برای آینده شغلی خود چه تصمیمی دارید؟

محمودپور

عضو جدید
کاربر ممتاز
اولش خواستم برم مسافرکشی بعد دیدم ماشین گرون شده بعد تصمیم گرفتم سطل زباله سر کوچه رو کش برم و با استفاده از دروس مکانیک روش آرمیچر کار بزارم و برم مسافر کشی!
چند تا خوبی داره اول اینکه سوختش ارزونه چون با باطری قلمی کار میکنه! دوم اینکه بیمه نمی خواد چون کسی خودش رو به سطل زباله نمی زنه تا خسارت بیمه بگیره!

دوستان درخواست راهنمایی دارم کسی نمی دونه گشتاور لازم برای حرکت سطل زباله مذکور برای بالا رفتن از شیب 30 درجه با 5 تا مسافر چقدره، نیاز به محاسبه تعداد باطری های قلمی دارم، خواهش می کنم کمک کنید!
 

حنا جون

عضو جدید
من یه خبر نگارم با این اوضاع میخوام کاری که چند سال بهترین سالای زندگیمو براش گذاشتمو رها کنم بزنم تو کار تولید
 

farzad1066

عضو جدید
سلام دوست عزیزم
من در حال حاضر شاغل هستم ومدیر فنی کارخانه میباشم امیدوارم همه دوستان بتوانند شغل مناسب رشته تحصیلی پیدا کنند..
 

sahar-22

عضو جدید
من که فعلا دانشجو هستم،خداروشکر رشته ام طوریه که برای خودم هم میتونم کار کنم،اول باید حق امضا بگیرم بعدشم یه دفتر فنی مهندسی میزنم
به همین راحتی به همین خوشمزه ای.......!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

simon amiri

عضو جدید
سلام دوست عزیز
من قبلا به این نتیجه رسیدی بودم.واسه همین در زمینه ی شغل ازاد تجارب و فعالیت هایی داشتم.
اگه شما نظر یا پیشنهادی دارید صمیمانه پذیرا هستم
تشکر
دوست عزیز
 
  • Like
واکنش ها: ho_b

solid4u

عضو جدید
سئوال خوبیه ، خوب واقعا حالا می خواهیم چه کار کنیم. من خودم بعضی مواقع مردد می شوم که چه کار کنم و همیشه به دنبال این هستم که چه کاری هست که هم درآمد داشته باشه و هم مورد علاقه من باشه. مشکل نسل ما این است که هیچکس شاید آنطور که باید و شاید در هیچ یک از مقاطع سنی و تحصیلی راهنماییمان نکرده ، یک دفعه در یک برنامه تلویزیونی دیدم که در کشور آلمان بچه ها را با مشاغل آشنا می کنند و فرد از همون کوچکی تقریبا تکلیفش با خودش مشخص است ، ولی متاسفانه در کشور ما انتخاب شغلی فرد از بیشتر از روی شرایط اجتماعی و فرهنگی محیط اطراف و خانواده و جامعه نشات می گیرد و تازه بعد از فارغ التحصیلی و بدو ورود به بازار کار در می یابد که آرزو و آرمان هایش با آنچه در ذهن داشته سالها و چه بسا قرن ها فاصله دارد و به همین دلیل از لحاظ روحی و روانی دچار مشکل می گردد و خود را یک شکست خورده می داند. خوب حالا راهکار چیست ؟ به نظر من اولین راهکار این است که با این واقعیت کنار بیاییم و این که دیگر از روی بیکاری سراغ تحصیلات تکمیلی نرویم و از توی چاله توی توی چاه نیفتیم ، مخصوصا اگر به رشته مان علاقه نداریم( آدم عاقل از یک جا دو بار گزیده نمی شود)- به خدا توکل کنیم - هر چند این راهکار کمی سخت است و زیاد موافق آن نیستم ولی چه می شود کرد یعنی اگر می توانیم روابط عمومی خود را بهتر کرده و به دنبال رابطه یا همان پارتی باشیم– راهکار بعد این است که زیاد به فکر شغل های دولتی نباشید (آقا زاده و توصیه شده و عزیز دردانه و نواده پسرعموی دایی عمه همسایه آقای مسئول برشش از شما بیشتر است)- ببینیم که چه کاری را دوست داریم به دور وبر خودتان نگاهی بیندازید خیلی از کارها هست که شما استعدادش را دارید ، سعی کنید که کارتان هم شغلتان باشد و هم تفریح، و مورد آخر این که چرا وقتی یک نفر به عنوان مثال می تواند یک نقاش خوب شود یک مهندس بی کفایت شود.
 

