با امکانات جدید و پنهان گوگل ادز آشنا شوید!

diako98

اخراجی موقت
در حال حاضر رابط کاربری جدید گوگل ادز برای تمام تبلیغ‌کنندگان در دسترس است. اگر از نسخه قدیمی گوگل ادوردز (نام قبلی گوگل ادز) استفاده کرده باشید، احتمالا از امکانات جدید و تغییرات اساسی در رابط کاربری گوگل ادوردز اطلاع دارید. در این پست می‌خواهیم امکانات جدیدی که در گوگل ادز می‌توانید مشاهده کنید را بررسی کنیم.
رابط کاربری جدید گوگل ادز زیبا و دل‌انگیز است. این رابط پر از داده های مصور و منوهای ساندویچی پیشرفته بوده و قابلیت دسترسی سریع به همه بخش‌ها در آن گنجانده شده است. برخلاف گوگل ادوردز قبلی در اینترفیس جدید از رنگ‌های زیبایی در نمودارها برای نمایش داده ها استفاده شده است. اما اگرچه این رابط برای افراد کم تجربه و مبتدیان حس بصری خوبی می‌دهد، البته افرادی که مدت ها از رابط قبلی استفاده کرده‌اند، حال برای یافتن ویژگی‌هایی که قبلا بارها از آن استفاده کرده‌اند، باید کمی بیشتر تلاش کنند!
برخی ویژگی‌ها و امکانات جدید نیز به رابط کاربری گوگل ادز اضافه شده اند که احتمالا از دید شما مخفی هستند. بیایید نگاهی به ۵ ویژگی رابط کاربری گوگل ادز بیاندازیم که تبلیغ‌کنندگان و شرکت ها را به هیجان وا می‌دارد.[h=2]۱. هدف‌گیری دموگرافیک با گزینه‌های جدید در گوگل ادز[/h]اخیرا گوگل هدف‌گیری دموگرافیک را به برای تبلیغات جستجو (Search Ads) به عنوان یک ابزار قدرتمند برای تبلیغ‌کنندگان ارائه داده است تا آنها به کاربران با جنسیت و رده های سنی مختلف دسترسی پیدا کرده و پیام را به آنها برسانند. این گزینه‌های هدف‌گیری به سرعت به ابزاری قوی برای تبلیغ‌کنندگان تبدیل شده‌اند. در رابط کاربری AdWords قدیمی اطلاعات دموگرافیک برای استفاده تبلیغ‌کنندگان در دسترس آنها بود. حداقل برای بخش جستجو چیزی شبیه به این بود:
در رابط کاربری جدید Google Ads گزینه‌های هدف‌گیری دموگرافیک دو برابر شده است و به تبلیغ‌کنندگان این امکان ارایه شده تا جامعه هدف تبلیغ را بر حسب در‌آمد خانوار و وضعیت والدینی به خوبی هدف‌گیری کنند.البته در حال حاضر تبلیغ‌کنندگان فقط در شبکه Display می‌توانند وضعیت والدین را هدف‌ قرار دهند. به همین ترتیب قبلا تبلیغ‌کنندگان می‌توانستند مکان‌هایی را بر حسب متوسط درآمد هدف‌گیری کنند (مناطق با سطح درآمد بالا)، اما نمی‌توانستند افراد را به صورت انفرادی هدف‌گیری کنند. این دو مورد انعطاف‌پذیری بیشتری را به تبلیغ‌کنندگان می‌دهد تا مخاطبان خود را دقیق‌تر انتخاب و هدفگیری کنند.
هدف‌گیری وضعیت والدین می‌تواند باعث تغییر بزرگی در صنایع مختلف شود. مطمئنا برند‌هایی که محصولات مربوط به کودکان و یا اسباب‌بازی می‌فروشند از این ویژگی لذت خواهند برد، چرا که والدین در طول دوره خرید تعطیلات و خریدهای مربوط به مدرسه، مخاطبانی گسترده و با اهمیت می‌شوند. اما املاکی‌های هوشمند و تبلیغ‌کنندگان خودرو می‌توانند از مزایای بالقوه این هدف‌گیری استفاده کرده و به خانواده‌های بزرگتر، خانه‌ها و ماشین‌های بزرگتر بفروشند.هدف‌گیری درآمد خانوار می‌تواند قدرتمندانه به شما کمک کند که تبلیغات خود را برای مخاطبانی با حساسیت‌های قیمت متفاوت ارائه کنید. در محصول یا خدمات شما که به صورت رقابتی قیمت‌گذاری شده است آگهی‌های خود را در بین مخاطبان با در‌امد کم یا متوسط تبلیغ کنید. در مقابل اگر محصولات لوکس به فروش می‌رسانید، ممکن است بخواهید کاربران ثروتمند (یا غیر حساس به قیمت) را هدف قرار دهید.[h=2]2. افزونه پروموشن در گوگل ادز
[/h]جدیدترین افزونه تبلیغاتی گوگل – Promotion Extensions – را می‌توانید در لیست افزونه های تبلیغاتی گوگل ادز (تب Ads & Extensions) انتخاب کنید.
