[انیمیشن] - معرفی ۱۹ انیمیشن بلند شرکت کننده در اسکار ۲۰۱۴

Sima

مدیر تالار مهندسی هسته ای همکار مدیر تالار زبان
مدیر تالار
کاربر ممتاز
حدود ۳ هفته پیش، فهرست اولیه نامزدهای جایزه بهترین فیلم انیمیشن برای ۸۶ امین مراسم آکادمی اسکاراعلام شد که از این فهرست، پنج نامزد نهایی انتخاب خواهد شد. در ادامه به معرفی این انیمیشن ها می‌پردازیم:
من نفرت انگیز ۲ (Despicable Me 2)




“من نفرات انگیز ۲″ که قسمت دوم از انیمیشن “من نفرت انگیز” است توسط ایلومینیشن اینترتینمنت (Illumination Entertainment) تولید و توسط یونیورسال در سطح بین المللی توزیع شده است.

انیمیشن داستان گرو را روایت می کند که دیگر مانند گذشته خبیث نیست و تصمیم می گیرد گروهی بسازد و یک جنایت کار تازه که آرامش را از همه سلب کرده را ادب کند اما…

این انیمیشن آمریکایی به کارگردانی پیر کافین و کریس رینود در ۵ جولای ۲۰۱۳ اکران شده است.استیو کارل، کریستن ویگ ، بنجامین برت ،راسل برند و نسیم پدراد(هنرمند ایرانی) صداپیشگی این انیمیشن را بر عهده داشتند.

این انیمیشن که با هزینه ۷۶ میلیون دلار تولید شده است، به فروش بالاتر از یک میلیارد دلار در سراسر جهان دست یافته است و علاوه بر این نظر مثبت منتقدان زیادی را همراه خود کرده است با وجود اینکه دنباله ها معمولا شانس زیادی برای کسب جایزه اسکار ندارند اما ساختار قوی این انیمیشن و رتبه بالایی که از سایت های معتبر سینمایی دریافت کرده آن را به یک گزینه مطرح در بین برندگان تبدیل کرده است.
دانشگاه هیولاها (Monsters University)




این فیلم در ادامه فیلم “کارخانه هیولاها” ساخته شد. دانشگاه هیولا ها توسط استودیوی پویانمایی پیکسار تولید و توسط والت دیزنی توزیع شد. داستان فیلم قبل از داستان فیلم نخست اتفاق می‌افتد.دانشگاه هیولا ها محصول آمریکاست. ساخت قسمت دوم این فیلم به طور رسمی در سال ۲۰۱۰ تأیید شد. قرار بود این فیلم در ۱۶ نوامبر ۲۰۱۲ منتشر بشود، ولی برای این که نشان دهند این فیلم برای کنار زدن قسمت جدید گرگ‌ومیش ساخته نمی‌شود، تاریخ انتشار آن به ۲ نوامبر ۲۰۱۲ تغییر کرد.داستان اینگونه آغاز می شود که مایک وزاوسکی (Mike) و جیمز پی. سالیوان (Sullivan) در دانشگاه همدیگر را می‌بینند و نقشه می‌کشند تا باعث ترس در شرکت هیولاها شوند…

در آوریل ۲۰۱۱ اعلام شد که این فیلم در ۲۱ ژوئن ۲۰۱۳ منتشر خواهد شد.

این فیلم به کارگردانی دن اسکانلون (Dan Scanlon)، از حضور صداپیشگانی چون جان گودمن، بیلی کریستال و استیو بوسمی بهره برده است.

هزینه تولید “دانشگاه هیولا ها” ۲۰۰ میلیون دلار است و در آمریکای شمالی ۲۶۸ میلیون دلار و فروش جهانی آن ۷۴۳ میلیون دلار بوده است.

خانواده کرودها (The Croods)




خانواده کرودها محصول کمپانی آمریکایی دریم ورکس ، یک انیمیشن سه‌بعدی به سبک کمدی ماجرایی است که توسط کریس ساندرز و کریک دمیکو (Chris Sanders, Kirk DeMicco) کارگردانی شده است.

