اگر قصد خريد ترازوي آزمايشگاهي دارید بهتر است به چند نکته اساسي توجه کنید...

sarvazma

عضو جدید
قبل از خريد ترازوي ديجيتال بهتر است اين مطالب را با دقت بخوانيد



  • براي خريد ترازو چه مقدار مي خواهيد هزينه کنيد ؟
  • ترازوي آزمايشگاهي را در چه محلي مي خواهيد استفاده کنيد ؟
  • ترازوي آزمايشگاهي بايد داراي چه دقت و ظرفيتي باشد ؟
  • چه نوع مواد يا مصالحي را مي خواهيد وزن کنيد ؟
  • ابعاد کفه ترازو بهتر است چقدر باشد ؟


يکي از مهمترين عوامل انتخاب ترازو دقت و ظرفيت آن مي باشد . اولين چيزي که شما را در انتخاب ترازوي مورد نظرتانسوق مي دهد اين است که توزين خود را با چه دقتي مي خواهيد انجام دهيد ، البته مسئله مهم اين است که دقت ترازو با قيمت آن رابطه مستقيم دارد ، يعني هر چه دقت آن بالاتر رود همچنان قيمت آن هم بالاتر مي رود . همچنان که دقت ترازو بالا ميرود ظرفيت آن نيز پايين مي آيد . ترازوهاي ديجيتال آزمايشگاهي در رنج هاي متعارفي ساخته مي شود . اگر ما به يک ترازويي در رنج هاي متعارف نياز داشته باشيم مي توانيم ترازوي خود را با قيمت هاي مناسب تهيه کنيم . اگر اين نياز خارج از ترازوهاي عرف باشد همچنان بايد صرف هزينه هاي خيلي بيشتري داشته باشيم .
مثال :اگر يک ترازو با دقت 0/1 گرم مي خواهيد متعارف آن تا 5 کيلو گرم ظرفيت دارد ولي اگر ما بخواهيم اين ظرفيت تا 20 کيلو بالا برود بايد از ترازوهاي خاص تري استفاده کنيم که شايد قيمت آن تا چند برابر بيشتر باشد.
يکي ديگر از مسائلي که در هنگام خريد ترازو بايد در نظر داشته باشيد اين است که متناسب با نياز خود هزينه کنيد نه بيشتر و نه کمتر .. پيشنهاد ما به شما براي خريد ترازو تا دقت 0.1 گرم ، ترازوهاي چيني مي باشد ، زيرا هم از نظر کيفيت مورد تاييد مي باشد و هم از نظر قيمت نسبت به ترازوهاي مشابه قيمت بسيار مناسبي دارند .
براي دقتهاي بيشتر از0/1 يعني از 0/01 و 0/001 ما ترازوهاي ژاپني را معرفي مي کنيم و از آن بالاتر ترازوهاي آلماني را معرفي مي کنيم. البته اين انتخاب به تنوع محصولات در بازار بستگي دارد.


برای دیدن انواع مختلف ترازوهای آزمایشگاهی اینجا کلیک کنید
 

*Lady Eng*

عضو جدید
کاربر ممتاز
یچیزی بگیرین که وقتی کسی دکمه هاشو الکی زد خراب نشه

در ضمن ترازو با دقت 0.1 گرم زاپنی زیاد جالب نیس
سنسوراش الکی میسوزه
 
Similar threads
بالا