انواع دسر و پیش غذا

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
طـرز تـهیـه ₪ مــانــتــی ِ سـیـب زمـیـنـی ₪

طـرز تـهیـه ₪ مــانــتــی ِ سـیـب زمـیـنـی ₪





مـواد لـازم :

سیب زمینی آب پز : 5 عدد

جعفری خرد شده : 1 لیوان

فلفل سیاه ، فلفل پاپریکا ، نمک : به مقدار لازم


مـواد مـیـانـی :

پیاز متوسط : 2 عدد

گوشت چرخ کرده : 200 گرم

نمک : به مقدار لازم

روغن مایع : به مقدار لازم


بـرای تـزئـیـن :

کره

پاپریکا

نعنا

ماست : 1 کاسه



طـرز تـهــیـه :

سیب زمینی ها را رنده کرده و نمک ، فلفل و جعفری ِ خرد شده را اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم .

از سیب زمینی به اندازه ی یک نارنگی برداشته و شکل پیاله به آن می دهیم و وسطش را گود می کنیم .

مواد میانی را آماده کرده ، پیاز را تفت داده و گوشت را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم .

نمک و فلفل را اضافه کرده و وقتی مواد میانی آماده شد ، وسط سیب زمینی ها را

با مایه ی گوشتی پر کرده و روی آن را با ماست تزیین می کنیم .

کره را داغ کرده و پاپریکا و نعنا را داخل آن ریخته و سپس مواد به دست آمده را

روی ماست ریخته و داخل ظرف چیده و سرو می کنیم .
 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
دسر پسته

دسر پسته


مواد لازم :

*نشاسته نصف پیمانه
*پسته خام خردشده و شکر از هر کدام یک پیمانه
*شیر و آب از هر کدام دو پیمانه
*گلاب دو قاشق غذاخوری
*مغز هل یک قاشق چایخوری





طرز تهیه:

تمام مواد را با هم مخلوط کرده و روی حرارت گذاشته، مدام هم بزنید تا مخلوط کاملا سفت شود. در انتها گلاب و مغز هل را به آن اضافه کرده و در ظرف مخصوص بریزید. سپس با خامه و خلال پسته آن را تزئین کنید.


 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
مواد لازم جهت تهیه چیپس و پنیر برای 2 نفر

مواد لازم جهت تهیه چیپس و پنیر برای 2 نفر


مواد لازم مقدار واحد توضیحات
چیپس ساده 2 بسته
قارچ 4 عدد
پنیر موزارلا
به میزان لازم
فلفل دلمه 1/2 عدد
سس گوجه فرنگی
به میزان لازم و سس سفید




طرز تهیه : چیپس و پنیر


ابتدا ته ظرف مورد نظر را فویل بکشید... من در پیرکس درست کردم. سپس شروع کنید به چیدن چیپس ته ظرف...

وقتی یک لایه پر شد طوری که ته ظرف مشخص نبود، سپس قارچ های خرد شده و فلفل دلمه ای را روی چیپس ریخته و روی آن پنیر مزارلا ریخته

و سس قرمز روی پنیر می ریزید و آن را داخل فر می گذارید یا داخل مایکروفر...


به محض آب شدن پنیرT چیپس پنیر آماده است...








 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
در هوای سرد، دسرهای داغ چه میچسبه!

در هوای سرد، دسرهای داغ چه میچسبه!

مجله سیب سبز - ستاره محمد: بعد از شام كنار شومينه نشسته‌ايد، روي پاهاي‌تان پتو انداخته‌ايد و چاي داغ در دست‌تان است. با اينكه حسابي از اين موقعيت لذت مي‌بريد اما باز هم انگار چيزي كم داريد! بله، درست حدس زديد آن چيزي نيست جز يك دسر شيرين، خوشمزه و داغ در كنار يك اسكوپ بستني وانيلي يا خامه. پس اگر مي‌خواهيد امسال خاطره‌اي متفاوت از شب‌هاي پاييزي داشته باشيد اين 10 دسر فوق‌العاده آسان را امتحان كنيد.

كيك فنجاني پنج دقيقه‌اي



35 گرم آرد، یک قاشق غذاخوري پودر شكلات، كمي نمك و یک و يك‌دوم قاشق غذاخوري شكر قهوه‌اي را با هم مخلوط كنيد. در كاسه‌اي ديگر یک عدد تخم‌مرغ، دو قاشق غذاخوري شير، یک قاشق غذاخوري كره و يك‌چهارم قاشق چاي‌خوري وانيل را مخلوط كنيد، سپس مواد خشك را به مواد ‌تر اضافه كنيد، آن را در يك ماگ 500 ميلي ليتري بريزيد و براي 70 تا 90 ثانيه در مايكروفر با درجه بالا بگذاريد تا كيك بالا بيايد و پخته شود.


پودينگ ليمويي



فر را روي 180 درجه سانتي‌گراد گرم كنيد. 150 گرم كره، دو قاشق چاي‌خوري رنده پوست ليمو، يك‌سوم پيمانه آب ليمو، یک و نيم پيمانه شكر، سه‌چهارم پيمانه آرد، يك و نيم پيمانه شير و چهار زرده تخم‌مرغ را با هم مخلوط كنيد. سفيده‌ها را با همزن برقي بزنيد و آرام به مخلوط بالا اضافه كنيد. خمير به دست آمده را در ظروف مورد نظر بريزيد و به روش بن‌ماري براي 25 تا 30 دقيقه داخل فر بپزيد تا طلايي شود.


پودينگ ليمويي



فر را روي 180 درجه سانتي‌گراد گرم كنيد. 150 گرم كره، دو قاشق چاي‌خوري رنده پوست ليمو، يك‌سوم پيمانه آب ليمو، یک و نيم پيمانه شكر، سه‌چهارم پيمانه آرد، يك و نيم پيمانه شير و چهار زرده تخم‌مرغ را با هم مخلوط كنيد. سفيده‌ها را با همزن برقي بزنيد و آرام به مخلوط بالا اضافه كنيد. خمير به دست آمده را در ظروف مورد نظر بريزيد و به روش بن‌ماري براي 25 تا 30 دقيقه داخل فر بپزيد تا طلايي شود.


فوندانت شكلات داغ



فر را روي دماي 180 درجه سانتي‌گراد گرم كنيد. 125 گرم شكلات تلخ همراه 150 گرم كره را با روش بن‌ماري آب كنيد. با همزن برقي سه تخم‌مرغ و نصف پيمانه شكر قهوه‌اي را بزنيد تا پف كند. يك‌سوم پيمانه آرد، یک قاشق غذاخوري پودر شكلات و مايع شكلات آب‌شده را با تخم‌مرغ زده شده مخلوط كنيد. فوندانت را براي 10 تا 12 دقيقه بپزيد.


فاستر موز:



دو قاشق غذاخوري كره را همراه نصف پيمانه شكر قهوه‌اي و يك‌چهارم پيمانه شربت افرا براي چهار تا شش دقيقه روي حرارت ملايم قرار دهيد تا كاراملي شود. سه عدد موز را به اندازه دلخواه خرد كنيد و به مخلوط بالا اضافه كنيد. اجازه دهيد براي یک تا دو دقيقه بپزد تا طلايي شود. یک اسكوپ بستني وانيلي را در كاسه بريزيد و به آن موز و سس كاراملي اضافه كنيد.


كاسترد كارامل



سه‌چهارم پيمانه شكر را در يك قابلمه روي حرارت ملايم قرار دهيد تا كاراملي و طلايي شود. كارامل را ته ظرف‌ها بريزيد. در يك كاسه شش عدد تخم‌مرغ، سه پيمانه شير، دو قاشق غذاخوري اسانس وانيل و سه‌چهارم پيمانه شكر را مخلوط كنيد و آن را در ظرف‌ها روي شكر كاراملي‌شده بريزيد. اين دسر را به روش بن‌ماري در حرارت 180 درجه سانتي‌گراد داخل فر براي 40 تا 45 دقيقه بپزيد.


پودينگ عسل و برنج



سه و يك‌دوم پيمانه شير را با نصف پيمانه برنج، دو قاشق غذاخوري شكر، یک قاشق چاي‌خوري اسانس وانيل و كمي نمك بجوشانيد، سپس شعله را كم كنيد و براي 20 تا 25 دقيقه مخلوط را هم بزنيد تا برنج نرم و مايع جذب آن شود. ظرف را از روي شعله ‌برداريد و يك‌چهارم پيمانه شير و سه قاشق غذاخوري عسل به آن اضافه كنيد، سپس دسر را در ظرف‌هاي مورد نظر ريخته و با عسل سرو كنيد.


