انواع غذاهای ملل و ....

n*@*f*@*s

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]بقچه مرغ تركيه :[/h]

مواد لازم براي 6 نفر:

سينه مرغ 1 عدد

پنيرخامه‌اي 1 قاشق سوپخوري

ماست يك‌دوم پيمانه

رب 2 قاشق سوپخوري

سير 2 حبه

پياز 1 عدد

روغن به ميزان لازم

خمير پيتزا يا پيراشكي به ميزان لازم

زرده تخم‌مرغ 1 عدد


طرز تهيه:

زعفران، نمك، فلفل، روغن زيتون، رب، سير، پنير، ماست و پياز را در مخلوط كن بزنيد تا كاملاً مخلوط شود. مرغ را در آن به مدت 2 ساعت بخوابانيد. 2ـ خمير نازكي تهيه كرده و به شكل دايره در ظرف مافين پهن كنيد. وسط ظرف مافين و خمير مواد مرغ را ريخته و خمير را مانند بقچه ببنديد. روي خمير را زرده تخم‌مرغ زده بماليد. بقچه را نيم ساعت در فر روي حرارت 300 درجه فارنهايت يا 175 درجه سانتي‌گراد قرار دهيد.


نكته:

خمير بايد به شكل دايره باشد.

ظرف مافين را بايد در سيني فر قرار دهيد.

رويه بقچه حتماً بايد طلايي شود. براي اين‌كار مي‌توانيد از گريل استفاده كنيد.










منبع : هنر آشپزی
 

n*@*f*@*s

عضو جدید
کاربر ممتاز
مَگدوس

مَگدوس

مواد لازم:

بادنجان (کوتاه و چاق) 1 کیلو

مغز گردو 200 گرم، كوبيده

سیر 1 بوته، متوسط

نمک 2 قاشق سوپخوری

روغن زیتون به ميزان لازم

فلفل قرمز تند ریز شده یا رب فلفل (در صورت تمایل) یک دوم قاشق سوپخوری

طرز تهيه:

بادنجان‌ها را بشویید. اگر دُم بادنجان‌ها بلند است بدون آن‌كه كاملاً‌ جدا شود، آن را کوتاه کنید. بادنجان‌ها را نیم‌پز کنید بطوریکه وقتی آن را فشار می‌دهید فرو برود، سپس در آبکش ريخته و بلافاصله روی آن آب سرد بریزید تا سرد شود و داخل بادنجان‌ها سیاه نشود. سر بادنجان‌ها را بکنید و آن را داخل آبکش چیده و به مدت 1 تا 2 روز بگذارید آب آن کاملاً برود و خشک شود. در این مدت بادنجان‌ها را زیرورو کنید، سپس پهلوی بادنجان‌ها را شکاف کوچکی دهید و با مایۀ گردو و سیر داخل شکم بادنجان‌ها را پر کنید.

طرز تهیه مایه داخل بادنجان:

سیر را با کمی نمک بکوبید و یا رنده ریز کنید، سپس آن را با مغز گردو مخلوط کرده و بقیه نمک و در صورت تمایل فلفل قرمز تند را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید (مایه شما باید کمی شور باشد تا بادنجان‌ها نمکین شوند). داخل بادنجان‌ها را با این مایه پر کرده و دو لبه آن را به هم ببندید. اگر بادنجان‌ها را داخل يك شیشه که بهتر است دهانه آن گشاد باشد روی هم قرار دهيد، به طوری‌که تا لب شیشه به طور منظم روی هم چیده شده باشد. شيشه را 1 تا 2 روز در جای خنک بگذارید تا آب اضافی آن در ته شیشه جمع شود، سپس یک قاشق یا چنگال روی دهانه شیشه قرار داده و شیشه را روی ظرفی دیگر برگردانید تا آب اضافی آن خارج شود. (مانند تصویر)این کار از ترش شدن و کپک زدن مگدوس جلوگیری شود. پس از يك روز شیشه را برگردانده و داخل آن را پر از روغن زیتون کنید. به طوریکه روی بادنجان‌ها کاملاً پوشیده شود. 1 تا 2 روز درب شیشه را نبندید تا مقدار روغن زیتون تعدیل شود (یعنی اگر کم شد دوباره روغن زیتون اضافه کنید)، سپس درب شیشه را محکم ببنديد. پس از 10 روز مگدوس آماده است. چنانچه تمام نکات آب‌پز کردن، خشک کردن و گرفتن آب اضافی کاملاً رعایت شود می‌توانید به مدت طولانی این غذای سرد را در روغن زیتون نگهداری کنید.مگدوس را می‌توانید با نان و گوجه‌فرنگی و لیموترش به عنوان صبحانه یا عصرانه و شام سبک سرو کنید.

