ایده های مناسب طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب

bamanaa

عضو جدید
دکوراسیون داخلی اتاق خواب: اتاق خواب محل مناسبی برای آرامش و جوانسازی پوست، محلی است که در پایان روز بعد از مشغله های روز مره به آن پناه می برید تا انرژی از دست رفته خود را باز یابید. بنابراین باید سبک طراحی دکوراسیون داخلی آن به گونه ای باشد که از بودن آن احساس آرامش خاطر پیدا کنید.

ایده های مناسب طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب



در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب، باید موارد زیادی نظیر رنگ، بافت، کفپوش، مبلمان و غیره … را در نظر بگیرید. همه این عناصر طبق سلیقه شما و متناسب با نیاز شما به آرامش، طراحی می شود.(همه این موارد در طراحی دکوراسیون مغازه نیز مهم است)در طراحی اتاق خواب خود باید هر دو ملاک زیبایی شناسی و عملکرد را در نظر داشته باشید. اگر برای شما ذخیره سازی وسایل و مدارکتان نگرانی اولیه است، مهم است که صندوق های جانبی و کمد های مناسب را در طراحی خود اعمال کنید.

چه مواردی را در طراحی دکوراسیون اتاق خواب باید در نظر گرفت؟

قبل از خرید مبلمان برای اتاق خوابتان باید در مورد برخی عوامل مثل رنگ دیوار اتاق، تصویر زمینه و نوع کف تصمیم گیری کنید. باید رنگی را برای اتاقتان انتخاب کنید که این فضا در شما ایجاد آرامش نماید، سپس مبلمان اتاق خوابتان را انتخاب کنید. روشنایی اتاق خواب خود را عاقلانه انتخاب کنید؛ یک اتاق خواب با نور زیاد آرامش دهنده نیست و حتی اگر نور اتاق خواب هم کم باشد مانع مطالعه قبل خواب یا فعالیت های دیگر است. لوازم جانبی لمسی را هم می توانید در تزئین اتاقتان اعمال کنید. استفاده از مبلمان نرم، راحتی، شمع های معطر و …
از تصاویر زمینه برای اندازه و شکل اتاق خود می توانید استفاده کنید. برای مثال شما می توانید از کاغذ دیواری های راه راه برای بزرگ جلوه دادن اتاق استفاده کنید که این مناسب اتاق خواب های کوچک است.

نحوه انتخاب رنگ مناسب اتاق خواب

رنگ ها در تغییر خلق و خوی شما بسیار مؤثر می باشد. بنابراین انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب شما می تواند در حقیقت الگوی خواب شما را بهبود بخشد. رنگ های سبز و آبی برای اتاق خواب عالی هستند. رنگ سفید موجب کاهش استرس است. اگر رنگ سفید را انتخاب می کنید می توانید از طریق بافت های مختلف و الگوهای متفاوت، عمق و گرما را به اتاق خواب خود اضافه نمایید. اتاق خواب های سفید، سبک دکوراسیون داخلی را به راحتی به نمایش می گذارند و موجب آرامش محیط می شوند. استفاده از چوب در کنار رنگ سفید از نظر روانشناسی تأثیر بسزایی در شما می گذارد.

انتخاب پوشش مناسب برای کف اتاق خواب

فرش های پلاستیکی برای اتاق خواب بسیار مناسب است زیرا راحتی و لوکس بودن را به نمایش می گذارد. فرش ها تله هایی برای گرد و غبار هستند و باید مرتب تمیز شوند. زدودن لکه ها می تواند مشکل باشد اما مثل کف پوش های چوبی مقاوم نیستند. اگر از کف پوش های چوبی سخت استفاده می کنید مطمئن باشید که روی یک فرش با مقاومت زیاد سرمایه گذاری کرده اید. زیرا آنها می توانند به اتاق خواب منظره و گرمای خوبی را القاء کنند. کاشی ها یکی دیگر از گزینه های انتخابی برای کف می باشد البته برای مناطقی که دارای آب و هوای سرد هستند مناسب تر می باشد. کف پوش لمینیت گزینه دیگریست.
چگونه اتاق خواب را تزئین کنیم؟

مبله کردن اتاق خواب کوچک چالش بر انگیز است زیرا باید از فضای اندک بیشترین بهره بری گردد. قرار دادن تختخواب در یک زاویه، آینه روی در کمد فضا سازی بیشتر درون کمد دیواری ها برای جاسازی وسایل بیشتر. یکی از ایده هایی که برای ذخیره سازی فضای اتاق خواب کوچک می توانید بکار گیرید، استفاده از پنل آینه است. آینه ها توهم فضای اضافی را ایجاد می کنند. اتاق خواب های مدرن نیز با رنگ های خنثی مثل خاکستری، سفید و گاهاً مشکی مشخص می شود.

منبع

dorsaalborz.com
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا