انواع ماکارونی، اسپاگتی ، پاستا و لازانیا

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
فهرست


ماکارونی سبزیجات ...............................................................#1

طرز تهیه لازانیا با مرغ.............................................................#2

طرز تهیه لازانيا و نکاتی برای پخت آن.......................................#3

پاستای نواری......................................................................
..#4

3 نوع سالاد پاستا به سبک چینی...........................................
#5

نکات لازم برای تهیه ماکارونی، اسپاگتی ، پاستا و لازانیا............#5

ماکارونی با سس گوشت........................................................
#6

ماکارونی با قارچ و مرغ...........................................................
#7

اسپاگتی...............................................................................
#8

اسپاگتی با سوسیس............................................................
#9

سالاد پاستا با ماهی تن.......................................................
#10

سالاد پاستا با نخود فرنگی...................................................
#11

لازانیا...................................................................................
#12

لازانیای رنگی با سبزی ها.....................................................
#13

لازانیا با اسفناج.....................................................................
#14

طرز تهیه لازانیای بسیار خوشمزه
...........................................#15

لازانیا با مرغ و سبزی ها........................................................
#16


لازانیا سبزیجات ....................................................................
#19

ماکارونی با گراتن بادمجان ...................................................
#20

تیمپانو ایتالیایی، غذایی با طعم ته دیگ ماکارونی ................
#21

لازانیا رولی.......................................................................
#21

پاستا چیکن الفرادو ...........................................................
#22

.
.



فهرست با تکمیل تر شدن تاپیک اضافه خواهد شد.


انواع ماکارونی، اسپاگتی ، پاستا و لازانیا


نکات لازم برای تهیه ماکارونی، اسپاگتی ، پاستا و لازانیا

ماکارونی یا اسپاگتی از غذاهای ملی ایتالیای ها و غذای اصلی روزانه اغلب خانواده های آن کشور است. این غذا در کشورهای مختلف از جمله ایران نیز به صورت های گوناگون طبخ می شود و به علت تنوع در طرز تهیه آن مورد قبول بیشتر ذائقه ها و به خصوص بچه ها است. دانستن نکات زیر شما را برای کیفیت بخشیدن به غذای تان راهنمایی می کند:


1. به طور کلی طرز پخت ماکارونی، اسپاگتی و لازانیا در اساس به یک طریق است.ابتدا ظرف نسبتا بزرگی را انتخاب کنید،2/3 آن را آب بریزید. برای هر بسته ماکارونی 2 قاشق چای خوری نمک اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید. زمانی که آب به نقطه جوش رسید ماکارونی یا اسپاگتی و یا لازانیا را اضافه کنید. 1 قاشق سوپ خوریروغن و در صورت دلخواه 1 قاشق سرکه وردای سفید یا آبلیمو اضافه کنید. بگذارید 12 تا 14 دقیقه بجوشد و نرم شود، البته زمان جوش ماکارونی ها متفاوت است و این نکته پشت پاکت بسته بندی نوشته شده است. سپش آن را مانند برنج آبکش کنید و در صافی بریزید تا غلظت و شوری آن برود.


2. باید دقت داشته باشید ماکارونی بعد از طبخ خرد و له نشود و به هم نچسبد.


3. چنان چه هنگام جوشیدن ماکارونی شما به هم چسبید می توانید آن را در یک لگن آب سرد بریزید و آبکش حاوی ماکارونی را در آن قرار دهید. با جابجا کردن ماکارونی در آب سرد حالت چسبندگی ماکارونی از بین می رود.


4. ماکارونی را میتوان با انواع سس های گوشتی و سبزی ها و پنیر که بهتر است از نوع پنیر گرویر، گودا و پنیر هلندی باشد، تهیه کرد.


5. فرق میان ماکارونی و اسپاگتی در این است که رشته ماکارونی میانش خالی است و معمولا طول آن کوتاهتر است. رشته اسپاگتی میانش پر است معمولا از نظر طولی بلندتر و به صورت رشته های نازک است. پاستا به اشکال گوناگون و قطعه ای است. در کشورهای چین و مخصوصا ژاپن از نوعی به نام نودل غذاهای مخصوصی تهیه می کنند و با سس گوشتی کمی رقیق می خورند.


6. برای اطمینان از پخته شدن ماکارونی، یک رشته ماکارونی را از آب جوش خارج کنید و در ظرف قرار دهید سپش آن را برگردانید، اگر رشته ماکارونی به ظرف چسبید و نیفتاد ماکارونی کاملا پخته است، باید آن را از روی حرارت بردارید و آبکش کنید.اما اگر رشته ماکارونی از ظرف جدا شد و افتاد باید کمی دیگر بجوشد تا مغز پخت شود. پاستا که ماکارونی شکل دار است به اشکال و رنگ های مختلف در بازار موجود است.


7. لازانیا خمیری است پهن و بلند که به صورت نوارهای 4 تا 5 سانتی متری است و حدود 25 تا 30 سانت طول آن است. خمیر لازانیا به صورت مستطیل های تقریبا 6*10 سانتی متری نیز موجود است و به رنگ های مختلف و متنوع در دسترس است.


8. فرق طبخ اولیه لازانیا با ماکارونی و اسپاگتی در این است که بعد از جوشاندن و آبکش کردن و گرفتن آب اضافی، خمیر های لازانیا را باید روی حوله کاغذی تمیز پهن کرد تا رطوبت آن کمی گرفته شود. سپس در ظرف پیرکس و یا تفلون مقداری روغن یا کره بریزید روی حرارت داغ کنید و ظرف را حرکت دهید تا دیوارهای آن نیز چرب شود. 3 عدد خمیر لازانیا را در آن کنار هم قرار دهید، مواد را روی آن بریزید کمی پنیر رنده شده بپاشید مجددا خمیر لازانیا و بعد مواد و کمی پنیر، روی آنها را با 3 قطعه خمیر لازانیا بپوشانید، کمی با پشت قاشق روی آن را فشار دهید تا کمی فشرده شود و با مقداری پنیر رنده شده روی آن را بپوشانید و در فر یا روی حرارت قرار دهید تا مواد خوب پخته شود و با ظرف سر میز ببرید و یا به ظرف مورد نظر منتقل کنید. شما می توانید لازانیا را به قطعات مربع یا مستطیل برش بزنید و پذیرایی کنید.




.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ماکارونی با سس گوشت

ماکارونی با سس گوشت


ماکارونی با سس گوشت


مواد لازم: (برای 4 نفر)


ماکارونی
1 بسته
گوشت چرخ کرده
300 گرم
جعفری خرد شده
3 قاشق سوپ خوری
روغن
نصف پیمانه
رب گوجه فرنگی
3 قاشق سوپ خوری
پیاز متوسط
1 عدد
نمک و فلفل و ادویه
به مقدار لازم



طرز تهیه:




یک عدد پیاز خلال کرده را در روغن تفت داده، گوشت را به آن اضافه کنید و خوب تفت دهید، سپس زردچوبه و رب گوجه فرنگی را به ترتیب اضافه نموده خوب تفت دهید تا خوش رنگ شود. شما می توانید به جای 3 قاشق رب گوجه فرنگی از نیم کیلو گوجه رنده شده + نصف قاشق سوپ خوری رب استفاده کنید. یک استکان کوچک آب بریزید و در آن را بگذارید تا بجوشد و آب آن به خورد گوشت رفته، سپس فلفل و ادویه و جعفری خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید و بگذارید آماده باشد. اگر از گوجه فرنگی به جای رب اضافه می کنید گوشت را با پیاز داغ تفت دهید و 1 قاشق رب گوجه اضافه نموده، سپس گوجه فرنگی ها را که رنده کرده اید اضافه کنید. هنگامی که گوشت با آب گوجه فرنگی خوب پخته شد و آب آن کشیده شد، در قابلمه ای مناسب به قدر کافی آب و کمی نمک بریزید و بگذارید جوش بیاید. ماکارونی ها را طبق سلیقه، به طول بلند یا دو نیم کرده یکدفعه در آب جوش بریزید. یکی دو بار هم بزنید تا به هم نچسبد. وقتی کمی مغز پخت شد در آبکش ریخته رویش را آب سرد بریزید تا لیزی آن از بین برود، سپس کمی زیر و رو کنید تا آب اضافی آن کشیده شود. در قابلمه روغن بریزید تا داغ شود کمی زعفران آب کرده اضافه کنید، نان لواش کف قابلمه گذاشته یا دو عدد سیب زمینی متوسط را پوست کنده، شسته ورق ورق نموده در ته دیگ قرار دهید، یا از برگ سبز کاهو برای ته دیگ استفاده کنید. سپس یک/سوم از ماکارونی را در قابلمه ریخته دو کفگیر از مواد رویش بریزید و با چنگال آهسته همه قسمت های ماکارونی را آغشته به مواد نمایید. مجددا ماکارونی و بعد مواد را بریزید تا همه ماکارونی و مواد تمام شوند روی همه مواد باید مقداری ماکارونی قرار گیرد.در آخر مقداری روغن به ماکارونی اضافه کنید و روی حرارت ملایم دم کنید سپس در دیس کشیده با سالاد یا ماست و خیار و یا ترشی میل نمایید.






.



 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ماکارونی با قارچ و مرغ

ماکارونی با قارچ و مرغ

ماکارونی با قارچ و مرغ

مواد لازم: ( برای 5 تا 6 نفر)




ماکارونی
نیم کیلو
قارچ
120 گرم
پنیر گودا
100 گرم
پنیر موزارلا
150 گرم
سینه مرغ
1 عدد
فلفل دلمه ای کوچک
1 عدد
رب گوجه فرنگی
2 قاشق سوپ خوری
پیاز کوچک
2 عدد
سرکه سیب
2 قاشق سوپ خوری
دارچین
1 قاشق چای خوری
نمک و فلفل
به مقدار لازم






طرز تهیه:



مرغ را با 1 عدد پیاز کوچک، کمی نمک و 2 پیمانه آب روی حرارت قرار دهید تا پخته شود. سپس مرغ را از استخوان جدا کرده ریز خرد کنید. در ظرفی آب به مقدار کافی بریزید، کمی نمک و 1 قاشق روغن مایع بریزید آب که به نقطه جوش رسید ماکارونی را اضافه کنید وقتی مغزپخت شد آن را آبکش کنید و کمی روی ماکارونی آب ولرم بگیرید. در این فاصله 1 عدد پیاز باقی مانده را ریز خرد کنید با روغن تفت دهید تا طلایی شود، سپس قارچ را خرد کرده اضافه کنید کمی تفت دهید. سینه مرغ خرد شده و فلفل دلمه ای خرد شده را نیز اضافه کنید 5 دقیقه تفت بدهید. رب، نمک،فلفل و دارچین را اضافه کنید. همه مواد را مخلوط کنید سپس از روی حرارت بردارید. این غذا به دو روش طبخ می شود، اول اینکه در قابلمه یا ظرف نسوز مقداری روغن بریزید سپس ماکارونی و بعد سس و همچنین بقیه ماکارونی و سس را لا به لای مواد در قابلمه بریزید پنیر ها را رنده کنید و روی مواد بریزید، در ظرف را بگذارید یا روی حرارت اجاق گاز دم کنید تا پنیر کاملا ذوب شود. یا در فر گرم 350 درجه فارنهایت در پنجره وسط قرار دهید وقتی پنیر کاملا ذوب شد غذا آماده پذیرایی است. طریق دوم پذیرایی آن است که زمانی که ماکارونی را آبکش نمودید در دیس بریزید پنیرها را داخل سس بریزید چند تفت بدهید سپس سس را روی ماکارونی بریزید و پذیرایی کنید.





.
 
