با بهترین خودروهای نمایشگاه فرانکفورت آشنا شوید

mohammad512

عضو جدید
کاربر ممتاز



به‌ تازگی در بزرگ‌ترین رویداد خودروی جهان یعنی «نمایشگاه خودروی فرانکفورت»، محصولات متنوعی از سوی غول‌های خودروسازی جهان ازجمله پورشه، بی‌ام‌و و مرسدس بنز معرفی شدند. در این میان ۱۰ تا از خودرو‌های معرفی‌شده، در مقایسه با دیگر رقبایشان، توجه عموم مردم را به خود جلب کردند.​

از آلفا گرفته تا رولز-رویس، خودرو‌های متنوعی در نمایشگاه خودروی فرانکفورت، رونمای شدند. در این میان، ۱۰ تا از خودروهای معرفی‌شده، در مقایسه با دیگر رقبایشان، خوش درخشیدن. اگر به دنبال رانندگی با یک خودروی جدید با قابلیت‌های ویژه هستید، بدون شک انتخاب شما، یکی از ۱۰ خودروی برتر فرانکفورت خواهد بود.

آلفا رومئو جولیا

احتمالا نام « آلفا رومه‌و جولیا» (Alfa Romeo Giulia) به گوشتان خورده است. اما این بار و در رویداد فرانکفورت، جولیا با قدرت موتور و مشخصات فنی بسیار قدرتمند‌تری در مقایسه با مدل‌های قبلی‌اش، پا به میدان رقابت گذاشته است. این خودرو از یک موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر V شکل (نحوه‌ی قرارگیری سیلندر‌ها در کنار هم) به همراه یک توربوشارژر بهره می‌برد. همچنین جولیا تنها در ۳/۹ ثانیه، می‌تواند سرعت خود را از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. از سوی دیگر، حد‌اکثر سرعت جولیا به ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.


بنتلی بنتایگا

شرکت خودروسازی «بنتلی» (Bentley)، تا به امروز، زندگی سختی داشته است. چراکه اولین طرح مفهومی بنتلی توسط کارشناسان و منتقدان این صنعت رد شد. حالا این شرکت از طرح مفهومی قدیمی خود با نام «بنتایگا» (Bentayga)، به همراه رنگ بدنه‌ی طلایی، در رویداد مذکور رونمایی کرد. بنتایگا تنها در ۴ ثانیه، می‌تواند سرعت خود را از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. همچنین این خودرو از جدید‌ترین فن‌آوری‌های روز جهان بهره می‌برد.




فراری ۴۸۸ اسپایدر

هرجا که نام «فراری» (Ferrari)، به گوش می‌رسد، سه واژه‌ی قدرت، شتاب و سرعت در ذهن شنونده نقش می‌بندد. فراری ۴۸۸ اسپایدار، محصول تازه‌ معرفی‌شده‌ی این شرکت در رویداد فرانکفورت است. این خودرو از یک موتور ۸ سیلندر V شکل به همراه دو توربوشارژر با توان خروجی ۶۶۰ اسب بخار بهره می‌برد. ۴۸۸ اسپایدر، تنها در ۳ ثانیه، می‌تواند سرعت خود را از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. بدون شک، شنیدن صدای دل‌نشین موتور ۸ سیلندر ۴۸۸، برای تمامی دوستداران ماشین به‌ویژه‌ سوپر‌اسپرت، خوش‌آیند است.




فورد فوکس RS

اگر پول خرید فورد GT را ندارید، به‌احتمال زیاد خودروی «فورد فوکس آر.اس» (Ford Focus RS)، می‌تواند تا حدودی شما را راضی نگه دارد. این خودروی ارزان قیمت، از توان خروجی بسیار بالای ۳۴۵ اسب بخار بهره می‌برد. همچنین تنها در ۴/۷ ثانیه، می‌تواند سرعت خود را از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. از سوی دیگر، طراحی ظاهری این خودرو، در مقایسه با مدل‌های قبلی‌اش، دست‌خوش تغییراتی شده است. قیمت نهایی فورد فوکس آر.‌اس ۲۸/۹۴۰ یورو تعیین شده است.