كيك سيب داغ



دو پيمانه سيب خردشده را با یک پيمانه شكر مخلوط كنيد و كنار بگذاريد. 100 گرم كره را آب كنيد. یک پيمانه شكر، سه‌چهارم پيمانه آرد، دو قاشق چاي‌خوري بكينگ پودر، یک قاشق چاي‌خوري دارچين و يك‌چهارم قاشق چاي‌خوري نمك را با هم مخلوط كنيد. سه‌چهارم پيمانه شير و یک عدد تخم‌مرغ را با هم بزنيد و بعد مواد ‌تر و خشك را مخلوط كنيد و در ظرف مورد نظر بريزيد، سپس سيب‌ها و كره را روي خمير بريزيد و آن را در دماي 160 درجه سانتي‌گراد براي 50 تا 60 دقيقه بپزيد.


گلابي داغ كاراملي



چهار عدد گلابي را نصف كنيد و هسته‌هايش را در بياوريد، سپس آنها را در سيني چرب‌شده فر بچينيد. در يك قابلمه كوچك دو سوم پيمانه آب و يك‌چهارم پيمانه عسل را مخلوط كنيد و براي سه دقيقه بجوشانيد، سپس آن را روي گلابي‌ها بريزيد. در مرحله بعد روي آنها دارچين، پودر ميخك، پودر هل و شكر بپاشيد و اجازه دهيد در دماي 200 درجه سانتي‌گراد براي 45 تا 55 دقيقه بپزند. گلابي‌هاي داغ را همراه خامه يا بستني سرو كنيد.


كرم بروله



فر را روي دماي 160 درجه سانتي‌گراد گرم كنيد. یک فنجان خامه را در مايكروفر با حرارت متوسط گرم كرده و بعد يك و نيم قاشق چاي‌خوري اسانس وانيل به آن اضافه كنيد. پنج زرده تخم‌مرغ و يك‌سوم فنجان شكر را با همزن برقي مخلوط كرده، سپس خامه گرم را به آن اضافه كنيد. مخلوط به دست آمده را در ظرف‌هاي مورد نظر بريزيد و به روش بن‌ماري براي نيم ساعت در فر بپزيد، سپس روي آنها را با شكر قهوه‌اي بپوشانيد و اين بار سه دقيقه شعله بالايي فر را روشن كنيد تا روي دسر قهوه‌اي شود.


برترین ها
 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
پیش غذا برای شما كه به تازگی صاحب نوزاد شده*اید سالاد كلم با چاشنی آبلیمو و آویشن

پیش غذا برای شما كه به تازگی صاحب نوزاد شده*اید سالاد كلم با چاشنی آبلیمو و آویشن


اگر در جست*وجوی یك پیش غذای مفید و پرخاصیت هستید تا پیش از وعده غذایی سرو كنید یا اگر به*دنبال غذایی جدید، سبك اما مقوی برای وعده شام هستید، پیشنهاد می*كنیم این سالاد گیاهی را تجربه كنید.





برترین ها: اگر در جست*وجوی یك پیش غذای مفید و پرخاصیت هستید تا پیش از وعده غذایی سرو كنید یا اگر به*دنبال غذایی جدید، سبك اما مقوی برای وعده شام هستید، پیشنهاد می*كنیم این سالاد گیاهی را تجربه كنید. برای تهیه این سالاد حداكثر 40 دقیقه زمان لازم دارید و در مدت زمان كوتاهی می*توانید یك غذای خوش طعم، خوش عطر و گرم را برای اعضای خانواده*تان تدارك ببینید.


مواد لازم :

* كلم سفید: یك پیمانه خرد شده (150 گرم)
* عدس: یك پیمانه (150 گرم)
* سیر: 4 حبه
* پیاز: 2عدد متوسط
* روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری
* آویشن خشك*شده:
* یك قاشق چای خوری
* نمك و فلفل: به میزان كافی
* آبلیمو تازه: به میزان كافی

روش تهیه :

عدس را پس از پاك كردن با آب بشویید و آن را با یك لیتر آب درون قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. سپس یكی از پیازها را 4 قاچ كرده و با 3 حبه سیر به درون قابلمه اضافه كنید. درصورتی كه در خانه برگ بو دارید می*توانید یك عدد از آن را برای از*بین*بردن بوی پیاز به موادتان اضافه كنید. اجازه دهید این تركیب به*مدت نیم ساعت روی حرارت متوسط بپزد.

پس از اتمام مدت زمان ذكر شده پیاز و سیر را از قابلمه خارج كرده و عدس را آبكشی كنید. روغن زیتون را درون تابه ریخته و حبه سیر باقی مانده و پیاز دیگری را ساطوری كرده و كمی تف دهید تا بوی پیاز و سیر به مشام*تان رسیده و نرم شوند. بعد از 3 تا 4 دقیقه، كلم را به این مخلوط اضافه كرده و آن را تفت دهید. دقت كنید این تركیب را بیش از 5 دقیقه روی حرارت قرار ندهید تا تردی و ظاهر آن از بین نرود.

این مخلوط را درون ظرف بریزید و آن را با كمی پیاز خلال شده، آویشن خشك شده كه به*صورت پودر در آمده و نمك و فلفل مخلوط كنید و در نهایت 2 تا 3 قاشق آبلیموی تازه به آن اضافه كنید. آبلیمو را می*توانید به*عنوان چاشنی اصلی این غذا روی میز قرار دهید تا افرادی كه تمایل به طعم ترشی دارند از آن بیشتر مصرف كنند.

نکته :

این غذا از آن جهت كه حاوی سبزی*های مختلف است غذایی مناسب برای افراددموی مزاج محسوب می*شود. این گروه می توانند این سالاد را به تنهایی در وعده غذایی عصرانه یا به همراه نان جو در وعده*های ناهار یا شام میل كنند. علاوه بر این مصرف سبزی*های تازه و آب*پز برای افراد صفراوی مزاج نیز توصیه شده است. این افراد می*توانند آبلیموی بیشتری به این غذا اضافه كنند.




كلم؛ آرام*بخشی طبیعی

اگر به بوی كلم حساسیت دارید حتما به هنگام تفت*دادن آن از برگ بو استفاده كنید اما این غذا را در وعده*های هفتگی خود حفظ كنید چرا كه از دیدگاه طب طبیعی كلم به این دلیل كه تركیبات خاصی همچون سولفور دارد یكی از بهترین سبزی*ها برای درمان و پیشگیری از بروز عفونت*های دستگاه تنفسی است. خوردن این غذا در وعده*های غذایی اصلی 2 تا 3 بار در هفته برای افرادی كه دچار زخم یا التهاب در دستگاه گوارش هستند یا از سوزش معده شكایت دارند، بسیار مناسب است. به اعتقاد درمانگران مصرف كلم تازه در وعده غذایی شام به*دلیل خواص آرام*بخشی كه دارد، علاوه بر آرام*بخشی موجب تقویت اعصاب اعضای خانواده می*شود.




مادران شیرده را قوی می*كند

عدس یكی از بهترین حبوبات برای تهیه سالاد كلم است. عدس به این دلیل كه سرشار از آهن است یكی از پرخاصیت*ترین موادغذایی برای افراد كم*خون و مادران شیرده محسوب می*شود. برخی از درمانگران عدس را بهترین خوراكی برای درمان ناراحتی*های روده*ای به*ویژه یبوست می*دانند و وجود آن در تركیب غذا با چاشنی آبلیمو موجب جذب بهتر مواد مغذی و ویتامین*های موجود در غذا می*شود .





خستگی را از شما دور می*كند

اگرچه میزان آویشن مورد استفاده در این غذا كم است اما بهتر است بدانید همین مقدار كم علاوه*بر آن*كه به غذای شما طعم و عطر ویژه*ای می*دهد، باعث تقویت اعصاب و آرامش شما شده و در تسكین تنش*ها و خستگی*های روزانه نیز به شما كمك می*كند. پاشیدن مقدار اندكی از پودر گیاه خشك شده آویشن روی انواع سالاد در وعده*های غذایی می*تواند از نفخ شكم پس از مصرف برخی از غذاهای نفاخ پیشگیری كند.