آخرین ویرایش:

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اسپاگتی

اسپاگتی

اسپاگتی

مواد لازم: (برای 8 نفر)


اسپاگتی
2 بسته
گوشت چرخ کرده
600 گرم
فلفل دلمه ای سبز
1 عدد
فلفل دلمه ای قرمز
1 عدد
پیاز رنده شده
1 عدد
سس گوجه فرنگی
نصف پیمانه
پنیر گودا و پارمزان رنده شده
1 پیمانه
سس سویا
1 قاشق سوپ خوری
روغن زیتون
2 قاشق سوپ خوری
نمک و فلفل
به مقدار لازم


طرز تهیه:


پیاز را ریز خلال کرده و در مقداری روغن زیتون تفت دهید و گوشت را اضافه کنید و با پیاز داغ تفت دهید تا آب آن کشیده شود. سس سویا و سس گوجه فرنگی را اضافه کنید و نمک و فلفل را اضافه کنید و کمی تفت دهید و 1 پیمانه آب اضافه کنید و بگذارید با حرارت ملایم خوب پخته شود. فلفل های دلمه ای سبز و قرمز را ریز خلال کنید و اضافه نمایید و 2 دقیقه تفت دهید. وقتی گوشت کاملا پخته شد باید 1 قاشق سوپ خوری آب داشته باشد. در ظرف بزرگی به مقدار کافی آب بریزید، کمی نمک اضافه کنید وقتی به نقطه جوش رسید اسپاگتی را در آب جوشان قرار دهید تا بجوشد و خوب مغزپخت شود. سپس در صافی بریزید و آب ولرم روی آن بگیرید و بگذارید آب آن برود. بعد اسپاگتی آبکش شده را در دیس بریزید. سس گوشت را روی آن بریزید و پنیر رنده شده را روی آن بپاشید و گرم پذیرایی کنید.








.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اسپاگتی با سوسیس

اسپاگتی با سوسیس


اسپاگتی با سوسیس


مواد لازم: (برای 3 تا 4 نفر)



اسپاگتی
نیم کیلو
سوسیس
4 عدد
جعفری ریز خرد شده
1 قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی بزرگ
4 عدد
فلفل سبز دلمه ای
1 عدد
کره
100 گرم
آویشن
1 قاشق چای خوری
نمک و فلفل
به مقدار لازم




طرز تهیه:


اسپاگتی را در آب و کمی روغن و نمک آبپز کنید پخته شود(اسپاگتی نباید زیاد بپزد چون خمیر می شود).سوسیس را حلقه حلقه کرده همراه با گوجه فرنگی های پوست گرفته و نصف پیمانه آب، فلفل سبز خرد شده و 100 گرم کره و آویشن به مدت 15 دقیقه بجوشانید. بعد این سس را میتوانید روی اسپاگتی بریزید و سر سفره ببرید.







.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سالاد پاستا با ماهی تن

سالاد پاستا با ماهی تن



سالاد پاستا با ماهی تن

مواد لازم: (برای 6 نفر)





ماکارونی گوش ماهی پخته
نصف بسته
ماهی تن
1 قوطی
قارچ ورقه شده
200 گرم
هویج رنده شده
1 پیمانه
قسمت سفید پیازچه خرد شده
نصف پیمانه
جوانه گندم یا جوانه ماش
1 پیمانه
فلفل سبز شیرین
چند عدد
خیارشور خرد شده
200 گرم
سس مایونز
نصف پیمانه
روغن زیتون بی بو
¼ پیمانه
آبلیمو
¼ پیمانه
نمک و فلفل
به مقدار لازم




طرز تهیه:


در ظرفی که گنجایش این مقدار سالاد را داشته باشد نمک، فلفل،سس، روغن زیتون، آبلیمو، خیارشور را مخلوط کنید. فلفل سبز را ریز خرد کنید با قارچ ورقه شده و هویج و پیازچه به مواد اضافه کنید. ماکارونی پخته و خنک را بیفزایید. ماهی تن را نیز خرد کنید با جوانه گندم به بقیه مواد اضافه کنید. همه مواد را مخلوط کنید. بعد از دو ساعت قرار دادن در یخچال به ظرف مورد نظر منتقل نمایید و روی سالاد را با انواع سبزیجات به دلخواه تزیین کنید.







.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سالاد پاستا با نخود فرنگی

سالاد پاستا با نخود فرنگی

سالاد پاستا با نخود فرنگی



مواد لازم: (برای 6 نفر)



ماکارونی صدفی
200 گرم
نخود فرنگی پخته
250 گرم
پیاز خرد شده
50 گرم
خیار ریز ترشی
100 گرم
پنیر گودا
100 گرم
برگ کاهو
چند برگ
سس مایونز
یک و نیم پیمانه
کره
200 گرم
نمک و فلفل
به مقدار لازم





طرز تهیه:


پیاز را در کره کمی تفت داده سرخ کنید تا طلایی شود ماکارونی را بپزید آب آن که کشیده شد به پیاز اضافه کنید 2 دقیقه تفت دهید. بعد پنیر را اضافه کنید و 1 دقیقه تفت دهید. نخود فرنگی پخته را با نمک و فلفل به بقیه مواد اضافه نمایید 2 تا 3 دقیقه تفت بدهید. کمی که خنک شد همراه با خیار ترشی ریز شده در ظرف سالاد روی برگ های کاهو بریزید. سس مایونز را روی سالاد بریزید بگذارید 3 ساعت در یخچال بماند تا کاملا خنک شود، سپس پذیرایی نمایید.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
لازانیا

لازانیا

لازانیا

مواد لازم: (برای 6 تا 8 نفر)



خمیر لازانیا
3 بسته
گوشت چرخ کرده
750 گرم
پیاز سرخ کرده
4 قاشق سوپ خوری
فلفل دلمه ای خرد شده
1 عدد
پنیر پیتزا
200 گرم
رب گوجه فرنگی
یک و یک/سوم پیمانه
سس گوجه فرنگی یا سس سفید
یک و یک/سوم پیمانه
خردل و نمک و فلفل
به مقدار لازم



طرز تهیه:


توضیح آنکه خمیر لازانیا را از فروشگاه ها میتوان تهیه کرد، تقریبا خمیری است پهن به طول و عرض 10 سانتی متر، مربع شکل و به صورت بسته ای نیز به عرض 4 تا 5 سانتی متر و به طول حدود 18 تا 20 سانتی متر، به رنگ های سفید و سبز و صورتی در دسترس است. لازانیا مانند ماکارونی طبخ می شود؛آن را در آب جوشان قرار داده بگذارید کمی بجوشد تا نرم شود سپس در صافی بریزید و روی آن آب نیمه گرم ریخته و بگذارید چند لحظه بماند و آب اضافی آن برود. سس گوشت آن نیز مانند سس گوشت ماکارونی است. برای طبخ لازانیا انواع سس ها از جمله سس سفید و پنیر پیتزا بیشتر مورد استفاده است. گوشت چرخ کرده را در پیاز داغ خوب تفت دهید تا سرخ شود. نمک، فلفل، ادویه مخصوص لازانیا(معمولا آویشن) و در صورت موجود نبودن در بسته لازانیا، ادویه دلخواه را اضافه کرده تفت دهید. رب گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای را نیز اضافه کنید و کمی تفت دهید. نصف لیوان آب اضافه کنید. در آن را بگذارید تا با حرارت کم بجوشد آب آن تبخیر شود و مایه گوشت به روغن بیفتد. در ظرف نسوز مناسبی یک ردیف لازانیا و یک ردیف گوشت و روی آن مجددا لازانیا و سپس مایه گوشت را بریزید وروی گوشت لازانیا قرار دهید. سس گوجه فرنگی را روی آن ریخته و پنیر پیتزای رنده شده را روی آن بپاشید و ظرف را روی پنجره بالایی فر که قبلا گرم کرده اید با حرارت 450 درجه فارنهایت به مدت نیم ساعت قرار دهید تا بپزد و روی آن کمی برشته شود. بدون فر در قابلمه نچسب مقداری روغن ریخته و بگذارید روی حرارت گرم شود سپس از روی حرارت بردارید و کمی قابلمه را بچرخانید که اطراف قابلمه کمی چرب شود، به طریق فوق لازانیا و بقیه مخلفات را بچینید و در آن را بگذارید و روی حرارت اجاق بگذارید وقتی بخار کرد دم کنی روی آن قرار دهید تا قطرات بخار روی لازانیا نریزید. وقتی پخته شد لازانیا را در دیس گردی برگردانید و ماست آب گرفته یا پوره سیب زمینی در قیف کیسه ای ریخته و روی آن را همراه با سبزی ها تزیین کنید.








لازانیا (روش دوم)

مواد لازم: (برای 6 نفر)



لازانیا
2 بسته
گوشت چرخ کرده
250 گرم
قارچ
150 گرم
جعفری
1 پیمانه
فلفل سبز دلمه ای
2 عدد
سبزی معطر خرد کرده
1 پیمانه
پیاز
1 عدد
پنیر پیتزا
150 گرم
روغن
نصف پیمانه
زعفران آب کرده
یک/چهارم پیمانه
دارچین یا زیره کوبیده
به مقدار لازم
رب گوجه فرنگی
3 قاشق سوپ خوری
نمک و فلفل
به مقدار لازم


طرز تهیه:



ابتدا پیاز را خلال کرده و در کره یا روغن خوب تفت دهید و گوشت را اضافه نموده خوب تفت دهید تا آب گوشت کشیده شود، رب گوجه فرنگی را اضافه کرده تفت دهید تا خوش رنگ شو. زعفران، نمک و فلفل و ادویه را به ترتیب اضافه نموده در ظرف را بگذارید تا بپزد. سپس قارچ شسته و خرد کرده را اضافه نمایید دو سه دقیقه تفت دهید و سبزی و فلف خرد شده را اضافه نموده و یک دقیقه تفت دهید و کنار بگذارید. در یک قابلمه آب و کمی نمک اضافه نمایید (مانند طبخ ماکارونی). پس از جوش آمدن لازانیا را داخل آب بریزید تا بجوشد و تقریبا پخته شود. در آبکش ریخته روی آن آب سرد بریزید تا لیزی آن از بین برود و بگذارید آب اضافی آن نیز کشیده شود. در قابلمه تفلون کمی روغن بریزید تا داغ شود، نان لواش یا سیب زمینی را ته آن گذاشته، سه عدد لازانیا را وسط قابلمه کنار هم بچسبانید و روی آن یک کفگیر از مواد بریزید 2 قاشق از پنیر پیتزای رنده را روی مواد بریزید مجددا روی آن ها 3 ورق دیگر از لازانیا گذاشته، مایه ماکارونی را قرار دهید و روی آن پنیر رنده شده بپاشید تا تمام مواد و ورق های لازانیا تمام شود. مانند ماکارونی با حرارت کم دم کنید سپس در دیس گردی برگردانید و به قطعات بزرگ بریده، میل نمایید. با ماست و خیار یا انواع سالاد بسیار مقوی و دلپذیر است.








سس سفید برای لازانیا


در صورت تمایل می توانید سس سفید تهیه کرده و همراه گوشت لا به لای ورق های لازانیا قرار دهید که لطیف تر و خوشمزه تر خواهد شد.


مواد لازم:


آرد
1 پیمانه سرخالی
شیر
4 پیمانه
خامه 1 پیمانه یا کره 2 قاشق غذا خوری

نمک و فلفل
به مقدار لازم





طرز تهیه:


آرد را در ظرفی بریزید و شیر را به تدریج به آن اضافه نمایید و هم بزنید تا کاملا حل شود و گلوله نشود. ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید و مرتب هم بزنید تا مایه غلیظ شود. سپس نمک و فلفل را اضافه نمایید. اگر به جای خامه از کره استفاده می کنید کره اضافه نمایید و 1 دقیقه تفت دهید و از روی حرارت بردارید. اگر از خامه استفاده می کنید از روی حرارت برداشته و خامه اضافه نمایید و خوب هم بزنید، غلظت آن باید از سس مایونز کمی رقیق تر باشد. همچنین می توانید ابتدا آرد را در کره تفت دهید و با اضافه کردن شیر و نمک و فلفل و آویشن، سس سفید را درست کنید.