نکته:

چنانچه بار اول نتوانستید مگدوس را به عمل آورید دلسرد نشوید. با توجه به نکاتی که ذکر مي‌كنم امیدوارم بتوانید این خوراك مغذی را که همیشه در طول سال آماده و در دسترستان خواهد بود درست و کامل به عمل آورید.

1ـ اگر بادنجان‌ها خیلی آب‌پز شود زود در روغن زیتون له می‌شود و اگر کم آب‌پز شود جا نمی‌افتد و سفت می‌ماند، پس بادنجان‌ها را کاملاً نیم‌پز کنید.

2ـ اگر بادنجان‌ها خوب خشک نشود مگدوس خیلی ترش می‌شود.

3ـ مقدار سیر را نمی‌توان دقیق معین کرد. سیر کوبیده شده را کم کم به مغز گردو اضافه کنید. باید طعم و تندی سیر کاملاً احساس شود.

4ـ شوری نمک‌ها باهم متفاوت است. بهتر است ابتدا یک و نیم قاشق سوپ‌خوری اضافه کرده، سپس بقیه نمک را کم کم اضافه کنید. مایه باید کمی شور باشد.

5ـ اگر شیشه کاملاً پر نشد می‌توانید تکه‌ای فویل را گلوله کرده و روی بادنجان‌ها بگذارید تا وقتی شیشه را برعکس می‌کنید. بادنجان‌ها از شیشه خارج نشود. موقع اضافه كردن روغن زیتون فویل را خارج کنید. (مانند عکس)

6ـ اگر بادنجان کوتاه و چاق پیدا نكردید، می‌توانید بادنجان‌ها را از وسط نصف کنید.

7ـ همیشه روی بادنجان‌ها باید پوشیده از روغن زیتون باشد. در غیر این صورت حتماً کپک می‌زند.

8ـ در کشورهای عربی خصوصاً سوریه و لبنان در اواخر تابستان یا اوایل پاییز که هوا خنک‌تر است این غذا را آماده کرده و در طول سال از آن استفاده می‌کنند.

9ـ این دستور دارای 2094 کیلوکالری انرژی٬ 10 درصد کربوهيدرات٬ 4 درصد پروتئین و 86 درصد چربی می باشد.







منبع : هنر آشپزی
 

n*@*f*@*s

عضو جدید
کاربر ممتاز
تویوک جی‌ویزی (مرغ گردویی)

تویوک جی‌ویزی (مرغ گردویی)

مواد لازم برای 4 نفر:

روغن مایع و کره 2 قاشق سوپخوری

سینه مرغ 1 عدد کوچک، خرد شده

آرد 1 پیمانه + برای باز کردن خمیر و برای داخل مواد مرغ

شیر یک‌سوم پیمانه

سویاسس 2 قاشق سوپ‌خوری

آب مرغ یک‌سوم پیمانه

نمک و فلفل به میزان لازم

خمیر فیلو یا خمیر ساده پیتزا 2 ورق

گردو 250 گرم

زرده تخم‌مرغ 1 عدد همراه زعفران و روغن مایع

پنیر ورقه‌اي لازانیا 1 بسته


طرز تهيه:

در تابه روغن و کره را بریزید. سینه مرغ و آرد را ریخته و تفت دهید، سپس شیر، سویاسس، آب مرغ، نمک و فلفل را ریخته و بگذارید تا جا بیافتد. سپس كنار بگذاريد تا سرد شود سپس خمیر را روی سطحی آرد پاشیده به شکل دایره باز کنید مواد را در یک خط مساوی روی خمیر به شکل اریب بریزید و گردو را روی آن بپاشید. خمیر را لول کنید به طوری که به 3 قسمت تقسیم شود، بعد دور خود بپیچانید و از نوک خمیر به اندازه 3 سانتی‌متر بیرون باقی بماند زرده تخم‌مرغ را که با زعفران و روغن مخلوط کرده‌اید با برس روی آن‌ها مالیده و روي حرارت 180 درجه سانتي‌گراد و به مدت 40 دقيقه در فر قرار دهيد. پس از بيرون آوردن غذا از فر، پنیر لازانیا را تکه کرده روی آن‌ها بگذارید. مجدداٌ غذا را در فر بگذاريد. بعد از 5 دقیقه غذا آماده است.








منبع : هنر آشپزی
 

n*@*f*@*s

عضو جدید
کاربر ممتاز
ميرچي كاسالن

ميرچي كاسالن

مواد لازم براي5 تا 6 نفر:
پياز 5 تا 6 عدد
فلفل سبز نيم‌كيلو
تمرهندي 1 بسته

پودر بادام زميني 2 قاشق سوپخوري
پودر نارگيل 3 قاشق سوپخوري
پودر كنجد 2 قاشق سوپخوري
پودر زيرة سبز 1 قاشق چايخوري
پودر گشنيز 1 قاشق چايخوري
زردچوبه، نمك، فلفل سياه، فلفل‌قرمز به مقدار لازم
طرز تهيه:
ابتدا دو عدد پياز را با پوست داخل فر بگذاريد تا پخته و تنوري شود، سپس پوست آن را گرفته و چرخ كنيد. بقيه پيازها را نگيني خرد كرده، سرخ كنيد، سپس آسياب كرده با تمام مواد و ادويه‌هاي ذكر شده مخلوط كرده و كمي تفت دهيد. اگر فلفل‌ها كوچك بود با هم تفت دهيد. در غير اين‌صورت فلفل‌هاي درشت را از وسط برش داده و داخل آن را از مواد پر كرده و تفت دهيد، سپس آب تمبرهندي را صاف كرده و روي فلفل‌ها بريزيد. با در بسته بگذاريد با حرارت كم و به آرامي بپزد تا خورش جا بيفتد.
بعد از پختن و جاافتادن خورش را در ظرف كشيده و سرو كنيد.
اين خورش همراه خورش‌هاي ديگر خورده مي‌شود.
(ميرچي كاسالن) به معني خورش فلفل مي‌باشد.




منبع : هنر آشپزی
 

n*@*f*@*s

عضو جدید
کاربر ممتاز
کوفته اسپانيايي با سس گوجه ...

کوفته اسپانيايي با سس گوجه ...

مواد لازم:

گوشت چرخ‌كرده 500 گرم

پيازچه 6عدد،ورقه ورقه

سير 1حبه،کوبيده

پودر پنير پارمزان 4 قاشق سوپخوري

سبزي معطر تازه 4 قاشق سوپخوري

روغن 4 قاشق سوپخوري

گوجه نيم کيلو،خردشده

شکر اندکي

رزمازي خشک به مقدار لازم

نمک و فلفل به اندازه لازم





طرز تهيه:

گوشت را با پيازچه، سير، پنير پارمزان، جعفري و نمک وفلفل مخلوط کرده و خوب ورز دهيد، سپس آن را به شکل 12 كوفته كوچك درآوريد.روغن را در يک تابه داغ کرده و کوفته ها را به مدت 5دقيقه در آن سرخ کنيد تا روي آن‌ها طلايي شود. گوجه و رزماري را به ظرف اضافه کرده، نمک و فلفل پاشيده،در ظرف را بسته و 15 دقيقه بپزيد.

با پاستا يا نان سرو شود.



منبع : هنر آشپزی
 

Similar threads

بالا