قلبی جوان با روغن زیتون

پیشنهاد ما این است كه برای طبخ كلم و دیگر سبزیجات این سالاد از روغن*های گیاهی استفاده كنید؛ روغن زیتون یكی از بهترین انتخاب*هاست زیرا مصرف این روغن علاوه*بر آن*كه مانع از رسوب پلاك*ها در دیواره شریان*ها و رگ*ها می*شود موجب كاهش كلسترول بد و پیشگیری از لخته شدن خون نیز می**شود.
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
همه غذاها و دسرهای شکلاتی اینجا هست

همه غذاها و دسرهای شکلاتی اینجا هست

برترین ها: در این مطلب سریالی ابتدا شکلات، این خوراکی بسیار خوشمزه را معرفی کرده و به توضیح خواص آن پرداخته ایم و سپس انواع غذا، خوراکی، دسر و نوشیدنی که می شود با شکلات درست کرد را برایتان آموزش داده ایم.

آشنایی با شکلات

شکلات به انواعی از خوراکی‌های مشتق از کاکائو گفته می‌شود که بسیارپر طرفدار و انرژی زا است. شکلات به‌طور معمول از ترکیب شیر، شکر، کره کاکائو و پودر کاکائو با نسبت‌های متفاوت تولید می‌شود. انواع تلخ آن برای سلامتی بسیار مفید است.



شاید جالب باشد بدانید، هر قدر درصد شکلات استفاده شده بیشتر باشد شکلات سیاه تر و تلخ تر می‌شود. شکلات‌ها از ۱۰٪ (شکلات سفید) تا ۹۹٪ (دارک چاکلیت یا شکلات تلخ) درجه بندی می‌شوند. معمولاً اسانس نعنا، پرتقال، موز، توت فرنگی و... را برای طعم دادن به شکلات اضافه می‌کنند.

در شکلات‌های تخته‌ای از مغز میوه جات مثل، گردو، فندق، بادام زمینی و... استفاده می‌شود. گاهی عسل، کارامل، مربا یا کشمش هم در تهیه شکلات به کار می‌رود. شکلات یکی از معروف‌ترین اسنک‌ها در همه جای دنیاست.

یکی از افزودنی‌های نامطلوب که باعث کاهش قیمت شکلات می‌شود، موم پارافین است. شکلات‌های دارای این افزودنی در دمای بدن به سرعت ذوب نمی‌شوند و از این روش می توان آنها را شناسایی کرد.

خواص شکلات، این سیاه دوست داشتنی



شکلات سیاه به دلیل وجود آنتی اکسیدان جلوی تولید رادیکال‌های آزاد را می‌گیرد و بنابراین مفیدتر است. همچنین مصرف این ماده به راحتی از پوکی استخوان پیشگیری کرده و سرعت پیشرفت آن را کاهش می‌دهد.

خوردن هر روز بخش کوچکی از شکلات تیره به سالم نگه داشتن قلب و کاهش کلسترول بدن کمک می‌کند.

شکلات تیره، منبع خوبی از انرژی است و سطح انسولین خون را افزایش نمی‌دهد.

حالا نوبت آموزش انواع خوراکی ها با شکلات است. با ما همراه باشید.

پاناکوتا شکلات تلخ و کارامل



• تعداد: 12 نفر
• زمان آماده سازی: 30 دقیقه
• زمان سرد و آماده شدن: یک ساعت

مواد لازم

• ¼ پیمانه خامه پرچرب
• ¼ پیمانه کره
• 1/3 پیمانه شکر قهوه ای
• یک قاشق غذاخوری شیره ذرت (آميزه‌ شيرينى‌ كه‌ از نشاسته‌ ذرت‌ مى‌سازند)
• نصف قاشق چایخوری وانیل
• یک قاشق چایخوری ژلاتین ساده (بی طعم)
• 1.5 قاشق غذاخوری آب
• یک پیمانه خامه پر چرب
• ¼ پیمانه شکر دانه درشت
• یک پیمانه شکلات تلخ 60 درصد رنده شده
• ¼ پیمانه خامه پرچرب
• یک قاشق غذاخوری پودر شکر

طرز تهیه

1. برای تهیه کارامل، در یک قابلمه متوسط، ¼ خامه پرچرب، کره، شکر قهوه ای و شیره ذرت را با هم مخلوط کنید. روی حرارت ملایم اجازه دهید بجوشد. به طور مدام اطراف آن را پاک کنید تا به دیواره قابلمه نچسبند و نسوزند. اجازه دهید دو دقیقه قل بزند.

2. آن را از روی حرارت بردارید و وانیل را اضافه کنید. ظرف را کنار بگذارید و به سراغ شکلات بروید.

3. آب را داخل یک کاسه کوچک بریزید. ژلاتین را داخل آن بریزید و 5 دقیقه مهلت دهید تا نرم شود.

4. برای تهیه مخلوط شکلات، در یک قابلمه کوچک، یک فنجان خامه پرچرب و شکر دانه درشت را با هم مخلوط کنید. روی حرارت ملایم آن را حرارت دهید تا بجوشد. از روی حرارت بردارید. ژلاتین نرم شده را اضافه کنید و به قدری هم بزنید تا حل شود. شکلات 60 درصد را اضافه کنید. اجازه دهید 5 دقیقه بماند. آن را به مخلوط شکلات اضافه کنید و با خامه هم بزنید.

5. لیوان های پایه بلند یا پیاله های مخصوص دسر را با مخلوط شکلات پر کنید. 20 دقیقه اجازه دهید تا سرد شود. کارامل را اضافه کنید و 15 دقیقه بگذارید تا سرد شود. بقیه مخلوط شکلات را روی آن بریزید و دوباره به مدت 30 دقیقه در یخچال بگذارید تا سرد شود.

6. در یک کاسه کوچک، ¼ پیمانه خامه پرچرب و پودر شکر را با هم هم بزنید تا کف نرم و سفیدی به دست بیاید. هنگام سرو هر پاناکوتا، مقداری از این خامه شیرین شده را روی هر ظرف بریزید. در صورت تمایل می توانید تکه هایی از شکلات تلخ را نیز روی آن بگذارید یا رنده کنید.


یسکویت شکلاتی تند



مواد لازم



  • آرد سفید 1 و ½ پیمانه
  • پودر کاکائو ¾ پیمانه
  • نمک ¼ قاشق چای خوری
  • فلفل ¼ قاشق چای خوری
  • پودر دارچین ½ قاشق چای خوری
  • پودر اسپرسو 1 قاشق غذاخوری و 1 قاشق چای خوری
  • کره نرم شده ¾ پیمانه
  • شکر الک شده 1 پیمانه
  • تخم مرغ 1 عدد
  • شیر 1 قاشق غذاخوری
  • وانیل 1و ½ قاشق چای خوری
  • مخلوط پنیر خامه ای و خامه شکلاتی به میزان لازم

طرز تهیه

1. برای تهیه بیسکویت ابتدا آرد، پودر کاکائو، نمک، فلفل، پودر اسپرسو و دارچین را در یک ظرف بزرگ را با هم مخلوط کنید.

2. کره را با شکر با مخلوط کن به مدت 3 دقیقه به هم بزنید تا کاملا نرم و یکنواخت شود بعد تخم مرغ و شیر و وانیل را اضافه و به آرامی مخلوط کنید. بعد مخلوط آرد را به آرامی اضافه کنید. خمیر را در پلاستیک پیچیده و به مدت 1 ساعت در یخچال بگذارید.

3. فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کنید. خمیر را به قطر 5 میلی متر روی کف ارد پاشیده شده پهن کنید.خمیر را با قالب های قلبی قالب بزنید و روی سینی با کاغذ روغنی پوشیده شده با فاصله 2 سانتی متر قرار دهید. بیسکویت ها را تقریبا به مدت 10 دقیقه بپزید. برای لایه میانی بیسکویت پنیر خامه ای را در کاسه ریخته و به آرامی خامه شکلاتی را به آن اضافه و با مخلوط کن مخلوط کنید. مراقب باشید میزان اضافه کردن خامه شکلاتی قدری نباشد که مخلوط شل شود. مخلوط بدست آمده را با قاشق روی بیسکویت گذاشته و روی آن یک بیسکویت دیگر قرار دهید.


تیرامیسو شکلاتی

• تعداد: 12 نفر (12 مربع)
• زمان آماده سازی: 30 دقیقه
• زمان سرد شدن: 6 ساعت



مواد لازم


  • دو بسته بیسکوئیت لیدی فینگر
  • ¼ پیمانه قهوه تلخ یا اسپرسو دم شده
  • 250 گرم پنیر ماسکارپونه (از پنیر خامه ای هم می توان استفاده کرد)
  • یک پیمانه خامه پرچرب
  • ¼ پیمانه پودر قند
  • یک پیمانه وانیل
  • 3/1 پیمانه شکلات آب شده
  • 30 گرم شکلات سفید، رنده شده
  • 30 گرم شکلات تلخ، رنده شده
  • پودر کاکائو

طرز تهیه

1. کف تابه پیرکس را یک ردیف لیدی فینگر بچینید. چندین قطره از قهوه تلخ را روی آنها بریزید.