.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
لازانیای رنگی با سبزی ها

لازانیای رنگی با سبزی ها

لازانیای رنگی با سبزی ها

مواد لازم: (برای 10 نفر)


لازانیا به رنگ دلخواه
2 بسته
پنیر پارمزان
75 گرم
پنیر موزارلا
150 گرم
جعفری خرد کرده
1 قاشق سوپ خوری
قارچ
250 گرم
سبزی شامل ترخان، ریحان، پیازچه
2 قاشق سوپ خوری
فلفل دلمه ای
2 عدد
خامه
100 گرم
شیر
یک و نیم پیمانه
آرد
یک و نیم قاشق سوپ خوری
آبلیمو
¼ پیمانه
پودر آویشن
1 قاشق چای خوری
کره
به مقدار لازم
نمک و فلفل و زعفران و زردچوبه
به مقدار لازم





طرز تهیه:


آرد را با مقداری کره روی حرارت بگذارید و کمی تفت دهید. شیر را اضافه کنید مرتب هم بزنید. نمک و فلفل و پودر آویشن را اضافه کنید تا سس مانند فرنی غلیظ شود، سپس از روی حرارت بردارید بگذارید خنک شود بعد خامه را اضافه کنید و هم بزنید و کنار بگذارید. قارچ را خرد کنید و در روغن کمی تفت دهید. سبزی ها را ریز خرد کنید کمی تفت بدهید. فلفل سبز را به شکل خلال ریز خرد کنید و اضافه نمایید و در کره یا روغن کمی تفت دهید.نمک و فلفل و زردچوبه بزنید مدتی تفت بدهید و از روی حرارت بردارید.لازانیا را در آب جوش و کمی نمک قرار دهید بگذارید کمی بجوشد تا نرم شود. سپس آبکش کنید تا آب اضافی آن برود. کف و دیوارهای ظرف پیرکس یا ظرف تفلون را کمی چرب کنید، چند عدد لازانیا کنار هم کف ظرف بچینید سپس مقداری از سبزی های خرد شده را روی آن بریزید و روی سبزی ها کمی سس سفید بمالید مجددا از ورقه های لازانیا و مایه سبزی استفاده کنید تا همه مواد تمام شود.آخر کار روی سبزی ها ورق لازانیا بگذارید و با پشت قاشق کمی روی مواد فشار بیاورید تا فشرده شود. بقیه سس سفید را روی آن بریزید. سطح لازانیا و سس را با پنیر رنده شده بپوشانید و در فر گرم 350 درجه فارنهایت به مدت 25 تا 30 دقیقه بگذارید تا لازانیا بپزد و روی پنیر طلایی شود. سپس از فر بیرون بیاورید و با ظرف سر میز ببرید و پذیرایی نمایید.






.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
لازانیا با اسفناج

لازانیا با اسفناج



لازانیا با اسفناج


مواد لازم: (برای 6 نفر)



لازانیا
3 بسته
اسفناج پخته
350 گرم
شیر
دو و نیم پیمانه
آرد
3 قاشق سوپ خوری
کره
40 گرم
پنیر پیتزا
150 گرم
پیاز
2 عدد
گوجه فرنگی
2 عدد
پودر زنجبیل
نصف قاشق چای خوری
روغن
¼ پیمانه
نمک و فلفل
به مقدار لازم




طرز تهیه:




پیاز را ریز خرد کنید با مقداری روغن تفت دهید تا کمی سرخ شود.تخم و پوست گوجه فرنگی را جدا کنید سپس خرد کنید و با اسفناج پخته به پیاز داغ اضافه کنید کمی نمک،فلفل و پودر زنجبیل اضافه کنید و حدود 5 دقیقه تفت بدهید و بعد از روی حرارت بردارید.آرد را با شیر مخلوط کنید روی حرارت قرار دهید کره را به آن بیفزائید و با کمی نمک و فلفل بجوشانید تا سس غلیظ شود. لازانیا را در آب جوش و کمی نمک و 1 قاشق روغن مایع قرار دهید تا بجوشد و نرم شود سپس آبکش کنید کمی آب ولرم بگیرید بگذارید آب آن برود سپس روی حوله تمیز قرار دهید تا رطوبت لازانیا کمی گرفته شود. ظرف پیرکس را چرب کنید 3 عدد لازانیا را کف ظرف قرار دهید مواد سرخ شده را 3 قسمت کنید. یک قسمت را روی لازانیا بریزید و کمی از سس سفید غلیظ روی مواد بریزید، بقیه لازانیا و مواد را به ترتیب روی هم قرار دهید. باقی مانده سس را روی مواد ریخته و پنیر رنده شده را روی همه مواد بریزید. در فر گرم قرار دهید به مدت 30 تا 40 دقیقه با حرارت 300 درجه سانتگراد بپزید و بگذارید کمی سطح آن برشته شود. شما می توانید لازانیا را به مدت 35 دقیقه پخته و پنج دقیقه آخر گریل را روشن کنید تا روی لازانیا برشته شود.
 

wwwparvane

عضو جدید
کاربر ممتاز
طرز تهیه لازانیای بسیار خوشمزه



در اینجا طرز تهیه لازانیای بسیار خوشمزه ایتالیایی را برای شما آموزش میدهیم و در آخر هم عکسهای متنوع از انواع شکلهای پخت لازانیا را قرار داده ایم واد لازم برای ۶ نفر ۱- نوار لازانیا: ۴۰۰ گرم
۲- سوسیس ریز خرد شده: ۲۰۰ گرم
۳- ژامبون ریز خرد شده: ۱۰۰ گرم
۴- قارچ خلال شده: ۵-۶ عدد متوسط
۵- فلفل دلمه ای ریز خرد شده: یک عدد کوچک
۶- مخلوط سویا و گوشت چرخ کرده: روی هم ۱۰۰ گرم
۷- پیاز ریز خرد شده: یک عدد متوسط
۸- گوجه فرنگی : دو عدد میکس شده
۹- اورگانو ، فلفل سیاه : به مقدار لازم
۱۰- سس گوجه فرنگی :به مقدار لازم
۱۱- پنیر پیتزای رنده شده و ورقه ای: به مقدار لازم
۱۲- سس سفید مخصوص : یک استکان

طرز تهیه :
در ظرف نسبتا بزرگی تا دو سوم آب میریزیم همراه با یک قاشق چایخوری نمک و مقداری روغن مایع میگذاریم بجوشد . بعد نوار های لازانیا را یکی یکی و به دقت داخل آب در حال جوش قرار دهید و بعد از ۸-۱۰ دقیقه آب کش کنید . نکته : موقع آبکش کردن حتما کمی آب سرد روی آنها باز کنید . تا حرارت داخل نوارهای لازانیا باعث خمیر شدن آن در زمان پخت نشود .
در ظرفی مقداری روغن بریزید بعد به ترتیب این مواد را اضافه کنید :
پیاز ریز خرد شده، ۳-۵ دقیقه بعد سوسیس ریز خرد شده بعد از ۵ دقیقه مخلوط سویا و گوشت چرخ کرده، بعد از اضافه کردن مخلوط سویا و گوشت چرخ کرده به دلیل خاصیت جذب سریع روغن توسط سویا، نیاز دارید تا کمی روغن به تابه اضافه کنید . بعد از تغییر رنگ کامل مواد قارچ را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کمی رنگش عوض شود ( زیاد هم سرخ نشود بهتر است ) و در آخر ژامبون را همراه فلفل دلمه ای ریز خرد شده به مواد اضافه کنید . ۲-۳ دقیقه بعد گوجه فرنگی های میکس شده را به مواد بیفزاید و خوب هم بزنید. در این مرحله میتوانید کمی فلفل سیاه و اورگانو نیز به مایع لازانیا اضافه کنید . وقتی مواد خوب با هم مخلوط شدند شعله را خاموش کنید و اجازه دهید کمی سرد شوند .
کف و دیواره های یک ظرف ( ترجیحا ) پیرکس را با مقدار خیلی کمی روغن چرب کنید تا نوارهای لازانیا در آخر پخت به راحتی از ظرف جدا شوند . بعد کف ظرف را یک لایه نوار لازانیا پچینید و روی آن را یک لایه خیلی نازک سس گوجه فرنگی بریزید و با مایع لازانیا که اکنون کمی سرد شده است ، بپوشانید ، بعد روی مواد را اورگانو بپاشید ، یک لایه کامل پنیر پیتزا رنده شده بریزید ( طوری که تمام سطح مواد را بپوشاند ) و بعد دوباره یک لایه نوار لازانیا بچینید و همین مراحل را تکرار کنید تا نوارتان تمام شود ! یا مایع لازانیا و یا فضای ظرف !!
در آخر هم با سس سفید مخصوص * کل سطح لازانیا یا قسمتی از آنرا بپوشانید و یک لایه پنیر پیتزای رنده شده بپاشید و در آخر هم سطح ظرف را با پنیر پیتزای ورقه ای بپوشانید .
طرز تهیه سس سفید مخصوص لازانیا
مواد لازم برای این مقدار :
۱- آرد سفید : ۱ قاشق غذا خوری سر پر
۲- کره : ۲۵ گرم
۳- نمک ، فلفل سیاه : به مقدار لازم
۴- شیر : یک لیوان
طرز تهیه :
ابتدا آرد را کمی تفت دهید بدون روغن و کره و قبل از اینکه رنگش شروع به تیره شدن کند ، کره را به آن بیفزائید و مدام هم بزنید تا کره نسوزد و به خورد آرد برود . وقتی کره آب شد و رنگ آرد کمی برگشت ، نمک و فلفل را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یک دست شود .
در این مرحله شیر را آرام آرام به ظرف اضافه کنید و تند تند هم بزنید تا مواد ته نگیرند .
تا زمانی مواد را روی حرارت نگه دارید که مایع شما تبدیل به یک سس غلیظ شود .
دلیل استفاده از این سس در پخت لازانیا : جلوگیری از خشک شدن لازانیا هنگام گریل شدن ؛
و همچنین به دلیل داشتن شیر مانع از پخش شدن مواد در اثر حرارت میشود .
ظرف شما آماده قرار گرفتن داخل فر ( یا مایکرو فر ) است :
در صورت استفاده از فر ، نیم ساعت قبل از استفاده فر را با حرارت ۲۲۰ درجه گرم کنید بعد ظرف را در طبقه وسط به مدت نیم ساعت قرار دهید .
در صورت استفاده از ماکروفر ، پایه بلند مخصوص گریل را وسط سینی گردان قرار دهید و ظرف را روی آن بگذارید ، بهتر است از برنامه پخت ترکیبی + گریل استفاده کنید . در این صورت با قدرت ۴۵۰ و زمان ۲۰ دقیقه به نتیجه مطلوب میرسید .
نکته : اگر از این دستور استفاده کردید یا از دستور فر، در یک استکان کوچک تا نصف آب بریزید و زیر چهارپایه گریل بگذاید تا مانع از خشک شدن لازانیا شود .
اگر از دستور گریل خالی استفاده کردید ۳۰-۴۰ دقیقه زمان لازم است ( بسته به نوع مایکروفر )
در این روش از ترفند استکان آب استفاده نکنید .
** منظور از ظرف نسبتا بزرگی : اندازه ظرف به حدی باشد که نوار های لازانیا به راحتی و بدون نیاز به شکستن در آن جای بگیرند . تا نوار های سالم و بدون ترک خوردگی داشته باشید .
 
