*** بحث هاي روانشناسي ***

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نه اینطور نیست اون از قبل خواب هاش رو برای مادرش تعریف کرده یا مثلا قبل از اینکه خوابش تعبیر بشه به خانواده اش می گفته حتی خواب هایی که در مورد دیگران می دیده هم اتفاق افتادن
اینکه اون خواب آینده رو دیده و خواب هاش مثل خاطره یادش می مونن یقیننا درسته ولی مشکلی که اون داره اینه که چند تا خواب دیده نمی دونه که اونها اتفاق می افتن یا نه در اینکه اون چنین قابلیتی داره شکی نیست نمونه اش اینه که مثلا یه اتفاقاتی برای شخصی افتاده اون هم اصلا خبر نداره ولی خوابشون رو دیده وتعریف کرده و طرف مقابل هم کلی تعجب کرده و نمونه های زیادی خواب های اینطوری در مورد دیگران دیده و این قابلیت در بقیه اعضای خانواده اش هم هست ولی بطور خیلی ضعیف تر از اون
شما چطوری به این نتیجه رسیدید یعنی بر چه اساسی می فرمایید که اون خیال می کنه و یا شبیه سازی می کنه ؟
بعضی خواب ها همان رویای صادقه هستند که در آینده اتفاق می افتند. اگر خود ایشون بیاد اینجا , من چند تا سوال ازش دارم که اگر بتونه جواب منو بده , اونوقت من دلایل کامل خودم رو اینجا توضیح میدم . چون خودشون حضور ندارند , نمیشه همه اطلاعات لازم دست ما باشه و نتیجه ای هم بدست نمیاد. اینا که شما میگویید همش نقل قول هست , احتمالا واقعیت های دیگر یا نکات ریز مهمی هم باید باشه که شما ازش مطلع نیستید , و با این داشته ها نمیشه بجایی رسید.
اگر هم کنجکاوی شخص شما باعث مطرح کردن این موضوع شده , اونوقت قضیه فرق میکنه.
 

*محیا*

کاربر فعال مهندسی کشاورزی ,
کاربر ممتاز
بعضی خواب ها همان رویای صادقه هستند که در آینده اتفاق می افتند. اگر خود ایشون بیاد اینجا , من چند تا سوال ازش دارم که اگر بتونه جواب منو بده , اونوقت من دلایل کامل خودم رو اینجا توضیح میدم . چون خودشون حضور ندارند , نمیشه همه اطلاعات لازم دست ما باشه و نتیجه ای هم بدست نمیاد. اینا که شما میگویید همش نقل قول هست , احتمالا واقعیت های دیگر یا نکات ریز مهمی هم باید باشه که شما ازش مطلع نیستید , و با این داشته ها نمیشه بجایی رسید.
اگر هم کنجکاوی شخص شما باعث مطرح کردن این موضوع شده , اونوقت قضیه فرق میکنه.
شما چطوری می تونید با پرسیدن سئوال کمکشون کنید ؟ آیا در این زمینه تخصص یا اطلاعاتی دارید ؟
 

*محیا*

کاربر فعال مهندسی کشاورزی ,
کاربر ممتاز
پیشنهاد میکنم شما همه مطالب در مورد ( رویای صادقه ) رو از اینترنت رو سرچ کنید و بدقت بخونید. احتمالا کمک زیادی به حل این معما خواهد کرد.
سوال من در مورد اینکه رویا های صادقه وجود داره یا نه ، نیست در مورد ماهیت خواب و رویای صادقه هم نیست سوال من اینه که شخصی که سالهاست رویا هاش صادقه ، و همیشه خواب هایی که در مورد خودش و دیگران دیده درست بوده حالا یه خواب هایی دیده و سئوالش اینه که ممکنه اون خواب ها در آینده اتفاق بیفتند در واقع اون خواب ها در مورد فردی هستند که بیننده خواب قبل از اینکه فردمورد نظر رو ببینه یا بشناسه اون رو توی خواب دیده بود اسم و فامیلی و رشته تحصیلی و یه سری خصوصیات اخلاقی اون رو در خواب قبل از آشنایش با اون فرد دیده بود که بعد از آشنایش با اون فرد همه اون مشخصاتی که از فرد مورد نظر توی خواب دیده بود درست بودن تا اینحا یه سری از اون اتفاقات که در خواب دیده بود در رابطه با اون فرد در عالم واقعیت اتفاق افتادن ولی یه سری دیگه هنوز اتفاق نیفتادن سوال و درگیری ذهنی بیننده خواب اینه که بقیه خواب هاش در مورد اون فرد اتفاق خواهند افتاد یا نه ؟
 
