با ورزش ساده از عارضه های بستری طولانی مدت بکاهید

Foster.nicely

عضو جدید
کاربر ممتاز




پژوهشگران مراقبت‌های ویژه در بیمارستان جانز هاپکینز در آمریکا با انجام فعالیت های ورزشی ساده در بیماران بستری در واحد مراقبت‌های ویژه (ICU) قادر شدند ضعف عضلانی بیماران این بخش را که قادر نیستند از تخت پایین بیایند، کاهش داده و





بهبودی آنها تسریع میکند. به گفته پژوهشگران ضعف عضلانی بعلت بستری در ICU و فعال نبودن در این مدت مهمترین فاکتوری است که بهبودی بیماران این بخش و بازگشت آنها به زندگی معمولی، کار و فعالیت‌های بازتوانی را به تاخیر می‌اندازد. محققان این پژوهش می‌گویند: بیماران واحد ICU‌ از آنها می‌خواهند که اجازه داشته باشند از تخت پایین بیایند و حرکت کنند.


دانشمندان در این بررسی، حرکات ورزشی ساده‌ای را که برای افزایش قدرت عضلانی بیماران مفید هستند، توضیح می‌دهند. آنها از جمله دو متخصص طب فیزیکی این حرکات ورزشی را روی 400 بیمار بخش ICU بیمارستان جانز هاپکینز به کار بستند. با وجودی که هنوز برای تایید نتایج این تحقیق، پژوهشهای بیشتری مورد نیاز است، محققان اعلام کرده‌اند که انجام این حرکات ورزشی توسط بیماران ICU موفقیت‌آمیز بوده و آنها بیمارستان را زودتر، با حال عمومی بهتر و با روحیه‌ای بالاتر ترک کرده‌اند.
برخی از بیماران بستری در ICU از تخت برخاسته و راه رفته‌اند، برای برخی دیگر دستگاه‌هایی که با تحریک الکتریکی عضلات را تقویت می‌کنند به کار رفته و برخی دیگر با استفاده از دستگاه مخصوصی که به تخت آنها متصل بود، حرکاتی مانند پا دوچرخه انجام می‌داده‌اند. به گفته‌ی این محققان، داده‌های فراوانی حاکی از آن هستند که بستری شدن‌های طولانی مدت و بی حرکت بودن حتی به مدت چند روز می‌تواند به ضعف عضلانی قابل ملاحظه‌ای منجر شود. در برخی تحقیقات، دیده شده که این گونه بیماران تا پنج درصد از توده عضلانی‌شان را از دست داده‌اند. نتایج این پژوهش در مجله طب مراقبت‌های ویژه به چاپ رسیده است.


منبع-http://mehranlangari.persianblog.ir
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
Foster.nicely زیاد ورزش کردن برای نوجوانان خوب نیست پرستاری 1

Similar threads

بالا