آخرین ویرایش:

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
لازانیا با مرغ و سبزی ها

لازانیا با مرغ و سبزی ها

لازانیا با مرغ و سبزی ها

مواد لازم: (برای 6 تا 7 نفر)



لازانیا
2 بسته
مرغ پخته
300 گرم
سس سفید
3 پیمانه
کدو سبز قلمی
250 گرم
پیاز رنده شده
1 عدد
هویج متوسط
1 عدد
نخود فرنگی پخته
نصف پیمانه
رب گوجه فرنگی
4 قاشق سوپ خوری
پنیر پیتزا
150 گرم
روغن
به مقدار کافی
نمک و فلفل و زردچوبه
به مقدار لازم




طرز تهیه:


پیاز را با 2 قاشق سوپ خوری روغن روی حرارت تفت دهید، زردچوبه بریزید. هویج را ریز به اندازه ماش خرد کنید و به پیاز داغ اضافه کنید. کدو را با پوست ریز خرد کنید و به مواد اضافه کنید، تفت بدهید.مرغ پخته را ریز خرد کنید و به مواد اضافه کنید. رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و نمک و فلفل بریزید، تفت دهید. نخودفرنگی را نیز بیفزائید با یک استکان آب حدود 20 دقیقه روی حرارت قرار دهید تا مواد بپزد. در قابلمه ای آب جوش و مقداری نمک بریزید لازانیا را در آب جوشان قرار دهید تا نرم شود سپس در صافی بریزید و آب سردی روی آن بریزید بگذارید آب اضافی آن برود.ظرف مستطیل شکل پیرکس را با کمی روغن چرب کنید، 3 عدد لازانیا را کف ظرف کنار هم قرار دهید. از مواد سرخ شده مقداری روی آن قرار دهید بعد سس سفید را روی مواد بریزید مجددا 3 ورق لازانیا را روی مواد قرار دهید با مقداری از مواد روی خمیر را بپوشانید و کمی سس سفید بریزید. دوباره 3 عدد خمیر را روی مواد قرار داده و بقیه مواد را روی آن بریزید و باقی مانده سس سفید را روی مواد بریزید. پنیر پیتزا را رنده کنید و روی تمام مواد را با پنیر پیتزا بپوشانید. در فر گرم 350 درجه فارنهایت قرار دهید تا به مدت 30 دقیقه بماند و پنیر کاملا ذوب و طلایی شود. پنج دقیقه آخر گریل را روشن کنید و سپس با ظرف سر میز ببرید. شما میتوانید سس لازانیا را با انواع سبزی ها مانند لوبیا سبز پخته و ریز خرد شده یا لوبیا سبز پخته و میکس شده، گل کلم پخته ریز خرد شده و یا میکس شده، ساقه ترد کرفس پخته و ریز خرد شده، فلفل دلمه ای، گوجه فرنگی، کلم خرد شده و سرخ کرده در پیازداغ، قارچ، برگ اسفناج پخته و یا سرخ شده، با انواع پنیر پیتزا و سس سفید و ادویه معطر، بدون گوشت با دو یا چند نوع سبزی و پنیر و سس سفید یا سس گوجه فرنگی تهیه کنید.
 

SEVDA.14

عضو جدید
کاربر ممتاز
لازانیای سبزیجات

لازانیای سبزیجات








یک غذا بدون گوشت و فوق العاده خوشمزه






مواد لازم برای ۱۲ عدد لازانیا
اسفناج تازه ۴ پیمانه البته من از فریز شده استفاده کردم که ۳ تا پیمانه کافی‌ هست
لازانیا ۱۲ عدد سایز متوسط
پیاز ۱ عدد، خرد شده
سبزیجات معطر خشک جعفری نعناع از هر کدام ۱ ق چای خوری
ادویه ۲ ق چایخوری
پنیر به میزان لازم، می تونیداز پارمسن و کمی چادر استفاده کنید هر چه پر پنیر تر بهتر
سس گوجه یا سس مخصوص پستا یا لازانیا ۲ پیمانه


نمک و فلفل
پیاز را به کمی روغن سرخ کرده، سپس ادویه و سبزیجات معطر را اضافه کرده و به مدت ۱ دقیقه تفت داده


اسفناج هارا اضافه کرده کمی تفت داده به مدت ۵-۷ دقیقه




نصف سس و پنیر را به میزان دلخواه اضافه کرده خوب مخلوط کرده و در اخر نمک و فلفل را هم اضافه کنید




لازانیا‌ها را در آب جوش پخته تا نرم شود ولی شکلش را از دست ندهد




مواد را به روی لازانیا ریخته




لازانیا‌ها را رول کنید




در ظرف مورد نظر چیده بقیه سٔس و پنیر را به روی لازانیا‌ها ریخته و در فر‌ به مدت ۳۵ دقیقه با درجه ۳۵۰ بپزید







امیدوارم که خوشتون بیاد
 

SCSI

عضو جدید
ماکارونی سبزیجات :




مواد لازم :

هویج قاچ شده یک و نیم فنجان
پیاز سفید خرد شده یک فنجان
پیاز قرمز خرد شده یک عدد
گوجه فرنگی قاچ شده 7 عدد
کدوی سبز خرد شده3 فنجان
فلفل دلمه اییک عدد
ریحان خرد شدهدو قاشق سوپ خوری
سیر خرد شده3 حبه
فلفل ، شکر و نمکاز هر کدام یک پر
آردیک قاشق سوپ خوری
رب گوجه فرنگی150 گرم
پنیر پارمساننصف فنجان
خامه رقیقیک فنجان
پاستا ورقه ای25 گرم

طرز تهیه :
هویج ، پیاز ، جعفری ، ریحان و سیر را به مدت 15 دقیقه در روغن سرخ کنید . سپس در ظرف را ببندید تا به مدت 15 دقیقه دیگر سرخ شوند . سپس گوجه فرنگی ، کدو ، فلفل سبز ، نمک ، فلفل و شکر را نیز به آن بیفزایید و به مدت 45 دقیقه آن را سرخ کنید . در یک ظرف جداگانه ، یک قاشق سوپ خوری کره را آب کرده ، آرد را به آن اضافه کنید ، خامه را نیز به آن افزوده و هم بزنید . رب گوجه فرنگی را نیز اضافه کرده و هم بزنید تا مخلوط یکدست شود . مخلوط را به همراه پنیر به سبزیجات اضافه کرده و هم بزنید . آن را روی پاستا که جداگانه پخته اید سرو کنید .
منبع : sooran.com
www.beytoote.com
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز

مواد لازم برای تهیه لازانیا با مرغ:
ورقه لازانیا8 تا ده عدد
گوشت مرغ پخته و خرد شده دو فنجان
کره یا مارگارین دو قاشق سوپ خوری
پیاز متوسط خرد شده یک عدد
قارچ خرد شده150 گرم
کنسرو گوجه فرنگی450 گرم
ریحان خشکنصف قاشق چای خوری
پونه خشکنصف قاشق چای خوری
نمک و فلفلیک سوم قاشق چای خوری
کره یا مارگارینسه قاشق سوپ خوری
آرد3 قاشق سوپ خوری
آب مرغ300 گرم
پنیر ماتزارلا خرد شدهیک فنجان
پنیر ریکوتانصف فنجان


طرز تهیه سس گوجه :
کره را در یک قابلمه آب کنید . پیاز را در آن سرخ کنید تا شفاف شوند . قارچ ، ریحان ، پونه ، نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و چند دقیقه آن را بپزید .
گوجه ها را در مخلوط کن ریخته و سپس به قارچها اضافه کنید . آن را آهسته بجوشانید و مرغ ها را به آن اضافه کنید . در همان حال سس خامه را آماده کنید

طرز تهیه سس خامه :
کره را آب کرده ، آرد را به آن بیفزائید . بمدت 2 تا 3 دقیقه آن را هم بزنید . آب مرغ را به آن اضافه کرده و صبر کنید تا غلیظ شود .

لایه بندی لازانیا :
کمی سس خامه را روی سینی فر ریخته ، سه ورقه لازانیای پخته شده را روی آن قرار دهید ، یک سوم از مخلوط مرغ و یک سوم از سس خامه را روی آن ریخته ، روی هر لایه پنیر بپاشید . این لایه بندی را تکرار کنید . در آخر روی آن پنیر رنده شده بریزید . به مدت 20 تا 25 دقیقه با حرارت 350 درجه فارنهایت آن را بپزید .
منبع : sooran.com
www.beytoote.com
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز

مواد لازم براي 6 نفر :
نوار لازانيا 400 گرم
سوسيس ريز خرد شده 200 گرم
ژامبون ريز خرد شده 100 گرم
قارچ خلال شده 5-6 عدد متوسط
فلفل دلمه اي ريز خرد شده يك عدد كوچك
مخلوط سويا و گوشت چرخ كردهروی هم 100 گرم
پياز ريز خرد شدهيك عدد متوسط
گوجه فرنگيدو عدد ميكس شده
اورگانو ، فلفل سياهبه مقدار لازم
سس گوجه فرنگيبه مقدار لازم
پنير پيتزاي رنده شده و ورقه ايبه مقدار لازم
سس سفيد مخصوصيك استكان


طرز تهيه :
در ظرف نسبتا بزرگي تا دو سوم آب ميريزيم همراه با يك قاشق چايخوري نمك و مقداري روغن مايع ميگذاريم بجوشد . بعد نوار هاي لازانيا را يكي يكي و به دقت داخل آب در حال جوش قرار دهيد و بعد از 8-10 دقيقه آب كش كنيد .

نكته : موقع آبكش كردن حتما كمي آب سرد روي آنها باز كنيد . تا حرارت داخل نوارهاي لازانيا باعث خمير شدن آن در زمان پخت نشود .

در ظرفي مقداري روغن بريزيد بعد به ترتيب اين مواد را اضافه كنيد :
پياز ريز خرد شده، 3-5 دقيقه بعد سوسيس ريز خرد شده بعد از 5 دقيقه مخلوط سويا و گوشت چرخ كرده، بعد از اضافه كردن مخلوط سويا و گوشت چرخ كرده به دليل خاصيت جذب سريع روغن توسط سويا، نياز داريد تا كمي روغن به تابه اضافه كنيد . بعد از تغيير رنگ كامل مواد قارچ را اضافه كنيد و خوب هم بزنيد تا كمي رنگش عوض شود ( زياد هم سرخ نشود بهتر است ) و در آخر ژامبون را همراه فلفل دلمه اي ريز خرد شده به مواد اضافه كنيد . 2-3 دقيقه بعد گوجه فرنگي هاي ميكس شده را به مواد بيفزايد و خوب هم بزنيد. در اين مرحله ميتوانيد كمي فلفل سياه و اورگانو نيز به مايع لازانيا اضافه كنيد . وقتي مواد خوب با هم مخلوط شدند شعله را خاموش كنيد و اجازه دهيد كمي سرد شوند .

كف و ديواره هاي يك ظرف ( ترجيحا ) پيركس را با مقدار خيلي كمي روغن چرب كنيد تا نوارهاي لازانيا در آخر پخت به راحتي از ظرف جدا شوند . بعد كف ظرف را يك لايه نوار لازانيا پچينيد و روي آن را يك لايه خيلي نازك سس گوجه فرنگي بريزيد و با مايع لازانيا كه اكنون كمي سرد شده است ، بپوشانيد ، بعد روي مواد را اورگانو بپاشيد ، يك لايه كامل پنير پيتزا رنده شده بريزيد ( طوري كه تمام سطح مواد را بپوشاند ) و بعد دوباره يك لايه نوار لازانيا بچينيد و همين مراحل را تكرار كنيد تا نوارتان تمام شود ! يا مايع لازانيا و يا فضاي ظرف !!