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش ها: ayja

*محیا*

کاربر فعال مهندسی کشاورزی ,
کاربر ممتاز
اگر از قبل با اون شخص آشنا بود خوب نتیجه می گیریم که به اون شخص فکر کرده بنابراین خوابش رو دیده ولی وقتی اون فرد مورد نظر توی شهر دیگه ای زندگی می کرده و بیننده خواب ها هرگز اون رو ندیده و نمیشناخته بنابراین نمیشه اینها را ساخته و پرداخته ذهن دانست
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سوال من در مورد اینکه رویا های صادقه وجود داره یا نه ، نیست در مورد ماهیت خواب و رویای صادقه هم نیست سوال من اینه که شخصی که سالهاست رویا هاش صادقه ، و همیشه خواب هایی که در مورد خودش و دیگران دیده درست بوده حالا یه خواب هایی دیده و سئوالش اینه که ممکنه اون خواب ها در آینده اتفاق بیفتند در واقع اون خواب ها در مورد فردی هستند که بیننده خواب قبل از اینکه فردمورد نظر رو ببینه یا بشناسه اون رو توی خواب دیده بود اسم و فامیلی و رشته تحصیلی و یه سری خصوصیات اخلاقی اون رو در خواب قبل از آشنایش با اون فرد دیده بود که بعد از آشنایش با اون فرد همه اون مشخصاتی که از فرد مورد نظر توی خواب دیده بود درست بودن تا اینحا یه سری از اون اتفاقات که در خواب دیده بود در رابطه با اون فرد در عالم واقعیت اتفاق افتادن ولی یه سری دیگه هنوز اتفاق نیفتادن سوال و درگیری ذهنی بیننده خواب اینه که بقیه خواب هاش در مورد اون فرد اتفاق خواهند افتاذ یا نه ؟
جواب شما نشون میده که احتمالا شما یه نگاه مختصر به مطالب انداختین . مطالعه دقیق همه اون مطالب در مورد رویای صادقه حداقل یک ماه کار میبره. جواب سوال و استنباطی هم که باید پس از مطالعه کامل بهش میرسیدید , تو همان مطالب هست. ولی ظاهرا شما رغبتی به مطالعه شون نشون ندادی و میخوای یه نفر بیاد و یه جواب سریح و کامل بشما بده که امیدوارم این اتفاق بیفته. موفق باشید.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اگر از قبل با اون شخص آشنا بود خوب نتیجه می گیریم که به اون شخص فکر کرده بنابراین خوابش رو دیده ولی وقتی اون فرد مورد نظر توی شهر دیگه ای زندگی می کرده و بیننده خواب ها هرگز اون رو ندیده و نمیشناخته بنابراین نمیشه اینها را ساخته و پرداخته ذهن دانست
این موضوع رو بخون ببین مشابهتی با گفتار شما داره ؟
معمولاً افرادی که گمان میکنند خواب هایشان بعضی وقتها به واقعیت تبدیل میشود و از آنها مثالهایی در این زمینه خواسته میشود، نمیتوانند بیش از 10 مثال ذکر کنند. در مورد بسیاری از افراد این اتفاق تنها یک یا دوبار رخ داده است. با توجه به آنکه برخی مطالعات روانشناسی نشان داده اند که هر انسان بطور متوسط حدود پنجاه موضوع مختلف را در هرکدام از دوره های حرکت سریع چشم خود در خواب میبیند و از آنجا که هر انسانی حدودا در هر شب پنج دوره حرکت سریع چشم را تجربه میکند بر اساس این تحقیق هر شب حدوداً دویست و پنجاه موضوع را در خواب میبیند. اگر فرض کنیم احتمال به حقیقت پیوستن یک رویا یک بر روی یک میلیون باشد، با توجه به جمعیت شش میلیاردی فعلی کره زمین در هر شبانه روز رویای بیش از یک و نیم میلیون نفر بر روی کره زمین به حقیقت خواهد پیوست. لذا بر اساس تئوری احتمال ریاضی این ابداً عجیب نیست اگر شخص در تمامی دوران حیات خود 100 بار واقعا خوابی را ببیند که آن خواب به واقعیت بپیوندد. البته باید توجه کرد که در یک رابطه احتمال باید احتمال اتفاق افتادن هریک از حالت ها باهم برابر باشد که باتوجه به مسئله اول که بیان شد چنین چیزی در مورد رویاها صدق نمیکند زیرا رویاها کاملا جهت دار و تولید شده توسط مغز هستند. لذا اگر قرار باشد بطور دقیق این احتمال را محاسبه کنیم (که در عمل محال است) به عددی بسیار بزرگتر از یک و نیم میلیون نفر در شبانه روز دست خواهیم یافت و در آن صورت به حقیقت پیوستن رویا ها بصورت کاملا تصادفی با توجه به تعداد آنها و تعداد آزمایشها (Trials) کاملاً عادی و محتمل به نظر خواهد آمد. در ریاضیات گسسته قانونی وجود دارد به نام "قانون اعداد حقیقتاً بزرگ" این قانون که معمولا توسط بسیاری از انسانها نادیده گرفته میشود نتیجه میدهد که درصورتیکه احتمال وقوع اتفاقی بسیار پایین باشد ولی تعداد آزمایش ها زیاد باشد آن اتفاق بسیار اتفاق خواهد افتاد. مثلاً اگر بگوییم در هر شب تنها 1 درصد (که احتمال بسیار پایینی است) انسانها رویاهای راستین دارند، نتیجه آن خواهد بود که در هر شبانه روز در کشور ایالات متحده آمریکا 3 میلیون نفر رویاهای راستین خواهند داشت (که مقدار بسیار بزرگی است). پس با توجه به این مسئله آماری کاملا عادی و قابل انتظار است اگر میان برخی از چیزهایی که یک شخص در خواب میبیند و آنچه در واقعیت اتفاق می افتد بطور تصادفی اشتراکاتی وجود داشته باشد

