انواع رپورتاژ آگهی

zahra-hamedani

عضو جدید
رپورتاژ آگهی سنتی
شیوه معرفی و تبلیغ محصول در هر دو نوع سنتی و دیجیتال، مشابه همدیگر است و اصلی‌ترین تفاوت این دو شیوه در نحوه انتشار آگهی است. به این ترتیب که در شیوه سنتی، رپورتاژ خبری معمولا در رسانه‌های دیداری مثل روزنامه‌ها و مجلات منتشر می‌شود اما به روش دیجیتال، محتوا در محیط وب انتشار می‌یابد. اگر چه رپورتاژ خبری به شیوه سنتی همچنان مورد استفاده کسب و کار‌های متعددی هست اما با توجه به افزایش روز افزون تعداد کاربران اینترنت و توسعه کسب و کار‌های اینترنتی، هر روز سهم بیشتری از بازار تبلیغات را به شیوه دیجیتال واگذار می‌کند.
نمونه‌هایی از رپورتاژ خبری سنتی
چاپ مقاله تبلیغاتی در محصول و یا خدمات در روزنامه‌های کثیرالانتشار و مجله‌های پربازدید
نمایش ویدیو تبلیغاتی درباره یک محصول بخصوص در شبکه‌های تلویزیونی
تهیه محتوای بازرگانی درباره یک کالا توسط اینفلوئنسر‌های مطرح
همان طور که در مثال‌های بالا هم مشاهده می‌کنید، هم پوشانی قابل توجهی بین دو روش سنتی و دیجیتال وجود دارد اما یکی از تفاوت‌های اصلی بین آن‌ها این است که ریپورتاژ آگهی سنتی، به طور مستقیم به معرفی و تبلیغ محصول مورد نظر می‌پردازد در صورتی که در شیوه دیجیتال، مقاله آگهی به نحوی تدوین می‌شود که مخاطب حدالامکان احساس نمی‌کند با یک متن تبلیغاتی مواجه است.
تفاوت دیگر بین دو شیوه سنتی و دیجیتال در تهیه محتوای تبلیغاتی این است که تحلیل و بررسی بازخورد‌های حاصل از ریپورتاژ آگهی سنتی، چندان امکان پذیر نیست و نمی‌شود هر فروشی که ثبت می‌شود را بررسی کرد که مشتری از چه طریق با آن کالا آشنا شده و در نهایت اقدام به خرید کرده. در صورتی که در شیوه دیجیتال این بررسی‌ها به سادگی قابل انجام است. همچنین در ادامه مقاله به معرفی کاربردی‌ترین ابزار‌هایی که برای تحلیل یک کمپین تبلیغاتی استفاده می‌شوند هم پرداخته شده است.
رپورتاژ آگهی دیجیتال
شیوه کار مشابه روش سنتی است با این تفاوت که تبلیغ محصول از طریق کانال‌های آنلاین و انتشار آن در محیط وب اتفاق می‌افتد. این شیوه علاوه بر اینکه از مزایای روش سنتی در معرفی محصول بهره می‌برد بلکه با ترکیب تکنیک‌های بازاریابی اینترنتی مثل سئو و یا خرید بک لینک، نتایج فوق العاده‌ای به همراه دارد که باعث شده تا این حد از رپورتاژ خبری در محیط وب استفاده بشود.
رپورتاژ خبری سنتی یا دیجیتال؟ کدام بهتر است؟
هرچند که برای پاسخ به این سوال بایستی فاکتور‌های متعددی را در نظر داشته باشید ولی چشم پوشی از بازاریابی اینترنتی و تبلیغات آنلاین در توسعه کسب و کار‌ها عملا غیر ممکن است. همان طور که قبل‌تر هم به آن اشاره کردیم، ویژگی منحصربفرد رپورتاژ آگهی دیجیتال، قابلیت آنالیز داده‌های کمپین تبیلغاتی است. پس اگر تحلیل استراتژی‌های بازاریابی و پی بردن به تغییرات آن برای شما اهمیت دارد، شیوه دیجیتال قطعا بهترین انتخابی هست که می‌توانید داشته باشید.
اما اگر کسب و کاری که مدیریت می‌کنید، چنین ویژگی ندارد بهتر است هر دو نوع این استراتژی‌ها با همدیگر تلفیق کنید تا از مزایای هر دو روش بهره‌مند بشوید. فراموش نکنید کسب و کار‌های موفق، هیچ وقت با دید تک بعدی به مسائل نگاه نمی‌کنند و از تمام ابزار‌هایی که ممکن هست به کارشان بیاید استفاده می‌کنند.
منبع سورس : آرمانیک ، مدیروب
 

Similar threads

بالا