انواع کمپرسورها

harry potter

عضو جدید
با سلام و خسته نباشید خدمت مهندسان عزیز
کمپرسور های شعاعی و سانتریفیوژ و دورانی چه فرقی با هم دارن ؟ هر سه یکی اند یا فرق می کنن ؟
در ضمن ممنون می شم اگه کسی در مورد انواع کمپرسور ها داره ارائه کنه
 

jafary64

عضو جدید
با سلام و خسته نباشید خدمت مهندسان عزیز
کمپرسور های شعاعی و سانتریفیوژ و دورانی چه فرقی با هم دارن ؟ هر سه یکی اند یا فرق می کنن ؟
در ضمن ممنون می شم اگه کسی در مورد انواع کمپرسور ها داره ارائه کنه

سلام
می تونی به آدرس های زیر یه سری بزنی جزوات شرکت نفت درباره پمپ و کمپرسور هست
www.forati.blogfa.com
http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.p...18#post2252718
 

H_M_1987

اخراجی موقت
با سلام و خسته نباشید خدمت مهندسان عزیز
کمپرسور های شعاعی و سانتریفیوژ و دورانی چه فرقی با هم دارن ؟ هر سه یکی اند یا فرق می کنن ؟
در ضمن ممنون می شم اگه کسی در مورد انواع کمپرسور ها داره ارائه کنه


همین الان یه مقاله در مورد این تو سایت dalaho.com دیدم
 

samurai1

عضو جدید
جديدا سايتي تاسيس شده كه مطالب جامع و دست اولي راجع به پنوماتيك دارد و انواع كمپرسورها را به طرز بسيار خوبي دسته بندي كرده است. البته سايت هنوز در حال تكميل است، با اين وجود نياز شما را بطور كامل برآورده ميكند. http://www.pneumatic-ir.com
 

elham2590

عضو جدید
ظرفيت كمپرسور رفت و برگشتي

ظرفيت كمپرسور رفت و برگشتي

دوستان من روي يك كمپرسور رفت و برگشتي كار مي كنم كه ظرفيتش 170 متر مكعب بر دقيقه است. حالا مي خوام بدونم افزايش دما و ارتفاع روي ظرفيت اين كمپرسور چه تاثيري داره؟ فرمول هاي ترموديناميكي مي گن كه ظرفيت افزايش پيدا مي كنه ولي مطمئن نيستم. مي خوام بدونم رابطه ي بين ظرفيت، دما و فشار چيه؟​
 

mys64me

عضو جدید
با سلام و درود
کمپرسور شما در میزان ظرفیت نامی تغییری را نخواهد داشت
ولی اگر در مخزن یا لول لوله ها گرما از دست بدهد حتما ظرفیت از ظرفیت نامی کمتر خواهد بود.

www.mys64me.blogfa.com
 

amir-pars

عضو جدید
ظرفیت کمپرسور مشخصه چون ابعاد تغییر نمیکنه
پس تاثیرات دما وارتفاع در راندمان خودشو نشون میده
بطوریکه با کاهش دما هوا متراکم تر شده وکمپرسور کار کمتری انجام میده (افزایش راندمان)
و همچنین با کاهش ارتفاع باز هم هوا فشرده تر شده وکمپرسور کار کمتری انجام میدهد (افزایش راندمان)
و همینطور برعکس
 

bjamshid

عضو جدید
باسلام:
کمپرسورهای شعاعی یا(radialflow)وکمپرسورهای گریزازمرکز (centrifugal) یکی بوده وجزء دسته کمپرسورهای دینامیکی می باشند واساس کارشان برمبنای افزایش انرژی جنبشی گاز می باشد، درحالیکه کمپرسورهای دورانی(rotary) جزء کمپرسورهای جابجائی مثبت بوده (positive displacement) که خودشامل کمپرسورهای تیغه ای،(vane) ،پیچی(screw) وپره ای(lobe) می باشد و اساس کارشان برمبنای کاهش حجم می باشد.
 

mahdi_one11

عضو جدید
سلام
خوبید؟
میشه اگه لینک کتای سیالات مانیون یا طراحی شیگلی دارید بهم بدید؟؟؟(هر دو تر جمش)
ممنون میشم
واقعا لازم دارم و کتابمو دزدیدن
خواهش
 