هنرمندان برجسته ای چون نیکولاس کیج، اما استون، رایان رینولدز، کاترین کینر، کلارک دیوک و کلوریس لیچمن در این انیمیشن صداپیشگی کرده اند.
داستان این فیلم در دوران ماقبل تاریخ به‌اسم کرودیشِز (Croodaceous) اتفاق می‌افتد.دوره‌ای شامل موجودات خارق‌العاده، زمانی که یک مرد سرپرست شکار شناخته می‌شود و از نبوغ خود در برابر تهدیدات محیطی استفاده می‌کند و اختراعاتی انقلابی شبیه کشف آتش می‌کند، و همچنین سختی و زحمت زیادی را برای پیدا کردن خانهٔ جدید از بین سرزمین‌های خطرناک اما عجیب و غریب متحمل می‌شود.”The Croods” به نویسندگی و کارگردانی کرک دمیکو و به تولید کریستین بلسون و جین هارتول می‌باشد. این فیلم در سالن‌های نمایش در ۲۲ مارس ۲۰۱۳ روی پرده آمد.
این انیمیشن با هزینه تولید ۱۳۵ میلیون دلار، در آمریکای شمالی به فروش ۱۸۷ میلیون دلاری دست یافت و در مجموع ۵۸۷ میلیون دلار در سراسر جهان فروخت.
خانواده اسمورف‌ها ۲ (The Smurfs 2





“اسمورف‌ها ۲ ” یک فیلم سه‌بعدی کمدی خانوادگی و ادامه‌ای‌ست بر اسمورف‌ها که در سال ۲۰۱۱ اکران شده بود. ماجرای فیلم براساس مجموعه داستان مصورهایی ساخته شده‌اند که هنرمند بلژیکی، پیو طراحی کرده است.

این دومین پروژه حاصل از همکاری سونی پیکچرز و کلمبیا پیکچرز است. راجا گاسنل (Raja Gosnell)که در قسمت اول دستیار کارگردان بود، این قسمت را کارگردانی کرده و بقیه عوامل همگی همان گروه همکار در قسمت اول هستند.در قسمت دوم تمام بازیگران سری پیشین بازی کردند.گارگامل، جادوگر شیطان‌صفت این‌بار می‌خواهد با موجوداتی که شبیه اسمورف‌ها درست کرده، نیروی جادویی آن‌ها را به دست بیاورد. در این راه، او مجبور می‌شود یک اسمورف به نام اسمورفت را به‌زور به پاریس بیاورد. در این میان ماجراهایی اتفاق می‌افتد و اسمورف‌های دیگر برای نجات جانِ اسمورفت وارد داستان می‌شوند.این انیمیشن که محصولی از آمریکاست در ۳۱ جولای ۲۰۱۳ روی پرده رفت.

هزینه تولید این فیلم ۱۰۵ میلیون دلار و فروش آن در آمریکای شمالی ۷۰ میلیون دلار و فروش جهانی اش ۳۴۶ میلیون دلار است.

بازیگران این انیمیشن، هنک آزاریا در نقش گارگامل، نیل پاتریک هریس در نقش پاتریک وینسلو، جیما میز در نقش گریس وینسلو، سوفیا ورگارا در نقش ادیله آنجلو، برندان گلیسو در نقش ویکتور دویل پدرخوانده پاتریک و نانسی اودل در نقش خودش (در یک مصاحبهٔ تلویزیونی) و صداپیشگان آن جاناتان وینترز در نقش بابا اسمورف، کیتی پری در نقش اسمورف مو طلا، فرد آرمیسن در نقش اسمورف باهوش، آلن کامینگ در نقش اسمورف شجاع، آنتون یلچاین در نقش اسمورف دست و پا چلفتی، جورج لوپز در نقش اسمورف بد اخلاق، جان الیور در نقش اسمورف مغرور، کریستینا ریچی در نقش وکسی یک اسمورف مانند باهوش و بازیگوش از گروه شرورها و جی‌بی اسموو هکس در نقش هاکوس، یک اسمورف مانند خنده‌دار و چاق از گروه شرورها.
توربو (Turbo)




توربو یک انیمیشن سه‌بعدی در ژانر فیلم‌های ورزشی/ کمدی است که توسط دریم‌ورکس ساخته شده و فاکس قرن بیستم، توزیع‌کننده آن است. فیلم براساس ایده اولیه‌ای از دیوید سورن (David Soren)، که کارگردان فیلم هم هست ساخته شده. این اولین تجربه سورن در مقام کارگردان یک انیمیشن است. منبع الهام او برای شکل‌گیری داستان، علاقه پسرش به مسابقات ماشین‌سواری و یک حلزون که در حیاط جلویی خانه‌شان پیدا کرده، بوده‌اند. این انیمیشن ۱۷ جولای ۲۰۱۳ اکران شده‌است. دیوید سورن کارگردان این فیلم است.

داستان انیمیشن دربارهٔ یک حلزون باغچه به نام توربو ست که از کُند بودن خسته شده و دوست دارد مثل ماشین‌های مسابقه‌ای «فرمول یک»، سریع باشد. ایده اصلی داستان از کارگردان این فیلم یعنی دیوید سورن بوده‌است.این فیلم با هزینه تولید ۱۲۷ میلیون دلاری، به فروش ۸۲ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۲۶۷ میلیون دلار در سراسر جهان دست یافت.

