بحث 1:هوش هیجانی

sszz23

عضو جدید
گزینه 4 .چون نه حقی از من ضایع میشه.نه به اون طرف پرخاشگری میشه.و در ضمن همه از اشتباهی که قرار بود صورت بگیره به طور صحیح و معقولانه خارج میشن.
 

sszz23

عضو جدید
گزینه 3.چون بی ادبی هیچ توجیهی نداره که حالا بخوام به اون طرف بگم که شرایط تو رو درک میکنم.به نظر من این تذکر به شخص در اینجا لازمه.چون اون پی به کار زشتش میبره و به احتمال زیاد به اون حرفا دیگه ادامه نخواهد داد.البته این نظر من هست
 

sszz23

عضو جدید
گزینه 1.چون اگه واقعا به فکر آینده شغلیم باشم نباید فقط به خاطر اینکه نمره بیارم در حالی که به اون مبحث تسلط کافی پیدا نکردم به استادم مراجعه کنم.سعی میکنم با برنامه ریزی بهتر نقاط ضعفم رو کاهش بدم .
 

sszz23

عضو جدید
گزینه 1 ولی تو دلم یکم ... میگم.البته بارها این اتفاق برام افتاده.اما به نظر من در این مواقع باید کاملا خونسردی خودمون رو حفظ کنیم چون کوچکترین اشتباه و عدم تمرکز ممکنه به ضررمون تموم بشه
 

sszz23

عضو جدید
گزینه 3.البته هوش هیجانی مخصوصا در رابطه با این تست به موضوعات روانشناسی مردمی هم مربوط میشه.من فکر میکنم علت این که در ایران اکثرا EQ پایینی دارن مربوط به مطالعه بسیار کم یا صفر کتب روانشناسی باشه.من یه پیشنهاد دارم اونم اینکه سعی کنیم موضوعاتی که مربوط به هم هوش هیجانی و هم روانشناسی بشه رو به بحث بذاریم طوریکه همه هر اطلاعاتی که در اون مورد دارن رو در بحث وارد کنن.موفق باشید
 

sszz23

عضو جدید
گزینه 1.آخه جوک چه از نوع ترکی چه از نوع رشتی و... خنده دارن.و باعث نشاط و شادی برای چند لحظه کوتاه میشه و چه اشکالی داره هر از گاهی جوک حتی در این نوع سازمانها گفته بشه.
 

m.ali.m

عضو جدید
8- بحث بین شما و شریکتان بالا گرفته و هر دو صدای خود را بلند کرده‌اید و هر دو از فرط ناراحتی، شروع به تهمت‌زنی‌هایی به هم می‌کنید که خودتان هم واقعاً به آنها اعتقاد ندارید. بهترین کاری که می‌شود کرد چیست؟
1- موافقت برای 20 دقیقه استراحت قبل از ادامه بحث.
2- صرفنظر از این که شریکتان چه می‌گوید، شما سکوت کنید.
3- به او می گویید به خاطر رفتارتان متأسفید و از او هم می‌خواهید که معذرت خواهی کند.
4- چند لحظه تأمل کنید، افکارتان را جمع کنید و سپس ادعایتان را با دقت هر چه تمامتر، دوباره ابراز کنید.

سلام.
من گزینه ی 4 رو انتخاب میکنم. تمرکز در اینجور مواقع خیلی مهمه. چون از یک طرف باید جواب ادعاهای طرف مقابل رو بدید و از طرفی هم باید ادعای خودتون رو ثابت کنید.
گزینه ی1رو هم رد میکنم.واقعا فکر میکنید اگه 20دقیقه فرجه داشته باشید، میرید با آرامش کامل استراحت میکنید؟!
غیر ممکنه.شما در اون20 دقیقه فقط و فقط به 2 تا مساله فکر میکنید و انقدر ذهنتون درگیره که روی آرامش رو نمیبینید.
اول به این فکر میکنید که چه جوری جواب ادعاهای طرف مقابل رو بدید تا در مقابلش کم نیارید.دوم به این فکر میکنید که چه جوری حرف خودتون رو به کرسی بشونید. حالا با این تفکرات، اونم بعد از 20دقیقه، هر دو طرف آتیشی تر از قبل به ملاقات هم میرن!
انجام گزینه ی3هم بستگی به شرایط داره.وقتی طرف روی ادعاهاش تاکید داشته باشه، ممکنه با معذرت خواهی هم ،به قول معروف از رو نره و قبول نکنه که ادعاش درست نیست.تازه معذرتخواهی هم نکنه!
 

