برای گرفتن استخاره شماره یک را فشار دهید !

magnet

عضو جدید

بعد ازاس ام اس های رنگارنگ فال حافظ وسعدی و از طالع و طالع بینی خود مطلع شوید این روزها اس ام اسی با عنوان استخاره تلفنی برای مشترکان تلفن همراه فرستاده می شود .


شماره را که می گیرید صدای ضبط شده ای از آن طرف خط با موسیقی متن امام علی می گوید شما با پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ........تماس گرفتید و هزینه هر تماس هم 300 تومان است و می خواهد جهت درخواست استخاره شماره یک و جهت شنیدن شرایط نیت شماره صفر را بگیرید بعد از زدن شماره صفر صدا برای شما هفت شرط استخاره را اعلام می کند :


1-استخاره صلاح شما در انجام دادن یا ندادن کاری را مشخص می کند

2-اختیار در انجام دادن یا ندادن کار باید بر عهده فرد باشد

3- برای هر کاری فقط یک با ر می توان استخاره گرفت

4-استخاره نباید سبب دوری از عقل و دانش شود

5-نیت نباید خلاف شرع باشد

6-قبل از استخاره تحقیق و مشورت صورت گیرد

7- باید توجه که استخاره فقط صلاح فرد را مشخص می کند نه دلبخواه او را


حالا نوبت گرفتن استخاره است بعد از آن که شماره یک را فشار دادید صدا از شما می خواهد که نیت کنید و بعد از شنیدن دعا ی اسخاره کلید ستاره را فشار دهید ،دعا به زبان فارسی آغاز می شود خدایا تو قادر و توانایی و من توانایی ندارم ،تو می دانی و من نمی دانم ........



دعا به پایان می رسد و صدا از شما می خواهد که نیت کنید و کلید ستاره را فشار دهید بعد از این کار بر خلاف انتظار صدای شما را از حس و حال معنویتان خارج کرده و به به شما که کمنتظر شنیدن پاسخ استخاره هستید می گوید که درخواست شما ثبت شد و از شما می خواهد که شماره پیگیری را یاداشت کنید و اعلام می کند که جواب استخاره تا دو ساعت دیگر روی شبکه قرار می گیرد یعنی ومجددا دو ساعت دیگر تماس بگیرید و با وارد کردن شماره پیگیری و البته تقبل 300 تومان هزینه دیگر پاسخ خود را دریافت کنید .



این که استفاده از تکنولوژی به این شیوه و وارد کردن آن در باور های مردم تا چه اندازه می تواند خوب یا بد باشد یک طرف و این که آیا می توان به چنین استخاره های اعتماد کرد یا نه طرف دیگر قضیه است .



سابق بر این شما وقتی به گرفتن استخاره نیاز داشتید که آن هم معمولا در شرایط خاصی مانند ازدواج و خرید منزل و ...بود با تماس با دفاتر یکی از مراجع و یا عالمی که مورد اطمینان شما بود در خواست خود را اعلام کرده و همان جا هم پاسخ می گرفتید البته استخاره معمولا در ساعت های خاصی گرفته می شد شیخ عباس قمی در کتاب مفاتیح الجنان از محدث کاشانی و او نیز از مدخل منظوم محقق طوسی ساعاتی را برای استخاره نقل کرده که این امر نشان دهنده ضرورت درنظرگرفتن زمان مناسبی برای انجام استخاره است، اما این روزها با استفاده از سیستمهای الکترونیکی و اینترنتی در هر ساعت از شبانه روز و البته با پرداختن 600 تومان برای هر موضوعی می توانید استخاره بگیرد.که این امر شاید نه تنها ارتباط بیشتر با آموزه های دینی نیست که شاید در مواردی از قداست آن نیز بکاهد .



اما جدا از این مسائل این استخاره ها تا چه حد معتبر است؟



دفتر پاسخگویی به سوالات شرعی آیت الله نوری همدانی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در رابطه با انجام استخاره های تلفنی، اینترنتی و به طور کلی سیستمهای هوشمند گفت: اگر استخاره کننده برای انجام این استخاره از قرآن یا تسبیح استفاده می کند، استخاره موثق است.



وی افزود: انجام استخاره ها و ارائه پاسخهای تصادفی که از قبل نوشته یا ضبط شده معتبر نیست. استخاره کننده باید برای فردی که درخواست کرده با استفاده از تسبیح یا قرآن استخاره را انجام دهد نه اینکه نتایج آن از قبل موجود باشد.



نماینده دفتر پاسخگویی به سؤالات آیت الله مکارم شیرازی نیز در این رابطه گفت: هم استخاره و هم فردی که استخاره را انجام می دهد باید از شرایط لازم برخوردار باشند.



دفتر پاسخگویی به سؤالات شرعی آیت الله وحید خراسانی یادآور شد: استخاره کننده در انجام استخاره بی اثر نیست، حال فرد استخاره کننده، با وضو بودن، رو به قبله بودن و خلوص وی در انجام استخاره مهم است. برخی ها هم با تفضل خداوند از آیات مطالبی را درمی یابند که سایرین نمی توانند. نمی توان گفت انجام این استخاره ها که از فرد استخاره کننده هیچ اطلاعاتی در دست نیست معتبر باشد.


منبع

 
بالا