[بازسازی] بازسازی خانه ای به سبک Queen Anne در بوستون”

aln23

عضو جدید
“بازسازی خانه ای به سبک Queen Anne در بوستون”

این خانواده برای مدتی طولانی صاحب خانه ای کوچک بودند و به دنبال خانه ای مناسب برای ۲ فرزند جوانشان بودند که به این خانه در حومه بوستون برخوردند. فضای کافی برای رشد نوجوانان داشت، یک درخت بزرگ که بتوان روی آن خانه درختی ساخت، اما در اثر بازسازی های قبلی زیبایی های معماری آن از بین رفته بود. پس از یک بازسازی دقیق و گسترده که در برنامه تلویزیونی این خانه قدیمی هم نشان داده شد، اکنون ریشه های ویکتوریایی خانه دوباره پدیدار شده. به علاوه عناصر طراحی خانه معاصری که به آن ظاهری تازه و باشکوه می دهد.
اکنون زوجی به همراه دو فرزند خود در آن زندگی می کنند. خانه در ماساچوست واقع شده، ۲۹۷ مترمکعب مساحت، چهار اتاق خواب و سه حمام دارد. نمای ساختمان بیش از حد از شکل افتاده بود. ایوان وسیع جلوی آن تبدیل به ایوان ورودی کوچکی شده بود. با اینکه تخته سنگ و توفال های اصیلش را داشت، اما به رنگ طوسی بی رمقی درآمده بود. به غیر از نمای ساختمان ، داخل آن هم نیاز به بازسازی داشت.
مثل خامه روی کیک، پالت روشنی تشکیل شده از طلایی، طوسی و سفید بدون شیرینی بیش از حد، نشاط آور می شود. ایوان وسیع جلوی خانه زنده شد. بام جدید، سیستم تهویه و پنجره های پشتی اضافه شدند. پنجره های جلو رنگی تازه خوردند.