s22a2ch

مدیر بازنشسته
تست 8

تست 8

8- بحث بین شما و شریکتان بالا گرفته و هر دو صدای خود را بلند کرده‌اید و هر دو از فرط ناراحتی، شروع به تهمت‌زنی‌هایی به هم می‌کنید که خودتان هم واقعاً به آنها اعتقاد ندارید. بهترین کاری که می‌شود کرد چیست؟
1- موافقت برای 20 دقیقه استراحت قبل از ادامه بحث.
2- صرفنظر از این که شریکتان چه می‌گوید، شما سکوت کنید.
3- به او می گویید به خاطر رفتارتان متأسفید و از او هم می‌خواهید که معذرت خواهی کند.
4- چند لحظه تأمل کنید، افکارتان را جمع کنید و سپس ادعایتان را با دقت هر چه تمامتر، دوباره ابراز کنید.
من گزینه 1 رو انتخاب میکنم.
اگه سکوت کنم پس اصلا" چرا وارد بحث شدم؟
در مورد گزینه 3 اگه من اشتباه کنم معذرت خواهی میکنم اما نمیشه از طرف مقابل خواست معذرت خواهی کنه.
و اینکه اگه تامل کنم از اون جایی که شریکم داره حرف خودشو میزنه من نمیتونم تمرکز کنم رو افکارم.
 

yuhana

عضو جدید
کاربر ممتاز
8- بحث بین شما و شریکتان بالا گرفته و هر دو صدای خود را بلند کرده‌اید و هر دو از فرط ناراحتی، شروع به تهمت‌زنی‌هایی به هم می‌کنید که خودتان هم واقعاً به آنها اعتقاد ندارید. بهترین کاری که می‌شود کرد چیست؟
1- موافقت برای 20 دقیقه استراحت قبل از ادامه بحث.
2- صرفنظر از این که شریکتان چه می‌گوید، شما سکوت کنید.
3- به او می گویید به خاطر رفتارتان متأسفید و از او هم می‌خواهید که معذرت خواهی کند.
4- چند لحظه تأمل کنید، افکارتان را جمع کنید و سپس ادعایتان را با دقت هر چه تمامتر، دوباره ابراز کنید.
سلام
قطعا گزینه 4 .
اگه حق با منه سکوت اصلا جایز نیست.
به هر حال سکوت خوب نیست باید از حقت دفاع کنی:w05:البته نه با تهمت!!
 

star_silver2050

عضو فعال
8- بحث بین شما و شریکتان بالا گرفته و هر دو صدای خود را بلند کرده‌اید و هر دو از فرط ناراحتی، شروع به تهمت‌زنی‌هایی به هم می‌کنید که خودتان هم واقعاً به آنها اعتقاد ندارید. بهترین کاری که می‌شود کرد چیست؟
1- موافقت برای 20 دقیقه استراحت قبل از ادامه بحث.
2- صرفنظر از این که شریکتان چه می‌گوید، شما سکوت کنید.
3- به او می گویید به خاطر رفتارتان متأسفید و از او هم می‌خواهید که معذرت خواهی کند.
4- چند لحظه تأمل کنید، افکارتان را جمع کنید و سپس ادعایتان را با دقت هر چه تمامتر، دوباره ابراز کنید.
گزینه 4
نیاز به توضیح نداره خیلی واضحه
 

