[بحث و گفتگو](2): تیم و کار تیمی؟

ghazal1991

مدیر تالار مدیریت
مدیر تالار
تعریف کار تیمی:
یک تیم به تعداد کمی از افراد گفته می‌شود که دارای مهارت‌های تکمیل‌کننده‌ی یکدیگر بوده و دارای مقاصد، اهداف و رویکردی مشترک‌اند که بر مبنای آنها به هم پیوند می‌خورند و به یکدیگر تکیه می‌کنند.
اعضای تیم به یکدیگر وابسته‌اند و این بدین معنی است که عدم فعالیت یک عضو از تیم باعث عدم انجام کار تیمی می‌شود. در واقع کار آنها اثر متقابل بر یکدیگر می‌گذارد.

ادمونسون می‌گوید: «من فکر می‌کنم که تیم‌ها تنها راه حل موجود برای پیش بردن کارها نیستند. برای نیروی کار در قرن 21 ایجاد تیم‌های باثبات که ابتدا برنامه‌ریزی کنند و بعد این برنامه‌ریزی‌ها را اجرا کنند، غیرعملی است. همکاری و تعامل بسیار ضروری است، اما در سازمان‌های فعال و متحرک اتفاق می‌افتد، نه تیم‌هایی که ساکن‌اند.»

این به این معنی است که افراد باید در کار تیمی کارآیی داشته باشند؛ یعنی با هم در تماس باشند، سرعت کار را بالا ببرند و تلاش کنند بدون برنامه‌ریزی اولیه پیشرفت کنند. همچنین در کار تیمی باید این توانایی را داشته باشید که آنچه را می‌دانید به دیگران بیاموزید.


___________________
آیا شما با کار تیمی موافقید؟ به نظر شما میزان موفقیت در کار تیمی بیشتر است یا انفرادی؟ به نظر شما معایب و مزایا کار تیمی چیست؟ تجربه ی خود را از تیمی که در آن عضو هستید بنویسید.


___________________
بحث و گفتگوی پیشین:

[بحث و گفتگو](1): مدیران ایرانی، موفقیت یا عدم موفقیت؟
 
آخرین ویرایش:
کار تیمی خیلی عالیه به شرط اینکه هم گروهی ها تا حدی با همدیگه هم نظر باشند ممکنه در این بین مشکلاتی مثل عدم اتفاق نظر هم وجود داشته باشه که اگر کمی صبر و حوصله و حس همکاری وجود داشته باشه بر طرف میشه
 

احسان اسدی

عضو جدید
کار گروهی در صورتی باعث تعالی یک سازمان می شود که زیر ساخت هایی از قبل برای آن ساخته شده باشد این ساختار میتواند یک دامنه بسیار وسیع داشته باشد که از استخدام افراد تا چیدمان انها در گروههای مختلف می باشد
علاوه بر آن می توان به نحوه نظام نامه انگیزشی سازمان گریزی زد
و حتی ایجاد هیجانات گرئهی در تیمها
شاید افرادی را دیده باشید که در سازمانها بسیار بی حوصله و بسیار بی تحرک دیده می شوند ولی همان افراد در تیم های ورزشی بسیار پرهیجان و پر تکاپو هستند علت این عمر عدم فرهنگ سازی و ظنام صحیح بهره کشی از افراد می باشد
 

anoeil

کاربر فعال تالار مدیریت ,
کاربر ممتاز
نظر شخصیم کاملا موافقم...
به شرطی که اعضای گروه با هم همدل باشن... توی یه تیم باند بازی نباشه... هدفشون مشترک باشه
محاسن کار تیمی هم اینه که چند نفر خیلی راحت میتونن کاری رو انجام بدن.
معایبشو نمیدونم:)
 

Iman Gom

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
با کار تیمی موافقم اما سعی میکنم با کسی کار نکنم چون کسی رو هم تراز خودم پیدا نمیکنم و بعدا مشکل ساز میشه !
 