به‌جز رایان رینولدز که صدای شخصیت اصلی با اوست، پل جیاماتی، مایکل پینا، اسنوپ داگ، مایا رادولف، میشل رودریگز و ساموئل ال. جکسن هم به عنوان صداپیشه در این انیمیشن حضور دارند. براساس این فیلم، یک مجموعه تلویزیونی به نام Turbo: F.A.S.T هم ساخته شده که از دسامبر ۲۰۱۳ از نت‌فلیکس پخش خواهد شد.
حماسه (Epic)




این انیمیشن توسط خالقان انیمیشن معروف “عصر یخی” و “ریو” تهیه شده است.

“حماسه” را کریس وج براساس فیلمنامه هایی از تام جی آستل و مت امبر کارگردانی کرده و تولید آن سه سال طول کشیده است.

سازندگان فیلم که برای قصه فیلمنامه خود از ماجراهای کتابی پرخواننده به همین نام اثر ویلیام جویس بهره گرفته اند، میگویند به قصه کتاب و حال و هوای آن وفادار مانده اند.

خط کلی داستان درباره نبردی عمیق و همیشگی بین نیروهای خیر و شر است .داستان دختری نوجوان که وارد دنیایی اسرارآمیز می شود و باید برای نجات یک دنیای فانتزی تلاش کند .

کمپانی فوکس قرن بیستم تهیه کننده انیمیشن “حماسه” است.

صدا پیشگی این انیمیشن را کالین فارل، جاش هاچرسون، آماندا سایفرد، کریستوف والتس، عزیز انصاری، پیت‌بال، استیون تایلر و بیانسه انجام داده اند.این انیمیشن آمریکایی که در ۲۴ می ۲۰۱۳ اکران شد، با هزینه تولید ۹۳ میلیون دلاری به فروش ۱۰۷ میلیون دلاری در آمریکای شمالی و ۲۶۰ میلیون دلاری در جهان رسید.
هواپیماها (Planes)




بعد از نمایش موفقیت آمیز “ماشین ها”، دیزنی این بار به سراغ “هواپیماها” رفته است. این انیمیشن به کارگردانی کلی هال درباره Dusty شخصیت اول این داستان است که هرگز در ارتفاع بیش از ۱۰۰۰ پایی پرواز نکرده است ولی رویای سریعترین هواپیما را در مسابقات هوایی در سر خود دارد و برای تحقق بخشیدن به رویای خود موانع زیادی بر سر راه خود دارد.”هواپیماها” با هزینه تولید ۵۰ میلیون دلار به فروش۸۹ میلیون دلاری در آمریکای شمالی و ۲۱۲ میلیون دلار در سراسر جهان رسید.

در این انیمیشن دن کوک صداپیشگی نقش Dusty و استی کیچ، دنی من، پریانکا چوپکا و … صداپیشگی سایر نقش ها را برعهده دارند.
ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی ۲ (Cloudy with a Chance of Meatballs 2)




ابری با احتمال بارش کوفته‌قلقلی ۲ یک انیمیشن علمی- تخیلی-کمدی به تهیه‌کنندگی سونی پیکچرز انیمیشن است که توسط کلمبیا پیکچرز توزیع شده. این فیلم در واقع دنباله‌ای‌ست بر انیمیشنی به همین نام که در سال ۲۰۰۹ ساخته شده بود. داستان فیلم براساس کتابی به همین نام نوشته جود و ران بَرِت نوشته شده است. کودی کامرون و کریس پیرن (Cody Cameron, Kris Pearn) به عنوان کارگردانان، کریک بادی فِلت تهیه‌کننده و فیل لورد و کریس میلر که کارگردانان قسمت اول بودند، به عنوان تهیه‌کنندگان اجرایی، و جان فرانسیس تِلی، جاناتان گلداستین و اریکا ری دی‌نوجا به عنوان فیلم‌نامه‌نویسان با این انیمیشن همکاری کرده‌اند. ضمن این‌که اکثر صداپیشگان هم در قسمت قبل حضور داشته‌اند: بیل هَدِر در نقش فلینت، آنا فاریس در نقش سم اسپارک، جیم کن در نقش تیم، اندی سمبرگ در نقش بِرِنت، نیل پاتریک هریس در نقش استیو، بنجامین برت در نقش مانی، تری کروز در نقش افسر ایرل۰٫، ویل فورت در نقش چستروی و کریستین اسکال در نقش بارب اورانگوتان.داستان فیلم از ادامه قسمت اول آغاز می‌شود، یعنی جایی که ماشین تولید غذایی که فلینت اختراع کرده بود از کنترل خارج می‌شود، اما فلینت مخترع جوان و دوستش موفق می‌شوند که شرایط را مدیریت و دستگاه را متوقف کنند. در این قسمت فلینت و دوستش مجبورند که از شهر خودشان خارج شوند. اما زمانی که ماشین غذا بیدار میشود، تعدادی موجود و جانورانی از جنس غذا پدیدار می‌شوند و شرایط بحرانی جدید ایجاب می‌کند که آن‌ها برگردند و دنیا را از ویرانی نجات دهند. به حیوان‌هایی که از جنس خوراکی‌ها تولید شده‌اند، فودی‌مال می‌گویند. مثلاً همبرکبوت (همبرگر به اضافه عنکبوت)، یا سگ‌موز (سگ به اضافه موز).
این انیمیشن که در ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۳ روی پرده رفت، با هزینه تولید ۷۸ میلیون دلار به فروش ۱۰۶ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۱۷۷ میلیون دلار در مجموع رسید.