اینفینیتی Q30


«اینفینیتی»(Infiniti Q30)، اولین خودروی شاسی‌بلند رسمی این شرکت با ابعاد کوچک‌تر در مقایسه با دیگر مدل‌های مشابه‌اش به‌حساب می‌آید. اینفینیتی Q30 رقیب بسیار جدیی برای غول‌های خودروسازی جهان یعنی بی‌ام‌و و مرسدس بنز به‌حساب می‌آید. همچنین این خودرو می‌تواند پاسخ مناسبی برای منتقدانی که می‌گویند خودرو‌های لوکس امکان ساخته‌شدن در ابعاد کوچک را ندارند، باشد.




جگوار F-Pace

«جگوار» (Jaguar F-Pace)، در بدو ورود، یکی از رکورد‌های کتاب گینس را شکست. این خودروی لوکس شاسی‌بلند، با سه موتور مختلف با توان خروجی‌های ۱۸۰، ۳۴۰ و ۳۸۰ اسب بخار عرضه می‌شود. بر اساس ادعاهای شرکت سازنده، جگوار F-Pace، در فروردین ماه ۹۵ (April 2016)، به بازار‌های جهانی عرضه خواهد شد.



لکسوس RX

«لکسوس» (Lexus)، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی جهان است. در رویداد فرانکفورت که چندی پیش در کشور آلمان برگزار شد، این شرکت ژاپنی از مدل جدید خودروی شاسی‌بلند خود یعنی لکسوس RX رسما رونمایی کرد. RX با دو موتور کاملا متفاوت به بازار‌های جهانی عرضه خواهد شد. مدل اول یک موتور هیبریدی یا همان بنزینی-الکتریکی است که با نام RX450h شناخته می‌شود. از سوی دیگر مدل دوم یک موتور بنزینی توربوشارژر است که با نام RX 200t شناخته می‌شود. بدون شک، ژاپن، مهد فن‌آوری به‌ویژه در صنعت خودرو به‌حساب می‌آید.




مرسدس بنز کلاس S

کلاس S مرسدس، همیشه یک خودروی زیبا و چشم‌نواز بوده است. اما بنز با برداشتن سقف ثابت این خودرو، زیبایی جلوه‌ی ظاهری آن را دو چندان کرده است. جدید‌ترین مدل معرفی‌شده از سری S مرسدس بنز در رویداد فرانکفورت که کد مدل S63 AMG شناخته می‌شود؛ تنها در ۳/۹ ثانیه، می‌تواند سرعت خود را از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. همچنین طراحی ظاهری زیبای آن، بسیاری از دوستداران این خودرو را شگفت‌زده کرده است.



مینی کلاب‌من

احتمالا طراحی خودروی «مینی» (MINI)، شما را به یاد ماشین کمدین معروف انگلیسی یعنی مستر‌بین می‌اندازد. جدید‌ترین مینی معرفی‌شده در رویداد فرانکفورت یعنی مینی «کلاب‌من» (Clubman)، دیگر یک خودروی دو‌درب یا همان کوپه نیست. بلکه با یک تغییر محسوس در طراحی ظاهری، وارد خانواده‌ی خودرو‌های چهار در یا همان سدان شده است. قیمت تعیین‌شده برای مینی کلاب‌من در بازار‌ اروپا، ۱۹/۹۹۵ یورو است.




رولز-رویس دان

« رولز-رویس دان» (Rolls Royce Dawn)، یکی از لوکس‌ترین و گران‌قیمت‌ترین خودرو‌هایی است که در رویداد فرانکفورت از آن رونمایی شد. رولز-رویس دان، از یک موتور بسیار قدرتمند ۶/۶ لیتری ۱۲ سیلندر V شکل به همراه ۲ توربوشارژر با توان خروجی ۵۶۳ اسب بخار بهره می‌برد. دان تنها در ۴/۹ ثانیه، می‌تواند سرعت خود را از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. همچنین در مقایسه با حجم موتور بسیار بالا، مصرف سوخت رولز-رویس دان
کاملا مقرون‌به‌صرفه است. قیمت تعین شده برای این خودرو در بازار اروپا از ۲۵۰ هزار یورو آغاز می‌شود.


 

Similar threads

بالا