[بازسازی] بزرگ نمایی خانه ای کوچک با بازسازی زیرزمین

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
بازسازی و تغییر کاربری بخش‌های مختلف خانه نیازمند زمان و یک فرد حرفه‌ای در این زمینه است. قبل از هر چیز باید دقیقا بدانید که نیازهای اصلی شما چیست و بعد نقشه مناسبی برای روند کاری خود تعیین کنید. در این مطلب می‌خواهیم به سراغ یک زوج آمریکایی برویم که در شهر مینه‌پولیس زندگی می‌کنند.مهم‌ترین مشکل این زوج کم بودن فضای نشیمن خانه بود. آن‌ها به فضای نشیمن بیشتری نیاز داشتند که بتوانند ساعاتی را در آن کنار هم بگذرانند و در مواقع لزوم از آن به عنوان سوئیت مهمان استفاده کنند. راه‌حل این مشکل در زیرزمین این خانه پیدا شد. با ایجاد تغییر در زیرزمین خانه می‌شد سریعا و بدون کارهای خیلی زیاد به یک فضای نشیمن مناسب دست یافت.
[h=2]اطلاعات اولیه پروژه :[/h]مکان: مینه‌پولیس
مساحت: ۲۳۰ متر مربع




[h=2]پیش از بازسازی:[/h]مشکلات و چالش‌های این فضای ۲۳۰ متر مربعی ، فقدان یک سطح شیب‌دار بدون پشتیبان‌های لازم بود. البته این وضعیت برای یک زیرزمین کاملا کافی بود اما برای فضای جدیدی که قرار بود این خانواده به آن دست یابند این وضعیت نیاز به تغییراتی داشت. این زیرزمین نیاز به ۴ ستون جدید و تیرچه‌های دوتایی داشت تا بتواند باری که در وضعیت جدید به آن تحمیل می‌شود را تحمل کند. هم‌چنین تیم بازسازی باید از شر تیرک‌های عمودی که فضا را از یکدستی درآورده بودند خلاص می‌شدند و دو تیرک استیل جدید جای آن‌ها کار می‌گذاشتند.




[h=2]پس از بازسازی:[/h]چگونه اتاق نشیمن خود را زیبا كنیم؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است نگاهی به نشیمن جدید این خانه بیاندازید.اتاق نشیمن اصلی در زیرزمین اکنون تمیز و باز است و طراحی فوق‌العاده زیبا و در عین حال فضای راحتی دارد. طراحان این زیرزمین توجه خوبی به نورپردازی کردند و برای روشن شدن این فضا از منابع نوری تورفته استفاده کردند. علاوه بر این، آن‌ها از اتاق خواب مهمان که در مجاورت این فضا قرار داشت نور قرض گرفتند.مالکان این خانه برنامه‌های تفریحی و سرگرمی زیادی در خانه خود انجام می‌دهند، به علاوه این‌که آن‌ها یک سگ دارند و وسایل و تجهیزات کمپینگ خود را در زیرزمین نگهداری می‌کنند، بنابراین انتخاب لمینیت برای کفپوش‌های فضای جدید انتخاب هوشمندانه‌ای بود چراکه كفپوش‌های لمینیتی ؛ چوب با قیمتی ارزان‌تر هستند و هم دوام و ماندگاری زیادی دارد. لین شیرز (Lynne Shears) طراح داخلی اصلی این پروژه می‌گوید: «این کفپوش‌ها بسیار زیبا هستند و اکثر مردم خیال می‌کنند که جنس آن‌ها از چوب واقعی است.» هم‌چنین از یک قالیچه کوچک با طرحی شطرنجی در این زیرزمین استفاده شد که در ترکیب با شیشه‌های پنجره‌ها جلوه زیبایی در فضا ایجاد کرده است.




دیگر وسایلی که در این فضا مورد استفاده قرار گرفت شامل یک شومینه گازی، یک تلویزیون پلاسما، و یک کاناپه چندبخشی راحتی بود. بهتر است طرز فکرتان را به کاناپه تغییر دهید! چون کاناپه ها به شما این مکان رو می دهند که بهترین چیدمان مبلمان در دکوراسیون منزل را تجربه کنید .مالکان این خانه هم‌چنین دوست داشتند تورفتگی داخل زیرزمین را تبدیل به یک فضای زیبا با قفسه‌های شیشه‌ای برای به نمایش گذاشتن آثار هنری و وسایل تزئینی و دکوری کنند. طراحان این کار را برای آن‌ها انجام دادند و همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید این قسمت درست در کنار در فرانسوی این فضا قرار گرفته است. ‌یک جفت دری که در انتهای اتاق وجود دارد در واقع در یک گنجه بزرگ است که مالکان وسایل و تجهیزات گران‌قیمت کمپینگ خود را در آن نگهداری می‌کنند.






درها فرانسوی به این دلیل شیشه‌ای انتخاب شدند تا نور فضای کناری که به اتاق مهمان اختصاص دارد وارد این فضا هم شود. ماتی این شیشه‌ها به مهمانان کمک می‌کند تا در هنگام نیاز درها را ببیندند و از خلوتی که به وجود می‌آید لذت ببرند.






در اتاق خواب مهمان، از یک ایده جذاب برای تخته‌های پشتی تخت‌ خواب‌ استفاده شده است به این ترتیب که یک تخته کوتاه در پشت تخت‌خواب نصب شده و باعث شده تا سقف اتاق بلندتر به نظر برسد. قفسه‌هایی که به این تخته چوبی اضافه شده باعث شده تا آباژورها و دیگر وسایل در این قسمت قرار بگیرند و در نتیجه در استفاده از فضای سطحی نهایت صرفه‌جویی صورت پذیرد.





پنجره‌ های این اتاق در روند بازسازی به آن اضافه شدند و در عین حال در طراحی و جاگذاری آن‌ها کاملا آیین‌نامه‌های محلی رعایت شده‌اند. این پنجره‌ها باعث ورود نور طبیعی بسیار خوبی به اتاق می‌شوند و در عین حال ارتباط این فضا با فضای بیرونی ساختمان را حفظ می‌کنند.






در طراحی این زیرزمین از عناصر کاملا مدرن استفاده شد. این عناصر همان‌طور که در عکس‌های این مطلب، به ویژه عکس بالا، مشاهده می‌کنید شامل یک میز آینه معلق، یک آینه مربع، دیواره‌های شیشه‌ای، و چراغ‌های دیوارکوب کاملا مدرن است. انتخاب این وسایل به ‌گونه‌ای انجام شده تا فضای این قسمت از زیرزمین بیشتر از آن چیزی است که به نظر برسد. هم‌چنین استفاده از یک قالیچه سفید رنگ این حس را بیش از پیش القا می‌کند.






همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید درهای فضای حمام شیشه‌ای انتخاب شده تا این فضا بزرگ‌تر به نظر برسد.





عکسی از نقشه و پلان این فضا در اختیار شما قرار دادیم تا بهتر متوجه محل قرارگیری قسمت‌های این زیرزمین شوید. همان‌طور که مشاهده می‌کنید در چیدمان این قسمت‌ها نهایت دقت شده است.

منبع : houzz | گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه
 
بالا