[برج] برج پورتا فایرا ، تویو ایتو ؛ همسایگی ِفرمی ارگانیگ با فرمی متعامد

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز




اولویت های کلیدی در این پروژه معماری (Porta Fira Tower) که توسط تویو ایتو و معماران b720 ، در بارسلونا-اسپانیا-طراحی شده ، پاسخی بی درنگ به محیط زیست و به عنوان یک دروازه ورودی به د لوبرگیت de LIobregat و بارسلونا از طریق فرودگاه بین المللی ال پارت El Part می باشد.



پروژه شامل دو برج متفاوت است، که با وجود تضاد آشکاری که بین ساختمان ها از لحاظ فرم وجود دارد ، رابطه ای که آنها ایجاد کرده اند، هماهنگ و مکمل یکدیگر است. ساختمان ها (هر کدام با ارتفاع 110متر) نقش بسیار نمادینی را به عنوان ادای احترام به برج تاریخی ونیسی بازی مکنند، که در ورود به مرکز نمایشگاه،نزدیک به پلازا اسپانا Plaza Spana واقع شده اند. ساختمان هتل با فرمی ارگانیک طراحی شده و به واسطه یک حرکت در اطراف آن، تغییری در ظاهر آن به چشم می خورد.



با توجه به پیچیدگی هندسه ساختمان ، نمای آن به دو پوسته تقسیم می شود. پوسته درونی یک پوشش محکم چسبیده، که بر اساس تیغه هایی روشن، با پانل های آلومینیومی و شیشه ای طراحی شده است، که به طور کامل تمام نیازهای صوتی، حرارتی و آب بندی را برآورده می کند.



نمای بیرونی به عنوان پوسته دوم، بافت پوسته و تطبیق هندسه متغیر برج را فراهم میکند که از لوله های آلومینیومی مستقلساخته شده. ساختمان اداری ، متعامد در فرم و موقعیت و عمود بر محور مرکزی پلازای اروپا Plaza Europa ، نشان از پایان میدان و در گیر یک گفتگو با ساختارهای مرزی متقارن است، که در طرف دیگر گرَن ویاGran Via (دو برج متعامد عمود بر هم) قرار گرفته ، که در نگاه اول، یک حجم خالص بادیوارهای شیشه ای به نظر میرسد.



این دو برج توسط دهلیزی مشترک، مرتبط هستند. در نگاهی منحصربه فرد به ساختمان ها به همراه ارتفاع 110متری و مساحت کل سطح ساخته شده (80.108 مترمربع)، باعث می شود این پروژه نقطه عطفی در پلازای جدید اروپا و شهرد لوبرگیت de LIobregat و یک نقطه مرجع واضح در خط آسمان بارسلونا تبدیل شود.


برج پورتا فایرا ، تویو ایتو ؛ همسایگی ِفرمی ارگانیگ با فرمی متعامد

برج پورتا فایرا ، تویو ایتو ؛ همسایگی ِفرمی ارگانیگ با فرمی متعامد

فضای داخلی

فضای داخلی

فضای داخلی

فضای داخلی

فضای داخلی

.

section

.

پلان موقعیت

.

.

برج پورتا فایرا ، تویو ایتو ؛ همسایگی ِفرمی ارگانیگ با فرمی متعامد


منبع:اتووود



 
بالا