این 3 رفتار خانمها باعث دوام زندگی مشترک می شود

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1][/h]
برخی رفتارهای زنان باعث آزار مردان شده و آنها از این بابت همیشه گله مند هستند؛ اما نمی دانند که این رفتارها از لحاظ علمی باعث انگیزه و پیشرفت آنها می شود.

«غلامرضا قاسمی کبریا» دکترای رواشناسی و مشاوره در این باره به برنا می گوید: در روابط زن و شوهر یک سری تقابلی وجود دارد که این تقابل متاثر از مبنای ذهنی، برخی از تفاوت ها را درک می کنند. هر فردی هم بنا به آن گونه ای که تربیت شده است و با همان ذهنیت نسبت به رفتار افراد و همسرش ذهنیتی دارد و به رفتار همسرش اتهامی وارد می کند.
معمولا وقتی مردان در جمع مردانه قرار می گیرند، گاهی زنان را در برخی موارد تمجید و گاهی تقبیح می کنند که هیچ کدام روش خوبی نیست؛ چرا که این افراد تجربه فردی و متاثر از ذهنیت فردی مردان است. شاید بارها از زبان مردها شنیده باشید که از غر غر کردن زنها متنفریم. البته این طرز صحبت کاملا توهین آمیز است و یا زنان را به پرحرفی، چشم هم چشمی متهم کرده و یا اینکه زنان معمولا به وسایل تزیینی و خرج کردن اهمیت می دهند.
همه این واکنش مردان نسبت به رفتارهای زنان مبنای علمی ندارد، یعنی این رفتارها برای هر مردی ممکن است تجربه ای شود که به ذائقه اش منطبق نیست و این اتهام را به زنان نسبت می دهد.
معمولاً مردان از 3 رفتار زنان گله مند هستند؛ اما نمی دانند که رفتارها نعمتی است از طرف خداوند که باعث منفعت و پیشرفت آنها می شود.
1- پرحرفی
برخی از مردان از پرحرف بودن زنان گله مند هستند. مرد باید بداند که پرحرفی زنان بسیار مفید است و این رفتار نعمتی از جانب خداوند است که به زنان داده تا بتوانند از این طریق روابطی عاطفانه با همسرشان ایجاد کنند. اگر زنان مانند مردان کم حرف باشند، همه دنیا و عالم منزوی می شوند و رابطه صمیمی و خوبی وجود ندارد. پرحرفی زنان باعث می شود که فرزند آنها تکلم یاد بگیرد. از زمانی که مادر باردار است تا زمانی که به دنیا می آید با فرزندش حرف می زند و در رفتار و تکلم فرزند تاثیر بسزایی دارد.
از نظر علمی ثابت شده است که صدای زنان به دلیل اینکه صدای زیر است، باعث آزار مردان می شود، اگر همیشه زنان یکنواخت صحبت کنند، صدای آنها دلخراش است؛ اما زمانی که زنان تن صدای خود را ترکیبی کرده و با عشوه صحبت کنند، موجب می شود که مردان احساس رضایت و علاقه مندی کنند. متاسفانه مردان نمی دانند که آزار آنها توسط پرحرفی زنان نیست؛ بلکه به خاطر یکنواختی صدای زیر آنهاست؛ معمولا زنانی در برابر مخاطب و همسر خود جذاب هستند که یکنواخت صحبت نکنند.
2- خرید کردن و حس تنوع طلبی
برخی از مردان زنان را به خریدن اشیاء تزیینی و متنوع و هزینه کردن بی مورد متهم می کنند؛ اما نمی دانند که اگر این خصوصیات در زنان وجود نداشت، تنوع غذا، جذابیت های محیطی که خود یک نعمت محسوب می شود، نبود و مردان از آن بی بهره بودند.
اگر زندگی فقط بر اساس ذائقه مردان بود، همه افراد مانند انسانهای اولیه در غار زندگی می کردند. این رفتار زنان باعث می شود تا تنوع در دنیای پیرامون مردان ایجاد شود و از آن لذت ببرند. زمانی که مرد توجهی به این زیبایی ها و تنوع نکند، به نظرش افراط می آید و همیشه از این بابت شاکی است که زن هزینه بی مورد می کند و با این کار همسرش مخالف است. زنان باید سلیقه مردان را هم در این مورد به کار گیرند تا احساس نارضایتی نکنند.
3- چشم هم چشمی
چشم و هم چشمی زنان یکی دیگر از رفتارهایی است که موجب آزار مردان می شود؛ اما مردان باید بدانند که اگر این خصوصیات نباشد البته نه در حد افراط، رقابت ایجاد نمی شود و هیچ انگیزه و پیشرفتی در زندگی آنها صورت نمی گیرد.
یادآور می شود که تمام این رفتارها در حد اعتدال آن خوب است نه در حد افراط...
 

Similar threads

بالا