2. در یک کاسه متوسط، پنیر ماسکارپونه (خامه ای)، خامه پرچرب، پودر قند و وانیل را با همزن برقی به خوبی مخلوط کنید تا نرم و یکدست شود. شکلات مایع را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید. نیمی از مخلوط ماسکارپونه را روی لیدی فینگرها بگذارید و خوب در سطح آن پخش کنید. شکات تلخ و شکلات سفید رنده شده را روی آن بپاشید. روی آنها را با لایه ای دیگری از لیدی فینگر بپوشانید. و مراحل قبل را دوباره تکرار کنید.

3. روی ظرف را بپوشانید و به مدت 6 تا 24 ساعت در یخچال قرار دهید. پیش از سرو، روی آن را پودر کاکائو بپاشید.

4. آن را به 12 مربع یک اندازه برش بزنید و سرو کنید.


شکلات صبحانه



مواد لازم


  • شیر 2 لیوان
  • پودر کاکائو 1.5 لیوان
  • شکر 1.5 لیوان
  • مغز فندق پودر شده 1.5 لیوان
  • کره 25 گرم

طرز تهیه

1. شیر را با شکر، کاکائو و کره درون قابلمه بریزید، کمی با هم مخلوط کنید سپس روی گاز قرار دهید، حرارت را ملایم کنید و مواد را مرتب بهم بزنید تا اب شیر بخار شود.

2. پس از اینکه احساس کردید مواد کمی غلیظ شده است مغز فندق پودر شده را به مواد اضافه کنید و بهم بزنید ، کمی صبر کنید سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید شکلات صبحانه کمی سرد شود.

3. پس از اینکه شکلات صبحانه سرد شد غلظتش بیشتر می شود ( نیازی نیست روی گاز غلظت زیادی پیدا کند )، شکلات را درون ظرف بریزید و همراه با پودر بادام، فندق یا پودر شکر سرو کنید.


کاپ‌کیک شکلاتی

• تعداد: 24 عدد کاپ‌کیک
• زمان آماده سازی: 35 دقیقه
• زمان پخت: 18 دقیقه در 350 درجه فارنهایت



مواد لازم

• خمیر کیک شکلاتی
• 1 ¼ پیمانه خامه قنادی یا خامه ترش
• 3 عدد تخم مرغ
• 1/3 پیمانه روغن سرخ کردنی
• دو قاشق غذاخوری دانه نسکافه
• نصف یا یک قاشق چایخوری پودر فلفل تند
• 330 گرم شکلات نیمه تلخ
• دو قاشق چایخوری آرد کامل
• خامه سفید روی کیک*
• 57 گرم شکلات نیمه تلخ خرد شده
• ¼ پیمانه خامه قنادی

طرز تهیه

1. فر را با دمای 350 درجه گرم کنید. 24 قالب مافین 6.5 سانتی متری آماده کنید و داخل آنها کاغذهای مخصوص مافین قرار دهید و کنار بگذارید. در یک کاسه، خمیر کیک شکلاتی را با خامه ترش، تخم مرغ ها، روغن، دانه های نسکافه و فلفل تند با هم مخلوط کنید. آنها را با هم زن برقی با سرعت پایین بزنید تا یکدست شود. دو دقیقه هم با سرعت بالا هم بزنید.

2. در یک کاسه دیگر، خرده های شکلات و آرد را با هم مخلوط کنید. مواد بالا را به آنها اضافه کنید. مواد آماده شده را با قاشق داخل قالب های مافین بریزید. به مدت 18 تا 22 دقیقه داخل فر بپزید. حدود 5 دقیقه اجازه دهید خنک شود و سپس خامه رویی سفید را به آن اضافه کنید.

3. برای مایع شکلاتی روی آن، شکلات های خرد شده را در یک کاسه کوچک بریزید. در یک قابلمه، خامه را بریزید تا بجوشد. شکلات را به آن اضافه کنید. 5 دقیقه روی حرارت هم بزنید تا کاملا نرم و یکدست شود. مایع شکلاتی را داخل کیسه فریزر بریزید و بالای کیسه را گره بزنید. یک گوشه کوچک آن را سوراخ و آرام روی کاپ‌کیک‌ها را تزئین کنید.

4. برای تهیه خامه سفید روی کیک باید 230 گرم پنیر خامه ای، نصف پیمانه کره، نصف قاشق چایخوری وانیل و 2.5 پیمانه پودر شکر داشته باشید. ابتدا، به مدت 30 دقیقه اجازه دهید پنیر و کره در دمای محیط آب شوند. سپس آنها را با همزن برقی با سرعت متوسط یا زیاد به مدت 30 ثانیه هم بزنید. وانیل را اضافه کنید و به تدریج پودر شکر را اضافه کنید تا حسابی پف کند.


رولت شکلاتی با خامه



مواد لازم


  • تخم مرغ 5 عدد
  • شکر 5 قاشق غذاخوری
  • آرد 5 قاشق غذاخوری
  • وانیل یک سوم قاشق چایخوری
  • آب گرم 3 قاشق غذاخوری
  • بیکینگ پودر نصف قاشق چایخوری
  • پودر کاکائوی الک شده 2 قاشق غذاخوری
  • خامه شیرین شده 250 تا 300 گرم
  • گردوی پودر شده یک دوم پیمانه
  • پودر قند به مقدار لازم

طرز تهیه

1. فر را از قبل با حرارت 350 درجه فارنهایت گرم می کنیم. زرده و سفیده ی تخم مرغ را از هم جدا می کنیم. نیمی از شکر را با وانیل و زرده تخم مرغ و نیمی دیگر را با سفیده تخم مرغ خوب هم می زنیم. زرده را با سفیده ای که کاملاً سفت شده و از ظرف نمی ریزد، مخلوط کرده و با قاشق به حالت دورانی ( به یک سمت ) هم می زنیم، طوری که پف آن نخوابد.

2. سپس آرد و بیکینگ پودر و پودر کاکائو را الک کرده و همراه با پودر گردو در سه نوبت به آرامی با مواد فوق مخلوط کرده و در نهایت آب گرم را می افزاییم و کمی مخلوط می کنیم.

3. درون سینی ای به ابعاد 40×30 سانتیمتر کاغذ روغنی می اندازیم و مایه ی آماده را در آن می ریزیم . سپس سطح آن را صاف و یکدست می کنیم. سپس در طبقه وسط فر به مدت 20 تا 25 دقیقه می پزیم تا سطح کیک طلایی شود.

4. اکنون روی میز، کاغذی روغنی به ابعاد 50×40 سانتی متر قرار داده و پودر قند را بر روی آن الک می کنیم. کیک را از فر در می آوریم واطراف آن را با کارد از سینی جدا کرده و بر روی کاغذی که دارای پودر قند است، برمی گردانیم، طوریکه که سینی هم روی کیک باقی بماند. کیک را برای مدت نیم ساعت در همین وضعیت قرار می دهیم و در این فاصله خامه را آماده می کنیم.

5. آن گاه سینی را از روی کیک برداشته و کاغذ روی آن را جدا می سازیم و رولت ( کیک ) را با کاغذ زیر آن لوله می کنیم. بعد آن را باز کرده و خامه را روی سطح آن می مالیم و مجدداً آن را بدون کاغذ لوله می کنیم. می توانیم سطح روی آن را با پودر قند تزیین کنیم. در نهایت آن را در یخچال قرار می دهیم.


کیک ایرلندی با موس شکلات



مواد لازم


  • مواد اولیه کیک
  • تخم مرغ (زرده و سفیده جدا) 6 عدد (330 الی 360 گرم )
  • شکر نصف پیمانه (75 گرم)
  • پودر کاکائو نصف پیمانه (15 گرم)
  • آرد ذرت 2 قاشق سوپخوری (18 گرم)
  • شکلات تخته ای (ذوب شده) 150 گرم
  • آب 1 قاشق سوپخوری (14 میلی لیتر)
  • مواد اولیه موس
  • شکلات تخته ای 450 گرم
  • شیر (ولرم) نصف پیمانه ( 80 میلی لیتر)
  • خامه شیرین (فرم گرفته) 3 پیمانه (600 گرم)
  • پودر کاکائو 2 قاشق سوپخوری (8 گرم)

طرز تهیه

کیک:

1. فر را روی حرارت 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتی گراد) روشن کنید. قالب گردی (که از پهلو جدا می شود) به ابعاد 25 ×30 سانتی متر را انتخاب کرده، کف آن را با کاغذ روغنی چرب شده بپوشانید. در ظرف مناسبی زرده تخم مرغ و شکر را با همزن برقی بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود.