star_silver2050

عضو فعال
9- به شما مدیریت تیمی که قادر به یافتن راه‌حلی خلاقانه برای یک مشکل کاری نبوده است، سپرده شده است. نخستین کاری که انجام می‌دهید چیست؟
1-یک برنامه کاری تنظیم می‌کنید، جلسه‌ای می‌گذارید و مدت زمان خاصی برای بحث درباره هر موضوع اختصاص می‌دهید.
2-جلسه‌ای در خارج از محیط کار ترتیب می‌دهید، بیشتر به این منظور که افراد تیم را تشویق کنید که همدیگر را بهتر بشناسند.
3-با افراد تیم تک به تک جلسه می‌گذارید و نظر و ایده آنها را درباره چگونگی حل مساله جویا می‌شوید.

4-یک جلسه یورش فکری ( brainstorming ) می‌گذارید و افراد تیم را تشویق می‌کنید که هر چه به ذهنشان می‌آید را صرفنظر از این که چقدر بیربط باشد، بازگو کنند.
 

star_silver2050

عضو فعال
9- به شما مدیریت تیمی که قادر به یافتن راه‌حلی خلاقانه برای یک مشکل کاری نبوده است، سپرده شده است. نخستین کاری که انجام می‌دهید چیست؟
1-یک برنامه کاری تنظیم می‌کنید، جلسه‌ای می‌گذارید و مدت زمان خاصی برای بحث درباره هر موضوع اختصاص می‌دهید.
2-جلسه‌ای در خارج از محیط کار ترتیب می‌دهید، بیشتر به این منظور که افراد تیم را تشویق کنید که همدیگر را بهتر بشناسند.
3-با افراد تیم تک به تک جلسه می‌گذارید و نظر و ایده آنها را درباره چگونگی حل مساله جویا می‌شوید.

4-یک جلسه یورش فکری ( brainstorming ) می‌گذارید و افراد تیم را تشویق می‌کنید که هر چه به ذهنشان می‌آید را صرفنظر از این که چقدر بیربط باشد، بازگو کنند.
گزینه 4
این طوری هم افزایش کارایی داریم هم زودتر به نتیجه میرسیم در ضمن بهبود مستمر هم داریم
 

mohammad u3fi

عضو جدید
کاربر ممتاز
9- به شما مدیریت تیمی که قادر به یافتن راه‌حلی خلاقانه برای یک مشکل کاری نبوده است، سپرده شده است. نخستین کاری که انجام می‌دهید چیست؟
1-یک برنامه کاری تنظیم می‌کنید، جلسه‌ای می‌گذارید و مدت زمان خاصی برای بحث درباره هر موضوع اختصاص می‌دهید.
2-جلسه‌ای در خارج از محیط کار ترتیب می‌دهید، بیشتر به این منظور که افراد تیم را تشویق کنید که همدیگر را بهتر بشناسند.
3-با افراد تیم تک به تک جلسه می‌گذارید و نظر و ایده آنها را درباره چگونگی حل مساله جویا می‌شوید.

4-یک جلسه یورش فکری ( brainstorming ) می‌گذارید و افراد تیم را تشویق می‌کنید که هر چه به ذهنشان می‌آید را صرفنظر از این که چقدر بیربط باشد، بازگو کنند.

:w05:

چه سوال خوبی :D
من که تا الان گزینه 3 رو انجام دادم!

ولی باید یه نیم نگاهی هم به گزینه 4 داشته باشم :w20:
 

sszz23

عضو جدید
9- به شما مدیریت تیمی که قادر به یافتن راه‌حلی خلاقانه برای یک مشکل کاری نبوده است، سپرده شده است. نخستین کاری که انجام می‌دهید چیست؟
1-یک برنامه کاری تنظیم می‌کنید، جلسه‌ای می‌گذارید و مدت زمان خاصی برای بحث درباره هر موضوع اختصاص می‌دهید.
2-جلسه‌ای در خارج از محیط کار ترتیب می‌دهید، بیشتر به این منظور که افراد تیم را تشویق کنید که همدیگر را بهتر بشناسند.
3-با افراد تیم تک به تک جلسه می‌گذارید و نظر و ایده آنها را درباره چگونگی حل مساله جویا می‌شوید.