قبلا ورودی خانه یک اتاقک کوچک و کم جا درمقابل درب داشت که باعث شده بود راه پله باریک و فشرده به نظر برسد. حذف این اتاقک کمک کرد کل راه پله رو به سرسرا باز شود و نور طبیعی زیادی وارد خانه شود. پنجره های شیشه ای ضدزنگ از ابتدای ساخت خانه بوده اند و اکنون از سرسرا هم قابل رویت هستند. دیگر عناصر اصیل خانه عبارت است از پارکت کفپوش، درب ورودی و قاب چوبی اطراف درب و پنجره ها. طراح دکوراسیون داخلی این پروژه گفته رنگ مجلل یاسی-طوسی دیوار برای تداوم انتخاب شده، از اتاق نشیمن و غذاخوری مجاور رنگ قرض می گیرد. این رنگ از راه پله تا راهروی طبقه دوم و دفتر کار طبقه سوم ادامه پیدا می کند. او همچنین گفته ایده دکوراسیون داخلی این خانه برای زنده کردن زیبایی اصیل خانه به وجود آمده. در راستای این هدف عناصر عتیقه ای که کم و بیش به دوره ویکتوریا متعلق است استفاده کرده. مقابل درب ورودی میز کشودار لاکی استفاده کرده تا با رنگ تیره آثار هنری هماهنگی داشته باشد. لوستر عتیقه توسط صاحبان خانه انتخاب شده.
روبروی سرسرای جلوی خانه اتاق خانواده قرار دارد. این اتاق درحال حاضر شش ضلع دارد. در آینده دو کمد توکار گوشه (یکی از آن ها برای تلویزیون) در طرف دیگر اتاق ساخته می شود تا تبدیل به هشت ضلعی شود. از آنجا که این فضا از دم ورودی قابل رویت است، صاحبان خانه خواستند تا حدی شکوه به آن بدهند. به علاوه فرزندان آن ها اتاق بازی بزرگی در طبقه بالا دارند. همه پارچه های این اتاق با رنگ مقاوم در برابر لکه پوشیده شده اند. پنجره شیشه ای رنگ خورده را سال ها پیش پیدا کردند و از یک طراح دکوراسیون داخلی خانه خواستند برای آن مکانی پیدا کند. رنگ زرد آن منبع الهام تزئینات زرد مبلمان بود.
نشیمن رسمی که در تصویر زیر می بینید تابلویی بهاری از پالت طوسی و آبی و ارغوانی کل خانه محسوب می شود. گل های درشت پارچه پرده همه این رنگ ها را با هم هماهنگ می کند. این رنگ ها با کمی تغییر یا اضافه کردن در یکی از آن ها، در سرتاسر خانه به کار رفته اند. باعث ایجاد تداوم و هارمونی در دیزاین خانه شده. در مقابل تمام این رنگ های سرد، لوازمی با رنگ طلایی و برنجی به کار رفته و جزئیات طلاکاری شده آویز سقف گچی هم به چشم می آید. این طراح عقیده دارد این آویزها در زمان قدیم همین ظاهر را داشته اند. مالکین خانه شومینه ای قدیمی جایگزین شومینه اصلی خانه کردند که گم شده بود. ۱ تخته سنگ جدید اضافه کردند. ۱ فرش پشم و ابریشم ایرانی انتخاب کردند که کمی نمای کهنگی دارد.
پارچه پرده اتاق غذاخوری مجاور مشابه این اتاق است. رنگ دیوارهای آن آبی تیره است. طاق شومینه آن را هم از دست دوم فروشی پیدا کردند.
در محل غذاخوری، توالت و آشپزخانه قدیم، آشپزخانه جدید ساخته شده. پلان وسیع آن فضای گردش، نگهداری وسایل و محل غذاخوری غیررسمی خانوادگی بیشتری در اختیار می گذارد. سبک ویکتوریایی کلاسیک کابینت ها با دسته های قدیمی کشوها هماهنگ شده که توسط صاحبان خانه خریداری شده. سینک روستایی و رویه های کابینت گرانیت با رویه مرمر جزیره وسط آشپزخانه در تضاد هستند. برای کف زمین این طراح از بومی سنتی و سفارشی استفاده کرد. این طرح، رنگ زیادی به محیط می دهد، مقاوم است و نیاز به نگهداری زیادی ندارد. قابل تی کشی است. این طراح گفته از ایده ساده سفید و زرد استفاده کرده چون قصد داشته برای صندلی از پارچه طرح دار استفاده کند. دلیل دیگر این انتخاب این بوده که هر ۲ صاحبخانه کودکی خود را در آشپزخانه های زرد گذرانده بودند پس انتخابی احساسی بوده. کابینت توکار با رویه چوب گردو که در سمت چپ تصویر می بینید بخش غذاخوری آشپزخانه را از بخش نگهداری آن جدا می کند. ۱ کشو به ازای هریک از اعضای خانواده در آن در نظر گرفته شده که محل قرار دادن دستکش و کلاه و موبایل و آیپد و لوازمی از این قبیل است.
به طور معمول پروژه های طراحی داخلی بزرگ با فضاهای کوچک شروع نمی شود اما طراح دکوراسیون شرکت طراحی داخلی مسئول این پروژه گفته که کاغذ دیواری توالت یکی از اولین انتخاب های او بوده. او می گوید : “سلیقه ای ویکتوریایی دارد با طرحی که پنجره شیشه ای رنگی را اکو می دهد اما همزمان حس معاصر بودن را هم منتقل می کند”. رویه مرمر سینک در ابتدا در توالت بچه ها بوده. تیم بازسازی خانه آن را تمیز کرده و لبه داده. تخته پشت سینک را از ۱ تخته مستطیلی بریده اند تا به طرح ارگانیک کاغذ دیواری بخورد.
اتاق خواب اصلی طبقه بالا رنگی دوباره به خود گرفت. درب آن جابجا شد تا جا برای کمد دیواری جدید و توالت اصلی باز شود. این زوج اصرار داشتند از تختخواب دو نفره قبلی خود استفاده کنند که سطح زیادی از زمین را اشغال می کند، درنتیجه فضایی برای مبلمان جدید باقی نگذاشت. طراح دکوراسیون داخلی هنرمندی از شرکت طراحی داخلی پاتینا استخدام کرد که طرح شابلونی سفارشی روی دیوار بالای تخت بکشد تا این اتاق خواب خاص تر به نظر برسد. این طرح بی شباهت به دوره ویکتوریا نیست. الهام گرفته از داماسک است که در آن زمان محبوب بوده. با این حال در این اتاق آن را در مقیاسی بزرگ تر کشیده اند و برای ظاهری مدرن تر، از رنگ های خنثی استفاده کرده اند.
برای ایجاد کمد جدید و توالت بزرگ، مجبور به تخریب اتاق خواب مجاور اتاق خواب اصلی شدند. وان پنجه شکل آن از ابتدا در خانه بوده اما از حمام بچه ها به اینجا منتقل شده و دوباره رنگ شده. سطح بیرونی آن بنفش تیره است، رنگ نقره ای پایه های آن برای هماهنگی با لوله کشی و پایه چراغ ها انتخاب شده. دوش بزرگی هم در این حمام وجود دارد که گوشه ای از سطح کم ارتفاع تر آن را در تصویر می بینید. سنگ مرمر صیقل خورده برای زمین، کف دوش و رویه سینک استفاده شده. برای ایجاد زیبایی بصری، این سنگ به صورت چپ و راست نصب شده.
اتاق دختربچه خانواده در مجاورت اتاق خواب اصلی قرار دارد که رنگ تازه ای خورده. اغلب لوازم آن از قبل وجود داشته. لوازم جدید عبارت هستند از کرکره رومان و صندلی عثمانی. به گفته طراح دکوراسیون داخلی شرکت ساختمانی مسئول پروژه پارچه پرده نقطه کانونی محسوب شده و از مدت ها قبل انتخاب شده بوده. بانشاط و رنگارنگ و شیطنت آمیز است، برای کودک مناسب است اما همراه با او رشد می کند.
حمام بچه ها در پشت خانه قرار دارد، کاشی سیاه و سفید کلاسیک دارد که با دکوراسیون داخلی جدید هماهنگی دارد. این طراح گفته : “در ابتدا فکر می کردم سیاه و سفید برای توالت بچه ها کمی کسل کننده باشد اما در حین توسعه طرح از این رنگ ها در شکل دیگری استفاده کردم. میله پرده حمام به رنگ سبز، دستگیره های شیشه ای سبز برای کشوها، حوله، پله کودک و غیره”. برای کودکان مهیج و بانشاط است اما عناصر اصلی همچنان سیاه و سفید است. در آینده می توان به راحتی و با هزینه کم رنگ سبز را جایگزین کرد پس طرحی متنوع است.
اتاق خواب پسر خانواده در کنار این حمام قرار گرفته. طراحی اتاق خواب او مضمون “جوانانه اما همراه رشد کودک” را ادامه می دهد. دیوارهای آن زرد خنثی، کوسن های آن سبک پتو، میز عتیقه آبی و پارچه پرده آن تصویری بامزه و گرافیکی از پرنده دارد.

منبع : arianparax.com
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا