برای خشمگین نشدن چه بايد کرد؟

sam44

عضو جدید
یکی از بهترین راه‌های بدست آوردن موفقیت و سعادت در روابط عصر حاضر کنترل خشم و خشونت است.

کتاب خشمگین می‌شویم؟ چه کنیم؟ (برای کودکان، نوجوانان و همه‌ی کسانی که خشمگین می‌شوند)، نوشته‌ی الیزابت وردیک، مارجوری لیسووسکی و ترجمه‌ی حسن نصیرنیا همراه با رهنمودهایی ویژه‌ پدران و مادران و معلمان، چاپ و منتشر شده‌است.

کنترل خشم و آرامش داشتن یکی از موارد مهم و ارزشمندی است که می‌تواند در بهبود ارتباط و نگهداری ارتباط یاری‌دهنده باشد و از این رو آموختن این مهم برای کودکان و نوجوانان اهمیت بسیار زیادی دارد تا بتوانند با آموختن راه‌های کنترل خشم ارتباطی درست و صحیح و موفق، پیدا کنند.

الیزابت وردیک، مارجوری لیسووسکی، با کلامی ساده و کامل و اصولی توانسته است برترین و ارزشمندترین مسائل در مورد کنترل خشم و چگونگی برخورد با آن را نشان دهند.
بخش‌های مختلف: مقدمه (چرا به این کتاب نیاز دارید؟)، افراد هنگام خشم چه احساسی دارند؟، چهره‌های متفاوت خشم، کارهای ابلهانه‌ای که آدم‌های خشمگین می‌کنند، پنج گام برای مهار کردن خشم، رادارِ خشم، روش‌های مهم حفظ خون‌سردی، پیمان‌نامه خشم‌زدایی، پیامی به پدران و مادران و معلمان.
بگذارید بچه‌ها بدانند از آنان انتظار دارید که اختلافات و تعارض‌ها را به گونه‌ای احترام‌آمیز و سازنده مهار کنند. باب برقراری ارتباط میان خانه و مدرسه را باز نگه دارید. بر نحوه‌ی استفاده بچه‌ها از تلویزیون، سینما، کامپیوتر و بازی‌های ویدئویی نظارت کنید ... .

در بخشی از کتاب آمده:
"... همه‌ی آدم‌ها گاهی عصبانی می‌شوند. ولی اگر از آن آدم‌هایی هستند که زیاد عصبانی می‌شوند، عصبانیتشان خیلی طول می‌کشد یا موقع عصبانیت کارهایی می‌کنند که ناراحتشان می‌کند و مشکل‌های دیگری به وجود می‌آورد، باید جلو آن را بگیرید. شما می‌توانید خشمتان را مهار کنید! فقط باید چندتا نکته‌ی مهم را بلد باشید. این کتاب را بخوانید و از توصیه‌هایش استفاده کنید تا خودتان ببینید که چقدر مؤثر است ..."

"... پیش از آنکه بکوشید اختلاف و دعوا با کسی را حل و فصل کنید، باید مطمئن شوید که آرامش دارید. نخست، اطمینان یابید که می‌توانید خشم خود را مهار کنید. انجام این کار به شما کمک می‌کند که برای مقابله با آن مسئله احساس آمادگی کنید، سپس..."
منبع :
کتاب کودک
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
برای خشمگین نشدن الان نمیشه کاری کرد. این موضوع باید در کودکی و دوران مدرسه به بچه ها آموزش داده بشه و لازمه که منطق و حکمت زندگی رو به آنها آموخت نا در بزرگسالی بتونن بکمک آموخته هاشون با تعادل روانی خوب زندگی بکنند.
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
ofakur کاش بشه کمک کرد. روانشناسی 0
MEMOL... شعله ای که می توان خاموش کرد ! روانشناسی 0

Similar threads

بالا