4-یک جلسه یورش فکری ( brainstorming ) می‌گذارید و افراد تیم را تشویق می‌کنید که هر چه به ذهنشان می‌آید را صرفنظر از این که چقدر بیربط باشد، بازگو کنند.

فقط 4.طوفان ذهنی روشی است که در کارهای تیمی استفاده میشه.بحثهایی هم که ترتیب داده میشن باید با نظر جمع همخونی داشته باشن.
شناخت افراد تا حدودی لازمه ولی یک راه حل برای برطرف کردن مشکل نیست
فرض کنید 50 نفر در یک تیم وجود داشته باشند اونوقت گزینه 3 اگر انجام بشه باید به عقل اون طرف شک کرد:D
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
طوفان ذهنی

طوفان ذهنی

باسلام
منم گزینه 4 زو انتخاب می کنم
مزیت گزینه 4 به گزینه 3 اینه که شما توی جمع همگانی ، توی دیالوگ های که گفته میشه ممکنه به مسائلی پرداخته بشه ، که در مباحث تک به تک اتفاق نیوفته.
بااحترام
 

mohammad u3fi

عضو جدید
کاربر ممتاز
فقط 4.طوفان ذهنی روشی است که در کارهای تیمی استفاده میشه.بحثهایی هم که ترتیب داده میشن باید با نظر جمع همخونی داشته باشن.
شناخت افراد تا حدودی لازمه ولی یک راه حل برای برطرف کردن مشکل نیست
فرض کنید 50 نفر در یک تیم وجود داشته باشند اونوقت گزینه 3 اگر انجام بشه باید به عقل اون طرف شک کرد
:D

به نظر من خیلی هم غیر عقلانی نیست!در ضمن یه نظریه وجود داره که میگه اعضای تیمها نباید از 25 نفر بیشتر باشند وگرنه کاراییشون رو از دست میدهند.
حتی این نظریه رو به تیمهای مجازی هم بسط دادند!

باسلام
منم گزینه 4 زو انتخاب می کنم
مزیت گزینه 4 به گزینه 3 اینه که شما توی جمع همگانی ، توی دیالوگ های که گفته میشه ممکنه به مسائلی پرداخته بشه ، که در مباحث تک به تک اتفاق نیوفته.
بااحترام

خب ما اینجا یه مشکلی داریم!
من سابقه کنفرانس دادن تو مسنجر رو داشتم. واقعا مدیریتش سخته :w05:

همه میخوان حرف بزنن، همه چی قرو قاطی میشه :huh:
 

مهسیما

عضو جدید
کاربر ممتاز
:w05:

چه سوال خوبی :D
من که تا الان گزینه 3 رو انجام دادم!

ولی باید یه نیم نگاهی هم به گزینه 4 داشته باشم :w20:
وقتی که ما باتک تک افراد جلسه بذاریم بقیه ی افراد ازشنیدن ایده های همدیگه محروم میشن من توی جلسه ی یورش فکری بودم عالیه
از یه ایده و فکری که به ذهن یه نفر میرسه با شاخ و برگ دادن بهش به نتیجه ی عالی میرسیم
 

sszz23

عضو جدید
شما سطح دیدتون رو وسیع کنید.مثلا برای کسی که مدیر پروژه است و تیمش بیش از 30،40 نفرند گزینه 3 روش صحیحی نیست.در ضمن در یک تیم همه باید با نقطه نظرات هم آشنا بشن نه فقط یه نفر
 

yuhana

عضو جدید
کاربر ممتاز
9- به شما مدیریت تیمی که قادر به یافتن راه‌حلی خلاقانه برای یک مشکل کاری نبوده است، سپرده شده است. نخستین کاری که انجام می‌دهید چیست؟
1-یک برنامه کاری تنظیم می‌کنید، جلسه‌ای می‌گذارید و مدت زمان خاصی برای بحث درباره هر موضوع اختصاص می‌دهید.
2-جلسه‌ای در خارج از محیط کار ترتیب می‌دهید، بیشتر به این منظور که افراد تیم را تشویق کنید که همدیگر را بهتر بشناسند.
3-با افراد تیم تک به تک جلسه می‌گذارید و نظر و ایده آنها را درباره چگونگی حل مساله جویا می‌شوید.