موضوع آخر اینکه افرادی که هر کس در خواب خود میبیند ساخته ی ذهن خود اوست . مثلا اگر شما به اشتباه فکر کنید مشتق تابع sinx می شود tanx و اصلا در این موضوع شک نداشته باشید و شبی در خواب استاد ریاضی خود را ببینید او هم حتما مشتق Sinx را tanx محاسبه خواهد کرد.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دیدن رویاهای راستین (رویا های صادقه)، یعنی خوابهایی که انسان میبیند و بعدها آن خوابها به واقعیت می پیوندند یکی دیگر از دلایل بسیار رایجی است که باعث میشود برخی از انسانها به وجود روح اعتقاد داشته باشند، در این بخش نشان داده خواهد شد که صحت وجود رویاهای راستین، وجود روح و دنیای دیگری را معنی نمیدهد.

همانطور که در بخش پیشین گفته شد رویاهایی که انسان میبیند نیز همانند افکار انسانها کاملاً ساخته و پرداخته مغز انسان هستند، البته فکر کردن انسانها با خواب دیدنشان تفاوتهای اساسی دارد، اما به هر حال قوه عقلانیت و هوشیاری انسانها در هنگام خواب دیدن نیز فعال است، اگر چه به اندازه زمان بیداری فعال نیست و این خود بخود باعث میشود برخی از فکرهای انسان تا حدودی منطقی باشند؛ با این حساب واقعی از آب در آمدن برخی از خوابها هرگز عجیب نیست، زیرا این خوابها نتیجه عقلانیت انسان هستند و عقلانیت انسانها در برخی موارد میتواند چیزهایی را از روی دانسته ها پیش بینی کند.

بعنوان مثال کاملاً طبیعی است اگر شخصی قرار باشد در یک جلسه امتحان شرکت کند و شب قبل از امتحان خواب ببیند که فردا سر موقع از خواب بلند نشده است، حال اگر فردا واقعاً از خواب بیدار نشود و این رویای او به حقیقت بپیوندد هیچ اتفاق عجیبی نیافتاده است. شرایط محیط و اطلاعاتی که شخص از محیط دریافت کرده است باعث میشود او نگران این باشد که فردا خواب بماند، در نتیجه از آنجا که در مواردی خرد سلیم انسان در دیدن خوابها بی تاثیر نیست، اتفاق افتادن آن خوابها ابدا چیز غیر طبیعی نیست. اگر شخصی پدر پیری داشته باشد این کاملاً طبیعی است که خواب ببیند او مرده است زیرا چنین چیزی کاملاً محتمل است، همه انسانها احتمال میدهند که افراد پیر و فرسوده فوت شوند. اگر شما در طول زندگی خود در مورد 500 نفر خواب ببینید که مرده اند و بطور اتفاقی 2 نفر از آنها بمیرند این ابداً جای تعجب ندارد. همچنین است اگر شخصی علاقه مند باشد حضرت علی یا مریم مقدس و زرتشت و امام زمان را در خواب ببیند. اگر این اتفاق واقعاً در خواب رخ بدهد ابداً تعجبی ندارد.

