ایران3-0 آمریکا/شاهکار بلندقامتان والیبال در سالن 12 هزار نفری آزادی

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز

تیم‌های ملی والیبال ایران و آمریکا در آغاز دور برگشت رقابتهای گروهی لیگ جهانی به مصاف هم رفته‌اند که ست نخست این بازی را تیم کشورمان به سود خود پایان داده است. به گزارش خبرنگار مهر، دیدارهای برگشت رقابتهای گروهی لیگ جهانی والیبال جمعه شب با برگزاری دیدار تیم‌های ملی ایران و آمریکا ادامه یافته است. در این بازی که از ساعت ۲۱ در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران در حال برگزاری است تیم ایران ست نخست را با حساب ۲۵ بر ۱۹ به سود خود پایان داد.تیم ایران بازی را با ترکیب سعید معروف، سیدمحمد موسوی، عادل غلامی، شهرام محمودی، میلاد عبادی‌پور، مجتبی میرزاجانپور و مهدی مرندی (لیبرو) شروع کرد. در آغاز این ست فشار تماشاچی و استرس بازیکنان آمریکا برتری ایران را به دنبال داشت با این حال دو تیم در امتیاز ۴ با یکدیگر برابر شدند. تیم ایران با سرویس‌های خوب موسوی و دفاع منسجم روی تور در ادامه کار برتری ۸ بر ۵ خود را در وقت اول استراحت فنی رقم زد.تیم ایران که در ادامه کار با سرویس‌های هدفمند خود دریافت کننده‌های آمریکا را تحت فشار قرار داده بود در امتیاز ۱۳ بر ۸ برتری خود را ثبت کرد تا سرمربی آمریکا تقاضای تایم اوت کند. در ادامه این برتری در وقت دوم استراحت فنی ۱۶ بر ۱۱ به سود کشورمان ثبت شد. برتری تیم کشورمان در بازگشت به زمین ادامه یافت تا اینکه جان اسپرو در امتیاز ۱۹ بر ۱۳ بار دیگر تقاضای تایم اوت کرد با این حال سرویس‌های هدفدار و دفاع روی تور منسجم ایران کار خود را کرد تا ست نخست با برتری ۲۵ بر ۱۹ تیم کشورمان خاتمه یابد.
previous



تیم آمریکا که انگیزه های بیشتری را در ست دوم پیدا کرده بود سعی کرد از همان ابتدای کار با سرویس‌های بازیکنان خود بر بازی مسلط شود. دو تیم تا امتیاز ۵ برابر پیش رفتند که به یکباره آمریکا روی سرویس های اندرسون ۸ بر ۵ پیشی گرفت تا وقت اول استراحت فنی با برتری مهمان همراه شود. در ادامه بازیکنان کشورمان با دفاع روی تور خوب خود بازی را در امتیاز ۸ برابر کردند تا اسپرو تقاضای تایم اوت کند.تیم آمریکا که روی سرویس‌های خود خیلی حساب باز کرده بود ۱۳ بر ۱۰ پیشی گرفت و وقت دوم استراحت فنی را هم ۱۶ بر ۱۳ به نفع خود ثبت کرد. آمریکا که در دفاع روی تور بهتر شده بود در ادامه کار ۱۹ بر ۱۵ پیش افتاد تا کواچ تقاضای تایم اوت کند. این تعویق در روند بازی دو امتیازی متوالی را برای کشورمان به دنبال داشت تا این بار جان اسپرو تایم اوت بگیرد. با برتری ۲۳ بر ۲۱ آمریکا بار دیگر کواچ با تایم اوت خود تلاش کرد روند حریف را با وقفه مواجه کند.تیم ایران با یک توپگیری عالی در انتهای زمین و در ادامه آن حرکت روی تور عادل غلامی کار را در امتیاز ۲۳ به تساوی کشاند اما سرویس عبادی‌پور به تور خورد تا آمریکا به امتیاز ۲۴ برسد که البته شهرام محمودی در منطقه دو کار را در امتیاز ۲۴ برابر کرد. سرویس سهمگین قائمی ایران را ۲۷ بر ۲۶ پیش انداخت. بازی به اوج حساسیت رسیده بود که در نهایت تیزهوشی معروف برتری ۲۹ بر ۲۷ ایران را به دنبال داشت.
ست سوم نیز 25 به 20 به نفع شیر بچه های کشورمان تمام شد.........