پرندگان آزاد (Free Birds)




پرنده‌های آزاد یک انیمیشن کامپیوتری سه‌بعدی کمدی ماجرایی است که توسط Real FX تهیه شده و جیمی هوارد کارگردانی آن را برعهده داشته کرده که انیمیشن موفق “هورتون صدای یک هو را می‌شنود” را کارگردانی کرده است. او انیماتور انیمیشن‌های معروفی مثل “در جستجوی نمو”، “شرکت هیولاها” و دو قسمت اول “داستان اسباب بازی” نیز بوده است.او با همکاری اسکات موزیر فیلم‌نامه را نوشته است. آون ویلسن، رودی هارلسن و امی بوهلر صداپیشگان این انیمیشن هستند.
پرندگان آزاد که با بودجه‌ای حدود ۵۵ میلیون دلار ساخته شده، کمتر از انتظار ظاهر شد و به فروش ۱۷ میلیون دلاری در آمریکای شمالی رسید. این فیلم اولین تجربه شرکت ریلیتیویتی مدیا در حوزه انیمیشن است.این انیمیشن آمریکایی که در ابتدا “بوقلمون‌ها” نام داشت داستان رجی بوقلمونی است که رئیس جمهور آمریکا به او اجازه می‌دهد در کمپ دیوید، تفریحگاه ریاست جمهوری زندگی کند. زندگی او در خوردن پیتزا و تماشای تلویزیون خلاصه شده تا اینکه با جیک روبرو می‌شود.جیک رئیس و تنها عضو جبهه آزادی بوقلمون‌ها است، او پس از ربودن رجی با او عازم گذشته و سال ۱۶۲۱ می‌شود تا رسم بریان کردن بوقلمون برای روز عید شکرگزاری را تغییر دهد. این دو در ابتدا با هم رقیب هستند اما کم کم با هم رفیق می‌شوند.”پرندگان آزاد” اول نوامبر ۲۰۱۳ اکران شده است.

افسانه ساریلا (The Legend of Sarila)




این انیمیشن به کارگردانی نانسی فلورانس ساواند در ۲۲ فوریه ۲۰۱۳ روی پرده رفت. افسانه ساریلا محصول کشور فرانسه، فروش ۸٫۵ میلیون دلاری را در زمان اکران خود تجربه کرده است.
ارنست و سلستین (Ernest & Celestine)





انیمیشن تحسین شده ارنست و سلستین محصول مشترک فرانسه و بلژیک،بر اسا س مجموعه داستان پرخواننده ای به همین نام نوشته گابریل ونسان ، به شیوه دوبعدی توسط استفان اوبیه، ونسان پاتار و بنجامین رنر با بودجه‌ای ۹٫۶ میلیون یورویی ساخته شده است و ۵ دسامبر ۲۰۱۲ اکران شد.این انیمیشن جایزه سزار بهترین فیلم پویانمایی در فرانسه را از آن خود کرده است .دانیل پناک نویسنده سرشناس رمان «غم مدرسه» برنده جایزه رنودوی ۲۰۰۷،فیلمنامه این انیمیشن را نوشته است.
ارنست خرس گنده و سلستین موش کوچولو، کاراکترهای اصلی فیلمنامه‌ای هستند که دانیل پناک نویسنده مطرح فرانسوی آن را نوشته و مراحل تهیه و ساخت آن توسط گروهی از نویسندگان داستان مصور به انجام رسیده است. این نخستین باری است که پناک، در دنیای سینما قلم زده است.ماجرای فیلم برخورد غیرمنتظره موش کوچولویی به نام سلستین با خرس گنده‌، لوده دوره‌گرد و نوازنده‌ای به نام ارنست است که هر دوی آن‌ها از تنهایی و ناامیدی در زندگی رنج می‌برند اما به رغم همه سختی‌ها و ناملایمت‌های زندگی همراه با هم دنیای تازه‌ای برای خودشان می‌سازند.

