انواع شوینده های ماشین ظرفشویی (قرص، مایع، نمک)

golia70

عضو جدید

برای شست و شوی ظرف ها با ماشین ظرفشویی قطعا اولین چیزی که ما به آن احتیاج خواهیم داشت، مواد شوینده مخصوص ظرفشویی می باشد. یکی از رایج ترین سوالاتی که کاربران همواره از ما می پرسند این است که هر مواد شوینده چه کاربردی دارد و چه تاثیراتی بر روی عملکرد دستگاه می گذارد؟ امروز در این مقاله قصد داریم درباره ی انواع شوینده های ماشین ظرفشویی مانند قرص، پودر، مایع، نمک و… توضیح دهیم تا بدانید هر کدام یک از آنها چه وظایفی دارند. در نهایت تا انتهای مقاله همراه نمایندگی مجاز تعمیرات ظرفشویی سامسونگ باشید و اطلاعات مورد نیاز را بدست آورید.


قبل از اینکه با مواد شوینده های مختلف ماشین ظرفشویی آشنا شوید لازم است یک نکته ی بسیار مهم را بدانید. هنگام تهیه ی هرگونه شوینده ای مانند قرص، پودر، مایع جلادهنده و… باید حتما مارک های معتبر را خریداری کنید. به دلیل اینکه کمپانی های معروف، مواد شوینده ای را تولید خواهند کرد که هم قابلیت های زیاد و کیفیت خوبی دارد و هم با تمام برند های ماشین ظرفشویی سازگار می باشد. فینیش (FINISH) و فیری (FAIRY) دو تا از معروف ترین و محبوب ترین مارک هایی هستند که مواد شوینده هایی با کیفیت و با قدرت تمیز کنندگی بالا تولید می کنند. فرقی نمی کند برند ماشین ظرفشویی شما چیست، می توانید با خیال راحت از این دو مارکی که نام بردیم استفاده نمایید.





  1. قرص ماشین ظرفشویی




    اولین ماده ای که شما هنگام استفاده از دستگاهتان به آن نیاز دارید، قرص ماشین ظرفشویی می باشد زیرا به شست و شوی ظروف کمک بسیار زیادی می کند. خیلی از کاربران تصور می کنند با استفاده از قرص ماشین ظرفشویی دیگر نیازی به نمک و مایع جلادهنده ندارند در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است. به شما پیشنهاد می دهیم که حتما مقاله های مربوط به قرص، نمک و مایع جلادهنده را به صورت جداگانه مطالعه کنید تا اطلاعات کافی را بدست آورید و درست تصمیم بگیرید.


  2. ژل یا مایع ماشین ظرفشویی




    ژل یا همان مایع ماشین ظرفشویی یکی دیگر از مواد شوینده هایی است که وظیفه و عملکرد آن دقیقا شبیه قرص ماشین ظرفشویی می باشد. اکنون شاید از خود بپرسید تفاوت میان این دو مواد شوینده چیست و از کدام یک از آنها باید استفاده کرد؟ قرص های ماشین ظرفشویی لایه و روکش پلاستیکی دارند و به همین دلیل نمی توان آنها را نصف یا چند تیکه کرد، حالا تصور کنید شما قصد استفاده از برنامه نیم شور ظرفشویی را دارید و یا تعداد ظرف های کثیفتان خیلی کم است. در اینجور مواقع استفاده از یک قرص نه تنها اقتصادی نمی باشد بلکه احتمال کاهش کیفیت شست و شوی ظرف ها نیز بالا می برد. در موقعیت هایی که برنامه ی نیم شور را انتخاب می کنید یا تعداد کمی ظرف کثیف دارید به صرفه تر است از ژل یا مایع ماشین ظرفشویی استفاده کنید زیرا می توانید هر میزان و اندازه ای که می خواهید از آن به داخل دستگاه بریزید.