سپس پودر کاکائو و آرد ذرت را الک کرده به آن اضافه کنید و هم زدن را ادامه دهید. شکلات و آب را نیز به آن افزوده، هم بزنید تا مواد یکدست شود. سفیده های تخم مرغ را نیز جداگانه در ظرفی با همزن برقی بزنید تا کاملاً فرم بگیرد، سپس در دو مرحله به مخلوط زرده اضافه کنید و با قاشق پلاستیکی (لیسک) آن را هم بزنید تا مایه یکدست شود. پس از آن در قالب بریزید و به مدت 15 الی 20 دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید. پس از پخته شدن از فر بیرون آورده و بگذارید سرد شود. سپس کاغذ روغنی آن را جدا کرده، مجدداً در قالب قرار دهید.

موس:

2. شکلات تخته ای را روی بخار آب جوش قرار دهید تا ذوب شود (بن ماری). سپس شیر را به آن افزود، هم بزنید تا یکدست شود. از روی بخار بردارید و به خامه بیفزائید و هم زدن را ادامه دهید تا یکدست شود. سپس روی کیک بریزید. پس از این مرحله کیک را به مدت سه الی چهار ساعت در یخچال قرار دهید. پس از این مدت پودر کاکائو را روی آن به وسیله الک بپاشید و از قالب جدا کنید و به دلخواه برش دهید.


بیسکوئیت‌های وانیلی و شکلاتی-نعنایی



تعداد: 16 نفر

• زمان تهیه: 45 دقیقه
• زمان سرد شدن: 2 ساعت
• زمان پخت: 12 دقیقه

مواد لازم

• یک پیمانه کره آب شده
• نصف پیمانه شکر
• 1/8 قاشق چایخوری نمک
• دو پیمانه آرد کامل
• 1/3 پیمانه شکلات نیمه‌تلخ خرد شده
• نصف قاشق چایخوری عصاره نعنا
• رنگ غذای سبز
• یک قاشق چایخوری وانیل
• یک پیمانه شکلات نیمه‌تلخ
• ¼ قاشق چایخوری شورتنینگ

طرز تهیه

1. در یک کاسه متوسط، کره را با هم‌زن برقی با سرعت متوسط به مدت 30 ثانیه هم بزنید و سپس سرعت را زیاد کنید. شکر و نمک را بیفزایید و هم بزنید. تا زمانی که مواد یکدست شوند. تا جایی که می‌تواند با هم‌زن برقی هم بزنید، آرد را اضافه کنید. وقتی خمیر سفت و چسبناک شد، با قاشق چوبی هم زدن را ادامه دهید. سپس در دست ورز دهید. خمیر را دو نیم کنید.

2. 1/3 پیمانه شکلات تلخ، عصاره نعنا و چند قطره رنگ غذای سبز را به یکی از خمیرها بیفزایید. وانیل را به خمیر دیگر اضافه کنید و ورز دهید.

3. هر کدام از گلوله‌های خمیر را دو نیم کنید. سپس آنها را رول کنید و در کیسه پلاستیکی قرار دهید. آنها را دو ساعت در یخچال بگذارید تا کاملا سفت شوند.

4. فر را با دمای 375 درجه فارنهایت گرم کنید. کف سینی فر یک لایه کاغذ روغنی قرا دهید. با کمک چاقوی تیز، رول‌های خمیر را با ورقه‌های یک سانتی‌متری برش دهید. آنها را با فاصله درون سینی فر بچینید. به مدت 10 تا 12 دقیقه در فر بگذارید تا طلایی شوند. سپس کنار بگذارید تا خنک شوند.

5. در صورت تمایل، می توانید در یک قابلمه کوچک، شکلات تلخ و شورتنینگ را روی حرارت ملایم هم بزنید تا آب شوند. آنها را درون کیسه پلاستیکی بریزید. گوشه کیسه را سوراخ کنید و روی هر حلقه کوکی، مقداری شکلات بریزید.


هات‌چاکلت با خامه شکلاتی-گردویی



• تعداد: 12 نفر
• زمان تهیه: 10 دقیقه
• زمان پخت: 2.5 تا سه ساعت

مواد لازم

• یک پیمانه پودر کاکائو
• ¼ پیمانه شکر
• ¼ قاشق چایخوری نمک
• نصف پیمانه آب داغ
• 4 پیمانه خامه کم چرب
• 4 پیمانه شیر کامل
• 1/3 پیمانه تکه های شکلات تلخ
• نصف پیمانه آب تمشک
• یک قاشق چایخوری وانیل
• یک پیمانه خامه فرم گرفته شیرین
• دو قاشق غذاخوری خامه شکلاتی-گردویی
• تمشک تازه

طرز تهیه

1. در یک قابلمه متوسط، پودر کاکائو، شکر و نمک رابا هم مخلوط کنید. آب داغ را به آنها اضافه کنید تا شبیه خمیر شوند. در آخر شیر را اضافه کنید.

2. در قابلمه را ببندید و 2.5 تا 3 ساعت روی حرارت بسیار کم بپزید. شکلات تلخ را اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات ها آب شوند.

3. برای سرو این هات‌چاکلت، وانیل و آب تمشک را با هم مخلوط کنید.

4. در یک کاسه سرد، خامه فرم گرفته، خانه شکلاتی-گردویی و دو قاشق غذاخوری شکر را با هم مخلوط کنید. با همزن برقی هم بزنید تا پف کند. آنها را روی هات چاکلت بریزید و با تمشک تازه تزئین و سرو کنید.


برترین ها
 
آخرین ویرایش:

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
موس شيرعسلی كاراملی

موس شيرعسلی كاراملی

مجله زندگی ایده آل:


مواد لازم:


  • خامه ‌فرم‌گرفته: 500 گرم
  • شيرعسلي كاراملي: يك قوطي
  • عسل: سه قاشق غذاخوري
  • سرلاك گندم و عسل: سه قاشق غذاخوري
  • زرده تخم‌مرغ: شش عدد
  • وانيل: يك قاشق چاي‌خوري
  • ژلاتين: هشت ورق
  • سيروپ كارامل: 150 ميلي‌ليتر

روش تهيه:

1. ابتدا زرده‌هاي تخم‌مرغ، شكر و وانيل را مي‌زنيم تا پف كنند، سپس عسل و شير عسلي را به آن اضافه كرده و هم مي‌زنيم تا كاملا مخلوط و يكدست شوند.

2. بهتر است اين كار را روي بخار آب جوش انجام دهيم تا زرده‌ها بپزند. مخلوط زرده را با خامه فرم گرفته و پودر سرلاك مخلوط كرده و كنار مي‌گذاريم.

3. ورقه‌هاي ژلاتين را داخل آب سرد می‌گذاریم تا نرم شوند سپس داخل ظرفي فلزي قرار داده و روي بخار آب مي‌گذاريم تا ذوب شوند.

4. ژلاتين را به مواد اضافه كرده و همه را هم مي‌زنيم. مواد را داخل قالب مورد نظر ريخته و در يخچال مي‌گذاريم. پس از شش ساعت دسر را برگردانده و روي آن را تزئين مي‌كنيم.

برترین ها
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
ساتین پاریسی

ساتین پاریسی

مجله زندگی ایده آل:



مواد لازم:


  • خمیر هزارلا: 500 گرم
  • مواد لازم جهت تهیه کرم پاتیسیر کاراملی:
  • شیر: 250 میلی‌لیتر
  • آب سرد: 300 میلی‌لیتر
  • شکر: 250 گرم
  • اسانس کارامل: سه قطره
  • زرده تخم‌مرغ: 6 عدد
  • آردگندم: 4 قاشق غذاخوری، معادل 100 گرم

روش تهیه:

1. ابتدا خمیر را به قطر نیم سانتی‌متر پهن می‌کنیم روی آن را با چنگال یا وسیله مخصوص مقدار زیادی حفره ایجاد کرده و داخل سینی فر قرار می‌دهیم.

2. سینی را روی پنجره وسط فر که از قبل با دمای 180درجه سانتی‌گراد گرم کرده‌ایم، قرار داده و بیسکویت را می‌پزیم. بیسکویت آماده شده را دو ساعت در دمای محیط قرار می‌دهیم تا خنک شود سپس در ابعاد 5 در5 می‌بریم و کنار می‌گذاریم.