hassanazarrang

عضو جدید
سلام دوستان
همونطور که میدونین رقابت تحصیلی و گرفتن مدارک عالی دانشگاهی، بین قشر تحصیل کرده کشورمون رشد یافته و اکثر افراد دوست دارن به بالاترین سطح علمی دست پیدا کنند.
از طرفی با وجود اینکه بیکاری در جامعه موج میزنه، در رسانه های ارتباط جمعی و پوستر و بنر و ... اخباری مبنی بر اینکه موسسات آموزش عالی و دانشگاه های آزاد و ... اقدام به پذیرش دانشجوی بدون کنکور می کنن، به گوش میرسه!!!!
این امر خودش محاسن و معایبی در پی داره. از مزیت هاش میشه به بالا رفتن سطح علمی و بینش و آگاهی در بین افراد کشور اشاره کرد. ولی این افراد نیاز به شغل متناسب با رشته تحصیلی خودشون دارن و ظرفیت های استخدامی در کشور ما خیلی محدوده و از طرفی غالبا به بخش خصوصی واگذار میشه.با این حساب همه نمیتونن جذب نهادها و ارگانهای دولتی کشور بشن (صرف نظر ار برخی امتیازاتی که به قشر خاصی از افراد اجتماع داده میشه).
بسیاری از دوستان به امید اینکه با تحصیلات دانشگاهی میتونن از جایگاه مناسب شغلی برخوردار بشن وارد دانشگاه میشن! ولی بعد از اتمام تحصیل، فکر و اندیشه های خود را مغایر با وضع موجود جامعه می بینند و تنها دلخوشیشون این میشه که مدرک و تخصصی در یک رشته تحصیلی بدست آوردن.
حال با این توصیفات و بسیاری از مواردی که همه شما به آنها واقفین، اگر هر یک از شما این تصور را داشته باشید که در ارگانهای دولتی کشور شانسی برای استخدام ندارید، بعد از اتمام تحصیل چه شغلی را انتخاب می کنید؟:smile::gol:

سلام ... اول ببخشید که من خیلی حضورم کمرنگه.... اما در این مورد باید بگم که من تو رشته خودم کار میکنم و زندگیمم بد نیست ولی یه چیز که از به دست آوردن یه شغل مهمتره اینه که با امید زندگی کنیم وبه شغل و درآمد به عنوان وسیله نگاه کنیم نه هدف وگرنه از بهترین شغل هم خسته میشیم و دچار روزمرگی ... دنبال آرزوهامون بریم و تلاش کنیم و دست از کار نکشیم و این جمله کوییلو را از یاد نبریم که:
هیچ وقت دست از تلاش بر ندارید بیشتر آدمها وقتی دست از تلاش میکشند که در یک قدمی پیروزی اند!!!
زنده باد امید زنده باد تلاش زنده باد خود باوری....
همین.
 

آرام*

عضو جدید
فعلا" ک درس میخونم ب کار فکرنمیکنم. نه اینکه اصلا فکرنکنم نه، دوس دارم ی ترمم بگذرونم تموم شه ازونجایی ک تو دانشگاه چیزی یاد نگرفتم قراره بعد درسم ی سالی وقت بذارم که همه جوره تو معماری آس بشم! و بتونم مقاله بنویسم تا بورس شم
 

Similar threads

بالا