[بازسازی] بازسازی فضای اداری شرکت دیاکو آسیا در تهران

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
همه کسانی که تجربه کار اداری را داشته اند خوب می دانند که فضا داخلی محل کار و امکانات آن تاثیر بسیار زیادی در روحیه کارمندان و بالا رفتن راندمان کار دارد. طراحی داخلی اداری و تاثیر آن بر روانشناسی کار موجب می شود تا مدیران ضرورت توجه به طراحی دکوراسیون داخلی اداری را در دستور کار خود قرار دهند. در این مطلب همراه با چیدانه نمونه ای از بازسازی یک فضای اداری را دنبال کنید. در ادامه می توانید تصاویر قبل و بعد از بازسازی را ببینید.





طراحی داخلی فضای اداری شرکت دیاکو آسیا (عرضه کننده چاپگرهای صنعتی ) در بهمن ماه ۱۳۹۲ به شرکت آوام نقش آتی ساز واگذار شد. که پس از اقدامات اولیه، مذاکرات، تهیه و تایید نقشه ها و طرح های مورد مذاکره پروژه، روند اجرایی آن از اول اسفند ماه همان سال شروع شد.





این شرکت با فضایی به مساحت ۱۷۵ مترمربع تصمیم به ایجاد تغییراتی در دکوراسیون داخلی خود داشت. با توجه به طراحی جدید و جانمایی های آن در خصوص دفاتر و واحدهای اداری، کلیه اجزای داخلی این شرکت تخریب و واحدی یک دست را آماده به کار کرد.






بنا بر فضاهای از پیش تعیین شده کلیه کابل های شبکه کامپیوتر، برق و برق اضطراری از کف عبور داده شد و دستگاه های مربوطه در فضای مورد نظر استقرار یافت. اجرای دیوار های انبار، سیستم زیر بنایی و تاسیساتی در سرویس بهداشتی و آشپزخانه مجددا انجام گردید.





[h=2]به صورت کلی فعالیت های انجام شده در این شرکت بدین شرح است:[/h]
  • تخریب دبوارهای داخلی واحد
  • تخریب سقف های آردواز قدیمی
  • اجرای دیوار واحد انبار







  • اجرای سرامیک و کاشی در فضاهای سرویس بهداشتی و آشپزخانه
  • اجرای سقف کاذب (کناف)
  • اجرای دیوار پوش ها : رنگ آمیزی و کاغذ دیواری







  • اجرای پارکت لمینت و قرنیزها
  • طراحی، ساخت و نصب کلیه پارتیشن ها (دیوارهای جداکننده داخلی)
  • طراحی و ساخت کلیه میزهای کارشناسی، کنفرانس، مدیریت، فنی، کابینت آشپزخانه و...







  • حفاری محل عبور لوله های برق و شبکه
  • اجرای سیستم نورپردازی، کلیدهای روشنایی، برق و .....
  • تزئینات و طراحی وسایل دکوراتیو کوچک در فضای داخلی







  • تجعیز سیستم تاسیسات: تهیه و نصب سیستم سرمایشی و گرمایشی (پکیج و اسپیلت گازی)
  • تجهیز واحد میهمانان (وی آی پی )
  • نصب پرده های واحد







  • تعویض درب های چوبی داخلی
  • نصب رادیاتور های جدید






همانطور که با مقایسه عکس های قبل و بعد از بازسازی پروژه می توان متوجه شد. تغییرات چشمگیری در فضای داخلی این شرکت صورت گرفته است. اجزای اضافه شده به فضا توانسته به طبقه بندی و نظم دهی وسایل کاربردی در این دفتر کمک بسیار زیادی بکند. لازم به یادآوری است که همزمان با اجرای این پروژه شرکت دیاکو آسیا فعال بوده و کلیه مراحل عملیات بازسازی در کنار فعالیت های روزانه کارکنان محترم این شرکت پیگیری و به پایان رسید. با توجه به تعطیلات عید نوروز در اواسط فعالیت اجرایی پروژه، این پروژه در انتهای فروردین نود و سه به اتمام رسید.



منبع: گردآوری شده در تحریریه چیدانه
 
بالا