3. برای تهیه کرم پاریسی کاراملی ابتدا شکر را داخل قابلمه‌ای مناسب برای تهیه کارامل ریخته و روی آن چند قاشق آب می‌پاشیم و روی حرارت قرار می‌دهیم تا جایی که شکر کاراملی شود. در این فاصله که کارامل ما آماده می‌شود شیر را روی حرارت جوش می‌آوریم، به کارامل اضافه می‌کنیم و آنقدر اجازه می‌دهیم بجوشد تا مواد یکدست شود سپس از صافی رد کرده و داخل کاسه‌ای گود می‌ریزیم.

4. آب سرد را با آرد مخلوط و از صافی رد کرده و به مواد اضافه می‌کنیم سپس زرده‌های تخم‌مرغ را با مفتول می‌زنیم تا یکدست شوند و داخل مواد می‌ریزیم. تمامی مایه آماده شده را روی حرارت می‌گذاریم و آنقدر هم می‌زنیم تا غلیظ شود. کرم غلیظ شده را کنار می‌گذاریم تا خنک شود.

5. از کرم داخل قیف ریخته روی هر بیسکویت مقداری کرم می‌گذاریم و هر ساتین پاریسی را به شکل سه طبقه مانند عکس آماده می‌کنیم. روی طبقه آخر را با میوه موردنظر یا حتی کرم یا ژله دلخواه تزئین می‌کنیم.

برترین ها
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
حلوای شعیریه

حلوای شعیریه

مجله زندگی ایده آل:



مواد لازم:


  • رشته مخصوص حلوا: یك بسته
  • شیر عسلی: یك و نیم قوطی
  • كره: 70 گرم
  • هل: یك قاشق چای‌خوری

روش تهیه:

1. ابتدا رشته‌ها را خرد كرده، داخل یك سینی می‌ریزیم و 40 دقیقه روی پنجره وسط فر كه از قبل با دمای 180 درجه سانتی‌گراد گرم كرده‌ایم قرار داده و می‌پزیم، تا جایی‌كه بوی خامی رشته‌ها كاملا گرفته شود.

2. كره را داخل ماهیتابه‌ای ذوب می‌كنیم و رشته‌ها را داخل كره ریخته و دو دقیقه روی حرارت ملایم تفت می‌دهیم. شیر عسلی را در چهار یا پنج مرحله به رشته‌ها اضافه می‌كنیم و حلوا را حتما با یك لیسك سیلیكونی هم می‌زنیم.

3. درنهایت هل را اضافه كرده و از روی حرارت بر می‌داریم. می‌توانیم حلوا را داخل قالب‌های نیمكره كه از قبل چرب كرده‌ایم، بریزیم و روی یك نوع بیسكویت دلخواه برگردانیم سپس با پسته تزئین كنیم.

برترین ها
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
طرز تهیه كاپ كيك ليمويي

طرز تهیه كاپ كيك ليمويي

مجله سیب سبز: براي روي كاپ كيك‌ها مي‌توانيد از انواع كرم‌ها يا خامه فرم گرفته استفاده كنيد. كاپ كيكي كه براي‌تان درنظر گرفته‌ايم به‌خاطر وجود رنده پوست ليمو و آبليمو مزه بي‌نظيري دارد، فقط فراموش نكنيد هنگامي كه مي‌خواهيد پوست ليمو را رنده كنيد، خيلي خوب آن را با آب و اسكاچ بشوييد تا موم يا پارافين روي سطح ليمو باقي نمانده باشد.



مواد لازم:


  • آرد: يك‌ونيم پيمانه
  • كره ذوب شده: 115 گرم
  • شكر: يك پيمانه
  • تخم‌مرغ بزرگ: سه عدد
  • وانيل: يك‌چهارم قاشق چاي‌خوري
  • بيكينگ پودر: يك قاشق چاي‌خوري
  • آبليموي تازه: 4 قاشق غذاخوري
  • رنده پوست ليمو: يك قاشق غذاخوري
  • شير: نيم پيمانه

طرز تهیه:

1. فر را روي 180 درجه سانتي‌گراد گرم كنيد. در قالب مخصوص كاپ كيك، كپسول‌هاي كاغذي را بچينيد. آرد و بيكينگ پودر را در يك كاسه با هم مخلوط كنيد.

2. در كاسه همزن، كره ذوب شده را با شكر خوب هم بزنيد تا نرم و لطيف شود، حالا تخم‌مرغ‌ها را يكي‌يكي و با فاصله به مواد اضافه كنيد، يعني اولين تخم‌مرغ را در مايه كيك بريزيد و همزن را روشن كنيد وقتي خوب به خورد مواد رفت، به‌همين صورت دومين تخم‌مرغ و بعد سومين تخم‌مرغ را اضافه كنيد.

3. وانيل، رنده پوست ليمو و آبليمو را بعد از آخرين تخم‌مرغ داخل مواد كيك بريزيد. در انتها آرد مخلوط شده و شير را هم اضافه كنيد، با قاشق كمي هم بزنيد، مواد كيك نباید سفت و نه شل باشد.

4. سه‌چهارم از كپسول‌هاي كاغذي كاپ كيك را با مواد كيك پر كنيد و سيني كاپ كيك را به مدت 18 تا 20 دقيقه بپزيد.

5. كافي است براي امتحان پخته شدن، يك خلال دندان را در كيك فرو كنيد و آن تميز بيرون بيايد. بعد از پخت، بگذاريد كاپ كيك‌ها سرد شوند و روي آنها را با خامه يا انواع كرم تزئين كنيد.

برترین ها
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
دسر لیمو با مارشمالو

دسر لیمو با مارشمالو

سایت نیکو: طرز تهیه یک دسر 3 لایه زیبا و خوشمزه را برای آموزش شما قرار داده ایم.امیدواریم این دسر را تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

مواد لازم:


  • بیسکوئیت خرد شده دو سوم فنجان
  • آرد یک دوم فنجان
  • نارگیل یک دوم فنجان
  • شکر یک قاشق غذا خوری
  • کره یک سوم فنجان

برای مواد میانی:


  • شیر 300 میلی لیتر
  • زرده تخم مرغ 5 عدد
  • آب لیمو دو سوم فنجان
  • پوست رنده شده لیمو 2 قاشق چای خوری



برای لایه مارشمالو :



  • آب سرد 5 قاشق غذا خوری
  • پودر ژلاتین دو و یک چهارم قاشق چای خوری
  • پودر مرنگ یک قاشق چای خوری
  • شکر یک دوم فنجان
  • شربت ذرت یک چهارم فنجان

طرز تهیه:

1. فر را روی 350 درجه فارنهایت گرم کنیدو یک سینی پخت به ابعاد 20 در 30 را کاغذ روغنی بکشید به گونه ایی که کاغذ روغنی از اطراف سینی بالا بیاید .

2. خرده های بیسکوئیت ، آرد ، نارگیل ، شکر و کره را در یک ظرف با هم مخلوط کرده ، خوب هم بزنید تا ترکیب شوند.

3. سپس در سینی که کاغذ روغنی کشیده اید بریزید و با پشت یک کفگیر مواد را در سینی پرس کنید.12 دقیقه در فر قرار دهید و بعد از بیرون آوردن از فر ، آنرا خنک کنید.

4. در مرحله بعد، مواد میانی را آماده می کنیم.همه ترکیبات نام برده شده برای مواد میانی را با هم مخلوط کرده و روی مواد پخته شده مرحله قبل که خنک شده می ریزیم.

5. با حرکت سینی ، سطح مواد رادر سینی یکنواخت می کنیم و سینی را برای 20 دقیقه در فر قرار می دهیم.

6. بعد از اتمام زمان پخت ، سینی را از فر خارج می کنیم و یک ساعت کنار میگذاریم تا خنک شود.

7. برای تهیه لایه مارشمالو ، 3 قاشق غذا خوری آب سرد را با پودر ژلاتین و پودر مرنگ مخلوط کرده و کنار میگذاریم.

8. باقی مانده آب را که 2 قاشق غذا خوری آب است با شکر و شربت ذرت مخلوط کرده و روی حرارت به جوش می آوریم.

9. و با ژلاتین مخلوط می کنیم.هم می زنیم تا به خوبی پودر ژلاتین حل شود.بعد از کمی خنک شدن آنرا روی مواد خنک داخل سینی میریزیم و در یخچال قرار می دهیم.

10. سپس برش زده و در ظرف سرو میکشیم.