بااینکه تماشاگران برای ورود به سالن با مشکلات زیادی مواجه بودند و حتی برخی آنها درگیری هایی را نیز شاهد بودند، با این حال زمانی که وارد سالن شدند شبی فراموش نشدنی را برای والیبال رقم زدند. تماشاگران ایرانی که پرچم های سه رنگ کشورمان را در دست داشتند با فریادهای کر کننده خود ملی پوشان را تشویق کردند.آنها با هر امتیاز ایران سر از پا نمی شناختند و تا سر حد توان شادی می کردند. این در حالی بود که ملی پوشان ایران نیز نمایش قابل قبولی داشتند. فشار تماشاگران ایرانی باعث شده بود بازیکنان آمریکا سرویس های زیادی را به بیرون بزنند و نتوانند نمایش همیشگی را داشته باشند.

ادای احترام تماشاگران به شهدای گمنام و ادامه درگیری‌ها پشت در سالن
 
آخرین ویرایش:

shahab.

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
درود بر تو دوست عزیز...
بله واقعا بازیه خوبی بود دم همشون گرم خیلی خوب بازی کردن و تقریبا بدون اشتباه...
 

ریحانه سعادت

عضو جدید
کاربر ممتاز
من خیلی ناراحتم. اولا که مجری بی شخصیت قبل از بازی حرف زشتی گفت که اصلا در شان آمریکایی های با فرهنگ که به خاطر ایرانیا تا قبل از اذان آب نخوردند ، گفت. دوما ایرانیا ناجوانمردانه موقع سرویس تمرکزشون رو بهم میریختند. :cool: من تو این شرایط درس نخوندم الآنم خیلی اعصابم خورد شده
 

eti68

عضو جدید
کاربر ممتاز
من خیلی ناراحتم. اولا که مجری بی شخصیت قبل از بازی حرف زشتی گفت که اصلا در شان آمریکایی های با فرهنگ که به خاطر ایرانیا تا قبل از اذان آب نخوردند ، گفت. دوما ایرانیا ناجوانمردانه موقع سرویس تمرکزشون رو بهم میریختند. :cool: من تو این شرایط درس نخوندم الآنم خیلی اعصابم خورد شده

بله؟
شما بهتون احترامم میزارن طلبکارید؟؟
شما با شخصیتی!
 

dejban

عضو جدید
اون کچله میگن داوشش زنگیده بهش گفته من هر چی ابهت کسب کرده لودم تو خرابش کردی :biggrin:
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز





خبرگزاری تسنیم: اسلوبودان کواچ در نشست خبری پس از دیدار تیم‌های والیبال ایران و آمریکا درباره پیروزی 3 بر صفر ملی‌پوشان والیبال کشورمان مقابل آمریکا، اظهار داشت: از این پیروزی بسیار خوشحال هستم. اگر ما در بازی اول به خاطر تماشاگران‌مان آمریکا را شکست دادیم امشب به خاطر بازی خوب‌مان این کار را انجام دادیم. ما از این پیروزی خوشحالیم اما می‌دانیم که چهار قدم دیگر برای صعود داریم. باید از همه بازیکنانم تشکر کنم که امروز مثل یک تیم بازی کردند و با همت آنها توانستیم آمریکا را شکست دهیم.

سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان در پاسخ به این سؤال که برای پیروزی مقابل آمریکا چه استراتژی داشته است، گفت: ما سخت تلاش و سعی کردیم که توانستیم آمریکا را شکست بدهیم. تیم والیبال ایران با دو نتیجه 3 بر صفر آمریکا را برد. در این دو مسابقه هر لحظه می‌شد آمریکا به بازی برگردد و نتیجه را برگرداند اما ما این اجازه را به این تیم ندادیم. بازیکنانم امروز با سرویس‌های قدرتمند و حملات خوب توانستند آمریکا را شکست دهند.

