بانک مرکزی هیچ وقت و در هیچ مقطعی آمار غلط نداده است

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر صحت آمارهای اقتصادی کشور، گفت: بانک مرکزی هیچ وقت و در هیچ مقطعی آمارهای غلط نداده است.

ولی الله سیف در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: اصولاً نباید به آمارهای اقتصادی شک کرد، ممکن است در گذشته تعدادی از افراد به برخی از آمارهای اقتصادی تردید هایی را مطرح کرده باشند ولی آمار بانک مرکزی عموماً دقت و وسواس تولید میشده و می شود.

وی افزود: اخیراً تصمیم گرفتیم مرکز تولید آمار بانک مرکزی قبل از اینکه آمار را به من مسئول بانک بدهد روی سایت قرار دهد و بعد از این من هم از آمار مطلع می شوم.
رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه شک و شبه و تردیدهایی برای کل آمارهای رسمی کشور در گذشته مطرح می شده است، تصریح کرد:

ممکن است در گذشته برخی نسبت به برخی آمارها تردیدهایی داشته باشند ولی بدانید آمارهای بانک مرکزی عموماً دقیق بوده و هیچ وقت هیچ کسی هیچ ایرادی از این آمارها نگرفته است.



سیف همچنین گفت: برای اینکه آمارها با اطمینان کامل مورد استفاده قرار بگیرد، به محض تولید روی سایت بانک مرکزی قرار گیرد لذا این آمارها با استفاده از پیشرفته ترین مدل‌های آماری استفاده می شود و به هیچ وجه جای تردید و شک ندارد.
وی با تاکید براینکه هیچ وقت آمارهای بانک مرکزی جای تردید نداشته است، اظهار داشت: بانک مرکزی، در یک مقاطعی به دلیل فشارهایی که داشته اصلا آمار تولید نکرده است، بنابراین بانک مرکزی هیچ وقت در هیچ مقطعی آمار غلط تولید نکرده است. آمارهای بانک مرکزی عموماً‌درست بوده و الان این وسواس را داریم که به محض تولید روی سایت بانک قرار می دهیم.


[h=3]سیف: بانک مرکزی هیچ وقت آمار غلط نداده است - صدای اقتصاد[/h]
 

Similar threads

بالا