برترین ها
 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
كرم بادام ( پاناكوتا )

كرم بادام ( پاناكوتا )



يك دسر مقوي براي سفره هاي ماه رمضان است، تهيه آن بسيار آسان و مواد اوليه اش تقريباً* در دسترس است. پاناكوتا، يك نوع دسر فرنگي است كه تركيب اصلي آن از بادام است و ميتواند يك خوراكي مفيد و انرژي بخش براي كودكان نيز باشد.


مواد لازم:
بادام پوست كنده و تفت داده شده 1 فنجان
شكر دو سوم فنجان
ورق ژلاتين 1 عدد
خامه پرچرب 2 فنجان
شير يك دوم فنجان
نمك يك پنس ( يك هشتم ق.چ)
سس قهوه موكا 350 گرم
بادام تفت داده شده خرد شده مقداري براي تزيين

طرز تهيه:
بادام ها را در آسياب بريزيد تا نرم و كره مانند شوند.
شكر، ژلاتين و خامه را روي حرارت بگذاريد تا ژلاتين ها حل شوند.
از روي حرارت برداريد، شير و نمك را با كره بادام به مواد اضافه كنيد. بهم بزنيد و در 6 قالب 180 گرمي يا در ظرف نسوزي با سايز دلخواه بريزيد.
روي قالب ها را بپوشانيد و 6 تا 24 ساعت در يخچال بگذاريد.
سس قهوه را آماده كنيد، هنگام سرو با كارد، لبه هاي قالب را آزاد كرده و در ظرف هاي دسر برگردانيد. با قاشق به صورت خطي سس موكا را روي دسر بريزيد. اگر مايل بوديد كمي بادام ورقه شده روي دسر بپاشيد.

سس قهوه موكا:
120 گرم شكلات كم شيريني خرد شده را آب كنيد. 3/2 فنجان خامه شيرين و 4/1 فنجان شكر و 1 ق.م نسكافه يا قهوه اضافه كنيد. حدود 3 دقيقه روي حرارت متوسط بهم بزنيد تا اطراف سس ريز جوش بزند. از روي حرارت برداريد و 15 دقيقه قبل از سرو در يخچال بگذاريد. مي توانيد ظرف را در نايكلو بپيچيد و 3 روز يا بيشتر در فريزر نگهداريد.

منبع:مامی سایت
 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
پاناکوتای شکلاتی

مواد لازم:
آب 4/1 پیمانه
پودر ژلاتین 1 قاشق سوپخوری
شکر 2 قاشق سوپخوری (45 گرم) من شکرش رو بیشتر ریختم
خامه ساده 1 و 2/1 پیمانه
پنیر خامه ای 2/1 پیمانه
وانیل یک پنسه
نمک یک پنسه
شکلات رنده شده 100 گرم

طرز تهیه:
ابتدا قالب مورد نظر را چرب کنید. پودر ژلاتین را با آب به صورت بن ماری حل کنید. شکر , خامه , پنیر خامه ای رو روی حرارت ملایم بذارید تا یکدست بشه. حالا ژلاتین آب شده شکلات و نمک رو بهش اضافه کنید و هم بزنید. مواد را از روی حرارت برداشته از صافی رد کنید و در قالب بریزید . دسر را در یخچال قرار دهید تا ببندد.







مجله قناد باشی شماره 5 ( با اندکی تغییر)


مواد سس:
خامه 4/1 پیمانه
کره بادام زمینی 2 قاشق سوپخوری
عسل 1 قاشق سوپخوری
شکلات 120 گرم

همه مواد را باهم روی حرارت گذاشته تا یکدست شود. روی دسر یا کنار دسر با بستنی با توت فرنگی سرو کنید
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
فِلورانتین، هم باکلاس هم مقوی

فِلورانتین، هم باکلاس هم مقوی

مجله آشپزی مثبت - نیلوفر تسلیمی: اگر دوست دارید یک دسر جدید وهیجان انگیزدرست کنید حتما این دسر را امتحان کنید. این دسر به خاطر داشتن موادی مثل عسل و آجیل، هم خوشمزه و هم مقوی است.




مواد لازم برای خمیر


  • ۲۴۰ گرم آرد
  • 1 ق س پودر کاستارد
  • ۵۰ گرم پودر قند
  • ۱۵۰ گرم مارگارین سرد
  • 1 عدد تخم‌مرغ
  • 1 ق چ پوست لیموی رنده شده
  • 1 پنسه نمک (معادل نوک ق چ)
  • مواد لازم برای رویه شیرینی
  • 4 /1 پیمانه شکر قهوه‌ای
  • ۲ ق س خامه
  • ۳ ق س کره
  • 3 /1 پیمانه عسل
  • ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم آجیل دلخواه

طرز تهیه

1. در قالب ۲۳ سانتی متری مربعی شکلی فویل (کاغذ آلومینیوم) بیندارید. طوری که از دو طرف بزرگ تر از قالب باشد، سطح آن را چرب کرده و کنار بگذارید.

2. آرد، پودر کاستارد و پودر قند را در دستگاه غذاساز بریزید تا حدی که مخلوط شوند. سپس مارگارین سرد و خرد شده را اضافه کرده، مواد را مخلوط کنید تا به شکل خرده نان در بیاید. اگر غذاساز ندارید با سرانگشتان مواد را ترکیب کنید. تخم‌مرغ، رنده پوست لیمو و نمک را به مواد اضافه کرده وخوب مخلوط کنید تا مواد خمیر شوند.

3. خمیر را در قالب پهن کرده روی آن را نایلون بگذارید. با غلتک یا دست سطح رویش را صاف کنید سپس کیسه نایلونی را بردارید و روی خمیر را با چنگال سوراخ کنید.

4. قالب را داخل فر از پیش گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد، به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید تا بپزد اما رنگش تغییر نکند. بعد از پخت آن را از فر خارج کنید و بگذارید تا کاملا خنک شود.

5. برای تهیه مواد رویه شیرین تمام مواد ذکر شده به جز مغزها را در ظرفی مناسب مخلوط کرده روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید، از زمان به جوش آمدن، شعله را کم کرده، به مدت ۵ دقیقه اجازه دهید تا آرام بجوشد. سپس مغزهای دلخواه‌تان را اضافه کرده و هم بزنید و از روی حرارت بردارید و بلافاصله روی خمیر پخته شده بریزید و یکسان پخش کنید.

6. قالب را دوباره به مدت ۱۰ دقیقه در طبقه وسط فر بگذارید. بعد از پخت و خنک شدن آن را به اندازه دلخواه برش بزنید. بعد از آماده و خنک شدن می‌توانید اسلایس‌ها را در ظرف در بسته داخل یخچال نگهداری کنید.


فوت و فن

- برای اینکه اسلایس‌های تمیزتری داشته باشید و هنگام برش زدن لبه‌های شیرینی صاف باشد، آجیل و مغزهای مصرفی را ریز خرد کنید و مقدارش را به نصف دستور داده شده کاهش دهید و بگذارید شیرینی کاملا سرد شود سپس برش بزنید.

- دقت کنید که مواد رویه هنگام پخت زیاد سفت و یا شل نباشد.


یه جور دیگه

- می‌توانید از شکرسفید به جای شکر قهوه‌ای استفاده کنید.

- اگر پودر کاستارد ندارید می‌توانید به همان مقدار از نشاسته ذرت استفاده کنید.

- برای اینکه شیرینی شما رژیمی‌تر شود به جای شکر از جایگزین شکر که در فروشگاه‌های لوازم قنادی هست استفاده کنید.

برترین ها
 

Sima

مدیر تالار مهندسی هسته ای همکار مدیر تالار زبان
مدیر تالار
کاربر ممتاز
طرز تهیه تیرامیسو

طرز تهیه تیرامیسو

طرز تهیه تیرامیسو؛ دسر ایتالیایی

تیرامیسو، دسری ایتالیایی است که چند سالی است در ایران طرفدارانی پیدا کرده است؛ حتی یکی از کارخانه های بزرگ بستنی سازی کشور نوع آماده و بسته بندی شده آن را تولید و روانه بازار کرده است. برای آشنایی بیشتر با دستور تهیه تیرامیسوی کلاسیک با ما همراه شوید.



● مقدار کالری تیرامیسو

مواد این دسر در مجموع ۱۳۵۰ کیلوکالری انرژی دارند و در صورت تقسیم آن میان ۴ نفر، به هر نفر ۳۳۵ کیلوکالری انرژی خواهدرسید. این دسر کالری فراوانی دارد


بنابراین باید آن را محدود مصرف کنید تا دچار اضافه وزن و چاقی نشوید.


