اولین عمل پیوند جمجمه موفقیت آمیز در جهان انجام شد

love.1982

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
[h=1]اولین عمل پیوند جمجمه موفقیت آمیز در جهان انجام شد[/h][h=3]نیویورک - ایرنا - اولین پیوند جمجمه درجهان بر روی یک بیمار سرطانی با موفقیت به پایان رسید، این بیمار سرطانی علاوه بر جمجمه، پوست سر و مو ، کلیه ولوزالمعده نیز ازطریق پیوند دریافت کرده است.[/h]
به گزارش ایرنا، جیم بویسن بیمار سرطانی 55 ساله، که از زخم حفره ای ناشی از نوعی سرطان در سرش رنج می برد، درجریان یک عمل 15ساعته در بیمارستان متودیسک درایالت تگزاس آمریکا، با انجام اولین پیوند موفقیت آمیز جمجمه درجهان، بهبود یافت وآماده مرخصی از بیمارستان است.

این بیمار حدود پانزده سال پیش به علت عمل پیوند کلیه، داروهایی مصرف می کرد که امکان ابتلا به سرطان را افزایش می داد، وی در نهایت به سرطان نادری به نام لیومیوسارکوم مبتلا شد و این بیماری منجر به ایجاد حفره در سر بیمار شده بود .

تیم پزشکی این عمل، که متشکل از12 پزشک و40 کارشناس پزشکی بود، توانست با برداشتن نیمی ازپوست وجمجمه فرد اهدا کننده، آن را به قسمت فوقانی سر بیمار پیوند زند.

دکتر مایکل کلبوک، سرپرست تیم جراحان پلاستیک بیمارستان متودیست، در این رابطه اظهارداشت: این عمل بسیار حساس و دقیقی بود، در این عمل ما مجبور بودیم با استفاده از میکروسکوپ و نخ بخیه ای به نازکی نصف ضخامت موی سر، مویرگ های به نازکی یک ونیم میلیمتر را پیوند بزنیم.

بویسن، بیمار تحت جراحی قرار گرفته پیوند جمجمه، با اظهار خشنودی ازنتایج پیوند جمجمه گفت : دقت پزشکان درپیدا کردن رنگ پوست همرنگ من نیز تحیر آور است، فکر می کنم موهای سرم از21 سالگی ام هم بیشتر خواهد بود.

 
بالا