parmehr

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کار تیمی زمانی نتیجه موثرو داره که هرکس تو تیم از مهارت خاص برخوردار باشه:)
همه با یک تخصص تو یه کار تیمی حرفه ای لطمه میخورن چون هرکس فکر میکنه توان و خلاقیت بیشتری از سایرین داره
و در نتیجه کارایی پائین میاد اما اگر هرکس توی تیم یه مهارت داشته باشه باعث پیشبرد تیم خواهد شد

رشدو تعالی اون تیم به مراتب بالاتر از تیمیه که یک تخصص دارن;)
 

delaram3

عضو جدید
همیشه و همه جا کار گروهی نتیجه بخش بوده به شرطی که افراد این گروه مشخص بشه کجای گروه قراردارند یعنی اگه قراره کاری انجام بشه اون کار تقسیم بندی بشه و هر کسی کار خودش انجام بده ..مسئولیت اون کار هم به عهده بگیره.. بعضی مواقع مشکلاتی تو گروه بوجود میاد که باید یک نفر باشه اونو حل کنه . هر کسی و کاری باید مشخص بشه ..
 

shahruzs

عضو جدید
کاربر ممتاز
همانطور که تو زمینه های ورزشی و ... کار شخصی تو ایران بهتر جواب میده تو کارهای مدیریتی هم همینطوره و معمولا ما با فرهنگ کار تیمی مشکل داریم
 

tichismor

عضو جدید
دلایل رو باید ریشه یابی کرد
به قول یکی از اساتید ما به طور خیلی سطحی نگاه کنیم می بینیم که مردم کشور ما زیاد تفریحات متنوعی ندارن و برای همین سعی می کنن خودشونو در ابعاد مختلفی به روز کنن که زیاد کامل نمیشه ولی خودشونو صاحب سبک می دونن تو تمام قضایا و این باعث میشه نظرات کسی رو قبول نکنن و خودشون رو بهتر و سر تر از بقیه ببینن و این میشه که کار تیمی چندان جالب از آب در نمیاد
 

reza119

عضو جدید
سلام

تیم و گروه چیزی است که همه ما ناگزیر از آن هستیم این ثیم و گروه حالا ما چطور معنی کنیم
مثلا نگاه کنید به همین سایت از یک دیدگاه نگاه کنید خودش یک کار تیمی است . قالب کار و رهبری و غیره
اما اگر به تیم هایی با وظایف دقیق تر و افراد مرتبط تر هدف باشد مثل یک تیم کوهنوردی ، یک تیم ویژه یک پروژه خاص اون موقع مسئله خیلی فرق می کند
حال اگر شما مسئول مثلا یک دفتر طراحی باشید مشخص است باید که تیمی طراحی کنید و برای ایجاد هماهنگی بین گروه تلاش کنید عدم درک صحیح افراد از خط مشی ها و اهداف و دیدگاه ها و........ کم کم مسئله ساز می شود حتی عدم توازن خلاقیت ها ، توان کاری ، علاقه و انگیزه خود موضوعات مهمی هستند

یک موضوع مهم در کارتیمی این است که همواره کسی مسئله حل کن باید در تیم واقعا وجود داشته باشد تیم اگر خوب شکل بگیرد کارایی بالایی خواهد داشت

اما معایب تیم به نظر من

افرادی وارد تیم می شوند بایدنگاه مثبت گرا داشته باشند نگاه گرم همکاری داشته باشند اما ممکن است بعضی که وارد گروه می شوند قصد بهره برداری غیر صحیح از کار دیگران داشته باشند و یا نانوانایی هایی داشته باشند که بتواند به باور اعضا آسیب برساند
 
آخرین ویرایش:
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
ghazal1991 [بحث و گفتگو](1): مدیران ایرانی، موفقیت یا عدم موفقیت؟ مدیریت 51

Similar threads

بالا