این مجموعه داستان از سال ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۴ در ۲۴ جلد در سراسر جهان در دسترس خوانندگان قرار گرفت. نیویورک تایمز هم سال ۱۹۸۲ جلد اول داستان «ارنست و سلستین» را در فهرست ۱۰ اثر برتر داستان مصور آن سال جای داد. گابریل ونسان نویسنده فرانسوی اثر با نام واقعی مونیک مارتین سال ۲۰۰۰ در سن ۷۲ سالگی درگذشت.

فارست ویتاکر ، مکنزی فوی، لورن باکال،پل جیاماتی،ویلیام اچ مکی ، مگان مولالی ، نیک آفرمن و جفری رایت صداپیشگان نسخه انگلیسی زبان این انیمیشن زیبا هستند .

خومبا (Khumba)





این انیمیشن محصول آفریقای جنوبی است و از تاریخ ۶ اکتبر ۲۰۱۳ در آمریکا و ۲۵ اکتبر در آفریقای جنوبی اکران شده است.
کارگردان خومبا آنتونی سیلوستون و فیلمنامه نویس آن نیز خود سیلوستون به همراه رافائلا دله دان است.خومبا که داستان گوره خری به همین نام را روایت می کند که بدنش نیمی راه راه و نیمی ساده است و از جانب قبیله اش همواره مورد سرزنش قرار می گیرد، تا اینکه …صدا پیشگی نقش خومبا را جیک تی آستین برعهده داشته است.

یک حماسه قدیمی از دل تاریخ و فرهنگ خاص ساکنان قطب. انیمیشنی که نه قرار است با زرق و برق هالیوودی انیمیشن‌ها شما را غافلگیر کند و نه داستان‌های امتحان پس داده دیسنی را دارد و نه خلاقیت مبهوت کننده پیکسار را. اما خود به خود چیزی دارد که بقیه ندارند و آن عظمت وقدرت داستانی است که نسل‌ها و سینه به سینه نقل شده وجزییات وشاخ وبرگ پیدا کرده است.
یخ‌زده (Frozen)




این انیمیشن سه بعدی توسط جنیفر لی که سابق بر این فیلمنامه انیمیشن “رالف خراب کار” را هم نوشته بود بر اساس داستان “ملکه برفی” اثر هانس کرستین آندرسون نوشته شده است.جان لستر و پیتر دل وکو تهیه کنندگان و کریستوف بک آهنگساز این انیمیشن هستند. کریستین بل ،ایدینا منزل ،جاناتان گروف ، جاش گاد ،کریس ویلیامز در این انیمیشن به عنوان صداپیشه حضور داشته اند.این انیمیشن ابتدا قرا ربود به شیوخ دستی طراحی و ساخته شود اما بعدها دیزنی اعلام کرد که آن را به صورت CG خواهد ساخت و به شیوه stereoscopic 3D اکران خواهد کرد.
انیماتورها برای ساخت صحنه های مربوط به برف و یخ و نحوه بازتاب و شکست نور در چنین محیط هایی از هتل یخی Quebec در کانادا دیدن کردند ضمن اینکه صحنه های فیلم با الهام از چشم اندازهای کشور نروژ طراحی شده اند.داستان این انیمیشن آمریکایی در قلمرویی اتفاق می‌افتد که با جادوی السا، ملکه برفی در زمستانی ابدی فرو رفته است. زنی نترس به نام آنا تصمیم می گیرد السا را که خواهرش نیز هست، پید ا کند و به سرما پایان بخشد. برای این کار او به کمک کریستوف مرد قوی کوهستان، گوزنش سوون و یک مرد برفی گیج به نام اولاف نیاز خواهد داشت.“یخ زده” که با کارگردانی کریس باک و جنیفر لی از ۲۷ نوامبر ۲۰۱۳ به روی پرده می رود.

نامه‌ای به ممو (A Letter To Memo)





نامه ای به مومو یک انیمیشن درام ژاپنی است که در سال ۲۰۱۱ تولید شده است.

کارگردانی و نوشتن فیلمنامه این انیمیشن بر عهده هیروکی اوکیرا بوده است که ۷ سال برای نگارش فیلمنامه آن زمان صرف کرده است.
صداپیشگی نقش ممو را کارن میاما انجام داده است.نامه ای به ممو از ۲۱ آوریل ۲۰۱۲ در ژاپن روی پرده رفته است.این انیمیشن داستان دختری ۱۱ ساله است که زندگی سخت اش بعد از فوت پدرش دچار تغییر ناگهانی می شود.
ممو بعد از مرگ پدرش پیش مادربزرگش، در شهر کوچکی زندگی می کرده است و از وضیعت زندگی اش راضی نبوده و چیزی که بیشتر از همه آزارش میداد، نامه ناتمامی بود که پدرش برایش نوشته و در آن فقط دو کلمه دیده میشد: “مموی عزیزم….”.
ممو به امید پیدا کردن سرنخ، انبار را می گردد و کتابی قدیمی پیدا می کند و از بعد از پیدا کردن آن کتاب اتفاق های عجیبی برایش پیش می آید …


باد شدید می‌وزد (The Wind Rises)




ساخته هایائو میازاکی، محصول ژاپن است.
“باد، شدید می‌وزد” از ۲۰ ژانویه ۲۰۱۳ در ژاپن روی پرده رفته است.
“باد، شدید می‌وزد” بر مبنای زندگی جیرو هوریکوشی طراح هواپیماهای جنگنده زیرو در جنگ جهانی دوم – که در حمله به پرل هاربر استفاده شد – ساخته شده و بر دورانی متمرکز است که ژاپن با رکورد اقتصادی، شیوع بیماری‌های مسری و بلایای طبیعی دست‌و‌پنجه نرم می‌کرد.
این فیلم توسط شرکت توهو روانه سینماها شده است.
جعلی (The Fake)




این انیمیشن تولید استدیوی کره ای دادا شو (Dadashow) به کارگردانی یه اون سانگ هو(Yeon Sang-ho) ست و ۲۱ نوامبر امسال اکران شده است.
زمانی که روستائیان یک دهکده در معرض یک بلا و فاجعه آسمانی که از قبل در کتاب مقدس پیش بینی شده ، قرا رمیگیرند ، شهردار تصمیم میگیرد در مقابل سیلاب ناشی از ویرانی سد تمهیدی بیندیشد ، مردم برای تقویت ایمانشان به کلیسای قدیمی چوی (Choi) میروند، یک مرد تبعیدی می خواهد با فریبکاری پول ها و دارایی اشان را از چنگشان در آورد اما شک و تردی مین چول (Min-chul) که فردی منفور و در به درست باعث ایجاد موانعی سر راه او می شود.
این دومین فیلم سانگ هو کارگردان تحسین شده کره ایست ، وی قبلا فیلم پادشاه خوک ها (The King of Pigs) را ساخته بود که به نوعی نقد سنگینی بر فرهنگ کره ای محسوب می شد.انیمیشن جدید او کار نسبتا جدید و متفاوتی نسبت به سایر انیمیشن های امسال محسوب میشود .تریلر خشونت آمیزی که تا به حال از آن پخش شده حکایت از مشکلات سازمان یافته ای فرهنگی دارد که در فضایی حساس و تاریک روایت میشود و رای دهندگان اسکار را نسبت به کارهای دیگری در موقعیت عجیب غریب تری قرار خواهد داد.
آپوستل (O Apóstolo (The Apostle))




این انیمیشن تولید استدیو اسپانیایی آرت فکتو به کارگردانی فرناندو کورتیزو نخستین بار ۲۲ سپتامبر در جشنواره فانتاستیک اکران شد.
موسیقی متنی که فیلیپ گلس برایش ساخته با فضای وهم آلود و عجیب غریب این انیمیشن استاپ موشنی به خوبی هماهنگی دارد.
این انیمیشن تاکنون توانسته نظر مثبت بسیاری از منتقدین را متوجه خود کند، ضمن اینکه حتی در بخش انیمیشن جایزه ویژه تماشاگران هم به این کار تعلق گرفت و از نامزدهای دریافت بهترین انیمیشن بلند از جشنواره گویا هم بود ه است.

با توجه به اینکه انیمیشن استاپ موشنی دیگری امسال در جشنواره حضور ندارد شاید این انیمیشن وحشت انگیز و دلهره آور بتواند نظر رای دهندگان را به خود جلب کند.

ریو ۲۰۹۶: داستانی از عشق و خشم





این انیمیشن برزیلی که توسط استدیو بوریتی فیلمز (Buriti Films) و گولین () تولید شده را لوئیز بولوگنسی کارگردانی کرده است.
انیمیشن روایتگر داستان عاشقانه زوج جوانی ست که خاصیت منحصر به فرد فناناپذیری دارند آنها ۶ قرن زندگی کرده اند و ۴ دوره تاریخی مهم برزیل در طی زندگی آنها نشان داده می شود.یکی در ۱۵۰۰ که برزیل توسط پرتغالی ها کشف شد،۱۸۰۰ که شروع تاریخ تجارت برده است ف ۱۹۷۰ که اوج دیکتاتوری نظامی در این کشور بوده و ۲۰۹۶ که جنگ باعث فوران منابع آبی می شود .
این انیمیشن موفق شد امسال کریستال جشنواره آنسی و جایزه ویژه تماشاگران جشنواره اروپایی فیلم های فانتزی استراسبورگ را از آن خود کند .