Y..or..Z

همکار مدیر مهندسی مکانیک
کاربر ممتاز
[h=2]کمپرسور های پیستونی ( رفت و برگشتی ) :[/h]
كمپرسورهاي تناوبي (RECIPROCATING) كه رفت وبرگشتي نيز ناميده ميشوند يكي ازقديمي ترين انواع كمپرسورها ميباشند .اولين نمونه هاي اين كمپرسور ها باسيلندر چوبي مثلا"ازجنس ني بامبو (Bamboo) ساخته شده وپيستون آن بوسيله نيروي انساني ( دستي ) عقب وجلو برده مي شد. آب بندي پيستون توسط پرپرندگان صورت ميگرفت تاازاين طريق مكش هوا واردكمپرسور شده ودرمرحله تراكم از آن خارج شود. از اين كمپرسور غالبا" براي ذوب فلزات استفاده ميگرديد . براساس شواهد تاريخي يونانيان در 150 سال قبل از ميلاد مسيح توانستند كمپرسورهاي فلزي بسازند كه درآن از الياژهاي برنزي استفاده شده بود .بهرحال درساختار اين كمپرسورها تاقرن هيجدهم ميلادي پيشرفت چنداني صورت نگرفت تااينكه يك مهندس انگليسي به نام j.wilkinson كمپرسوري را طراحي كرد كه شبيه كمپرسورهاي امروزي بوده وسيلندر آن از چدن ريخته گري ساخته وماشين كاري شده بود.كمپرسورهاي تناوبي عموما" براي دبي كم وفشار زياد مورد استفاده قرار مي گيرند .دبي گاز دراين نوع كمپرسورها ازمقادير كم تا 5000 m3/hr ميرسدوبا آن ميتوان به فشارهاي بسيار زياد (‌تا6000 بار) دست يافت .درنسبت هاي تراكم بالاتر از1.5 اين كمپرسورها درمقايسه با ساير انوع كمپرسورها ازراندمان بالاتري برخوردار ميباشند .كمپرسورهاي تناوبي اساسا" جز ماشينهاي با ظرفيت ثابت ميباشندولي درشرايط خاصي ميتوان ظرفيت آن را برحسب شرايط مورد نظر تغيير داد . بزرگترين مزيت اين كمپرسورها درمقايسه با سايز انواع مورد استفاده درصنايع (دوراني وگريز از مركز ) بالابودن راندمان كلي آن و قابليت دست يابي به فشارهاي بالا ميباشد.
 

Y..or..Z

همکار مدیر مهندسی مکانیک
کاربر ممتاز
کمپرسور های اسکرو :

كمپرسورهاي حلزوني جزء كمپرسورهاي جابجائي مثبت ميباشند كه درآن عمل تراكم بين دوعدد روتور حلزوني ( helical ) درمرحله درهم رفتگي ( inter meshing‌) صورت مي پذيرد وروتورها اصطلاحا" به دوشكل نري ( male‌) ومادگي ( female) ساخته ميشوند. روتور نري داراي گوشواره ( lobe) محدب و روتور مادگي داراي شكل مقعر ميباشد .درمرحله مكش گاز وارد فضاي مقعر حلزون مادگي شده وان را پر ميكند درمرحله تراكم قسمت محدب روتور نري فضاي تقعر روتور مادگي را پركرده وباكاهش حجم گاز جمع شده در آن باعث افزايش فشار گاز ميگردد. هنگامي گه فشار گاز اندكي ازفشار گاز درخط دهش بيشتر گردد ، گاز متراكم شده وبه سمت لوله دهش رانده شده وعمل تخليه گازصورت ميگيرد.عمل تراكم باتكرار اين فرايند درطول دوران حلزوني ها شكل پيوسته اي را به خودمي گيرد.





یکی از انواع کمپرسور های اسکرو


کمپرسور اسکرو 15- TSAIR 10
 

Y..or..Z

همکار مدیر مهندسی مکانیک
کاربر ممتاز
کمپرسورهای فشار قوی






Cod

Tank

Cil / St.

Hp / kW

min-1

L/min

Bar / Psi
THP-0.7 /304502 / 210 / 7.580070030 / 435
THP-1.0 /304503 / 215 / 11600100030 / 435
THP-1.2 /305003 / 220 / 15700120030 / 435
THP-1.5 /305003 / 225 / 18.5790150030 / 435
 

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
دو جزوه آشنایی با انواع کمپرسور
 

پیوست ها

  • 6.rar
    2 مگایابت · بازدیدها: 9
  • كمپرسور.rar
    122.7 کیلوبایت · بازدیدها: 7
منظور شما از افزایش دما چیه ؟افزایش دمای هوای خروجی تابع متغیر های زیادی است .عواملی مانند افزایش ارتفاع ، تغییر نسبت تراکم ،ویا تغییر سطح مقطع مسیر خروجی
. اما قطعا افزایش ارتفاع با کاهش جریان همره است
 

فرهاد آهسته

عضو جدید
دوستان سلام من دارم راجب سیستم الکترو متور + گیربکس و کمپرسور و کاربرد آن در ایستگاه تقویت فشار تحقیق میکنم اگر کسی میتونه کمک کنه ممنون میشم
 

petromech

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کمپرسورها در صنعت

کمپرسورها در صنعت

فایلی که برای دانلود به اشتراک گذاشته شده است در مورد کمپرسورها (سانتریفیوژ-پیچشی-رفت و برگشتی) و نقش آنها در صنعت می باشد. نگهداری و تعمیرات و اپراتوری و اجزا آنها سرفصلهای این فایل می باشند و در این فایل به نقش کمپرسورها در صنعت پالایشگاه کاملا اشاره شده است.







