بازاریابی ویروسی چیست؟

mehregaaan

عضو جدید
در دنیای اینترنت همه چیز کمی متفاوت‌تر است و بازاریابی ویروسی به تکنیکی از بازاریابی گفته می‌شود که در آن یک برند از خدمات شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و سایر تکنولوژی‌ها برای تبلیغات خود استفاده می‌کند. با توجه به همه گیر شدن اینترنت می‌توان این‌طور نتیجه‌گیری کرد که این روش یکی از راه‌های قدرتمند بازاریابی محسوب می‌شود.
تا به حال برای همه ما پیش آمده است که نتوانیم بین چند فیلم سینمایی یا رستوران یک مورد را انتخاب کنیم. در چنین شرایطی معمولا به بخش نظرها مراجعه کرده و با خواندن پیشنهاد دیگران اقدام به تصمیم‌گیری می‌کنیم. یا زمانی که یکی از دوستانمان از کیفیت محصولی راضی است ما نیز نسبت به خریدن آن محصول تشویق می‌شویم. این موارد نمونه‌هایی از بازاریابی ویروسی هستند و امروزه به لطف شبکه‌های اجتماعی این نوع بازاریابی بیش از پیش قوی شده است. طبق تحقیقات صورت گرفته کاربران فعال توییتر که حداقل یک شرکت را دنبال کرده‌اند 59 درصد بیشتر از دیگران تمایل دارند که خدمات آن شرکت را به دیگران توصیه کنند.




استراتژی‌های بازاریابی ویروسی
برای اینکه یک محتوا بتواند مانند ویروس به سرعت در میان مخاطبان منتشر شود، باید موضوع جالبی داشته باشد و به آسانی به اشتراک گذاشته شود. همچنین باید طوری طراحی شده باشد که بتواند حق مطلب را به طور خلاصه بیان کند. محتواهایی که موضوع آموزشی یا سرگرمی دارند معمولا موفق‌تر هستند و به سرعت در فضای مجازی پخش می‌شوند.

https://modireweb.com/viral-marketing
 
بالا