شورش (Puella Magi Madoka Magica the Movie – Rebellion)




این انیمیشن یک سه گانه ژاپنی ست که بر اساس سریالی به همین نام که سال ۲۰۱۱ از تلویزیون ژاپن پخش میشد ساخته شده است .۲ فیلم دیگر سال ۲۰۱۲ اکران شده اند و این قسمت آخر ۲۶ اکتبر ۲۰۱۳ به نمایش در آمده است.
این انیمیشن که توسط آنیپلکس تولید شده را آکی یوکی شینبو و یوکیهیرو میاموتو کارگردانی کرده اند.
انیمیشن درباره تقابل نیروهای جادوئی خیر و شر است.به دلیلد دنباله دار بودن شاید داستان خیلی واضح نباشد و برای درک اتفاقات فیلم نیاز به دیدن قسمت های قبلی وجود دارد.نامزدهای نهایی در هر رشته در تاریخ ۱۶ ژانویه سال ۲۰۱۴ معرفی می‌شود.

۸۶ امین مراسم آکادمی اسکار در تاریخ دوم ماه مارس سال ۲۰۱۴ برگزار خواهد شد

 

naight

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
ظرفیت
در میان این همه اما و اگر ، تو چقدر برایم بایدی . . .

اگه یک ظرف چهار لیتری رو زیر شیر آب برای ساعت‌ها نگه داریم، آیا بیشتر از چهار لیتر آب در آن جمع می‌شود؟ حالا اگه زمان رو بیشتر کنیم و ظرف رو به مدت یک هفته زیر شیر نگه داریم چطور؟ یک سال چطور؟ تا آخر عمرمان چی؟ می‌بینیم که جواب در همه حالات یکسان است! در واقع نه تنها ظرف چهار لیتری بلکه هر ظرفی فقط به اندازه گنجایش و ظرفیت تعریف‌شده خودش جا داره و دقیقا به همان اندازه هم می‌تواند آب رو در خودش نگه داره. یک قطره بیشتر باشه از اون سرازیر میشه.
حالا سوال :
ظرفیت روح و ذهن یک انسان برای تحمل فشار زندگی چقدره؟چهار واحد! صد واحد یا هزار واحد یا بی‌نهایت! ظرفیت و میزان تحمل جسم انسان چطور؟
خوب که نگاه کنیم می‌بینیم همه آدم‌ها برای ظرف چهارلیتری مثال فوق، فورا عدد ظرفیت رو چهار اعلام می‌کنند؛ اما همین آدم‌ها وقتی در مورد ظرفیت و گنجایش روح و جسم و ذهن ازشون سوال میشه ، سکوت می‌کنند و هیچ نمی‌گویند. حتی هستن کسانی که معتقدند ظرفیت وجودی انسان بی‌نهایت است و بر اساس این ادعا تا می‌توانند ذهن و روح وجسم خود و اطرافیانشان را تا حد انفجار در معرض فشارها و تنش‌های اضافی قرار می‌دهند
فکر می‌کنید چرا بعضی آدم‌ها ناگهان از کوره درمی‌روند و . . .
چه خوبه با تغییر رفتار زندگیمون رو تغییر بدیم
ما همون افکارمون هستیم، اگه نتونیم افکارمون رو تغییر دهیم نمی تونیم هیچ تغییر دیگری ایجاد کنیم . ما قطاری از افکار داریم که هنگام تنهایی، سکوت و زمانی که غرق در افکارمون هستیم سوار اون می شیم. ارزشی که برای خودمون قایل هستیم و شادی هایی که در زندگی داریم همه بستگی به جهتی داره که قطار به آن سو در حرکته . . .
اگه واقعا می خواهیم در زندگیمون تغییری ایجاد کنیم باید ابتدا ذهن و افکارمون رو تغییر بدیم و اون رو از هر نوع تفکر آزاردهنده ای که ما رو به عقب می راند پاک کنیم. ************************************************* کلیپ عاشقانه مرد کاغذی !!!

لینک دانلود :
http://www.uplooder.net/f/tl/88/cc83994406c6b8b9ccb09cc192bb900a/ظرفیت.flv
 

naight

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
به دنبال فانوس
از من تا خدا راهی نیست …
فاصله ایست به درازای مـــــن تا مـــــن !!!
و در این هیاهوی غریب ، من این من را نمیابم . . .

گاهی اونقدر خسته ای که هیچ استراحتی خستگیت رو رفع نمی کنه . احساس میکنی کوه سنگینی روی دوشت سنگینی میکنه . پاهات توان رفتن نداره اما مجال نشستن نیز نیست . وقتی مینشینی دلهره رفتن داری و وقتی میروی تمایل نشستن.
گاهی اونقدر خسته ای که هیچ جمعی از احساس تنهاییت نمی کاهد . حرف میزنی ، میخندی، اظهار نظر میکنی اما تنها کلامت جاریست ، روحت یه جایی در انتهای وجودت گم شده .
دلم با من قهره . من هم با اون .... هیچ کدوم هم قصد منت کشی نداریم . از این رو من بی دل خسته ام و اون بی من رنجور . . . **************************** لینک دانلود فیلم کوتاه دختر کبریت فروش :
http://www.uplooder.net/f/tl/94/3fa8a3f33eb9c18bc9f021ca95a18c36/به_دنبال_فانوس.mp4
 

naight

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
زمستان است...