4-یک جلسه یورش فکری ( brainstorming ) می‌گذارید و افراد تیم را تشویق می‌کنید که هر چه به ذهنشان می‌آید را صرفنظر از این که چقدر بیربط باشد، بازگو کنند.
سلام
گزینه4
اصولا اسپم همه جا جواب داده:D
 

mohammad u3fi

عضو جدید
کاربر ممتاز
خب من با یورش فکری کاملا موافقم
اما برای تیمهای حقیقی!

برای تیم مجازی هم به نظرم واقعا جواب میده ولی به ظرطی که بشه کنفرانس رو مدیریت کرد
یه چیزی:

برای تیمهای مجازی هم ویدئو کنفرانس گزینه فوق العاده ای هست که ما در ایران امکاناتمون محدوده!!!
 

s22a2ch

مدیر بازنشسته
تست 9

تست 9

9- به شما مدیریت تیمی که قادر به یافتن راه‌حلی خلاقانه برای یک مشکل کاری نبوده است، سپرده شده است. نخستین کاری که انجام می‌دهید چیست؟
1-یک برنامه کاری تنظیم می‌کنید، جلسه‌ای می‌گذارید و مدت زمان خاصی برای بحث درباره هر موضوع اختصاص می‌دهید.
2-جلسه‌ای در خارج از محیط کار ترتیب می‌دهید، بیشتر به این منظور که افراد تیم را تشویق کنید که همدیگر را بهتر بشناسند.
3-با افراد تیم تک به تک جلسه می‌گذارید و نظر و ایده آنها را درباره چگونگی حل مساله جویا می‌شوید.

4-یک جلسه یورش فکری ( brainstorming ) می‌گذارید و افراد تیم را تشویق می‌کنید که هر چه به ذهنشان می‌آید را صرفنظر از این که چقدر بیربط باشد، بازگو کنند.
منم بین گزینه 1 و3
اگه گزینه 3 به این دلیل که وقت زیاد میگذره اشتباه باشه پس گزینه 4 هم یه جورایی اشتباهه
اگر هر 1 نفر یه حرف بی ربط بزنه در کل جلسه به هم میخوره
 

m.ali.m

عضو جدید
9- به شما مدیریت تیمی که قادر به یافتن راه‌حلی خلاقانه برای یک مشکل کاری نبوده است، سپرده شده است. نخستین کاری که انجام می‌دهید چیست؟
1-یک برنامه کاری تنظیم می‌کنید، جلسه‌ای می‌گذارید و مدت زمان خاصی برای بحث درباره هر موضوع اختصاص می‌دهید.
2-جلسه‌ای در خارج از محیط کار ترتیب می‌دهید، بیشتر به این منظور که افراد تیم را تشویق کنید که همدیگر را بهتر بشناسند.
3-با افراد تیم تک به تک جلسه می‌گذارید و نظر و ایده آنها را درباره چگونگی حل مساله جویا می‌شوید.

4-یک جلسه یورش فکری ( brainstorming ) می‌گذارید و افراد تیم را تشویق می‌کنید که هر چه به ذهنشان می‌آید را صرفنظر از این که چقدر بیربط باشد، بازگو کنند.

