اواع ویروس های موبایل


باسلام میخواهیم موضوع بسیار مهمی رو امروز برسی کنیم به نام ویروس چیست و چگونه باآن مقابله کنیم پس همراه ما در سایت تکبین باشید.
[h=1]خب اول برسی میکنیم که (ویروس) چیست؟؟[/h]
یک ویروس تلفن همراه یک ویروس کامپیوتری است که به طور خاص طراحی شده برای پخش از یک تلفن آسیب پذیر به دیگری. اولین ویروس موبایل ویروس کابیر بوداین ویروس توسط یک گروه از جمهوری چک و اسلواکی به نام ۲۹a در سال ۲۰۰۴ایجاد شد، که آن را به تعدادی از شرکت های نرم افزاری امنیتی، از جمله Symantec در ایالات متحده و آزمایشگاه Kapersky در روسیه فرستاد. Cabir اولین “ویروس قدرتمند” محسوب می شود، کابیر ثابت کردکه ویروس را می توان برای گوشی های موبایل نوشت، چیزی که زمانی به آن شک داشتیم.
[h=1]آیا واقعا چنین چیزی به نام ویروس اندروید وجود دارد؟؟؟[/h]
از لحاظ تاریخی از دنیای رایانه قدیمی، “ویروس” یک برنامه است که با اتصال به برنامه دیگری تکرار می شود. هکرها اغلب این روش را برای گسترش کارهای نابکارانه خود استفاده می کردند و ویروس یک اصطلاح رایج برای اشاره به انواع نرم افزارهای مخرب (بدافزار) در رایانه ها بود. در مورد گوشی های هوشمند، تا به امروز ما بدافزارهایی را مشاهده نکرده ایم که خود را مانند ویروس های رایانه ای به ما بشناسانند ، و به طور خاص در اندرویدچیزی به نام ویروس وجود ندارد، بنابراین از نظر فنی هیچ ویروس اندرویدی وجود ندارد. با این حال، انواع مختلفی از نرم افزارهای مخرب اندروید وجود دارد. اکثر مردم از هر نرم افزار مخرب به عنوان یک ویروس یاد میکنند، حتی اگر از لحاظ فنی نادرست باشد.
[h=1]پس بدافزارهای Android چیست؟[/h]
بد افزار، نرم افزار طراحی شده برای مخفیانه کنترل دستگاه، سرقت اطلاعات خصوصی یا پول از مالک دستگاه است. بدافزار به منظور سرقت گذرواژهها و شمارههای حساب از تلفنهای همراه مورد استفاده قرار گرفته است، اتهامات دروغین در حسابهای کاربری و حتی ردیابی مکان و فعالیت کاربر از کاربرد های بد افزار است.
[h=1]چگونه می توانم جلوگیری کنم از گرفتار شدن به نرم افزارهای مخرب؟؟؟[/h]
اولین چیز این است که به هیچ وجه از جاهای ناشناخته نرم افزار های خود را دانلود نکنید.شما باید از بهترین آنتی ویروس ها در موبایل های خود استفاده کنید .به هیچ وجه بلوتوث گوشی موبایل خود را روشن نگذارید .از باز کردن ایمیل های مشکوک جلوگیری کنید.از مرورگر های ناشناس استفاده نکنید پیشنهاد ما به شما گوگل کروم و فایرفاکس میباشد.و…….



 
بالا