بالا بردن درك رياضيات

gretel

عضو جدید
ممنونم ، شما کتاب مرجعی سراغ دارید که پایه ی ریاضی مهندسی باشه ... منظورم اینه که از مباحثی که در دبیرستان بدرد من میخوره واسه رشته ام شروع کرده باشه ...
 

alisaw

عضو جدید
کاربر ممتاز
واسه ما که این راهنمایی ها فایده نداشت :surprised:
من که تصمیمم اینه : از این طرف که دکترا گرفتم برمیگردم میرم دبیرستان (شایدم راهنمایی و شاید حتی در حد 4 عمل اصلی) دوباره شروع میکنم به ریاضی خوندن ، تا دکترا میخوام ادامه بدم. بعدش دوباره برمیگردم مهندسی نرم افزار میخونم.
خیلیم تصمیمم جدیه ! همین که گفتم! اصلا هم سعی نکنین منصرفم کنید. :D

شاید واسه خیلی از دوستان هم اینطوری بوده باشه ولی داستان من اینجوریه ، با اینکه رشتم فنی بود از ریاضی میترسیدم یعنی به خودم تلقین میکردم من که اینو یاد نمیگیرم چرا اصلا طرفش برم؟ هی فکر میکردم مقطع بدی دیگه ریاضی تموم میشه و از شرش راحت میشیم!(زهی خیال باطل)
تا اینکه تو دانشگاه یقه ی مارو گرفت 3 بار ریاضی عمومی کاردانی افتادم آخر سرهم با 14 پاسش کردم! اصن یه وضی شد!
تا یهو! متحول شدم تا ریاضیمو قوی نکردم دیگه درس ریاضی کاربردی رو نگرفتم، تازه وقتی داشتم یکم ازش سر در میاوردم به خودم میگفتم : جدا این بود که ازش میترسیدی؟ انقدر این درس واسم شیرین شده که آرزو میکنم زمان برگرده عقب تا تمام نکاتی که سر کلاس های ریاضی راهنمایی ، دبیرستان ، هنرستان گوش ندادم و الکی پاس کردم رو دوباره کامل یاد بگیرم. و جالب اینکه ریاضی کاربردی هم آخر سر با 18 پاس کردم. الانم با بچه ها داریم به مدیر گروهمون اعتراض میکنیم که چرا ریاضی مهندسی رو حذف کردند از چارتمون! (مهندسی تکنولوژی الکترونیکم) تا شاید واسمون جدا از برنامه ارائه کنند.

این همه داستان سر هم کردم که بگم :
به خودتون تلقین نکنید که سخته و یاد نمیگیرید.

اگر رشتتون مهندسیه بدونید که بدون ریاضی کارتون لنگه ، جای نادیده گرفتن و از استاد نمره گرفتن و تقلب کردن فکر یاد گرفتن باشید.
باید عاشقش بشید تا یادش بگیرید.
ببخشید که زیاد نوشتم ! من آدم پر حرفیم:D
 

seren7

عضو جدید
سلام
اول از همه چیزی را یاد بگیرید که به کارتون بیاد ریاضی یا هر علم دیگه ای باید برای پیشبرد و رسیدن به اهداف باشه
خلاصه کنم
همه مطالبی که دوستان عنوان کردند روش سنتی یا کلاسیک آموزش بود که در جای خودش مفید است.
در روش مدرن و علمی نه تنها برای ریاضی بلکه برای زندگی باید بتوانی درون خود را بشناسی و از تمام ابزارها و قدرت های درون استفاده کنی - بدون جنگ با خود -
که از قدرتمندترین ابزار انسان که مغز و تمام فعالیتها را تحت تاثیر عمیق قرار میدهد " ذهن " هست.
با تحقیقات چند ساله و کمک به افراد خاص نتایج شگفت انگیز در همین کشورمان ایران حاصل شده که در هیچ کشوری تا به حال من ندیدم و نشنیدم.
چون در حال تدوین این روش می باشم هنوز علنی و ثبت نکرده ام.
که امیدوارم به زودی بتوانم عمومی کنم.

برای توضیح نهایی باید بگویم افراد نابغه و موفق به طور ناخوداگاه این روش ها را انجام می دهند ولی تا آگاهانه نشود امکان آسیب دیدن در سایر امور زندگی حتمی است.
در تست هایی که انجام دادم متوجه شدم خیلی ها - حتی افراد به ظاهر عادی - از این قدرت درونشان استفاده کرده اند اما بسیار کم.
برای همین هست که می بینیم یک نابغه در زندگی شخصی یا حتی اجتماعی دچار مشکلات فراوانی است که حتی روی نبوغش اثرات منفی میگذارد.
کسانی که مایل به در یافت اطلاعات بیشتری باشند در خدمتم.
در آخر از همه دوستان خواهش می کنم دعا کنند تا هر چه زودتر بتوانم مراحل ثبت این علم را به پایان برسانم.
تشکر
 

eng.saadati

عضو جدید
دقیقا همین طوره با کمی تفاوت منم همچین داستانی دارم
گیرید دوستان هیچ وقت سعی نکنید صورت مسله رو پاک کنید بهتره سعی کنید ریاضی رو یاد ب
 
بالا