برای دریافت واکسن آنفلوانزا اقدام کنید

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز


معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به شروع فصل سرما گروههای پرخطر برای دریافت واکسن آنفلوانزا اقدام کنند.


محمود نبوی اظهار داشت:‌ اپیدمی بیماری آنفلوانزا معمولاً اواخر آذر و دی آغاز می شود و در بهمن و اسفند موج این اپیدمی را خواهیم داشت.
به گزارش آریا، وی همچنین افزود: 15 نوع ویروس سرماخوردگی داریم و فرق آنفلوانزا با این ویروسها این است که آنها فقط 2 درصد جامعه اما ویروس آنفلوانزا 5 تا 10 درصد جامعه را درگیر می کند.
دکتر نبوی تصریح کرد: افراد پرخطر مانند بیماران خاص، هموفیلی، تالاسمی، ایدز و پرسنل بهداشتی و درمان بصورت رایگان این واکسن را دریافت می کنند.
معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیر توصیه کرد: بیماران قلبی عروقی، بیماران مزمن ریوی، مانند آسم و برونشیت، دیابتی ها، بیماران عصبی، افرادی که شیمی درمانی می شوند و پیوند عضو انجام داده اند واکسن آنفلوانزا بزنند.
وی با تاکید بر اینکه افرادی که به تخم مرغ حساسیت دارند نباید واکسن آنفلوانزا بزنند گفت: بهتر است خانم های باردار و افراد بالای 65 سال نیز به منظور جلوگیری از ابتلا به آنفلوانزای فصلی برای دریافت واکسن اقدام کنند

 
بالا