مسئله دوم که باید به آن توجه کرد همان قضیه دژاوو است که در مورد علت آن بطور کامل توضیح داده شد. در بسیاری از مواقع ما "گمان میکنیم" که با مفهوم یا صحنه ای از قبل آشنایی داریم و از آنجا که اطمینان داریم که قبلا در آن صحنه حضور نداشته ایم و یا محال است واقعا چنین تجربه ای را داشته باشیم، تنها راهی که باقی میماند این است که ما در خواب این تجربه را داشته باشیم. لذا در بسیاری از مواردی که دژاوو اتفاق می افتد افراد به این نتیجه میرسند که در خواب چنین چیزی را قبلا تجربه کرده اند. این درحالی است که آنها واقعا در خواب چنین چیزی را ندیده اند. به افرادی که این توضیح برایشان قانع کننده نیست توصیه میشود هر روز وقتی از خواب بیدار میشوند خوابهای خود را یاد داشت کنند، درصورتی که اینکار انجام گیرد این افراد بعد از مدتی با مراجعه به خوابهای خود درخواهند یافت که در بسیاری از مواقع آنها تنها "گمان" میکنند که چیزی را از قبل در خواب دیده اند. این مسئله معمولاً در مورد ادعاهای بسیار عجیب و نادری که ادعا میشود در خواب دیده شده اند صدق میکند.
 

*محیا*

کاربر فعال مهندسی کشاورزی ,
کاربر ممتاز
این موضوع رو بخون ببین مشابهتی با گفتار شما داره ؟
معمولاً افرادی که گمان میکنند خواب هایشان بعضی وقتها به واقعیت تبدیل میشود و از آنها مثالهایی در این زمینه خواسته میشود، نمیتوانند بیش از 10 مثال ذکر کنند. در مورد بسیاری از افراد این اتفاق تنها یک یا دوبار رخ داده است. با توجه به آنکه برخی مطالعات روانشناسی نشان داده اند که هر انسان بطور متوسط حدود پنجاه موضوع مختلف را در هرکدام از دوره های حرکت سریع چشم خود در خواب میبیند و از آنجا که هر انسانی حدودا در هر شب پنج دوره حرکت سریع چشم را تجربه میکند بر اساس این تحقیق هر شب حدوداً دویست و پنجاه موضوع را در خواب میبیند. اگر فرض کنیم احتمال به حقیقت پیوستن یک رویا یک بر روی یک میلیون باشد، با توجه به جمعیت شش میلیاردی فعلی کره زمین در هر شبانه روز رویای بیش از یک و نیم میلیون نفر بر روی کره زمین به حقیقت خواهد پیوست. لذا بر اساس تئوری احتمال ریاضی این ابداً عجیب نیست اگر شخص در تمامی دوران حیات خود 100 بار واقعا خوابی را ببیند که آن خواب به واقعیت بپیوندد. البته باید توجه کرد که در یک رابطه احتمال باید احتمال اتفاق افتادن هریک از حالت ها باهم برابر باشد که باتوجه به مسئله اول که بیان شد چنین چیزی در مورد رویاها صدق نمیکند زیرا رویاها کاملا جهت دار و تولید شده توسط مغز هستند. لذا اگر قرار باشد بطور دقیق این احتمال را محاسبه کنیم (که در عمل محال است) به عددی بسیار بزرگتر از یک و نیم میلیون نفر در شبانه روز دست خواهیم یافت و در آن صورت به حقیقت پیوستن رویا ها بصورت کاملا تصادفی با توجه به تعداد آنها و تعداد آزمایشها (Trials) کاملاً عادی و محتمل به نظر خواهد آمد. در ریاضیات گسسته قانونی وجود دارد به نام "قانون اعداد حقیقتاً بزرگ" این قانون که معمولا توسط بسیاری از انسانها نادیده گرفته میشود نتیجه میدهد که درصورتیکه احتمال وقوع اتفاقی بسیار پایین باشد ولی تعداد آزمایش ها زیاد باشد آن اتفاق بسیار اتفاق خواهد افتاد. مثلاً اگر بگوییم در هر شب تنها 1 درصد (که احتمال بسیار پایینی است) انسانها رویاهای راستین دارند، نتیجه آن خواهد بود که در هر شبانه روز در کشور ایالات متحده آمریکا 3 میلیون نفر رویاهای راستین خواهند داشت (که مقدار بسیار بزرگی است). پس با توجه به این مسئله آماری کاملا عادی و قابل انتظار است اگر میان برخی از چیزهایی که یک شخص در خواب میبیند و آنچه در واقعیت اتفاق می افتد بطور تصادفی اشتراکاتی وجود داشته باشد

