[انیمیشن] - انیمیشن یخ زده، فروش جهانی شیر شاه را شکست داد

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]یخ زده به باشگاه یک میلیارد دلاری‌ها پیوست[/h]


انیمیشن «یخ زده» ساخته کمپانی دیسنی که توانست اسکار بهترین انیمیشن را از آن خود کند، از مرز فروش یک میلیارد دلار گذشت.

به گزارش مهر به نقل از ددلاین، با اعلام آمار فروش این انیمیشن در بازار جهانی تا پایان هفته، این نتیجه به دست آمد و این انیمیشن را به دومین محصول همکاری مشترک دیسنی/ پیکسار با چنین موفقیتی بدل کرد.پیش از «یخ زده» انیمیشن «داستان اسباب بازی 3» موفق به کسب چنین نتیجه ای شده بود.«یخ زده» آخر هفته را با فروش 388 میلیون و 700 هزار دلار در آمریکا به پایان برد و در بازار جهانی نیز 611 میلیون و 500 هزار دلار فروش را ثبت کرد تا از مرز یک میلیارد دلار گذشته باشد.این انیمیشن سه بعدی در تاریخ سینما هجدهمین فیلمی است که از این مرز فراتر می‌رود.در این میان هفت عنوان از باشگاه یک میلیاردی ها از محصولات دیسنی هستند که شامل «انتقام‌جویان»، «مرد آهنی 3» و نیز دو قسمت از «دزدان دریایی کاراییب» می‌شود.«آلیس در سرزمین عجایب» و «داستان اسباب بازی 3» دیگر یک میلیاردی های دیسنی بودند.«یخ زده» اولین انیمیشن غیراقتباسی است که چنین موفقیتی را کسب می‌کند. پس از ساخته شدن این انیمیشن و موفقیت آن، کتاب های آن برای سنین مختلف کودکان منتشر شد.در این فیلم کریستن بل، جاش گاد، ایندیا منزل و جاناتان گراف صداپیشگی کرده اند. این انیمیشن به کارگردانی کریس باک و جنیفر لی ساخته شده است.کریس باک پیش از این «تارزان» را ساخته بود. داستان این انیمیشن درباره سفر آنا و کریستوف است. آنها در سفر شرایط آب و هوایی سختی را تجربه می‌کنند و با یک آدم‌ برفی به نام اولاف آشنا می‌شوند.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]فروش یک میلیارد دلاری انیمیشن برنده اسکار[/h]

انیمیشن برنده اسکار «یخ‌زده» با عبور از مروز یک میلیارد دلار فروش موفق‌ترین انیمیشن تک‌قسمتی تاریخ سینما لقب گرفت.
به گزارش اسکرین، این فیلم که در هشتاد و ششمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار 2 جایزه بهترین انیمیشن بلند و بهترین ترانه را برد، در حالا حاضر پس از «داستان اسباب‌بازی» در مکان دوم پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینما قرار دارد. یخ‌زده در خارج از مرزهای آمریکای شمالی بیش از 610میلیون دلار فروخته و فروش آن در آمریکا هم به مرز 390میلیون دلار رسیده است. به این ترتیب، انیمیشن اسکاری دیسنی هفتمین فیلم این استودیو پس از انتقام‌جویان، آیرون من 3، قسمت‌های دوم و چهارم دزدان دریایی کارائیب، داستان اسباب‌بازی 3و آلیس در سرزمین عجایب است که فروش آن از مرز یک میلیارد دلار می‌گذرد. یخ‌زده با این فروش جای انیمیشن شیرشاه را در رده 18پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما از آن خود کرد و در عرصه بین‌المللی بالاتر از من نفرت‌انگیز 2 در مکان چهارم پرفروش‌ترین‌های تاریخ ایستاده است. کره‌جنوبی با 76میلیون دلار بهترین بازار یخ‌زده بوده و پس از آن انگلیس با 63، آلمان با 48، فرانسه و چین با 43و روسیه با 33میلیون دلار قرار دارند.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]یخ زده در فروش جهانی شیر شاه را شکست داد[/h]


انیمیشن «یخ زده» با فروش فوق العاده‌اش تا امروز گوی رقابت را از انیمیشن «شیر شاه» ربوده و در جایگاه دوم جهانی ایستاده است.

