با این گیاه انفلو انزارا از خود دور کنید

M@HY@R93

عضو جدید
با این گیاه انفلو انزارا از خود دور کنید
تحقیقی جدید نشان می‌دهد که عصاره گیاه پیج امین‌الدوله (Honeysuckle)، موادی را رها می‌کند که قادر است با آنفلوانزا مقابله کند. به باور پژوهشگران این تحقیق نوشیدن دم‌نوش این گیاه قادر است ویروس آنفلوانزا را نابود کند
به گزارش دیلی تلگراف، در این پژوهش این گیاه جوشیده و سپس به موش‌ها خورانده شد و مشاهده شد که اثرات ویروس آنفلوانزا را در موش‌ها متوقف کرده و به‌طور مؤثری به‌عنوان یک «پنی‌سیلین ویروسی» عمل می‌کند.
چندین قرن است که چینی‌ها، هنگام ابتلا به بیماری آنفلوانزا و برای مقابله با عوارض آن، دم‌نوش گیاه پیچ امین‌الدوله را می‌نوشند، اما به گفته پژوهشگران، این تحقیق اولین مدرک علمی برای تأیید این سنت قدیمی چینی است.
آزمایش‌ها نشان می‌دهد که این دم‌نوش می‌تواند علیه انواع متفاوت ویروس آنفلوانزا که در سال‌های اخیر سبب ترس سازمان بهداشت جهانی شده بود (ازجمله H1N1، آنفلوانزای اسپانیایی و آنفلوانزای پرندگان) مبارزه کند.
پژوهشگران دانشگاه نانجینگ چین نشان داده‌اند که بعد از نوشاندن جوشانده پیچ امین‌الدوله به موش‌ها، مولکولی به نام MIR2911 از دم‌نوش استخراج شده و جذب رگ‌های خونی و بافت ریه جانور شد. این مولکول با متوقف کردن دو ژنی که توسط ویروس آنفلوانزا برای تولیدمثل خودش استفاده می‌شود، انواع گوناگون ویروس آنفلوانزا را سرکوب می‌کند.
نتایج این پژوهش در ژورنال Cell Research منتشر شده و نشان می‌دهند که این ماده می‌تواند مرگ‌ومیر حاصل از آنفلوانزای پرندگان را در موش‌ها کاهش دهد و به جلوگیری از سرایت انواع دیگر ویروس‌های آنفلوانزا ازجمله H1N1 کمک کند.
دانشمندان می‌گویند که آزمایش‌هایشان اولین موردی است که نشان می‌دهد یک محصول طبیعی می‌تواند به‌طور مستقیم یک ویروس را نشانه برود، هرچند هنوز این اثر در انسان‌ها به اثبات نرسیده است.
پژوهشگران می‌گویند: «از حدود یک قرن پیش که فلمینگ پنی‌سیلین را کشف کرد، آنتی‌بیوتیک‌ها برای هدف قرار دادن عفونت‌های باکتریایی ویروسی مورد استفاده واقع شده‌اند و جان میلیون‌ها نفر را نجات داده‌اند. (یک) هزار سال است که مردم چین جوشانده این گیاه را برای درمان عفونت‌های ویروسی آنفلوانزا می‌نوشند و این پژوهش نشان می‌دهد که عملکرد ضد ویروسی جوشانده گیاه پیچ امین‌الدوله، طیف گسترده‌ای از ویروس‌ها را دربر می‌گیرد».
 

Similar threads

بالا