براي تكميل پرژم كمك مي خوام(Trolley Assist)

hajihasani_amir

عضو جدید
سلام دوستان براي تكميل پروژه ارشدم به كمك شما نياز دارم چون درباره عنوان پروژم ديگه مقاله اي پيدا نمي كنم اگه كسي از شما به مقالات SME دسترسي داره لطفا يه جستجويي با اين عنوان (Trolley Assist) برام انجام بده در ضمن فكر كنم عنوان مناسبي براي تحقيق بيشتر روي كاميون هاي معدني (دامپرها) و تكنولوژي هاي جديدي كه در كشورهاي ديگر استفاده مي شه باشه. حتما وقتي پروژم تموم شد براتون مي ذارمش.با تشكر
 

Engineer.Hoseyn

عضو جدید
Salam , mikhastam bebinam ke baraye konkor arshad , zaban ro chi kar konim ke betoonim ali bezanim to konkor

va inke sathe zaban emoon cheghadar bashe ta khoob stekhdam beshim?
 

hajihasani_amir

عضو جدید
معرفي اجمالي سيستم Trolley Assist

معرفي اجمالي سيستم Trolley Assist

معرفي سيستم Trolley Assist:

چکیده :

کامیون هایی که در حال حاضر برای حمل و نقل در معادن روباز مورد استفاده قرار می گیرند از نظر سیستم محرکه و نحوه انتقال نیرو به چرخ ها دارای تفاوت هایی با هم هستند و به دو زیر گروه کلی کامیون های مکانیکی و کامیون های الکتریکی تقسیم می شوند. در کامیون های مکانیکی نیروی محرکه لازم برای حرکت توسط دیزل کامیون تأمین شده و توسط دیفرانسیل کامیون به چرخ ها منتقل می گردد. در کامیون های الکتریکی نیروی محرکه لازم جهت حرکت، توسط دیزل و ژنراتورکامیون و برقی که در نتیجه مصرف سوخت های فسیلی بدست می آید، تأمین می شود و به مصرف موتورهای الکتریکی که بر روی چرخ های عقب نصب شده می رسد. در این حالت سرعت کامیون بر روی شیب به توان دیزل کامیون محدود می شود و نه به توان موتورهای الکتریکی این به معنی آن است که اگر بتوان برق بیشتری را به موتورهای الکتریکی چرخ ها رساند کامیون می تواند با سرعت بیشتری بر روی شیب حرکت کند، این امکان توسط سیستم Trolley Assist ایجاد می شود به این صورت که کامیون برق مورد نیاز برای حرکت بر روی شیب با سرعت بیشتر را از خطوط برق هوایی که در معدن نصب می شود دریافت کرده و مستقیماً به مصرف موتورهای الکتریکی چرخ ها می رساند.این سیستم چیزی شبیه به سیستم اتوبوس ها و قطارهای برقی می باشد.
کامیون های با موتور الکتریکی :
ترکیب دیزل / الکتریک در ابتدا در لکوموتیوهای خط آهن استفاده می شد. ولی درمعادن از وقتی که تقاضا برای کامیون های بزرگتر افزایش پیدا کرد استفاده از این سیستم آغاز گردید که در ابتدا از موتورهای DC در این ترکیب استفاده می شد ولی امروزه اکثرکامیون های معدنی دیزل الکتریک از موتورهای AC بهره می برند. در سیستم کامیون های مکانیکی از یک موتور دیزلی متداول استفاده می شود که به یک گیربکس متصل شده و قدرت مورد نیاز حرکت را با یک دیفرانسیل خیلی بزرگ به چرخ ها منتقل می کند. در سیستم دیزل الکتریک از همان دیزل و با همان اندازه بهره گیری می شود با این تفاوت که این دیزل به یک ژنراتور متصل شده و باعث تولید برق می شود، این برق تولید شده به موتورهای الکتریکی چرخ ها که بر روی اکسل عقب سوار شده اند منتقل شده و باعث حرکت کامیون می شود. در کامیون های DC برق تولید شده مستقیماً به مصرف موتورهای الکتریکی چرخ ها می رسد، ولی در انواع کامیون های AC، برق تولید شده بعد از عبور از یک اینورتر به مصرف موتورهای الکتریکی AC می رسد. بر روی کامیون یک کابین کنترلی نصب می شود که وظیفه کنترل سرعت و گشتاور را بر عهده دارد، این کابین کنترل در کامیون های DC با تغییر دادن ولتاژ و آمپر انجام وظیفه می نماید و در کامیون های AC با تغییری که در فرکانس جریان ایجاد می کند صورت می گیرد.


سیستم Trolley Assist :
برای استفاده از این سیستم معمولاً معدن ناوگان بزرگی از کامیون ها و یک جاده حمل و نقل بلند و تا حدی دائمی خواهد داشت. کامیون هایی که از این سیستم استفاده می کنند بصورت نرمال دارای موتورهای AC یا DC هستند، ولی وقتی از این سیستم بجای موتور های دیزلی خود استفاده می کنند که در جاده حمل و نقل با بار در روی شیب حرکت می کنند. در این سیستم کامیون ها از زیر یک سری خطوط هوایی برق حرکت نموده و انرژی برق را بوسیله یک بازو به نام پانتوگراف دریافت می کنند. وقتی که یک کامیون حمل و نقل با موتور الکتریکی بر روی شیب حرکت می کند بدون استفاده از سیستم Trolley Assist، حداکثر سرعتش محدود است به قدرت و خنک کردن موتور که می تواند برای موتور و موتورهای الکتریکی چرخ ها تهیه کند. کامیون وقتی که از سیستم Trolley Assist استفاده می کند موتور دیزلی کامیون و ژنراتور بعنوان محرک استفاده نمی شود و سرعت موتور بصورت اتوماتیک به حالت بی باری سقوط می کند. چون تمام قدرت برای حرکت از خطوط هوایی تأمین می شود. ای سیستم برای تأمین بیشترین ولتاژ ممکن خطوط که موتورها می توانند با اطمینان استفاده کنند طراحی شده است و به همین دلیل کامیون ها خواهند توانست با بیشترین سرعت حرکت کنند. در حالی که سرعت یک کامیونی که با دیزل خود برق تولید می کند بستگی به توان موتور(اسب بخار) دارد، سرعت یک کامیون که از سیستم Trolley Assist استفاده می کند به قابلیت های دو موتور چرخ ها محدود می شود فن دمنده کمکی کامیون های برقی هوای خنک را برای موتور الکتریکی چرخ ها تأمین می کند و انرژی مورد نیاز خود را از موتور دیزلی نمی گیرد. بدون استفاده از فن دمنده کمکی کامیون های برقی (TAB) موتور کامیون باید با دور موتور بالا کار کند برای بهره برداری از فنی که بر روی ژنراتور کامیون نصب شده است. TAB این امکان را به موتور کامیون می دهد تا در پایین ترین سرعت حرکت کند وقتی در حالت Trolley Assist می باشد. با این نتایج مجموعاً در مصرف سوخت صرفه جویی می شود. هزینه انرژی در نتیجه جانشینی برق خریداری شده بجای برق تولید شده توسط موتور کامیون بوسیله سوخت دیزل، صرفه جویی می شود. وقتی کامیون در حالت Trolley Assist قرار می گیرد موتور در حالت استراحت یا بی باری قرار می گیرد و تنها بار کمی که به موتور اعمال می شود برای بهره برداری از پمپ های هیدرولیک فرمان و تهویه مطبوع و مانند آنهاست.
 
بالا