  3. جلادهنده ماشین ظرفشویی




    مایع جلادهنده موظف است تا ساختار آب را بشکند و این گونه پس از خشک شدن ظروف، شما جای قطرات آب و لک و کدر شدن، خش و سفیدک زدن ظروف را بر روی آنها مشاهده نخواهید کرد. به طور خلاصه همان گونه که از نام این شوینده پیدا است وظیفه ی جلا و برق انداختن ظرف ها را بر عهده دارد در نتیجه همیشه از مایع جلادهنده استفاده کنید تا ظروف درخشانی داشته باشید. فراموش نکنید که هیچ وقت نمی توانید قرص ماشین ظرفشویی را جایگزین جلادهنده کنید.


  4. بوگیر ماشین ظرفشویی




    یکی از پرکاربرد ترین و مهم ترین مواد شوینده هایی که شما حتما باید از آن استفاده نمایید، بوگیر ماشین ظرفشویی می باشد. رطوبت و ماندن ظروف کثیف در داخل ظرفشویی باعث می شود که دستگاه شما بو بگیرد و این مسئله شما را بسیار آزار خواهد داد، از همین رو به شما پیشنهاد می دهیم که در طبقه بالایی ظرفشویی خود یک بوگیر نصب کنید تا بوی بد را از بین ببرد. همچنین می توانید پس از اتمام روند شست و شو، درب دستگاه خود را کمی باز بگذارید، با این کار نه تنها از بو گرفتن ظرفشویی جلوگیری می کنید بلکه مانع رشد باکتری ها می شوید. در هوای بسته و مرطوب باکتری هایی رشد خواهند کرد که پس از مدتی موجب بروز یکسری بیماری های آلرژی دار در شما می شوند.


  5. نمک ماشین ظرفشویی




    نمک ماشین ظرفشویی یکی از مهم ترین مواد شوینده هایی است که شما باید حتما از آن استفاده کنید، زیرا موظف است میزان سختی آب را کاهش دهد تا از به وجود آمدن رسوبات آهکی در دستگاه، کدر شدن و خش افتادن ظروف جلوگیری کند. در نتیجه همواره مخزن نمک ظرفشویی را بررسی نمایید تا اگر خالی بود آن را پر کنید.


  6. جرمگیر ماشین ظرفشویی




    پس از چند بار استفاده از ماشین ظرفشویی، املاح موجود در آب باعث به وجود آمدن رسوبات آهکی در لوله های باریک درون دستگاه می شود. به دلیل اینکه لوله های آب و منافذ خروجی آب توسط رسوبات آهکی و چربی ظروف مسدود شده اند، ماشین ظرفشویی برای تامین آب مورد نیاز خود باید به موتور فشار بیشتری وارد کند. علاوه بر این موضوع همانطور که در پاراگراف بالا بیان کردیم چربی ها و رطوبت داخل ظرفشویی باعث بو گرفتن دستگاه و رشد یکسری باکتری های خطرناک و بیماری زا می شود. اگر هرچند وقت یکبار و به طور منظم از جرمگیر ماشین ظرفشویی استفاده کنید از بروز تمامی این اتفاق ها جلوگیری خواهید کرد و باعث افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی خود خواهید شد.

    امروز در این مقاله درباره ی انواع شوینده های ماشین ظرفشویی مانند قرص، پودر، مایع و… توضیح دادیم تا با وظیفه و عملکرد آنها آشنا شوید. امیدواریم با خواندن مطالب در این مقاله اطلاعات مورد نیاز را بدست آورده باشید. هنگام خرید مواد شوینده حتما به برند آن دقت نمایید تا یکی از مارک های معتبر FINISH یا FAIRY را خریداری کنید زیرا مهم نیست برند ماشین ظرفشویی شما چیست، این دو مارک، مواد شوینده های خود را به گونه ای ساخته اند که با تمامی دستگاه ها سازگار می باشند.
    منبعنمایندگی مجاز تعمیر سامسونگ
    https://samsungrepairco.com/
 

Similar threads

بالا