[ برج ] آسمان خراش حلقه ای با 800 متر ارتفاع در چین

hadi1525

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

[FONT=Tahoma, Geneva, sans-serif]
[/FONT]

برج 800 متری چین که توسط معماران" مد" طراحی شده است، به بیان این مسئله که در آینده، آسمان خراش ها چگونه خواهند بود، می پردازد. بر خلاف آسمان خراش های مرسوم که عظمتشان را با ارتفاع و فرم به یاد ماندنی شان به تصویر می کشند، برج 800 متری این معنی و مفهوم را به گونه ای منحصر به فرد درارتباط با پیرامون و شهر، به تصویر می کشد.
چهارچوب ساختاری آسمان خراش محدود است و به سادگی تعریف می شود، سازه ای خطی و مرکزی و تکرار آن در بلوک دیگر گرداگرد یک شکل کروی. در این زمان، وقتی که رکورد ارتفاع برای چنین ساختمانهایی در حال جابجایی بود و برج مذکوراز عنوان بلند ترین نسخه ارتفاعی جهان به زیر می آمد، ناگهان این برج تبدیل به ساختمانی میشود که عنوان پیچیده ترین آسمان خراش، در بیان ارتباطات مدرن شهری را به خود می گیرد. برجهای دوگانه با یک کابل ایمنی در بالای برج در ارتباطند، که این امکان را بوجود می آورد تا بازدید کنندگان، بتوانند از داخل و اطراف برجها بازدید به عمل آورند. در واقع انعکاسی از قدرت پویایی و جابجایی در شهر .

ایده مرسوم گذشته درباره فرم و استایل نمادهای شهری که در تضاد، تظاهر پیدا می کرد، منسوخ شده است. برج 800 متری مانند یک مرکز اداری ماشینی کار نمی کند، بلکه تبدیل به ترکیبی پویا و زنده از فضایی تجاری، خدماتی، تفریحی خواهد شد. ایجاد دسترسی های عمودی به بخش های عملکرد اداری و اقامتی، این مجموعه را به شهری با اجزای منسجم تبدیل می کند تا این برجها ی دوگانه و استفاده کنندگانش را به بخشی از زندگی این کلانشهر مبدل سازد.
تنوع و پویایی ، این برج 800 متری را به جایگاهی برای دفاتر اداری و اقامتی با مساحتی حدود 310840 متر مربع ، سوق خواهد داد.

[FONT=Tahoma, Geneva, sans-serif]
[/FONT]

[FONT=Tahoma, Geneva, sans-serif]
[/FONT]

[FONT=Tahoma, Geneva, sans-serif]
[/FONT]




تحریریه [FONT=Tahoma, Geneva, sans-serif]معماری آرل[/FONT]
مترجم: نغمه مقصود
 
بالا