گزینه ی4.
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
استاندارد

استاندارد

باسلام
بچه ها توفان ذهنی ، یا همون یورش ذهنی ، استاندارد داره
- روش برگزاری
- انتخاب نفرات
- مدت زمان
- تاپیک هایی که قراره در موردش بحث بشه
- مدیریت جلسه
همه مسائله بالا باید مشخص بشه بعد جلسه رو برگزار کنیم.
بااحترام
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
مديريت اقتضايي

مديريت اقتضايي

باسلام
توي مديريت يه سري اصول هست من قبول دارم ، مثل اينكه داريم راجع بهش بحث مي كنيم ، توفان ذهني از جلسه تك به تك بهتر ، اين يه اصله
ولي مديريت يه روش اقتضايي ، به عبارت ديگه بسته به شرايط ، روش رو انتخاب مي كنيم ، اينجوري نيست كه ما هميشه نسبت به يك روش سمپات باشيم.
اين بحث رو از اون بابت شروع كردم كه بگم اين كه ما اختلاف نظر دارم به خاطر تجارب قبلي مون هم هست ، كه ممكنه جواب داده باشه و يا جواب نداده باشه ، در نتيجه نسبت به اون روش ذهنيت مثبت و يا منفي پيدا مي كنيم.
ولي اصولا مدير خلاق يعني كسي كه مي دونه توي هر شرايطي ، از چه روشي استفاده كنه.
بااحترام
 

4niko

عضو جدید
9- به شما مدیریت تیمی که قادر به یافتن راه‌حلی خلاقانه برای یک مشکل کاری نبوده است، سپرده شده است. نخستین کاری که انجام می‌دهید چیست؟
1-یک برنامه کاری تنظیم می‌کنید، جلسه‌ای می‌گذارید و مدت زمان خاصی برای بحث درباره هر موضوع اختصاص می‌دهید.
2-جلسه‌ای در خارج از محیط کار ترتیب می‌دهید، بیشتر به این منظور که افراد تیم را تشویق کنید که همدیگر را بهتر بشناسند.
3-با افراد تیم تک به تک جلسه می‌گذارید و نظر و ایده آنها را درباره چگونگی حل مساله جویا می‌شوید.

4-یک جلسه یورش فکری ( brainstorming ) می‌گذارید و افراد تیم را تشویق می‌کنید که هر چه به ذهنشان می‌آید را صرفنظر از این که چقدر بیربط باشد، بازگو کنند.

معمولا باید گزینه ی 1 انتخاب بشه ولی گزینه ی 4 را انتخاب کردم چون فکر میکنم خیلی مفید باشه و اعضا راحت تر نظراتشونو بیان میکنند;)
 

mohammad u3fi

عضو جدید
کاربر ممتاز
میون کلومتون

میون کلومتون

دوستان تاپیک هوش هیجانی با هدف بالا بردن EQ بچه ها ایجاد شده
در همین راستا سه تست معروف در زمینه هوش هیجانی به سه نفر از دوستان واگذار شده تا در موردش تحقیقات مورد نظر رو به عمل بیارن :smile:

این سه نفر:

s22a2ch برای MSCEIT
just in time برای EQ-I
yuhanna برای EQ-360

لطفا با این افراد در زمینه های جمع آوری و ترجمه مطلب همکاری کنید



با تشکر :gol:
 

مهسیما

عضو جدید
کاربر ممتاز
10- شما اخیراً در سازمانتان فرد جوانی را به عنوان مدیر منصوب کرده‌اید و متوجه شده‌اید که او بدون راهنمایی و مشاوره شما حتی قادر به ساده‌ترین تصمیم‌گیریها هم نیست، چه می کنید؟
1-قبول می‌کنید که او آنچه را برای موفقیت در محیط کاری مورد نیاز است ندارد و دنبال یافتن کس دیگری برای جایگزینی او می گردید.
2-از مدیریت منابع انسانی سازمانتان می‌خواهید که با او صحبت کند و ببیند او مایل است در کدام بخش سازمان به فعالیتش ادامه دهد.
3-عمداً موارد پیچیده زیادی را که نیاز به تصمیم‌گیری داشته باشند به او محوّل می‌کنید تا اعتماد به نفس بیشتری پیدا کند.

4-یک سری شرایط چالش برانگیز ولی قابل مدیریت را برایش فراهم می‌کنید و خود را برای مشاوره و راهنمایی در دسترس او قرار می‌دهید.
 
بالا