شد و این مسائل باعث پیشرفت بیشتر این مرکز و منطقه گردید. تا جایی که شاهد افزایش رشد اقتصادی محله و مردم بودیم.

در این مرکز 5 برج وجود دارد، که ارتفاع بلندترین آنها؛ 287 متر و ارتفاع کوتاه ترین آنها 146 متر است. برج های اداری و دفاتر خدماتی درمنطقه شمالی سایت و آپارتمان های مسکونی و اقامتگاه های گردشگران، در بلندترین برج قرار گرفت. ساکنین این برج بلند، از زاویه دید 360 درجه و لذت بردن از بهترین مناظر شبه جزیره برخوردار هستند. سایت پروژه، 500 هزار مترمربع مساحت دارد که شامل؛ 150 هزارمترمربع مراکز خرید و فروش، 160 هزار مترمربع دفاتر اداری، 50 هزارمترمربع هتل و 140 هزارمترمربع واحدهای مسکونی.

سه هدف اصلی طراحی این مرکز شامل؛ 1) تجارت و کسب و کار 2) ترکیب برنامه های متنوع 3) چشم انداز عمومی قابل دسترس، می باشد. این برج،به معنای واقعی؛ مفهوم "محله ای در آسمان" را تداعی می کند که مکان های منحصر به فرد با هویت هایی مجزا را ایجاد می کند. همچنین در بالای پشت بام یک شخصیت خصوصی تری وجود دارد. منطقه بندی هایی که باعث بوجود آمدن مناطق گوناگون سبز شده اند و می تواند نیازهای مختلف ساکنان، بازدید کنندگان و کسب و کار مردم را به طور یکسان برآورده سازد.












منبع:arthut.co
 
بالا