در آخر هم با سس سفيد مخصوص كل سطح لازانيا را كامل بپوشانيد و يك لايه پنير پيتزاي رنده شده بپاشيد و در آخر هم سطح ظرف را با پنير پيتزاي ورقه اي بپوشانيد .

* سس سفيد مخصوص لازانيا
مواد لازم براي اين مقدار :
آرد سفيد1 قاشق غذا خوري سر پر
كره 25 گرم
نمك ، فلفل سياه به مقدار لازم
شير يك ليوان


طرز تهيه :
ابتدا آرد را كمي تفت دهيد بدون روغن و كره و قبل از اينكه رنگش شروع به تيره شدن كند ، كره را به آن بيفزائيد و مدام هم بزنيد تا كره نسوزد و به خورد آرد برود . وقتي كره آب شد و رنگ آرد كمي برگشت ، نمك و فلفل را اضافه كنيد و خوب هم بزنيد تا يك دست شود .

در اين مرحله شير را آرام آرام به ظرف اضافه كنيد و تند تند هم بزنيد تا مواد ته نگيرند .
تا زماني مواد را روي حرارت نگه داريد كه مايع شما تبديل به يك سس غليظ شود .
دليل استفاده از اين سس در پخت لازانيا : جلوگيري از خشک شدن لازانيا هنگام گريل شدن ؛ و همچنين به دليل داشتن شير مانع از پخش شدن مواد در اثر حرارت ميشود .

ظرف شما آماده قرار گرفتن داخل فر ( يا مایكرو فر ) است :
در صورت استفاده از فر ، نيم ساعت قبل از استفاده فر را با حرارت 220 درجه گرم كنيد بعد ظرف را در طبقه وسط به مدت نيم ساعت قرار دهيد .
در صورت استفاده از ماكروفر ، پايه بلند مخصوص گريل را وسط سيني گردان قرار دهيد و ظرف را روي آن بگذاريد ، بهتر است از برنامه پخت تركيبي + گريل استفاده كنيد . در اين صورت با قدرت 450 و زمان 20 دقيقه به نتيجه مطلوب ميرسيد .

نكته : اگر از اين دستور استفاده كرديد يا از دستور فر، در يك استكان كوچك تا نصف آب بريزيد و زير چهارپايه گريل بگذايد تا مانع از خشک شدن لازانيا شود .

اگر از دستور گريل خالي استفاده كرديد 30-40 دقيقه زمان لازم است ( بسته به نوع مایكروفر ) در اين روش از ترفند استكان آب استفاده نكنيد .

** منظور از ظرف نسبتا بزرگي : اندازه ظرف به حدي باشد كه نوار هاي لازانيا به راحتي و بدون نياز به شكستن در آن جاي بگيرند . تا نوار هاي سالم و بدون ترك خوردگي داشته باشيد .

نكته :
سعي كنيد مواد را يك دست خرد كنيد تا هنگام برش زدن لازانيا به مشكل بر نخوريد .

اين روش ، روش اصلي و در واقع طريقه پخت لازانيا است . شما ميتوانيد مواد اصلي را به دلخواه تغيير دهيد . مثلا ميتوانيد به جاي سوسيس و كالباس و گوشت چرخ كرده ، از كدو و بادمجان و سويا بدون گوشت چرخ كرده استفاده كنيد ( لازانياي سبزيجات ) يا هر چيز ديگري كه ميل داشتيد ...

راجع به سويا . براي دست يافتن به طعم بهتر سويا ، پيشنهاد ميكنم از دو ساعت قبل سويا را به جاي آب معمولي در شير خيس كنيد . اين عمل هم باعث از بين رفتن بوي ( به نظر بعضي ها ) بد سويا ميشود و هم طعم بهتري به سويا ميدهد ؛ و قبل از استفاده سويا را در آبكش بريزيد و اجازه دهيد كاملا خشک شود .

لازانياي لقمه اي :
يك روش ديگر و ساده تر ( ساده تر هنگام خوردن البته ! ) براي تهيه لازانيا وجود دارد :

دو عدد نوار لازانيا را به صورت يك علامت + روي هم قرار دهيد . وسط اين + را كمي سس قرمز بريزيد و با مايع لازانيا پر كنيد و روي آن اورگانو و پنير و ... بپاشيد و يكي يكي نوار ها را ببنديد و در نهايت روي آن سس سفيد مخصوص را بريزيد و باقي مراحل كه مثل همان روش قبلي است . البته اگر به مزه پنير علاقه داريد يك ورق درسته پنير روي آن بگذاريد نتيجه بهتري خواهيد گرفت . ميتوانيد از يك چوب خلال براي ثابت نگه داشتن نوار ها استفاده كنيد ( در صورت نياز )
قرار دادن يك لايه ضخيم پنير ورقه اي مانع از زيادي سرخ و خشک شدن لازانياي لقمه اي ميشود و در ضمن براي كساني كه به طعم پنير علاقه دارند يك لقمه بسيار لذيذ به شمار ميرود ...

منبع : matbakhchi.blogfa.com
/www.beytoote.com
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
مواد لازم:
گوشت چرخ‌کرده ۴۵۰ گرم
پیاز بزرگیک عدد
سیر (له‌شده یا رنده‌شده)یک حبه
جعفری تازه (خردشده)۵۰ گرم یا یک پیمانه
تخم‌مرغ (سفیده و زرده آن با هم مخلوط شود)یک عدد
روغن زیتون۲ قاشق سوپ‌خوری
پنیر پارمسان رنده شده۶۰ میلی‌لیتر یا ۴ قاشق سوپ‌خوری
تالیاتلی یا هر نوع پاستای دیگر آبکش‌شده۲ پیمانه
خمیر تازه داخل نان فانتزییک پیمانه
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه:گوشت چرخ‌کرده، سیر، پیاز، جعفری خرد شده، خمیر نان و نمک و فلفل را با هم مخلوط کرده و با دست خوب ورز دهید. سپس تخم‌مرغ زده‌شده را به آن اضافه کرده و دوباره مخلوط کنید.با این میزان مواد، ۲۰ عدد کوفته‌ریزه آماده می‌شود. پس از اینکه مخلوط گوشتی را به صورت کوفته درآوردید، روغن زیتون را داخل تابه‌ای ریخته و روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا کمی داغ شود، سپس کوفته‌ریزه‌ها را در روغن تفت داده و بپزید. کوفته‌ها را حین سرخ شدن، مرتب هم‌بزنید تا همه جای آنها کاملا سرخ شود و بعد آنها را به ظرف مخصوص فر منتقل کنید.برای آماده کردن سس کافی است همه مواد مورد نیاز برای آن را با هم مخلوط کرده و روی کوفته‌ریزه‌ها بریزید. در ظرف را بگذارید و آن را داخل فر قرار دهید. فر را روی ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد یا ۴۰۰ درجه فارنهایت یا شماره۶ قرار دهید. مدت زمان لازم برای پخت این خوراک یک ساعت است. پس از پایان پخت، پنیر را روی خوراک بریزید و همراه پاستای آبکش‌شده سرو کنید. منبع : mazeh.blogsky
www.beytoote.com
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
این سالادها با نودل یا انواع پاستا تهیه می شوند. ماده اصلی آنها را مرغ و سبزیجات تشکیل داده اند.

سالاد پاستا و مرغ به سبک سیچوان

تعداد: 5 نفر
زمان تهیه و پخت: 40 دقیقه



مواد لازم

• 450 گرم سینه مرغ بی استخوان
• دو پیمانه نخود فرنگی در پوسته
• ¼ پیمانه سس سویا
• دو قاشق غذاخوری سرکه برنج یا سرکه سفید
• یک قاشق چایخوری روغن چیلی
• 1/4 قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز
• 225 گرم نودل تخم مرغی چینی
• یک قاشق غذاخوری روغن سرخ کردنی
• دو حبه سیر رنده شده
• یک عدد فلفل دلمه ای قرمز خلالی شده
• دو عدد پیازچه
• 1/4 قاشق بادام زمینی خرد شده

طرز تهیه

1. مرغ ها را به اندازه های 9.5 سانتی متری برش دهید. پوسته های نخود فرنگی را نیز خرد کنید. برای تهیه سس، در یک کاسه کوچک، سس سویا، سرکه برنج، روغن چیلی و پودر فلفل قرمز را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید.

2. در یک قابلمه بزرگ، نودل ها را 4 تا 6 دقیقه داخل آب و نمک بپزید و آبکش کنید. سپس کنار بگذارید.

3. روغن سرخ کردنی را داخل تابه بریزید. سیر را 15 ثانیه داخل آن تفت دهید. نخود فرنگی، فلفل دلمه ای و پیازچه را یک تا دو دقیقه تفت دهید تا نرم شوند. سبزیجات را از تابه خارج کنید.

4. نیمی از مرغ ها را داخل تابه بریزید و دو تا 3 دقیقه تفت دهید تا دیگر صورتی نباشند. آنها را از تابه خارج کنید. همین کار را با باقی مرغ ها تکرار کنید.

5. همه مرغ ها را دوباره داخل تابه برگردانید، سس و سپس سبزیجات پخته شده را اضافه کنید. در آخر نودل ها را بریزید. خوب هم بزنید تا سس به خورد همه مواد بروند. در آخر بادام زمینی خرد شده اضافه کنید و فورا سرو کنید.

روغن چیلی

میزان: نصف پیمانه

مواد لازم

• 1/3 پیمانه روغن سرخ کردنی
• دو قاشق غذاخوری روغن کنجد
• دو قاشق غذاخوری پودر فلفل قرمز

طرز تهیه

1. برای طعم ملایم تر می توانید میزان روغن را نصف پیمانه بیشتر کنید.

2. در یک قابلمه کوچک، روغن را با هم مخلوط و روی حرارت گرم کنید. سپس از روی حرارت بردارید. فلفل قرمز را اضافه کنید. بگذارید سرد شود. روی آن را بپوشانید و داخل یخچال بگذارید.


سالاد پاستا و مرغ

تعداد: 4 نفر
زمان تهیه و پخت: 30 دقیقه
زمان سرد شدن: 2 تا 24 ساعت



مواد لازم

• 225 گرم اسپاگتی
• 112 گرم بیبی کورن
• 1.5 پیمانه مرغ پخته و خرد شده
• یک عدد خیار کوچک خرد شده
• یک عدد فلفل دلمه ای قرمز یا سبز خرد شده
• یک عدد هویج متوسط خرد شده
• دو ساقه پیازچه
• 1/3 پیمانه سرکه برنج
• ¼ پیمانه روغن سالاد یا روغن زیتون
• 3 قاشق غذاخوری سس سویا
• یک قاشق چایخوری روغن کنجد
• نصف قاشق چایخوری شکر
• نصف قاشق چایخوری خردل خشک
• برگ های تازه گشنیز

طرز تهیه

1. پاستا را بپزید و آبکش کنید. بیبی کورن یا دانه های ذرت را بپزید و با آب سرد آبکش کنید.

2. در یک کاسه بزرگ، پاستا، ذرت، خیار، فلفل دلمه، هویج و پیازچه را با هم مخلوط کنید.

3. برای تهیه سس، سرکه، روغن زیتون، سس سویا، روغن کنجد، شکر، خردل و سس فلفل را با هم مخلوط کنید. آنها را خوب هم بزنید و سپس روی مخلوط پاستا بریزید. روی آنها را بپوشانید و 2 تا 24 ساعت داخل یخچال نگهداری کنید.

4. برای سرو، روی پاستا گشنیز تازه بریزد.


