اولویت های سئو برای سال جدید

nasrin1363

عضو جدید
با آغاز سال جدید بهترین زمان برای مرور گذشته نیز فرا می رسد. در چنین شرایطی شما می توانید متوقف شوید و نگاهی به کمپین سئوی خود بیندازید. به دنبال پیروزی های سریع باشید و پروژه های بزرگی را شناسایی کنید که به شما کمک می کند سال جدید را به بهترین وجه آغاز نمایید. در این مقاله قصد داریم اولویت های سئو برای سال جدید را بیان کنیم. پس همراه ما باشید.

  1. مرور کنسول جستجوی گوگل:
معمولا بیشتر افراد کنسول جستجوی گوگل را نادیده می گیرند اما این ابزار بهترین منبع برای به دست آوردن اطلاعات در مورد پیروزی های سریع است. اگر از بالا به پایین نگاهی به کنسول جستجوی گوگل بیندازید، متوجه خواهید شد که موارد زیادی در آن وجود دارد. نواحی اصلی که باید مورد بررسی و مرور قرار گیرد عبارتند از:

  • داده های ساخت یافته: مطمئن شود که در نشانه گذاری های شما هیچ پیغام خطایی وجود ندارد.
  • بهبود HTML: شاید بتوان گفت بهبود عنوان صفحه و توضیحات متای آن می تواند ساده ترین روش برای افزایش CTR باشد.
  • قابلیت کاربرد سایت در دستگاه های موبایلی: در حال حاضر ترافیک موبایلی درصد زیادی از ترافیک سایت را به خود اختصاص داده است. البته این موضوع برای بیشتر سایت ها رخ نمی دهد. باید اطمینان حاصل کنید که سایت شما در دستگاه های موبایلی به خوبی نمایش داده می شود.
  • منابع مسدود شده: بررسی سریعی را انجام دهید تا مطمئن شوید که همه منابعی که موتورهای جستجو برای رندر کردن صفحات شما نیاز دارند آزاد است و مسدود نشده است.
  • خطاهای مرتبط با خزش: هر نوع خطای ۴۰۴ را شناسایی و حل کنید. اطمینان حاصل نماییشد که کاربران تجریه خوبی از سایت دارند و به آدرس های معتبر هدایت می شوند.
اگرچه مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم لیست جامع و کاملی نبود اما می توانید از آن به خوبی استفاده کنید و خود را برای پیروزی های بعدی آماده سازید.

  1. تجزیه و تحلیل شکاف در محتوا:
اینکه بتوانید محتوای خود را مرتبط با رفتار جستجوی کاربران تهیه کنید برای انتها و ابتدای قیف فروش بسیار ضروری است و می تواند در این مسیر به شما کمک کند. تجزیه و تحلیل سریع شکاف در محتوا یک روش ایده آل محسوب می شود. از طریق این روش می توانید محتوایی را برای مسیر خود تهیه کنید که شما را قادر می سازد شکاف های عمیق را پر کنید.
پروژه های بزرگ تر:
به همراه پیروزی های سریع، باید نگاه تازه ای به پروژه های بزرگ تر داشته باشید که در مسیر شما قرار دارد.اگر لازم بود اولویت ها را از اول تهیه کنید. این ها پروژه هایی هستند که تفاوت و تمایز زیادی در عملکرد شما ایجاد خواهند کرد. اگرچه همه پروژه ها منحصر به فرد هستند و اولویت های خود را دارند اما در ادامه سه مورد از نواحی مهمی را بیان خواهیم کرد که باید مدنظر داشته باشید.

  1. شتاب دهنده صفحات موبایلی:
در ۲۰ سپتامبر سال ۲۰۱۶، گوگل شتاب دهنده صفحات موبایل را معرفی کرد که باعث می شود نتایج جستجو شده در موبایل با کیفیت بیشتر و بهتری در اختیار کاربران قرار گیرد. استفاده از این قابلیت به افراد اجازه می دهد تجربه سریع تری را در اختیار مشتریان خود قرار دهند، تعامل آن ها را افزایش دهند و در نهایت نرخ تبدیل را بالاتر ببرند.

  1. HTTPS:
این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به موارد زیر دقت کنید:

  • مشتریان به دنبال تجربه آنلاین امن و معتبر هستند. HTTPS بهترین روش برای ایجاد چنین اعتباری است. همانطور که در مقاله های قبلی بیان کردیم مرورگر کروم سایت هایی که امن نباشند را نشانه گذاری می کند. پس وجود گواهینامه HTTPS بسیار مهم خواهد بود.
  • HTTPS یکی از فاکتورهای رتبه بندی در گوگل است.
  • این گزینه یکی از شروط لازم برای HTTP2 است که به سایت ها اجازه می دهد با سرعت بیشتری بارگذاری شوند.

مزایای استفاده از این گواهینامه به نظر کوچک می رسد اما با کمک HTTPS شما می توانید سرعت بارگذاری سایت را بهبود ببخشید و رتبه بهتری در موتورهای جستجو کسب کنید.

  1. تجربه موبایلی:
بیشتر سایت ها این روزها تجربه خوبی در اختیار کاربران موبایلی قرار می دهند اما هنوز هم جای بهبود وجود دارد. با آغاز سال ۲۰۱۷، ترافیکی که از سمت دستگاه های موبایلی به سایت وارد می شود افزایش پیدا خواهد کرد و همین امر اهمیت بهینه سازی سایت برای موبایل و دستگاه های موبایلی را روشن می کند. شما می توانید سایت موبایلی خود را به همراه پیام خطای قابلیت کارکرد سایت در دستگاه های موبایلی در کنسول جستجوی گوگل مرور کنید .بهتر است سایت را از نگاه مشتریان مورد بررسی قرار دهید و موارد زیر را مشخص کنید:

  • آیا سایت موبایل دوست طراحی شده است؟
  • آیا می توانید در همه دستگاه ها محتوای یکسانی در اختیار کاربران خود قرار دهید؟
  • آیا مرور و ناوبری سایت بدون نیاز به اسکرول کردن انجام می شود؟
  • ایا تمامی لینک هایی که در سایت وجود دارد به اندازه کافی بزرگ هستند و می توان روی آن ها لینک کرد؟
  • ایا دارایی های رسانه های غنی سرعت بارگذاری سایت را کندتر می کنند؟
اگر موردی را در این مرحله پیدا کردید باید بتوانید به رفع آن بپردازید.
نتیجه گیری:
وظایفی که در بالا به آن اشاره کردیم باید مدنظر قرار گیرد تا بتوانید عملکرد سایت را بهبود ببخشد و رتبه آن را در موتورهای جستجو افزایش دهد. هر از چندگاهی متوقف شوید و به عقب نگاهی بیندازید. مواردی که انجام داده اید را مرور کنید و سپس استراتژی های بهتری را اتخاذ نمایید.
منبع :پایگاه دانش یزد سرور
لینک
 

Similar threads

بالا