بازی‌های رایانه‌ای که چاقی می‌آورد

love.1982

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
در گفت‌وگو با یک متخصص تغذیه کودک مطرح شد؛بازی‌های رایانه‌ای که چاقی می‌آورد

خبرگزاری تسنیم: یک متخصص تغذیه کودک گفت: یکی از علت‌های چاقی در کودکان بی‌تحرکی و انجام بازی‌های رایانه‌ای است، همچنین گرفتاری بیماری‌های قلبی و عروقی در سنین بالا‌تر نیز از عوارض چاقی در اثر بازی‌های رایانه‌ای در کودکان است






به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، اکبر کوشانفر درباره بازی‌های رایانه‌ای و عوارض ناشی از آن اظهار داشت: متاسفانه امروزه مشاهده شده است که کودکان در سنین پایین، حتی در دو سالگی وقت فراوان به روی بازی‌های رایانه‌ای می‌آورند که طی تحقیقاتی که صورت گرفته است برخی بازی‌های رایانه‌ای که برای کودکان مناسب نیست نباید برای کودکان آزاد باشد.
وی میانگین استفاده از بازی‌های رایانه‌ای در روز را دو ساعت دانست و افزود: به طور میانگین یک کودک به مدت دو ساعت، آن هم با کنترل و نظارت والدین می‌تواند از بازی‌های رایانه‌ای که برای کودک آسیب‌زا نیست استفاده کند.
این متخصص تغذیه کودک تصریح کرد: با تحقیقاتی که به عمل آمده است، مدت زمان نشستن بر پشت میز رایانه نباید بیش از 20 الی 30 دقیقه باشد و توصیه می‌کنیم که پس از این مدت کاربران از پشت میز بلند شوند و کمی حرکت کنند و این درباره کودکانی که بازی‌های رایانه‌ای انجام می‌دهند نیز صدق می‌کند.
کوشانفر با اشاره به بازی‌های سالم و حرکتی که در زمان قدیم بیشتر صورت می‌گرفت، گفت: بازی‌های دسته جمعی و حرکتی و سالم که این روز‌ها با ورود تکنولوژی در خانه‌ها، کمرنگ شده است می‌توان گفت یکی از عوامل مهم پیشگیری از چاقی در کودکان است.
وی بیماری چاقی در برخی کودکان را ناشی از بازی‌های رایانه‌ای دانست و گفت: یکی از علت‌های چاقی در کودکان بی‌تحرکی و انجام بازی‌های رایانه‌ای است که طبق آمار در کشور ما وزن بیش از 30 درصد بچه‌ها بیش از حد نرمال است که این آمار با مصرف بی‌رویه غذا‌های آماده و فست فودی افزایش می‌یابد.
این عضو هیئت مدیره انجمن کودکان ایران ادامه داد: تجمع چربی، خشونت، کاهش تحرک و بی‌حالی و ریسک این دسته از کودکان به گرفتاری بیماری‌های قلبی و عروقی در سنین بالا‌تر نیز از عوارض چاقی در اثر بازی‌های رایانه‌ای در کودکان است.
کوشانفر خاطرنشان کرد: والدین بر روی بازی‌های کودکان خود نظارت و کنترل بیشتری داشته باشند و نگذارند بیش از مدت زمان دو ساعت، فرزندشان بازی کند و اگر می‌توانند با کودک خود هماهنگ و هم‌بازی باشند.

 
بالا