انواع ژل و تزریق ژل برای برجسته سازی گونه و لب و چانه

baranclinic

عضو جدید

انواع ژل و تزریق ژل برای
برجسته سازی گونه و لب و چانه


شاید برجستگی و فرم صورت برخی هنرپیشه های سینما ، شما را برای تزریق ژل و برجسته سازی بخش های متفاوت چهره تان وسوسه کند .شاید هم شنیده باشید که پروتزهایی این روزها در بازار هستند که می توان با کار گذاشتن آنها در صورت ، گونه یا چانه ، این بخش های صورت را بر جسته تر کرد و به آن فرم دلخواه دست یافت .نتایج مطالعات دانشمندان نشان می دهد ، چانه برجسته و گونه های برجسته یکی از معیارهای زیبایی صورت هستند .به صورت طبیعی قوس گونه ای که بخشی از استخوان گونه است ، موجب برجستگی گونه ها می شود .در حقیقت کسانی که گونه های برجسته دارند ، به صورت ارثی ، اسکلت صورتشان به این شکل فرم گرفته است .در بعضی افراد استخوان های گونه به میزان کافی رشد نکرده و بنابراین گونه های پهن و بی حالتی دارند.
فیلرها یا همان ژل ها :

برجسته سازی گونه،این روزها زیادی پیدا کرده است و روش های متفاوتی مانند تزریق ژل و چربی ، گذاشتن پروتز در گونه برای زیباتر کردن صورت وجود دارند .تزریق ژل هایی که برای برجسته سازی و جوان کردن صورت استفاده می شوند اساساً ۲ نوع هستند:

کوتاه مدت :

۱- هیالورونیک اسید : که از جنس بدن می باشد و چون قابلیت cross link و بیشترین هماهنگ شدن با پوست را دارد ، در جای خود کاملاً پایدار هستند و عوارض چندانی ندارند و بهترین انتخاب میباشد .۲ – CaHA : مانند Radiesse مورد تایید FDA است و حدود ۹ الی ۱۸ ماه ماندگاری دارد.
طولانی مدت :

که از بخش های صناعی ساخته شده اند و بین ۲ الی ۱۰ سال طول عمر دارند، اما چون از جنس پوست نمی باشند می توانند عوارض جدی را ایجاد نمایند.ژل های دائمی چون از مواد ( پلیمر ) یا پلاستیک تشکیل شده اند ، به وسیله پوست جذب نمی شوند و برای مدت بسیار طولانی در محل باقی می مانند بنابراین بسیارمضرهستند .اما ژل های موقتی که ( هیالورونیک اسید ) نام دارند ، به وسیله پوست جذب می شوند و نسبت به نوع اول بسیار مناسب هستند .بسیاری از پزشکان تزریق ژل های دائمی را رد می کنند به این دلیل که این روزها بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی به عوارض آن پی برده اند و دیگر تزریق ژل های دائمی را توصیه نمی کنند .
نکات مهم در مورد تزریق ژل


ژل ها معمولا در محل تزریق شده باقی نمی مانند بلکه حرکت می کنند و به جاهای دیگر صورت می روند .مثلا ژل هایی که برای برجسته سازی گونه در این محل تزریق شده اند ، می توانند حرکت کنند و از زیر گلو خارج شوند . ۶ ماه تا ۳ سال بعد از تزریق ، عوارض تزریق ژل شروع می شوند .این عوارض شامل تورم ، کبودی ، التهاب سلولی و آبسه در محل تزریق می شود .در برخی موارد ، گونه برجسته شده ، برجستگی متقارن خود را پس از مدتی از دست داده ، تغییر شکل می دهد . متاسفانه درمان مشخصی برای این بدشکلی ها وجود ندارد .
توصیه هایی بسیار مهم برای تزریق ژل لب


  • قبل از هر گونه تزریقی باید لب معاینه شود تا اگر اختلال عملکردی وجود دارد مورد توجه قرار گیرد.
  • فرم لب بایستی به سایز اولیه لب , ابعاد صورت و میمیک و دینامیک لب انتخاب شود و در حیطه طبیعی باشد.
  • طبق اصول زیبایی شناسی , لب بالا بایستی بیست درصد کوچکتر و عقب تر از لب پایین باشد.
  • در برخی مراجعین قبل از تزریق لب نیاز به اصلاحات دیگری مانند افزایش حجم ئ سایز چانه وجود دارد.
  • تزریق دوطرف لب بدون در تظر گرفتن قسمت مطبی لبها صحیح نمیباشد.
  • بهترین انتخاب برای افزایش حجم لب استفاده از ژل های هیالورونیک اسید میباشد , البته مارک ژل و کیفیت برند آن هم بسیار مهم است.
  • تبحر و تکنیک پزشک در تزریق ژل لب بسیار حائز اهمیت است.




کلینیک زیبایی باران | مطب پوست، مو و مرکز لیزر موهای زائد در رشت
https://baran-clinic.ir

 
Similar threads

Similar threads

بالا