بازداشت و ضرب و شتم دانشجویان توسط یگان ویژه +فیلم و عکس

مولتی متر

عضو جدید
بازداشت و ضرب و شتم دانشجویان توسط یگان ویژه +فیلم و عکس


خبرنامه دانشجویان ایران: صبح امروز (شنبه) جمعی از دانشجویان عضو جنبش عدالتخواه دانشجویی و اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، امام صادق(ع) و خواجه نصیرالدین طوسی در اعتراض به نسل جدید قراردادهای نفتی (Ipc) مقابل ساختمان وزارت نفت تجمع کردند.
به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این تجمع در حالی برگزار شد که تدابیر شدید امنیتی نیروی انتظامی مقابل این وزارتخانه صورت گرفته بود.
دانشجویان تجمع کننده در حالی که از سمت دانشگاه صنعتی امیرکبیر و در پیاده رو خیابان حافظ به سمت طالقانی در حال سرودن شعرهایی همچون «وزیر نفت بیرون بیا وقت جوابه» بودند، به محض نزدیک شدن به ساختمان وزارت نفت از سوی مأموران یگان ویژه نیروی انتظامی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
دانشجویان دختر نیز در این شرایط با سر دادن شعارهایی همچون «IPC را لغو کنید»، «نفت ما را پس بدید» و «IPC خدعه انگلیسی» اعتراض خود را نسبت به قراردادهای جدید نفتی اعلام کردند.
خبرها حاکی از ضرب و شتم و بازداشت دانشجویان توسط یگان ویژه می باشد.
یکی از دانشجویان حاضر در این تجمع به خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» گفت: به محض شعار دادن دانشجویان، یگان ویژه تجمع کنندگان را مورد ضرب و شتم قرار داد و پلاکارد های ما را گرفتند. تعدادی از دانشجویان پسر دستگیر شده و یک نفر از دانشجویان دختر نیز آسیب دید.
رئیسی، دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در ابتدای این تجمع با اشاره به اعتراض دانشجویان به قراردادهای جدید نفتی گفت: قرار بود دانشجویان در اعتراض به این قراردادها که خلاف اقتصاد مقاومتی است مقابل وزارت نفت تجمع کنند که با برخورد شدید نیروی انتظامی مواجه شدند.
پیش از این مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) درباره این تجمع گفته بود: اکنون، و با توجه به بی توجهی ها به وجود ضعف های اساسی در قراردادهای جدید نفتی، و نیز جریمه ی ملت به پرداخت دهها هزار میلیارد تومان در پرونده فساد کرسنت، اعلام میکنیم که دوره ی انذارها و تذکرهای صرفا لسانی به پایان رسیده و امر به معروف و نهی از منکر ژنرال های نفت وارد فاز جدیدی شده است. لذا به اطلاع می رساند وعده دیدار دانشجویان معترض به تاراج نفت و فساد کرسنت، ساعت 10 صبح فردا شنبه 10 بهمن، در برابر ساختمان وزارت نفت خواهد بود.
هر چند قرار بود براساس این اعلام قبلی تجمع دانشجویان امروز صبح در برابر ساختمان وزارت نفت برگزار شود اما تجمع کنندگان به دلیل ممانعت یگان ویژه در برابر ساختمان وزارت نفت موفق به تجمع نشده و یگان ویژه نیروی انتظامی اقدام به متفرق کردن و بازداشت این دانشجویان کرده است.
براساس پیگیری خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تاکنون اسامی 22 نفر از دانشجویانی که از سوی نیروی انتظامی بازداشت و به کلانتری 107 میدان فلسطین منتقل شده اند مشخص شده است.
گفتنی است از میان بازداشت شدگان مسعود حسنلو (مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق)، مهدی روح اللهی (مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر) و مجتبی رئیسی (دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی) نیز به بازداشتگاه اوین منتقل شده اند.
تکمیلی// دانشجویان منتقل شده به کلانتری فلسطین دقایقی پیش (ساعت 16:30) آزاد شدند و خبرها حکایت از انجام امور ترخیص سه دانشجوی منتقل شده به اوین می باشد. (اینجــا)



منبع :
http://farhangianeiran.ir/link/13
 
آخرین ویرایش:
بالا