سالاد پاستا به سبک چینی

تعداد: 8 نفر
زمان تهیه و پخت: 25 دقیقه
زمان سرد شدن: 4 تا 24 ساعت



مواد لازم

• 450 گرم فتوچینی
• 4 پیمانه مرغ پخته و خرد شده
• 1.5 پیمانه کرفس خرد شده
• نصف پیمانه پیازچه خرد شده
• ¼ پیمانه گشنیز یا جعفری خرد شده
• 225 گرم سس سالاد
• دو قاشق چایخوری کنجد بوداده

طرز تهیه

1. فتوچینی ها را بپزید و آبکش کنید. آنها را داخل کاسه بزرگ بریزید. مرغ های پخته و خرد شده، کرفس، پیازچه و گشنیز را اضافه کنید. سس را روی همه آنها بریزید و خوب هم بزنید. روی آن را 4 تا 24 ساعت بپوشانید و در یخچال قرار دهید. برای سرو، دانه های کنجد راروی آن بپاشید.
www.bartarinha.ir/
 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
اسپاگتی با گراتن بادمجان

اسپاگتی با گراتن بادمجان




اسپاگتی با گراتن بادمجان
مواد لازم

بادمجان
سس گوجه فرنگی
ماکارونی
100 گرم پنیر پارمسان رنده شده
پیاز
چند برگ ریحان تازه
روغن زیتون
نمک
روغن برای سرخ کردن
ابتدا بادمجان را شسته و برش به برش حدود نیم سانتی متر روی انها نمک ریخته، و سپس اجازه دهید آنها را برای حداقل نیم ساعت استراحت کنند مقدار روغن را در ماهی تابه برای سرخ کردن ریخته و بادمجانها سرخ میکنیم به طوری که به خوبی در هر دو طرف پخته شود سپس روی دستمال گذاشته تا روغن اضافی گرفته شود
پیاز را خرد کرده با روغن زیتون 5-6 دقیقه تفت میدیم سپس گوجه های میکس شده را با نمک و کمی شکر و اویشن و جوز هندی اضافه کرده با حرارت کم در ظرف رو میذاریم تا 15 دقیقه سس غلیظی به دست بیاد
تو این فاصله ماکارونی رو با اب جوشیده و نمک به مدت 3 دقیقه میپزیم و ابکش میکنیم
بعد با سسی که الان دیگه غلیظ شده ماکارونی رو مخلوط میکنیم
حالا یه برش بادمجان را کف ظرف میذاریم مابینشو ماکارونی میریزیم بعد یه ورق دیگه بادمجان
در اخر هم سس گوجه و پنیر پارمسان رنده شده
با برگ ریحون سرو میکنیم

 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
لازانیا رولی

لازانیا رولی






لازانیا یکی از غذاهای خوشمزه ای هست که اکثرا توی خونه به راحتی درستش میکنن ..
معمولا همه لازانیا رو به صورتی که به صورت لایه لایه ته ظرف چیده بشه درست میکنن .. امروز یه آموزش متفاوت برای این غذای خوشمزه براتون داریم ..




طرز تهیه لازانیای رولی :



* برگه هاى لازانيا



* مواد گوشتى ... ( گوشت چرخ كرده ، پياز رنده شده ، كمى سير رنده شده ،كمى زنجبيل رنده شده ، كمى جوز هندى ، فلفل قرمز و سياه ، فلفل سبز دلمه اى ، مقدار كمى هويج نگينى ، آب ليموى تازه ، پوره گوجه فرنكى ، رب گوجه فرنگى ، زعفران ، كمى ريحان خرد شده يا پودر ريحان ، ... و هرچيز ديگه اى كه ميپسنديد ! )

مواد گوشتی لازانیا و ماکارونی و پاستا همیشه سلیقه ای هست .. میتونید هویج داخلش نکنید یا اگه دوست دارید مواد دیگه ای بهش اضافه کنید ..
برگه های لازانیا رو داخل آب جوش بندازید تا نرم بشه .. دقت کنید اگه برگه ها رو دیر در بیارید ممکنه پاره بشه ..
برگه ها رو زیر آب سرد قرار بدید و بعد روی یه پارچه تمیز بچینید تا آبش بره ..
از مواد گوشتى مقدارى روى برگه لازانيا قرار دهيد با كمى پنير رنده شده و برگه رو رول كنيد و داخل ظرف پيركسى كه به سس مايونز آغشته كرده ايد بچینید ..




سس مايونز مانع از چسبيدن لازانيا به ظرف ميشه ..



بعد روى رول ها سس سفيد بريزيد و سپس روى ظرف رو با فويل آلومينومى بپوشانيد و چند جاى فويل رو با نوك چاقو سوراخ كنيد و در فر داغ باحرارت 180 درجه سانتى گراد قرار دهيد براى مدت 45 دقيقه
بعد از اين زمان روى رول ها رو پنير و كمى پودر سوخارى ريخته و مجدداً داخل فر زير گريل قرار بدید تا پنير ها ذوب بشه و بعد از اينكه از فر بيرون آورديد اجازه بدید تا از حرارت بيفته و بعد رول ها را سرو کنید



سرو این مدل لازانیا خیلی راحته و به نظر من برای مهمونی ها ظاهر بهتری هم داره ..

 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
طرز تهیه پاستا چیکن آلفردو

طرز تهیه پاستا چیکن آلفردو

ابتدا پاستاها را پخته و آبکش کنید با کره پیاز وسیر تفت دهید تا کمی نرم (طلائی ) شود سپس سینه مرغ را بصورت انگشتی بریده و با پیاز و لیمو تفت دهید ...

مواد لازم برای آشپزی آکا
برای آشپزی آکا
پیاز کوچک 1 عدد
جوز هندی به مقدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم
سیر 2 حبه
پاستا 140-90 گرم
سینه مرغ 115 گرم
خامه 2/1 پیمانه
جعفری ساطوری 1 قاشق غذا خوری
آب 2/1 پیمانه
کره 40 گرم
طرز تهیه :
ابتدا پاستاها را پخته و آبکش کنید با کره پیاز وسیر تفت دهید تا کمی نرم (طلائی ) شود سپس سینه مرغ را بصورت انگشتی بریده و با پیاز و لیمو تفت دهید . آب را اضافه کنید و بگذارید بجوشد تا مقدار آب به نصف برسد سپس حرارت را خیلی کم کرده و خامه را اضافه کنید و خوب هم بزنید . جعفری جوز هندی نمک و فلفل و پاستا را اضافه کرده و خوب هم بزنید تا پاستاها هم داغ شوند و در ظرف مناسب سرو نمائید. این مواد برای 1 نفر در نظر گرفته شده است .

 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
تیمپانو ایتالیایی، طعم خوب ته دیگ ماکارونی

تیمپانو ایتالیایی، طعم خوب ته دیگ ماکارونی

خانومانه: این خوراک ایتالیایی بهترین راه حله برای خونه هایی که سر ته دیگ ماکارونی کار به دعوا میکشه. این غذا به این شکل درست میشه که داخل کاسه یا ظرف مناسب فر رو چرب و خمیر پهن می کنند ( یوفکا-خمیر پیتزا- خمیر پفی یا حتی لازانیا) مواد مختلفی که معمولا” شامل انواع پاستا، سس گوجه ، گوشت چرخ کرده ، سوسیس خوردشده ، تخم مرغ آب پز ، انواع پنیر ، سبزیجات کبابی یا سرخ شده به صورت لایه لایه می چینند بعد اضافه های خمیر رو برمی گردونند روی خوراک تا سطح ظرف هم از خمیر پوشیده بشه و روی این خمیر رو هم چرب می کنند و در فر می پزند.

سس گوجه رو درست می کنیم. می تونیم از سس گوجه مارینارا استفاده کنیم.



گوشت قلقلی و سوسیس هارو جدا سرخ می کنیم یا در فر می پزیم





سس بشامل یا خامه رو با پنیر پیتزا مخلوط می کنیم و روی حرارت گرم میکنیم و پاستای پخته شده رو اضافه و مخلوط می کنیم.



چندتا ناگت مرغ سرخ می کنیم



خمیر پیتزا یا پیراشکی آماده رو پهن می کنیم



ظرف گود مناسب فر رو چرب می کنیم و خمیر رو کفش میندازیم طوری که لبه هاش آویزون بمونه



مواد رو لایه لایه داخل خمیر می چینیم . توی این دستور هم از پاستای لوله ای با سس خامه استفاده شده و یک لایه هم ماکارونی رشته ای با سس قرمز

پاستا با سس سفیدو سسیس تند



پاستا با سس گوجه و گوشت قلقلی



پاستای قرمز و پنیر با روکش سوخاری سرخ شده



پنیر ورقه ای



شنیسل یا ناگت مرغ سرخ شده



و روی آخرین لایه رو دوباره با خمیر می پوشونیم و لبه هاشو می بندیم و چندتا برش روی خمیر برای خروج بخار ایجاد می کنیم



حدود ۷۰ دقیقه در فر با حرارت ۱۸۰ سانتیگراد می پزیم.

یک سینی روی خوراک پخته شده میگذاریم و ظرف رو بر می گردونیم) مثل برگردوندن پلوپز.



برش می زنیم و سرو می کنیم








برترین ها
 

wwwparvane

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]ماکارونی قالبی[/h]

مواد لازم:
ماکارونی :1 بسته
گوشت:۵/۰
جعفری ساطوری شده،3 قاشق سوپخوری
پیاز بزرگ :1 عدد
تخم مرغ:4 عدد
کره :50 گرم
رب گوجه فرنگی: 3 قاشق سوپخوری
آرد سوخاری :1 قاشق سوپخوری
روغن :400 گرم
نمک ،فلفل و ادویه :به اندازه
طرز تهیه:
ماکارونی در آب می جوشانیم و نمک بریزید و روی حرارت قرار دهید،نیم پز که شد آن را آبکش کنیدو آب نیم گرم روی آن بدهید تا به هم نچسبد.
پیاز را در روغن تفت دهید . گوشت چرخ کرده را هم در آن در آن تفت دهید و با نمک وفلفل ،ادویه و یک پیمانه آب بگذارید تا جا بیفتد . وقتی آب آن کم شد جعفری ساطور یشده را اضافه کنید.
سپس قالب مورد نظرتان را خوب چرب کنیدو آرد سوخاری را روی آن بپاشید. زرده و سفیده ی تخم مرغ ها جدا گانه خوب بزنید و سپس با ماکارونی مخلوط کنید. ته قالب مقداری از ماکارونی را بریزید و
روی آن گوشت بریزید و دوباره ماکارونی بریزید ،نمک و فلفل اضافه کنید و دم کنید. بعد از آماده شدن ماکارونی آن را در ظرفی قرار دهید و روی آن را با کره چرب کنید و با پنیر رنده شده تزئین کنید.​



 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
پرونده آشپزی انواع لازانیا را اینجا یاد بگیرید

پرونده آشپزی انواع لازانیا را اینجا یاد بگیرید


لازانیا غذایی است با اصلیت ایتالیایی. در واقع لازانیا نوعی نودل محسوب می*شود كه اساس آن را گندم تشكیل داده است. لازانیا از آن دسته غذاهایی است كه معمولا داخل فر طبخ می*شود و بنابه ذائقه افراد می*تواند با مواد مختلفی از جمله انواع سس*ها، گوشت، قارچ و خوراكی*های این چنینی تهیه شود. در واقع وقتی لازانیا بعد از تركیب با مواد دیگر داخل فر می*رود و از آن خارج می*شود، پس از برش خوردن می*تواند در تعبیری با عنوان «پای نودل» هم یك خوردنی خوشمزه باشد. مواد تركیبی در لازانیا لابه*لای لایه*های آن قرار می*گیرد و درنهایت یك طعم فوق*العاده را رقم می*زند. انواع بسیاری از دستورهای غذایی برای لازانیا وجود دارد كه در این شماره برخی از آنها را برای استفاده شما در اختیارتان قرار می**دهیم. حتی اگر تا به امروز به دلیل سختی تهیه این غذا خیلی در قید و بند خوردن آن نبوده*اید، بدانید كه اشتباه كرده**اید و بهتر است حداقل یك*بار این خوردنی خوشمزه را امتحان كنید. یك برش كوچك كافی است تا نظرتان عوض شود. بخوانید، بپزید، بخورید و لذت ببرید.