پروموشن اکستنشن به شما کمک می کند تخفیف‌ها و فروش‌های ویژه سایت‌تان را به صورتی برجسته نمایش دهید. افزونه تبلیغاتی Promotion به افزایش CTR تبلیغات شما کمک می‌کند. تعداد کاراکترهای مربوط به عنوان پروموشن محدود است و همچنین می‌توانید موردی را از لیست مناسبت‌های موجود انتخاب کنید.[h=2]3. گزارش‌های جذاب و بسیار مفید گوگل ادز
[/h]رابط کاربری جدید گزارش‌های کامل و قدرتمندی ارائه می‌دهد که با استفاده از آن تجزیه و تحلیل کمپین‌های PPC شما آسان‌تر و جذاب‌تر می‌شود.هم‌اکنون گوگل ادز در نموداری کلیک‌ها، قیمت و تبدیل‌ها را در دسکتاپ، تبلت و موبایل نمایش می‌دهد و از این طریق مدیریت کمپین‌‌های شما را آسان‌تر کرده و تنظیمات پیشنهادی دستگاه شما را بهینه می‌کند.
گوگل ادز جدید از نمودار میله‌ای و نقشه حرارتی برای نمایش عملکرد تبلیغات در روزهای مختلف هفته و ساعت‌های روز استفاده می‌کند و به این ترتیب تنظیم زمان‌بندی تبلیغات و Bid Adjustment را در کمپین آسان‌تر می‌کند.
گوگل ادز همچنین عبارات جستجو (Search Terms) و کلمات کلیدی که بیشترین کلیک را کسب کرده اند، به صورت Cloud نمایش می‌دهد. این اطلاعات به شما کمک می‌کند سریع‌تر کلمات کلیدی جدید و یا کلمات کلیدی منفی مناسب را بیابید و به کمپین‌های خود اضافه کنید.
[h=2]4- تنظیمات بید پیشرفته، کار را ساده‌تر می‌کند[/h]در رابط کاربری جدید گوگل ادز بخشی با نام Advanced Bid Adjustments اضافه شده است. که در حال حاضر برای افزودن تنظیمات بید به شماره های تماس در کمپین‌های مختلف است. اگر شما به کمپین‌های خودتان شماره تلفن اضافه کرده اید و یا کمپین Call only دارید، می‌توانید برای افزایش نمایش شماره تلفن در نتایج از این بخش اقدام کنید و .Bid adj آن را بین -90% و +900% قرار دهید.همچنین در صفحه تنظیمات بید پیشرفته بخش Top Content وجود دارد که مربوط به کمپین‌های Display می‌باشد. شما می‌توانید برای ویدیوهای برتر یوتیوب تنظیمات .Bid adj را از 0 تا 500% اعمال کنید.به نظر می‌رسد در آینده شاهد تنظیمات بیشتری در این بخش باشیم.[h=2]5- امکان تبلیغات برای سایت‌های IR[/h]در رابط کاربری قدیمی امکان تبلیغات برای دامین های IR وجود نداشت، اما در رابط جدید گوگل ادز می‌توانید برای سایت‌های IR تبلیغ ایجاد کنید. این می‌تواند خبر خوبی برای شرکت‌های ایرانی باشد که امکان استفاده از دامین‌های غیر از IR را ندارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با کارشناسان بخش فروش جی ادز تماس بگیرید.[h=3]برخی ضعف‌های UI جدید ADWORDS[/h]برای تبلیغ‌کنندگان دلایل زیادی برای دوست داشتن رابط کاربری جدید وجود دارد، اما نباید تجارب اینترفیس قدیمی گوگل ادز را فراموش کرد.اگرچه رابط کاربری جدید قدرتمند است اما هنوز همه ویژگی‌های اینترفیس قدیمی گوگل ادوردز را ندارد. هنوز ممکن است برای استفاده از برخی امکانات تبلیغ‌کنندگان نیاز داشته باشند که به رابط کاربری قدیمی بروند تا ویژگی‌های مشهوری مانند مخاطبان ریمارکتینگ (remarketing audience) و افزونه قیمت (price extension) را مدیریت کنند.البته نباید این را فراموش کنیم که گوگل ادز جدید پیوسته در حال توسعه و بروزرسانی است و امکانات جدیدی در طول زمان به آن اضافه می‌شود. تنها چالش بزرگی که در حال حاضر کاربران گوگل ادز با آن روبرو هستند، این است که همه چیز در رابط کاربری جدید متفاوت است! کاربرانی که به رابط کاربری قدیمی عادت کرده‌اند، بایستی زمان بیشتری را برای یادگیری گوگل ادز جدید اختصاص دهند.
 
بالا