اهمیت بک لینک های سایت

expert212

عضو جدید
اگر شما از آن دسته کسانی باشید که مقالات سئو و بهینه سازی سایت را دنبال میکنید حداقل برای یکبار هم که شده با کلمه “بک لینک” برخورد کرده اید! در این مقاله بصورت کلی میخوایم به بحث درمورد بک لینک و فواید آن ( بصورت سالم ) بپردازیم.
بک لینک ها بصورت کلی چه چیزی هستند؟ لینک هایی که به سایت شما از سوی وبسایت های دیگر داده میشه بک لینک نام دارد . حالا گوگل و سایر موتورهای جستجو سایت هایی که دارای مقدار قابل توجهی بک لینک ( با کیفیت بالا ) هستند رو سعی میکنه در نتایج خودش اولیت بده ! حالا منظور از بک لینک هایی با کیفیت بالا چی بود ؟
زمانی که شما بتونید از سایت هایی که از نظر گوگل جریمه نشده باشند و تمامی موارد لازم جهت آپدیت کردن ( کپی نکردن و … ) و سایر موارد را رعایت کرده باشند و دارای سابقه ی خوبی باشند بک لینک دریافت کنید این نوع بک لینک از کیفیت بالایی برخودار است و میتواند بسیار ارزشمند و مفید باشد و اعتبار سایت شما را افزایش دهد.

یکی از ویژگی های دیگری که گوگل بسیار به آن توجه دارد کیفیت لینک های گرفته شده از سایت هایی با محتوا مربوط به سایت شماست ! خوب این موضوع دقیقآ یعنی چی؟ شما زمانی میتونید از کیفیت بک لینک ها ( بصورت تخصصی تر ) اطمینان حاصل کنید که علاوه بر موارد فوق که در مورد آنها صحبت کردیم شما از سایت هایی با محتوا مربوط به سایت خود بک لینک دریافت کرده باشید و کلمات لینک دهنده با سایت شما نیز باید متناسب با محتوای سایتتون باشه.
بصورت مثال : شما برای دریافت بک لینک از یک سایتی با موضوع و محتوا ” آشپزی” نمیتوانید بک لینک در مورد “آهنگ جدید”
دریافت کنید.
موتور های جستجو علاقه مند هستند که سایت ها به مرور زمان و آهسته بتونن بک لینک های خودشون رو افزایش بدن و بصورت طبیعی بک لینک دریافت کنن. به هر حال امروزه با پیشرفت چشمگیر سایت های اسپم و سایت هایی که به هر طریق در حال بهبود رنکینگ خود از راه های غیر قانونی هستند گرفتن بک لینک و افزایش اون کار ساده ای به نظر می آید ! به همین دلیل گوگل اگوریتم های پیچیده و سخت گیرانه ای برای گرفتن بک لینک با توجه به مرور زمان ارائه میکند. امروزه یک سری از وبمسترهای عزیز برای دریافت بک لینک از روش های فریبنده مثل ” لینک های پنهان ” یا تولید محتوا و صفحات بصورت خودکار ( سایت های آر اس اس خوان ) و … استفاده میکنند که این صفحات با اصطلاح ” مزارع لینک ” شناخته میشوند. و بصورت کامل لینک دادن به مزارع لینک باعث جریمه شدن سایت شما میشود.
یکی از مزایای ارزشمند بک لینک که کمتر وبمسترانی به آن توجه میکنند اشاره گر بودن بک لینک است ! به این صورت که زمانی شما میتونید یک وبسایت خوب برای کاربران داشته باشید که سایتتون از روش های مختلف برای کاربران مشخص و شناخته شده باشه. با قرار دادن لینک خودتون همراه با کلمه کلیدی مناسب در سایت های پربازدید یا مهم میتونید بصورت هدفمند کاربران خودتون رو به سمت سایت جذب کنید!

بسیاری از طراحان سایت ها بر این اصل معتقد هستند که ارتباط متقابل وبسایت ها میتواند بسیار تاثیر گذار باشد! ولی آیا تمامی وبسایت ها با هر موضوع و محتوایی میتواند که تبادل لینک داشته باشد ؟ خیر! گوگل و سایر موتور های جستجو ارتباط بین سایت ها را از علاقه مندی های خود نسبت به دادن امتیاز مثبت شمردند ولی سایت هایی با محتوای شبیه و موضوع یکسان .
لینک دادن بیش از حد از آیپی های یکسان به یکدیگر نیز ممنوع است! ممکن است شما صاحب چندین وبسایت با موضوعات متفاوت باشین و این فکر به ذهن شما خطور کرده باشد که من میتونم با استفاده از قوانین لینک بیلدینگ بین سایت های خودم بصورت رایگان لینک بیلدینگ انجام بدم و هیچ مشکلی هم پیش نیاد! شما تنها به یک نکته بسیار مهم توجه نکردید که ممکن است بعد از انجام اینکار از خودتون بپرسید که چرا سایت های من دچار آسیب از سوی گوگل شده اند؟ جواب آیپی های یکسان است. به دلیل اینکه تمامی وبسایت های شما بر روی یک سرور هاستینگ و با یک آیپی میزبانی میشوند ! پس پیشنهاد میکنم به شدت از این امر خودداری کنید.

یکی از بهترین روش های لینک بیلدینگ معرفی پست های دیگر در داخل خود متن است که بسیار هم میتواند به سایت و بهبود رنکینگش کمک کنه ولی آیا محدودیت در این زمینه وجود نداره ؟ باید خدمتتون عرض کنم که شما فقط میتونید تعداد محدودی به عنوان مثال در یک مقاله پر محتوا 3-4 مورد کلمات کلیدی را بولد کرده و به پست های دیگر لینک دهید ! استفاده بیش از حد از این روش لینک بیلدینگ میتونه به سایت شما به شدت آسیب بزنه. چون گوگل فکر میکنه که با استفاده از محتوای کم ( با توجه به حجم لینک های مطلب ) قصد فریب دادن اون رو دارید.
و در آخر هم توصیه بنده این است که به شدت از سایت هایی که http://expertseo.ir/category/%D8%A8%DA%A9-%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%A9-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%86"]بک لینک های رایگان[/URL] در اختیار شما قرار میدن دوری کنید ( چون اکثر این سایت ها در لیست سیاه گوگل قرار دارند و بک لینک گرفتن از این سایت ها چیزی بجز جریمه را برای شما به همراه نخواهد داشت . )
مرجع : سئو و بهینه سازی سایت[/URL]
 

Similar threads

بالا