موضوع آخر اینکه افرادی که هر کس در خواب خود میبیند ساخته ی ذهن خود اوست . مثلا اگر شما به اشتباه فکر کنید مشتق تابع sinx می شود tanx و اصلا در این موضوع شک نداشته باشید و شبی در خواب استاد ریاضی خود را ببینید او هم حتما مشتق Sinx را tanx محاسبه خواهد کرد.
بیننده خواب از اتفاقات ریز جزئی پیش پا افتاده تا مسائل خیلی مهم را همیشه از قبل در خواب دیده یعنی بیشتر اتفاقات روزمره زندگیش رو توی خواب میبینه و این اصلن برای اون امر عجیبی نیست
 
  • Like
واکنش ها: ayja

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
حالا برای رفع خستگی هم که باشه , پیشنهاد میکنم فیلم inception رو حتما تهیه ش کنی و ببینیش. قطعا برات جالب خواهد بود.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دوبله فارسی داره ؟
فک کنم داشته باشه . نقش اول فیلم بنام کاب (لئوناردو دی کاپریو) یک مهاجم شرکتی با بالاترین قابلیته. او به ذهن افراد دیگر نفوذ می کنه تا ایده هایشان را بدزده. حالا او توسط یک میلیاردر قدرتمند استخدام شده تا برعکس کار خود را انجام دهد: کاشتن یک ایده در ذهن یک رقیب و باید آن را چنان خوب انجام دهد که فرد رقیب فکر کند این ایده متعلق به خودشه و اتفاقات جالبی که تو فیلم در مورد قدرت ذهن است و ......
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
قول داده بودم که اگه موردی پیدا کردم با شما در میان بگذارم.در این خصوص با دو سه نفر از اساتید فن مشاوره کردم و نوشته های شما را عینا بهشون انتقال دادم،نتیجه و جمع بندی نظراتشون این بود که گفته شما نمیتونه واقعیت بیرونی داشته باشه و هر چه هست تو ذهنیت خود شما شکل میگیره .کلا به اون شکلی که شما تعریف میکردید را رد کردند.
 

*محیا*

کاربر فعال مهندسی کشاورزی ,
کاربر ممتاز
قول داده بودم که اگه موردی پیدا کردم با شما در میان بگذارم.در این خصوص با دو سه نفر از اساتید فن مشاوره کردم و نوشته های شما را عینا بهشون انتقال دادم،نتیجه و جمع بندی نظراتشون این بود که گفته شما نمیتونه واقعیت بیرونی داشته باشه و هر چه هست تو ذهنیت خود شما شکل میگیره .کلا به اون شکلی که شما تعریف میکردید را رد کردند.
از اینکه به قولتون عمل کردید بسیار سپاسگزارم ولی اون اساتید فن بهتر بود که جواب قاطعی نمی دادند و کسی که نتیجه گیری قاطع کنه و جایی برای شک و تردید نگزاره نشون می ده که دنیا و جهان هستی و علم و اسرار آفرینش رو محدود می بینه و محدود می دونه و شما هم به عنوان یه شخص دلسوز نه تنها توی این مورد بلکه توی همه مواردی که دوست دارید به همنوعتون کمک کنید بهتر بود اینطور قاطع نظرات و نتیجه گیری ها رو انتقال نمی دادید نه تنها توی این موضوع بلکه در همه موارد زندگی یه فضایی و یه جایی برای اشتباه و انعطاف باید قرار بدهیم این نظرات قاطع هیچ کمکی به بیننده خواب نمی کنه
 
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش ها: ayja

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
از اینکه به قولتون عمل کردید بسیار سپاسگزارم ولی اون اساتید فن بهتر بود که جواب قاطعی نمی دادند و کسی که نتیجه گیری قاطع کنه و جایی برای شک و تردید نگزاره نشون می ده که دنیا و جهان هستی و علم و اسرار آفرینش رو محدود می بینه و محدود می دونه و شما هم به عنوان یه شخص دلسوز نه تنها توی این مورد بلکه توی همه مواردی که دوست دارید به همنوعتون کمک کنید بهتر بود اینطور قاطع نظرات و نتیجه گیری ها رو انتقال نمی دادید نه تنها توی این موضوع بلکه در همه موارد زندگی یه فضایی و یه جایی برای اشتباه و انعطاف باید قرار بدهیم این نظرات قاطع هیچ کمکی به بیننده خواب نمی کنه
تشکر میکنم.من فقط شرط امانتداری را بجا آوردم.
 

Similar threads

بالا