لـازانیاى مرغ گریل





مواد لازم:

* خمیر لازانیا
* مرغ گریل شده: 80 گرم
* قارچ: 20 گرم
* فلفل سبز: 20 گرم
* پنیر پارمسان: 20 گرم
* پنیر موتزارلا: 20 گرم
* سس آلفردو: 40 گرم
* خامه:20 گرم
* پنیر خامه*ای: 20 گرم


روش تهیه:

فیله مرغ گریل شده را از عرض به تكه*های كوچك برش زده و در بشقابی می*گذاریم. روی خمیر لازانیا را به پهنای خمیر با قاشق چوبی با خامه پر می*كنیم، سپس یك لایه پنیرخامه*ای و كمی پنیر پارمسان را به آنها می*افزاییم.

مرغ گریل شده را روی سس آلفردو قرار داده و سپس قارچ برش خرده و فلفل سبز را روی آنها گذاشته و خمیر را رول می*كنیم و در آخر خمیر رول شده را با مرغ گریل شده و پنیر پارمسان تزئین می​کنیم.

دمای پخت 280 درجه سانتی*گراد و به مدت 6 دقیقه.


لـازانیاى پپــرونــى





مواد لازم:

* خمیر لازانیا
* پپرونی: 40 گرم
* فلفل چیلی: 5 گرم
* زیتون: 10 گرم
* سوسیس دودی: 10 گرم
* ریحان خرد شده: 20 گرم
* پنیر پارمسان: 20 گرم
* پنیر موتزارلا: 20 گرم
* سس آلفردو: 40 گرم
* خامه:20 گرم
* پنیرخامه*ای:20 گرم


روش تهیه:

خمیر لازانیا را باز كرده، ابتدا یك لایه خامه سپس یك لایه پنیرخامه*ای و در آخر با پنیر موتزارلا روی آن را پر كرده. سپس بر*ش*های پپرونی و سوسیس دودی را روی آن چیده و تكه*های خرد شده زیتون و ریحان را اضافه کرده و مقداری پنیر پارمسان را روی آنها ریخته و روی خمیر رول شده را با پپرونی و مقدار كمی پنیر پارمسان تزیین می*كنیم و داخل فر قرار می*دهیم.

دمای فر 280 درجه سانتیگراد و زمان پخت 6 دقیقه است.

دستور سس پامادوروی لازانیا

مواد لازم:

* گوجه*فرنگی درشت: 3عدد
* سیر كوچك: یك حبه
* فلفل سبز كوچك: یك عدد
* فلفل چیلی كوچك: یك عدد
* پونه خشك: به مقدار لازم
* آویشن: به مقدار لازم


روش تهیه:

همه مواد در میكسر با هم تركیب كرده و به مدت 7دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب خود را از دست بدهد، پس از سرد شدن می*توانید از این سس برای لازانیا استفاده كنید.

دستور سس آلفردوی لازانیا

ابتدا خامه را با مقداری شیر رقیق می*كنیم به اندازه*ای كه روی خمیر لازانیا خوب قرار بگیرد. سپس با یك قاشق چوبی یك لایه پنیرخامه*ای را به لایه قبلی می*افزاییم و در آخر با یك لایه پنیر پارمسان روی لایه*های قبلی را پر می*كنیم.

دستور سس فونگی

به میزان برابر از سس پامادورو و آلفردو را به همراه كمی سس خردل تركیب می*كنیم و سس فونگی به دست می*آید. ما به دلیل داشتن ابزار صنعتی آشپزی توانایی پخت خمیر لازانیا را با طعم*ها، شكل*ها و عطرهای متفاوت را در اختیار داریم كه هم بسیار زمان*بر است و هم براساس تجربه و حرفه*ای*گری به دست آمده است. به همین دلیل در این عكس*ها از این نوع خمیر لازانیا استفاده شده است. شما می*توانید از انواع خمیرهای لازانیای موجود در بازار برای پخت لازانیای خوش*طعم*تان استفاده كنید.


لازانیاى فیله چرخ شده




مواد لازم:

* خمیر لازانیا
* فیله چرخ شده و سویا: 80 گرم
* پیاز: 20 گرم
* جعفری خرد شده: 20 گرم
* سس پامادورو: 40 گرم
* پنیر پارمسان: 20 گرم
* پنیر موتزارلا: 20 گرم
* آویشن: به مقدار لازم
* روغن زیتون: 20 گرم
* نمک و فلفل: به مقدار لازم


روش تهیه:

ابتدا فیله چرخ شده و سویایی كه از قبل در آب خیس خیسانده شده است را در روغن زیتون روی شعله ملایم تفت می*دهیم و پیاز و كمی برگ آویشن و نمك و فلفل قرمز را با آن تركیب می*كنیم. خمیر لازانیا را پهن كرده، سس پامادورو را روی خمیر می*مالیم. كمی پنیر موتزارلا را روی سس پخش می*كنیم و سپس با قاشق چوبی سس فیله چرخ شده را روی آن اضافه می*كنیم. در آخر مقداری پنیر پارمسان را روی جعفری*ها اضافه و خمیر را رول كرده و می*پیچانیم و در انتها كمی گوشت چرخ كرده و پنیر پارمسان را روی خمیر رول شده می*ریزیم و داخل فر قرار می*دهیم.

لازانیای ما باید در دمای 280 درجه سانتی*گراد به مدت 6 دقیقه قرار بگیرد. اكنون لازانیا آماده است.


لازانیاى سبزیجــات




مواد لازم:

* خمیر لازانیا
* كلم بروكلی: 20 گرم
* فلفل سبز: 15 گرم
* گوجه*فرنگی: 15 گرم
* سیر تازه:* 5 گرم
* پیاز: 10 گرم كدو: 10 گرم
* زیتون: 10 گرم
* جعفری خرد شده: 20 گرم
* پنیر پارمسان: 20 گرم
* پنیر موتزارلا: 20 گرم
* سس پامادورو: 40 گرم


روش تهیه:

باید این نكته را یادآور شد كه علاو*ه *بر سبزیجات گفته شده می*توانید از سبزیجات موردپسند خودتان نیز استفاده كنید. كلم بروكلی،* فلفل سبز، گوجه*فرنگی، پیاز، سیر خرد شده، كدو، زیتون و جعفری خرد شده را در كمی روغن زیتون روی شعله ملایم تفت می*دهیم، سپس خمیر لازانیا را باز كرده و كمی سس پامادورو را روی خمیر لازانیا می*مالیم و پنیر موتزارلا را به آن اضافه می*كنیم. اكنون سبزیجات را افزوده و كمی پنیر پارمسان را به این مواد اضافه كرده و خمیر لازانیا را رول كرده و لازانیای رول شده را با استفاده ازگوجه*فرنگی و مقداری پنیر پارمسان تزئین می​کنیم.

دمای فر 280 درجه سانتیگراد و زمان پخت 6 دقیقه است.


لازانیاى میگو




مواد لازم:

* خمیر لازانیا
* میگوی متوسط: 4 عدد
* ذرت: *20 گرم
* سیر تازه: 5 گرم
* زیتون: 10 گرم
* پیاز:5 گرم
* فلفل سبز: یک عدد متوسط
* لیموی برش خورده:یک عدد متوسط
* فلفل قرمز:به مقدار لازم
* پنیرخامه*ای:20 گرم
* سس فونگی: 40 گرم
* پنیر پارمسان: 20 گرم
* پنیر موتزارلا: 20 گرم
* روغن زیتون: به مقدار لازم


روش تهیه:

ابتدا میگوی پاك شده را در تركیبی از فلفل سبز، لیموی برش خورده، پیاز و فلفل قرمز می*خوابانیم كه دست كم باید 5 تا 6 ساعت در این سس بماند. میگوی مزه*دار شده را همراه ذرت، سیر و زیتون با حرارت ملایم در روغن زیتون تفت داده تا خوب سرخ شود و سپس روی خمیر لازانیا تركیبی از سس پامادورو و سس آلفردو بنام «سس فونگی» را می*مالیم و با قاشق چوبی یك لایه از پنیرخامه*ای و پنیر موتزارلا اضافه می*كنیم و سپس میگوی خرد شده و ذرت را به آن اضافه كرده و در آخر مقداری پنیر پارمسان روی آن اضافه می*كنیم. بنا به سلیقه خودتان زیتون حلقه شده یا ذرت یا سیر تازه را روی خمیر لازانیای رول شده قرار می*دهیم.

دمای فر 280 درجه سانتیگراد و زمان پخت 6 دقیقه است.


لازانیاى تن ماهى






مواد لازم:

* خمیر لازانیا
* تن ماهی: 50 گرم
* سیر تازه: 10 گرم
* زیتون: 15 گرم
* ریحان خرد شده: 25 گرم
* سس پامادورو: 40 گرم
* پنیر پارمسان: 20 گرم
* پنیر موتزارلا: 20 گرم
* آویشن: به مقدار لازم


روش تهیه:

خمیر لازانیا را پهن كرده سپس یك لایه سس پامادورو روی آن مالیده و با یك لایه پنیر موتزارلا آن را پر می*كنیم و بعد تن ماهی از هم جدا شده را به همراه سیر و ریحان و زیتون روی آن قرار می*دهیم و مقداری پنیر پارمسان می*افزاییم. خمیر را رول كرده و با سیر و مقداری پنیر خمیر را تزیین می*كنیم.

دما: 280 درجه سانتی*گراد، زمان: 6دقیقه


10 نكته درباره پخت لازانیا

1- اگر عادت به پخت قالبی لازانیا دارید نه چند مسئله را به خاطر داشته باشید؟ اینكه حتما با یك قلم*مو یا دستمال که آغشته به روغن شده است دورتادور ظرف لازانیا را روغن بمالید تا لازانیا به ظرف نچسبد، دوم اینكه پنیر زیاد لازانیا را خوش*طعم نمی*كند بلكه طعم همه مواد دیگر را در طعم غالب خود از بین می*برد، سوم اینكه از مقدار كمی قارچ استفاده كنید تا قارچ شما در اثر حرارت آب نیندازد.

2- اساس و فلسفه غذای ایتالیایی را فراموش نكنید؛ «كم بخور و همیشه بخور، خوب بخور و همیشه بخور، از سوسیس و ژامبون فاصله بگیر، با طبیعت آشتی كن، اجازه بده طبیعت تو را مهمان خودش كند، بگذار عطر سیر و ریحان در خانه*ات بپیچد.»

3- در زمان پخت ورقه لازانیا با استفاده از مقداری نمك و روغن مایع سبب استحكام بیشتر ورقه لازانیا در و همچنین نگهداری بلندمدت آن **شویم.

4- استفاده از سبزیجات فراموش نشود، علاوه *بر زیبایی و خوش و آب و رنگ شدن لازانیا، ارزش غذایی لازانیای خود را افزایش دهید.

5- ترجیحا سبزی را زیاد حرارت ندهید اجازه دهید ارزش غذایی*اش حفظ شود و هنگام میل كردن عطر و بوی خود را حفظ كند.

6- اگر می*خواهید غذایی كه درست كرده*اید مقرون به صرفه باشد، می*توانید به جای پنیر پارمسان از پنیر پیتزا یا پنیر موتزارلا رنده شده استفاده كنید و همچنین می*توانید در كنار فیله چرخ شده از سویا نیز استفاده كنید تا هم ارزش غذایی وعده سرو شده پایین نیاید و هم غذایی اقتصادی داشته باشید.

7- از امتحان كردن زیتون در لازانیای خود پشیمان نمی*شوید، یك*بار امتحان كنید، بعد از آن، زیتون دیگر پای*ثابت لازانیایتان خواهد شد.