به گزارش مهر به نقل از ددلاین، این انیمیشن با فروش خیره‌کننده اش از انیمیشن موفق «شیر شاه» هم عبور کرد و تنها یک انیمیشن دیگر جلوتر از آن در فروش جهانی وجود دارد که «در جستجوی نمو» است.انیمیشن «یخ زده» که محصول دیسنی است تاکنون در مجموع بازار داخلی آمریکا و بازار جهانی بیش از 800 میلیون دلار فروش کرده است.این قصه که به شیوه سه بعدی ساخته شده و داستان دو خواهر شاهزاده را بیان می‌کند، هفته پیش بیش از 20 میلیون دلار در کشورهای دیگر و 9 میلیون دلار در بازار داخلی آمریکا فروش کرد.مجموع فروش این انیمیشن که از جشن شکرگذاری در آمریکا اکران شد، اکنون به 810 میلیون دلار رسیده و به این ترتیب از «شیر شاه» انیمیشن بدون دنباله دیسنی جلوتر رفته است.در واقع تنها 10 هفته از اکران این انیمیشن می‌گذرد.این در حالی است که این انیمشین موفق هنوز در چین به نمایش درنیامده است و از پنجم فوریه راهی چین خواهد شد و ژاپنی ها نیز از 15 مارس شاهد نمایش آن در کشورشان خواهند بود.دو فیلم پرفروش 2013 تاکنون «بازی های گرسنگی» با 856 میلیون دلار در بازار جهانی و «هایبت: ویرانی اسماگ» با 837 میلیون دلار بوده اند.این فیلم که محصول استودیوی انیمیشن دیسنی است، چهارمین فیلم این کمپانی است که چنین موفقیتی کسب می‌کند.«مرد آهنی 3» و «تور: جهان تاریک» کمپانی مارول و «دانشگاه هیولاها» ساخته پیکسار نیز چنین موفقیتی را پیش از این کسب کرده بودند.«یخ زده» در بریتانیا 57 میلیون دلار، در آلمان 45 میلیون دلار و در فرانسه 41 میلیون دلار فروش داشته است.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]انیمیشن یخ زده گیشه‌ها را فتح می‌کند[/h]


انیمیشن "یخ زده" محصول دیسنی توانست موفقیت انیمیشن "شیر شاه" را در فروش گیشه تکرار کند.

به گزارش مهر به نقل از د رپ، فروش انیمیشن "یخ زده" محصول دیسنی از مرز 500 میلیون دلار گذشت و به این ترتیب این انیمیشن موزیکال چهارمین اثر دیسنی است که به این جایگاه دست پیدا می‌کند و در عین حال در فصل کریسمس موجب تعجب همگان می‌شود.توجه به این نکته اهمیت دارد که تنها اندکی بیش از یک ماه از اکران این فیلم می‌گذرد.این فیلم که شب جشن شکرگذاری به نمایش درآمد با درخششی که در بازار کریسمس داشت، موفق شد تقریبا پا به پای "هابیت" در این روزها تماشاچی به دست بیاورد.این فیلم که محصول استودیوی انیمیشن دیسنی است، چهارمین فیلم این کمپانی است که چنین موفقیتی کسب می‌کند."مرد آهنی 3" و "تور: جهان تاریک" کمپانی مارول و "دانشگاه هیولاها" ساخته پیکسار نیز چنین موفقیتی را پیش از این کسب کرده بودند."یخ زده" در عین حال موفق شد به مرز موفقیت "شیر شاه" که در آمریکا به تنهایی 422.8 میلیون دلار فروش کرده بود، برسد.این انیمیشن که نامزد دریافت گلدن گلوب هم شده 27 نوامبر در آمریکای شمالی اکران شد و در پنج روز اول نمایشش 93.6 میلیون دلار فروش را ثبت کرد و رکورد پرفروش ترین فیلم در شب شکرگذاری در تاریخ را نیز به نام خود کرد.این فیلم همچنین عنوان پرفروش ترین انیمیشن کمپانی والت دیسنی در تمام طول فعالیتش را نیز به نام خود کرده است.در این فیلم کریستن بل، جاش گاد، ایندیا منزل و جاناتان گراف صداپیشگی کرده اند. این انیمیشن به کارگردانی کریس باک و جنیفر لی ساخته شده است.کریس باک پیش از این "تارزان" را ساخته بود. داستان این انیمیشن درباره سفر آنا و کریستوف است. آنها در سفر شرایط آب و هوایی سختی را تجربه می‌کنند و با یک آدم‌ برفی به نام اولاف آشنا می‌شوند.در هفته پیش از کریسمس نیز این انیمیشن با کسب 28.7 میلیون دلار سایه به سایه "هابیت" با فروش 29 میلیون دلار حرکت کرد.در تعطیلات آخر هفته پیش "هایبت: ویرانی اسماگ" با فروش 10.5 میلیون دلار با فروش 13 درصد بیشتر روبه رو شد و "یخ زنده" نیز با فروشی که 30 درصد افزایش داشت موفق شد تا 9.1 میلیون دلار را ثبت کند."هابیت" نیز که از مرز 500 میلیون دلار فروش کلی عبور کرده از 13 دسامبر اکران شده است.در عین حال در بازار جهانی نیز "یخ زده" جایگاه خاصی کسب کرده و در شب سال نو موفق شد عنوان پرتماشاگرترین محصول انیمیشن دیسنی را در بریتانیا و ایرلند به دست بیاورد.این فیلم هنوز باید در کشورهای مهم دیگری چون چین، برزیل، آرژانتین، کره و ژاپن به نمایش در بیاید.
 

Similar threads

بالا