زمستان است...

"زمستان "،زمستان است
نگاه سردتو بر من زمستان است
صدای سرد تو بر من زمستان است
بهار چشم تو بر من زمستان است
به گرمی دل نمیبندم
دلم لبریز از سردیست
در آغوشت پناهم نیست
چرا دنیا چرا دنیا
دلم از درد میسوزد
کسی با من موافق نیست
به درد خود گرفتارم
لبانم خشک از سردیست
صدایم مرده
دل خشکیده
دنیایم زمستان است
چرا دنیا چرا دنیا؟ ...

لینک دانلود این انیمیشن:
http://www.uplooder.net/files/b3245754addc9dc4d379990031c9194e/do_sal_gozasht.mp4.html
 

naight

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
سرنوشت کارتون های قدیمی که می دیدیم چی شد؟1

سرنوشت کارتون های قدیمی که می دیدیم چی شد؟1

آقای سک سکه عمل کرده، می‌ره سر کار و میاد و زندگی‌شو می‌کنه!




الفی دیگه از هیچی نمی‌‌ترسه!




آلیس شوهر کرده، دو تا بچه داره و یه زندگی حقیر توی یه آپارتمان ۵٠ متری ساده.




دامبو، پلنگ صورتی، پسر شجاع، خانوم کوچولو، گوریل انگوری، شیپورچی، یوگی و دوستاش همه توی یه سیرک بزرگن!
















بالتازار و زبل‌خان آلزایمر گرفتن.




بنر رو یادته؟ پوستشو توی خیابون منوچهری ۳۰۰۰۰ تومن ‌فروختن!



پت پست‌چی بازنشسته شده و الان تو خونه‌ی سال‌مندان منتظر مرگشه!




بامزی یه خرس بزرگ شد و شکارش کردن!… شلمان هنوز هم خوابه!




ای‌کیوسان کراکی شده و مخش تعطیل تعطیله!




آن‌شرلی آرایش‌گر معروفی شده و توی جردن و چند تا محله‌ی بالای شهر شعبه زده و حسابی جیب مردم رو خالی می‌کنه به اسم گریم و رنگ موهای عالی …




تام سایر حسابی باکلاس شده و موهاشو مدل جوجه‌تیغی درست می‌کنه!




تام و جری دو تا دوست صمیمی شدن!



تن‌تن توی یه روزنامه خبرنگار بود، الان تو یه شرکت تبلیغاتی داره فعالیت میکنه!




جیمبو رو از رده خارج کردن و بعد اجاره دادندش به ایران ایر !!




چوبین خیلی وقته که مادرش رو پیدا کرده و دنبال یه وامه تا ازدواج کنه!

 
آخرین ویرایش:

naight

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
سرنوشت کارتون های قدیمی که می دیدیم چی شد؟2

سرنوشت کارتون های قدیمی که می دیدیم چی شد؟2

حنا خانوم دکتر شده، مادرش هم از آلمان برگشته کنارش!




خپل رو از باغ گل‌ها انداختنش بیرون, اون‌جا یه برج ١٠٠٠ طبقه ساختن! (چند روز پیش کنار یه سطل آشغال دیدمش – خیلی لاغر شده!)




خانواده‌ی دکتر ارنست همسایه مونن، هر سه تا بچه‌اش رفتن خارج، همسر دکترخیلی مریضه!


رابین‌هود رو توی اسلام‌شهر گرفتنش – به جرم شرارت!- هفته‌ی دیگه اعدامش می‌کنن!





سوباسو و کاکرو قهرمان جهان شدن، خب که چی؟!




کایوت، بالاخره ردرانر رو گرفت ولی از شانس بدش آنفولانزای مرغی گرفت و مرد!




هیچ‌کی نفهمید گالیور عاشق فلرتیشیاست!



لوک خوش‌شانس طی یه بدشانسی، اشتباهی تو یه صحنه قتل دستگیر شد و نتونست خودشو تبرئه کنه و الان هم سلولی دالتون ها شده!




گربه‌ سگ عمل کردن و جدا شدن!




ملوان زبل الان دیگه یه دزد دریایی معرف شده در خلیج عدن!




آقای پتی‌بل تو میدون شوش یه بنک‌دار کله‌ گنده‌س!





آقای نجار الان به جرم قطع غیرمجاز درختان تحت تعقیبه و وروجک هم قایم شده!


 

Similar threads

بالا