گردآورنده :مهندس عزمی


دانلود
 

petromech

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
در گوگل بوک کتاب راهنمای هوای فشرده رو نگاه میکردم با شکلهای رنگی ایش سیستم کمپرسورها رو به خوبی توضیح داده مطالعه اش خالی از لطف نیست.از لینک زیر به این کتاب سری بزنید:


link book
 

petromech

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تشخیص عیوب مکانیکی کمپرسور معیوب

[FONT=&quot]1. [/FONT][FONT=&quot]شروع به کار نکردن[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]پدیده : کمپرسور کار نمی کند ولی جریان ( آمپر ) می کشد.[/FONT]
[FONT=&quot]نحوه تست :[/FONT]
· [FONT=&quot]چک کردن خازن ( برای نوعی که در آن یک خازن برای راه اندازی یا کار کمپرسور استفاده می شود.)[/FONT]
· [FONT=&quot]در صورتی که هیچ عیبی وجود ندارد قضاوت براین حکم می کند که به دلیل فرسودگی درون کمپرسور یا خرابی دستگاه روغت کاری کمپرسور قفل کرده است. کمپرسور را تعویض کنید.[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]2. [/FONT][FONT=&quot]کمپرسور ضعیف[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]پدیده : کمپرسور در حال کار است اما ظرفیت سرمایش ضعیف بوده و فشار قسمت پرفشار کم، و فشار قسمت کم فشار زیاد می باشد.[/FONT]
[FONT=&quot]علت: خرابی سوپاپ، خرابی شاتون یا میل لنگ یا دیگر نشتهای داخلی.[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]نحوه تست:[/FONT]
· [FONT=&quot]فن واحد بیرونی را قطع و وصل کنید و اگر فشار قسمت پر فشار افزایش نیافت کمپرسور خراب است.[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
· [FONT=&quot]درجه حرارت لوله تخلیه را اندازه بگیرید.اگر دمای آن به طور غیر عادی پایین است ( 50 درجه سانتی گراد یا کمتر ) کمپرسور خراب است.[/FONT]
· [FONT=&quot]تست جمع کردن گاز سیستم را برای چک کردن ظرفیت کمپرس انجام دهید.[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]نحوه تست جمع کردن گاز:[/FONT]
[FONT=&quot]دستگاه را خاموش کنید.[/FONT]
· [FONT=&quot]شیر ورودی سیکل تبرید سرویس خط مایع را ببندید (میله شیررا در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا بسته شود)[/FONT]
· [FONT=&quot]کمپرسوررابه کارانداخته وفشارمکش رامشاهده کنید.[/FONT]
· [FONT=&quot]درصورت نرمال بودن کمپرسوردرهنگام جمع کردن گازسیستم [/FONT][FONT=&quot],[/FONT][FONT=&quot]فشار بین تا[/FONT][FONT=&quot]5PSIg[/FONT][FONT=&quot] ( 0تا [/FONT][FONT=&quot]CM[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]G[/FONT][FONT=&quot]/ [/FONT][FONT=&quot]kg[/FONT][FONT=&quot]0.35 ) حفظ شده واگر فشارممکن افزایش یابد کمپرسور به دلیل نشتی داخلی یاخرابی شیر معیوب می شود .[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]دستگاهی که دارای کمپرسور معیوب است باید کمپرسورش تعویض گردد.استفاده دراز مدت از یک کمپرسور معیوب باعث گرم شدن فوق العاده غیرطبیعی شده وممکن است کمپرسور اتش بگیرد.قبل از تعویض کمپرسور حتما سیکل رابا [/FONT][FONT=&quot] R-22[/FONT][FONT=&quot]شستسودهید[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]3. [/FONT][FONT=&quot]اضافه جریان عبوری در هنگام کار دستگاه[/FONT][FONT=&quot][/FONT]

[FONT=&quot] فشارکارکرد راچک کنیدواگرمشکلی نیست فرض بر این است که بلبرینگ دستگاه خراب شده است.کمپرسورراتعویض کنید.(شارزبیش از حداز اندازه مبردممکن است باعث اضافه جریا ن شود .)[/FONT]

برگرفته شده از sm-hosseini.blog.ir
 

mahdipazan

عضو جدید
با سلام
اگر سری به سایت abancontrol.com بزنید اطلاعات خوبی در این مورد میبینید. اگر فایلی رو هم بخواهید با ایمیل های روی سایت مکاتبه کنید بهتون جواب میدن حتما.
 

reza_19933

عضو جدید
سلام کتاب فلوئنت دکتر گلشاهی رو میخوام. هرکی داره بگه دسته دو شو میخرم ازش
 

hsahsa00

عضو جدید
سلام دوستان کسی هست در مورد نحوه شارژ یک مخزن توسط کمپرسور طی فرایند پلی تروپیک اطلاعی داشته باشه ؟
هدفم نمودار فشار بر حسب زمان در سیکل شارژ هستش(به صورت تعوری)
 

Similar threads

بالا