بازديد سفير چين از دانشگاه آزاد اسلامي قزوين

amin.1988

عضو جدید
کاربر ممتاز
بازديد سفير چين از دانشگاه آزاد اسلامي قزوين ؛ امکانات اين دانشگاه در حد دانشگاه هاي کشورهاي اروپايي است

در بازديدي که از دانشگاه آزاد اسلامي قزوين داشتم ، اين دانشگاه را جزء بهترين دانشگاه هاي ايران ديدم .

به گزارش روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي قزوين ، شيه شيائو چين، سفير کشور چين ، در بازديد از مراکز تحقيقاتي ، آزمايشگاه ها ، خوابگاه ها و امکانات رفاهي اين دانشگاه گفت : بنده از دانشگاه هاي مختلفي در ايران بازديد داشته ام ؛ اما دانشگاه آزاد اسلامي قزوين را به لحاظ وسعت ، زيبايي ، امکانات و تجهيزات آزمايشگاهي و مراکز تحقيقاتي يکي از دانشگاه هاي مطرح و نمونه در سطح ايران ديدم و امکانات اين دانشگاه را در حد دانشگاه هاي کشورهاي غربي و اروپايي ارزيابي مي کنم .

سفير کشور چين که براي يک ديدار فرهنگي به استان قزوين سفر کرده بود ؛ با اشاره به پيشرفت هاي علمي اخير کشورمان گفت : ايران به عنوان يکي از کشورهاي قدرتمند در سال هاي اخير در زمينه هاي علمي پيشرفت هاي خوبي داشته است و کشور چين خواهان تعامل و تبادل و ارتباط بيشتري در زمينه هاي علمي و تحقيقاتي است .

وي در هنگام بازديد از مرکز تحقيقاتي مکاترونيک (MRL) ، اين مکان علمي و تحقيقاتي را پيشرفته دانست و با اشاره به کسب مقام هاي جهاني روبوکاپ توسط اين دانشگاه گفت : وقتي در جهان در زمينه توسعه ي علوم رباتيک و هوش مصنوعي در ايران صحبت مي شود دانشگاه آزاد اسلامي قزوين حرف اول را مي زند .

در ادامه دکتر موسي خاني رييس دانشگاه آزاد اسلامي قزوين ، در سخناني ضمن خير مقدم و خوش آمدگويي به سفير چين ، با اشاره به تاريخچه ، اهداف و امکانات اين دانشگاه گفت : دانشگاه آزاد اسلامي قزوين با وجود 17 سال از تاسيس ، توانسته از نظر علمي ، تحقيقاتي و کسب مقام هاي جهاني جايگاه خوبي را در بين دانشگاه هاي ايران کسب کند .

رييس دانشگاه آزاد اسلامي قزوين افزود : اميدواريم با راه اندازي مرکز بين المللي اين دانشگاه شاهد ارتباط گسترده ي علمي و فرهنگي با کشور چين باشيم .
 
بالا