اهمیت بازار سرمایه و بورس در اقتصاد ایران

vooroojak khanoom

عضو جدید
کاربر ممتاز
بررسی نقش بازار سرمایه با توجه به سند چشم انداز 20 ساله ایران و تحلیل برنامه­های سند مذکورهدف این گزارش محسوب می­شود.با توجه به تحولات اخیر ایران باید ببینیم چشم­انداز بازار سرمایه و بورس در سال 1404 چگونه می­باشد؟بر طبق این سند،کشور ایران می­بایست به رتبه یک اقتصادی در منطقه آسیای جنوب غربی دست یابد.



اگر بازار سرمایه را به عنوان اولین گزینه برای سرمایه­گزاری بدانیم،این عامل باعث سوق یافتن پول و سرمایه از بازارهای دیگر به بازار سرمایه می­شود،که نتیجه آن جذب سرمایه و کاهش بیکاری و سود­آوری کشور است.از وظایف بازار سرمایه می­توان سه مورد اصلی را نام برد:1.تشکیل سرمایه اقتصاد ملی 2.مسئول تامین سرمایه بنگاه­ها 3.تععی ارزش و قیمت­های ذاتی ابزار­های مالی
بورس نهادی است که بازار سرمایه را تشکیل می­دهد اگر چه بورس هنوز در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته است ولی یکی از شاخص­های اقتصادی کشور به شمار می­آید. .شاخص بورس نشانگر کارایی بنگاه­های اقتصادی است.وضعیت بورس در اقتصاد هر کشوری،روند تغییرات اقتصادی هر کشور به شمار می­آید.



در نتیجه تعیین تحولات پیش روی بازار سرمایه و بورس که باعث می­شود بازار سرمایه ایران در سال تعیین شده جایگاه اول را به عنوان نماد بخش خصوصی ایفا کند،ضروری است.
 

Similar threads

بالا