ایمپلنت دندان و مزایای آن در دندانپزشکی

laserhousedental

عضو جدید
ایمپلنت دندان که توسط یک جراح ارتوپدی سوئدی اختراع شد امروزه مورد استقبال افراد بسیاری قرار گرفته است . ایمپلنت دندان می تواند جایگزینی برای دندان هایی باشد که از دست رفته اند . ایمپلنت دندان در کلینیک دندانپزشکی نوعی درمان است که جایگزین مناسبی برای پروتز های بریج که در آ« دندان ها تراشیده می شوند .


ایمپلنت های دندانی پیچ های باریکی هستند که از جنس تیتانیوم خالص که درون استخوان فک گذاشته می شود. پس از ۳ تا ۶ ماه، استخوان اطراف ایمپلنت ساخته شده و به آن متصل می شود. هنگام انتخاب ایمپلنت میزان استخوان و استحکام آن در نظر گرفته می شود. اگر استخوان کافی برای گذاشتن ایمپلنت موجود نباشد جراحی پیوند استخوان انجام می شود. جراحی ایمپلنت دندان می تواند بلافاصله پس از کشیدن دندان و یا پس از ۴ تا ۶ ماه انجام شود. درمان به موقع ایمپلنت از تحلیل استخوان و کج شدن دندانهای کناری جلوگیری میکند


پزشک فاکتورهایی مانند مقدار استخوان دردسترس ، مقدار استحکام استخوان دهان و مدت زمان انجام ایمپلنت را در انتخاب نوع ایمپلنت دندان برای بیمار لحاظ می کند . در صورتی که برای انجام ایمپلنت دندان استخوان کافی برای جایگذاری ایمپلنت وجود نداشته باشد ، می توان در شرایط خاص از استخوان بخش های دیگر استفاده کرد و عمل پیوند استخوان را انجام پذیرد.


در انجام ایمپلنت دندانی سن بیمار نیز نقش دارد . برای انجام موفقیت امیز ایمپلنت باید اسکلت صورت به صورت کامل شکل گرفته باشد در واقع از ۱۸ سالگی می توان برای ایمپلنت دندان اقدام کرد . در سنین پایین تر ممکن است با رشد فک و صورت ایمپلنت های دندانی کوتاه تر به نظر آیند . به عنوان مثال در برخی موارد اگر چند ایمپلنت دندانی در یک ناحیه کاشته شده باشد و پروتزی به شکل بریج روی ایمپلنت ها نصب شده باشد مقاومت بریج مانع از رشد اسکلت صورت در آن ناحیه میشود ، بنابراین فرم صورت بیمار را تحت تاثیر قرار خواهد داد . پس از سن ۱۸ سالگی دیگر محدودیتی برای انجام ایمپلنت وجود ندارد و در هر سنی می توان ایمپلنت دندانی انجام داد . در صورتی که ایمپلنت ها با طرح ها و قطرها و زوایای مختلف از هم کاشته شوند ، بهتر است که با روکش آنی بهم متصل شده و به صورت گروهی روکش شوند تا اینکه تک تک و به طور مجزا روکش شوند به این دلیل که در تحمل فشارهای جویدن می توانند به یکدیگر کمک کنند .


مزایای جراحی ایمپلنت در کلینیک دندانپزشکی



ایمپلنتی که در کلینیک تخصصی دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد ۱۰۰% آلمانی می باشد و جزو برندهای برتر کشور آلمان در چند سال اخیر شناخته شده است. قیمت این ایمپلنت در کشور تولید کننده بسیار بالا می باشد اما این مرکز توانسته به کمک شرکت های همکار با قیمتی بسیار مناسب از آن بهره مند گردد . جراحی ایمپلنت دندان این مرکز توسط مجموعه ای از جراحان به نام، متخصصان ایمپلنت و اساتید دانشگاهی انجام می شود.
یکی از عوارض شایع پس از جراحی های ایمپلنت، التهاب اطراف ایمپلنت به دلایلی مانند عدم رعایت بهداشت، استعمال دخانیات، فشار بیش از حد بر روی ایمپلنت، اشتباهات تکنیکی در هنگام گذاشتن ایمپلنت و … می باشد. در روش های معمول دندانپزشکی، از آنجا که ابزاری برای حذف آلودگی ها و تسریع ترمیم بافت وجود ندارد، بسیاری از موارد التهاب دور ایمپلنت سبب شکست این درمان و خروج ایمپلنت می شود و در مواردی جراحی های وسیع می تواند ایمپلنت را نجات دهد. استفاده از لیزر در سال های اخیر به دلیل توانمندی بالا جهت استریل کردن محیط اطراف ایمپلنت و تحریک بافت های نرم و استخوان اطراف ایمپلنت برای ترمیم و باز سازی، سبب شده است که در اغلب موارد، بدون نیاز به جراحی و یا با جراحی های کوچک، از شکست درمان و کشیده شدن ایمپلنت جلوگیری شود.بعد از جراحی ایمپلنت و بعد از گذشت مدت زمان لازم که معمولا سه ماه است، نوبت مرحله گذاشتن پروتز یا روکش ایمپلنت می شود. در این مرحله می بایست بافت لثه ایی روی ایمپلنت برش داده و حذف گردد که در روش های معمول دندانپزشکی، توسط تیغ های جراحی انجام می شود. خونریزی پس از این جراحی امکان قالب گیری مناسب را در همان جلسه از دندانپزشک سلب می کند و می بایست قالب گیری به جلسه دیگری موکول گردد اما با استفاده از لیزر، برش هایی بدون خونریزی در مرحله دوم به دندانپزشک این اجازه را می دهد تا در همان جلسه قالب گیری را انجام دهد
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا