با رعایت چند نکته ساده؛شما هم می توانید عبادتهایتان را با اهدای خون کامل کنید....

محمد ساوه

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
با رعایت چند نکته ساده؛

شما هم می توانید عبادتهایتان را با اهدای خون کامل کنید....


در ماه مبارک رمضان روزه داران هم می توانند برای کمک به بیماران نیازمند خون اهدا کنند فقط کافی است چند نکته مهم را رعایت کنند.





دکتر حاجی بیگی، مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران گفت: روزه داری منعی برای اهدای خون نیست و حجم خون از دست رفته 2 تا 3 ساعت اولیه پس از اهدای خون به چرخه خون برمی گردد همچنین سلول های خونی هم 2 تا 3 هفته پس از اهدای خون با تحریک مغز استخوان به گردش خود باز خواهد گشت لذا اهداکنندگان عزیز نباید نگران خون از دست رفته بدن باشند.



وی افزود: مردم شریف و نوعدوست کشورمان که شرایط اهدای خون از جمله داشتن 18 سال سن و وزن بالای 50 کیلو می توانند خون اهدا کنند فقط کافیست به چند نکته توجه کنند که از جمله این نکته ها نوشیدن آب فراوان و خوردن میوه های آبدار در زمان افطار یا سحر و همچنین استراحت پس از اهدای خون است.


حاجی بیگی تصریح کرد: مردم شریفی که قصد اهدای خون در ماه مبارک رمضان را دارند بهتر است قبل از ظهر به پایگاه ها مراجعه کنند و پس از اهدای خون هم از انجام کارهای سنگین پرهیز کنند.


وی در خاتمه خاطرنشان کرد: پایگاه های اهدای خون در ماه مبارک رمضان از افطار تا نیمه های شب آماده پذیرایی از اهداکنندگان عزیز است./ح
 

Similar threads

بالا