8- اگر دوست داشتید لازانیای تند میل كنید با تركیب سس پامادورو با فلفل چیلی این كار را انجام دهید یك روش طبیعی و كم هزینه.

9- سخت*ترین و دشوارترین كار در آشپزی تركیب چند ماده غذایی ساده در كنار هم و پختن یك غذای خوش*طعم و اشتهاآور است. به دلیل این به شما یك آشپز خوب می*گویند كه از چند متریال ساده یك غذای تحسین*برانگیز ایجاد كرده*اید.

10- چشم*هایتان را باز كنید، هرچه در اطراف*تان می*بینید، هرچه به ذهنتان می*رسد و هرچه كه دوست دارید میل كنید را یك*بار امتحان كنید.* شما بهترین آشپز جهان هستید، حتما نباید از روی دست كسی غذا درست كنید، خودتان سرآشپز خودتان باشید.

 

Mʀ Yᴀsɪɴ

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
پاستا با سس آلفردو

پاستا با سس آلفردو

پاستا با سس آلفردو





سس آلفردو یکی از خوشمزه ترین سس هاست البته دارای کالری بالاییه کسانی که رژیم دارید با احتیاط
مصرف کنید مدت زمان پخت 30 دقیقه

مواد لازم برای سس آلفردو

خامه 1/5 پیمانه(تقریبا 300gr)
کره 50gr
پنیر پارمزان 100gr
حبه سیر 1عدد
جعفری تازه خرد شده 4 ق غ
نمک فلفل

مواد لازم جهت پاستا با مرغ
پاستا 500gr
سینه مرغ 1عدد درشت
قارچ 200gr
کره 2 ق چ

برای تهیه سس آلفردو:كره را در تابه متوسط حرارت می دهیم. یادتان باشد حرارت اجاق باید ملایم باشد. خامه را به كره اضافه كنید و بگذارید مخلوط برای پنج دقیقه قل بخورد. بعد جعفری، سیر و پنیر پارمزان را اضافه كنید و مرتب و سریع مخلوط را به هم بزنید و از روی حرارت آن را بردارید.

برای تهیه پاستا:در یك ظرف آب 5 پیمانه آب بریزید و بگذارید جوش بیاید. وقتی آب جوش آمد به آن نمك اضافه كنید. به آب در حال قل خوردن پاستا را اضافه كنید.
در ظرف را باز بگذارید وگرنه پاستاها خمیر می‌شوند. بگذارید تا پاستاها بپزند. در این مدت یكی دو بار مخلوط را هم بزنید.

همزمان با ریختن پاستاها درون آب، در تابه‌ای دیگر كره را آب كنید و سینه مرغ را که خلالی درشت خرد کردید را به آن اضافه كنید و كمی تفت دهید. بعد از تفت مرغ قارچ خرد شده را اضافه می کنیم سپس نمك و فلفل و سس آلفردو را به آن بیافزایید و بگذارید با هم چند قل بخورند تا مرغ‌ها طعم بگیرند

بعد از پخت پاستا و آب کشی کامل آنها پاستا را در ظرف مورد نظر کشیده و لا به لای آن سس را بکشید تا طعم سس یکسان به همه پاستا برسد

نکته:من همیشه قارچ را با حرارت بالا سریع به مواد اضافه می کنم و همین که قارچ کمی تفت خورد از روی حرارت برمی دارم تا آب نیندازد ولی شما می تونید جدا قارچ تفت بدهید و آب آن بگیرید چون نباید در سس ما آب به هیچ وجه باشد.


 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
طرز تهیه ماکارونی با سویا و قارچ با رنگ قرمز و خوشمزه


طرز تهیه و رازهای خوشمزه و قرمز شدن ماکارونی با سویا و قارچ





مواد لازم ماکارونی با سویا برای ۶ نفر​

مدت زمان آماده سازی و پخت: ۹۰ دقیقه
ماکارونی یا همان اسپاگتی رشته‌ای : ۷۰۰ گرم
سویا: ۲۰۰ گرم
قارچ: ۲۰۰ گرم
پیاز: ۱ عدد متوسط
شیر: ۱ لیوان
زعفران دم کرده: ۱ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی: ۵ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی رنده شده: ۴ عدد متوسط
زردچوبه: ۱ قاشق غذاخوری سرخالی
فلفل پاپریکا: ۱ قاشق مرباخوری
فلفل سیاه: ۱ قاشق چایخوری
فلفل قرمز: ½ قاشق چایخوری
کره: به مقدار لازم
نمک: به میزان لازم
روغن: به میزان لازم
آب جوشیده گرم: ۱/۲ فنجان

مراحل طرز تهیه ماکارونی بدون گوشت​


طرز تهیه ماکارونی قرمز خوشمزه با قارچ و سویا


مرحله اول​


برای درست کردن یک ماکارونی قرمز خوشمزه با سویا و قارچ ابتدا به مدت ۲ الی سه ساعت سویا را در یک لیوان شیر خیس کنید و به آن مقداری فلفل سیاه و نمک اضافه کنید. بعد از این مدت سویا را آبکش کنید و خوب فشار دهید تا شیر اضافی آن گرفته شود. پیازها را ریز و حبه‌ای خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید. وقتی که پیازها سبک شدند کمی دیگر سرخ کنید تا کاراملی شوند.

مرحله دوم​


زردچوبه را اضافه کنید و زمانی که زردچوبه تفت خورد و طعم خامی آن گرفته شد گوجه فرنگی‌های رنده شده را اضافه کنید. آب گوجه فرنگی باید خوب کشیده و سرخ شود. سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید تا طعم خامی آن گرفته شود. یک قاشق غذاخوری زعفران دم کرده را هم اضافه کنید.

مرحله سوم​


حالا نوبت اضافه کردن سویا است. بعد از ریختن سویا در سس گوجه فرنگی چند قاشق آب به سویا اضافه کنید تا سویا خوب بپزد. سپس سویا را خوب تفت دهید تا طعم خامی آن گرفته شود. بعد از حدود ۵ یا شش دقیقه سایر ادویه‌جات به علاوه نمک به سویا اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا طعم فلفل و ادویه و نمک به خورد سویا بروند.



مرحله چهارم​


در این فاصله قارچ‌ها را برش بزنید و در مقداری کره و فلفل سیاه تفت دهید تا کمی سبک شوند. سپس قارچ‌های تفت خورده را به ترکیب سویا اضافه کنید. مایه سویا و قارچ را خوب هم بزنید. اگر مایه به روغن نیاز دارد کمی دیگر روغن اضافه کنید تا مایه ماکارونی ته نگیرد. به مایه سویا اجازه دهید تا به روغن بیفتد. بهتر است برای چند دقیقه درب ماهیتابه را ببندید و صبر کنید تا مایه ماکارونی به روغن بیفتد.

مرحله پنجم​


در یک قابلمه آب را جوش بیاورید، مقداری نمک به آب اضافه کنید و ماکارونی را طبق دستور روی بسته بپزید و آبکش کنید. بعد از مدت زمان گفته شده روی بسته، ماکارونی را آبکش کنید.
برای ته دیگ ماکارونی بسته به اندازه قابلمه یک یا دو عدد سیب زمینی را پوست بگیرید و به صورت ورقه‌ای برش بزنید. برای این‌که ته دیگ سیب زمینی نسوزد بهتر است برش‌ها حدود نیم سانت قطر داشته باشند. روی سیب‌زمینی‌ها مقداری کنجد و نمک بپاشید. در یک قابلمه مقداری روغن بریزید. روغن را داغ کنید و سیب‌زمینی‌های آغشته به نمک و کنجد را کف قابلمه بچینید.
برای این‌که ماکارونی یکدستی داشته باشید به صورت لایه لایه ماکارونی و مایه ماکارونی را در قابلمه بریزید. به این ترتیب که در لایه اول ماکارونی، لایه دوم نصف مایه ماکارونی و نیمی از نصف فنجان آب جوشیده گرم (جوش و خیلی داغ نباشد، دمای ولرم کافی است) و در لایه دوم هم به همین ترتیب یک لایه ماکارونی، نصف باقی مانده مایه ماکارونی و باقی‌مانده فنجان آب.
مدت زمان دم کشیدن ماکارونی و برشته شدن ته دیگ سیب زمینی بستگی به ضخامت کف قابلمه دارد. بهتر است برای دم کردن ماکارونی قرمز با سویا و قارچ از قابلمه چدن استفاده کنید تا ته دیگ نسوزد. ۳۰ الی ۴۵ دقیقه برای دم کشیدن ماکارونی و برشته شدن ته دیگ سیب زمینی کنجدی کافی است.

راز و رمز خوشمزه شدن یک ماکارونی قرمز خوشمزه با سویا و قارچ​


راز و رمز خوشمزه شدن یک ماکارونی قرمز با سویا و قارچ

  • ۷ جولای (۱۷ تیر) روز جهانی ماکارونی است. ماکارونی با گوشت چرخ کرده، ساندویچ ماکارونی، ماکارونی با مرغ، ماکارونی بدون گوشت و حتی ماکارونی بدون هیچ چی از محبوب‌ترین غذاها در تمامی اعصار و قرون است. تقریبا ۹۹ درصد افراد درست کردن ماکارونی یا همان اسپاگتی رشته‌ای را بلد هستند اما تعداد کمی از آن‌ها فوت و فن قرمز شدن ماکارونی را بلد هستند.
  • برای مرحله دم کردن ماکارونی حتما از ۱/۲ فنجان آب استفاده کنید. این کار باعث می‌شود ماکارونی خوب بخار کند و قرمز شود و هنگام سرو بافتی نرم و لطیف داشته باشد، راز قرمز شدن ماکارونی مجلسی همین است.
  • طرز تهیه ماکارونی شکل دار و فرمی هم به همین ترتیب اسپاگتی رشته‌ای است.
  • طرز تهیه ماکارونی ایتالیایی هم تمام این مراحل را دارد. با این تفاوت که ماکارونی ایتالیایی دم نکرده و به نوعی اسپاگتی سریع و فوری است. بعد از آبکش کردن ماکارونی آن را در ظرف مناسب سرو کنید و مایه گوشتی یا سویا ماکارونی را روی آن بریزید و ماکارونی را دم نکنید.
  • خیس کردن سویا در شیر طعم لذیذی به سویا می‌بخشد و طعم خاص سویا که برای برخی خوشایند نیست را کاملا از بین می‌برد.
  • برای این‌که یک ماکارونی قرمز خوشمزه داشته باشید بعد از آبکش کردن ماکارونی آن را با آب سرد بشورید تا لعاب ماکارونی از آن جدا شود و مایه ماکارونی حسابی روی آن بنشیند.
  • اگر ترجیح می‌دهید ماکارونی را دم نکنید بعد از آبکش کردن آن، ماکارونی را در ظرف مورد نظر سرو کنید و مایه ماکارونی را روی آن بریزید. روی مایه ماکارونی کمی پنیر پارمزان رنده شده بپاشید.
  • هنگامی که ماکارونی را در آب جوش ریختید مرتب ماکارونی را با یک چنگال هم بزنید تا رشته‌های ماکارونی به هم نچسبند. به آب ماکارونی روغن اضافه نکنید چون چربی رشته‌های ماکارونی اجازه نمی‌دهد که مایه ماکارونی خوب به خورد آن برود و یک ماکارونی قرمز خوشمزه با سویا و قارچ داشته باشید.
  • طرز تهیه ماکارونی یا اسپاگتی رشته‌ای با گوشت مرغ و میگو هم مرسوم است.
  • می‌دانستید ماکارونی یکی از بهترین غذاها برای افراد مبتلا به سرطان به خصوص در زمان‌هایی است که دهان‌شان در اثر شیمی درمان زخم شده است؟
 

Similar threads

بالا