با اسکی فضایی وزن کم کنید!

hypergymco

عضو جدید
الپتیکال (اسکی فضایی) وسیله ای مناسب برای کاهش وزن است و به عنوان ماشینی جهت یک تمرین کاردیو عالی ست.در تمرین با اسکی فضایی چون پاهای شما همیشه بر روی پدال دستگاه است و هیچگاه از آن جدا نمی شود فشاری که احتمالاً سایر دستگاه های ورزشی به پایتان وارد می کنند را ندارد.در نتیجه برای افرادی که مشکلاتی در ناحیه زانو و مفاصل خود دارند استفاده از اسکی فضایی کم ضررتر است و سبب ایجاد درد نمی شود.

از آنجایی که در هنگام تمرین با الپتیکال می توان دستگیره های آن را حرکت داد در نتیجه سبب می شود تا بازوان و بالا تنه شما نیز در این فعالیت شرکت داشته باشند و تقویت شوند.چون در تمرین با این دستگاه کل بدن شما فعالیت میکند در نتیجه میزان کالری سوزی در آن بیشتر است و برای افرادی که مایل به کاهش وزن سریع هستند روش موثری می باشد.شما برای داشتن یک تمرین خوب برای هر ورزشی باید مراحلی را انجام دهید و قوانینی را رعایت کنید در اینجا ما قصد داریم تا مراحلی را برای داشتن بهترین تمرین با استفاده از دستگاه الپتیکال بیان کنیم.


گرم کردن بدن پیش از تمرین اصلی

بهتر است تا تمرین با استفاده از اسکی فضایی را با پدال زدن آهسته برای گرم کردن بدن شروع کنید. زمانی که بدن شما گرم می شود درجه حرارت آن کمی بالا می رود و عضلات شما نرم تر شده و آماده شروع تمرین می شود.در این حالت احتمال آسیب دیدگی اندامها نیز تا حد زیادی کاهش می یابد.یک گرم کردن خوب بین 8 تا 12 دقیقه به طول می انجامد.

انجام یک تمرین کاردیو

پس از گرم کردن بدن ، شدت انجام تمرین خود را اندکی بیشتر کنید.اگر آخرین حد ورزش کردن شما را عدد 10 در نظر بگیریم. باید با نصف توانایی خود یعنی عدد 5 پدال بزنید و با همین شدت به مدت پنج دقیقه تمرین خود را ادامه دهید.شما با استفاده از یک تمرین کاردیو علاوه بر کالری سوزی و کاهش وزن به بهبود سیستم قلب و تنفس خود کمک می کنید. این تمرینات باعث قوی شدن عضلات قلب شما می شود و برای وضعیت جسمی شما بسیار مفید است.

تمرینات مربوط به پایین تنه

برای داشتن یک تمرین پایین تنه خوب باید دستگیره های متحرک الپتیکال را رها کرده و برای به حرکت در آوردن دستگاه فقط از قدرت پاهایتان استفاده کنید در این حالت می توانید دسته های ثابت دستگاه را بگیرید. اگر بدن شما آمادگی کافی یا توانایی لازم را دارد می توانید شیب و مقاومت دستگاه را بیشتر کنید و حس بالا رفتن از تپه را برای خود شبیه سازی کنید (تنظیم مقاومت دستگاه بر روی 7 یا 8 مناسب است) این تمرین را نیز به مدت پنج دقیقه ادامه دهید.

بهتر است تا وزن خود را روی قسمت پنجه پا متمرکز کنید و سعی کنید تا پاشنه پای تان در تماس با پدال نباشد در این وضعیت عضلات چهارسر ران و ساق پای شما در این فعالیت درگیر می شوند.

مرحله‌ گذر

در این مرحله باید مقاومت و شیب اسکی فضایی را به وضعیت قبل برگردانید. دستگیره‌های متحرک را گرفته و به مدت سه دقیقه با مقاومت پنج دستگاه پدال بزنید.

تمرینات مربوط به بالا تنه

برای تمرین دادن قسمت فوقانی بدن خود، با
اسکی فضایی باید سعی کنید در این مرحله جهت به حرکت درآوردن دستگاه زیاد از پاهایتان استفاده نکنید و بر روی قسمت بالا تنه خود تمرکز داشته باشید.اندکی پاهای خود را شل کنید و به وسیله دستهایتان با کشیدن و حل دادن دسته ها دستگاه را به حرکت در آورید این حالت را برای مدت 5 دقیقه حفظ کنید.
با این روش تمرین، عضلات سینه و عضله های دوسر و سه سر بازو درگیر فعالیت می شوند. در این حالت بهتر است مقاومت دستگاه را بین 7 و 8 تنظیم کنید تا عضلات شما تلاش و فعالیت بیشتری کنند.پس از پایان یافتن این پنج دقیقه مرحله گذر را به مدت سه دقیقه مجدداً تکرار کنید.

با ادامه دادن این تمرین کاردیو به مدت حداقل 30 دقیقه و انجام آن به دفعات 5 بار در هر هفته می توانید شاهد کاهش وزن خود به میزان چشم گیری باشید.
 

Similar threads

بالا