وی افزود: تیم ایران نسبت به پارسال تغییر داشت و الان با این شرایط خیلی سخت است که تیم‌های قدرتمند مقابل ما بازی کنند. ما در بازی مقابل آمریکا خیلی سخت تلاش کردیم و خیلی خوب توانستیم بازی کنیم. با این وجود به نظر من آمریکا قدرتمندترین و بهترین تیم دنیاست که ما باید از این تیم نظم را یاد بگیریم.

کواچ خاطر نشان کرد: من هم مثل سرمربی تیم ملی آمریکا که مردم ایران را افرادی میهمان‌نواز می‌داند، مردم آمریکا را بسیار مهربان می‌دانم. آنها پیش از مسابقات قهرمانی جهان در سال 2014 امکانات بسیار خوبی را در اردوی آمریکا برای ما مهیا کردند.

سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان ادامه داد: من فراموش کردم که چطور بازیکنی بودم و در تلاش هستم تا ذهنیت خود را در قالب یک مربی عوض کنم. ما چهار بازی سخت دیگر پیش رو داریم چون اگر دیمتری موزرسکی هم به همراه تیم ملی روسیه به تهران بیاید روس‌ها هم حریف بسیار سرسختی خواهند بود.

وی تصریح کرد: لهستان قهرمان جهان است ولی قطعاً از آمریکا بهتر نیست. چیزی که مسلم است اینکه هیچ تیمی به ما امتیاز نمی‌دهد و ما باید هر پوئن را خودمان کسب کنیم. ما شانس زیادی برای صعود داریم به شرط اینکه مثل امشب بازی کنیم.
 

Elmira2010

عضو جدید
کاربر ممتاز
این پسر ایرانی بهترین والیبالیست دنیا از نظر سرمربی تیم ملی آمریکا


سرمربی تیم ملی آمریکا باری دیگر لب به ستایش از کاپیتان والیبال ایران گشود.


به گزارش پایتخت؛جان اسپرا سرمربی تیم ملی آمریکا بار دیگر با تمجید از سعید معروف ، او را کامل ترین والیبالیست دنیا لقب داد. او در این باره در پایان تمرین تیمش در سالن والیبال آزادی گفت:«ریتم حرکتی تیم ایران ، این بار هم بر پایه بازی سعید معروف بود. او برای تیمش در بازی با ما عالی کار کرد و مزد زحماتش را هم گرفت به نظرم او کامل ترین پاسور حال حاضر دنیای والیبال است و روی دستش نداریم.» او پیشتر هم چنین حرف هایی درباره سعید معروف زده بود.

 

*جیگر طلا*

عضو جدید
کاربر ممتاز
من خیلی ناراحتم. اولا که مجری بی شخصیت قبل از بازی حرف زشتی گفت که اصلا در شان آمریکایی های با فرهنگ که به خاطر ایرانیا تا قبل از اذان آب نخوردند ، گفت. دوما ایرانیا ناجوانمردانه موقع سرویس تمرکزشون رو بهم میریختند. :cool: من تو این شرایط درس نخوندم الآنم خیلی اعصابم خورد شده
بلخره چند چندی خانومی؟
من واقعا آمریکایی هارو تحسین میکنم بخاطر این سطح فهم و شعورشون دستشون طلا.بدشم همه جای دنیا اینطوریه.چیز عجیبی نیست.ینی چی ناجوانمردانه؟؟؟؟تشویق تیم ناجوانمردانه داره مگه؟؟؟؟؟
 

*جیگر طلا*

عضو جدید
کاربر ممتاز
زیاد شاهکار نکردند. :cool:
از نظر شما شاهکار را نام برده با مثال توضیح دهید تا مام بدونیم شاهکار ب چی میگن.بردن تیمی ک قهرمان لیگ جهانی دوره قبله و مدافع عنوانشه و تا ب حال فقط و فقط ب ما باخته اونم تو 2 بازی بدون اینکه حتا ی ست رو ببره شاهکار نیست؟چیه پس:razz:
 
بالا