● همراه غذا
تیرامیسو دسری لایه لایه است و خوردن تکه ای از آن طعم منحصر به فردی در دهان ایجاد می کند بنابراین همراه آن ماده غذایی خاصی توصیه نمی شود تا طعم


خود دسر قابل حس باشد. برای تزیین قسمت فوقانی این دسر، اغلب کاکائوی رنده شده، پودر کاکائو و حتی قهوه مناسب است.



● طرز تهیه تیرامیسو

زرده و سفیده را از هم جدا کنید و هر یک را در ظرف های جداگانه بریزید. شکر به زرده اضافه و با همزن برقی مخلوط کنید. البته ظرفی که این مخلوط در آن در حال


آماده شدن است را در ظرفی که آب در آن در حال جوشیدن است، بگذارید و محتویات ظرف را ۱۰دقیقه با هم مخلوط کنید. از سوی دیگر، یک قاشق غذاخوری


باقیمانده از شکر را به سفیده تخم مرغ اضافه و با همزن آن را آنقدر هم بزنید تا کاملا حالت پفکی به خود بگیرد و با وارونه کردن ظرف بیرون نریزد. ماسکارپونه را به


سفیده اضافه کنید و هم بزنید. سپس زرده را بیفزایید و مواد را با قاشق پلاستیکی بسیار نرم مخلوط کنید به طوری که پف سفیده از بین نرود. با این کار کرم ت


یرامیسو آماده شده است. بهتر است قبل از تهیه کرم این دسر، قهوه را دم کنید و بگذارید کمی خنک شود. حالا لیوان های کوتاه و دها ن گشادی را بردارید و ک


آنها کمی کرم تیرامیسو بریزید، سپس برای چند لحظه بیسکویت ها را در قهوه قرار دهید و بردارید و روی کرم قرار دهید. روی بیسکویت ها را با کرم بپوشانید و


آنقدر این کار را تکرار کنید تا لیوان ها از نیمه شان پرتر شوند. در انتها روی مواد پودر کاکائو بپاشید و دسرها را ۴۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا برای سرو آماده شوند.


● مواد لازم برای تیرامیسو (برای ۴ نفر)


بیسکویت مخصوص تیرامیسو/۲۰۰گرم/۵۲۰کیلوکالری


تخم مرغ/۳عدد/۳۰۰کیلوکالری


پنیر ماسکارپونه/۲۵۰گرم/۴۰۰کیلوکالری


شکر/۴قاشق غذاخوری/۱۳۰کیلوکالری


قهوه تلخ/۴فنجان/۰کیلوکالریپ


ودرکاکائو/به میزان دلخواه/۰کیلوکالری


 

Sima

مدیر تالار مهندسی هسته ای همکار مدیر تالار زبان
مدیر تالار
کاربر ممتاز
طرز تهیه کرپ یا پنکیک فرانسوی

طرز تهیه کرپ یا پنکیک فرانسوی




مــــــــــواد لازم



آرد گندم 2پیمانه

شکر
یک قاشق غذاخوری
شیر
½ 3 پیمانه
تخم مرغ
3 عدد
کره آب شده
½ 1 پیمانه
نمک
به میزان لازم





طرز تهیه:

  1. فر را با دمای 100 درجه سانتیگراد روشن می کنیم و سینی فر را نیز داخل فر می گذاریم تا گرم شود. فر داغ برای گرم نگه داشتن کرپ ها می باشد.
  2. در یک کاسه متوسط آرد و شکر و نمک را ریخته و با هم مخلوط می نماییم. سپس شیر را بصورت تدریجی به مخلوط اضافه می نماییم و هم می زنیم پس از آن تخم مرغ و کره آب شده را اضافه نموده و خوب هم می زنیم تا مخلوط کاملاً روان شود و هیچ توده ای در آن وجود نداشته باشد. مخلوط باید آنقدر روان باشد که به شکل خامه به نظر برسد.
  3. یک تابه بزرگ و مناسب را روی حرارت متوسط می گذاریم تا کاملاً داغ شود. سطح تابه را با مقدار کمی کره آغشته می نماییم.
  4. برای درست کردن هر کرپ، مقدار دو قاشق غذاخوری مایه داخل تابه می ریزیم و تابه را می گردانیم تا لایه بسیار نازکی تمامی کف ماهیتابه را بپوشاند. برای 1 دقیقه هر طرف را می پزیم تا طلایی شود و کرپ را با کمک کفگیر مناسب و با دقت بر می گردانیم.
  5. کرپ های آماده را به سینی فر منتقل کرده، روی آنها را با کاغذ فویل می پوشانیم و داخل فر، گرم نگه می داریم. وقتی تمامی مایه را درست کردیم، در صورتی که تمایل داشتیم آنها را به صورت داغ به عنوان دسر و با محتویات شیرین مانند شکر و آبِ لیمو ترش، عسل، شیره میپل (Maple Syrup)، انواع میوه، مربا، موز و شکلات صبحانه (nutella)، و یا خامه سرو می کنیم. در صورتی که بخواهیم به عنوان غذای اصلی و با محتویات شور مزه مانند پنیر (گودا، بلو چیز، بری و ...)، ژامبون، تخم مرغ، اسفناج، راتاتویی، و قارچ استفاده می نماییم.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

طرز تهیه مافین ذرت به ۳ روش مختلف | پیش غذای شیک و خوشمزه​



طرز تهیه مافین ذرت به ۳ روش مختلف | پیش غذای شیک و خوشمزه


مواد لازم برای تهیه مافین ذرت با پنیر پیتزا​

مواد اولیهمقدار مورد نیاز
آرد سفید۲ و نیم لیوان فرانسوی دسته‌دار
آرد ذرتنصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
بیکینگ پودر۲ قاشق چای‌خوری
شیر۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
کره (نرم شده در دمای اتاق)۱۲۵ گرم
ذرت پخته یا کنسرو ذرت۱۳۰ گرم
پیازچه۲ عدد
پنیر پیتزا (رنده شده)نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
نمکبه مقدار لازم

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۵ دقیقه
مدت زمان پخت مافین ذرت در فر: ۲۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه مافین ذرت پنیری​

مراحل طرز تهیه مافین ذرت پنیری

برای تهیه مافین ذرت پنیری ابتدا باید کره را از فریزر خارج کنید و در آشپزخانه بگذارید تا نرم و هم‌دمای محیط شود، سپس فر را با دمای ۲۵۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید و بعد سایر مراحل را دنبال کنید.

مرحله اول؛ مواد خشک را با هم ترکیب کنید​

برای تهیه مافین ذرت به این روش باید در یک کاسه گود، آرد سفید را با آرد ذرت و بیکینگ پودر ترکیب کنید و برای ۱ تا ۲ بار این ترکیب مواد خشک مافین را الک کنید.

مرحله دوم؛ پیازچه، ذرت، شیر و کره را ترکیب کنید​

در این مرحله پیازچه‌ها را بشویید و با یک چاقوی تیز به صورت کاملا ریز خرد کنید. در یک کاسه پیازچه خرد شده را با ذرت پخته یا کنسرو ذرت، شیر و کره نرم شده در دمای محیط مخلوط کنید و مواد را خوب هم بزنید. در ادامه پنیر پیتزای رنده شده و نمک را نیز به مواد اضافه کنید و دوباره مواد را هم بزنید تا یکدست شوند.
شما می‌توانید کنسرو ذرت، شیر، کره، پنیر پیتزا و نمک را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله سوم؛ مایه مافین را آماده کنید​

وسط آردهای الک شده را کمی گود کنید و سپس مخلوط ذرت و شیر را که در مرحله قبل درست کردید در وسط مواد خشک بریزید. حالا با یک قاشق چوبی مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست شوند.

مرحله چهارم؛ مایه مافین را در قالب بریزید​

در این مرحله باید قالب‌های مافین را با مقداری کره یا روغن مایع چرب کنید یا در قالب‌های مافین کپسول کاغذی مخصوص مافین بگذارید. سپس مقداری از مایه مافین را در آن بریزید. به خاطر داشته باشید که همیشه برای درست کردن مافین فقط ۲/۳ قالب یا کپسول کاغذی باید پر شود و مافین‌ها باید فضای کافی برای پف کردن داشته باشند.

مرحله پنجم؛ مافین ذرت را در فر بپزید​

بعد از آماده کردن همه مافین‌ها باید آن‌ها را به مدت ۲۵ دقیقه با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد در فر قرار دهید. در ۵ دقیقه نهایی پخت می‌توانید گریل یا شعله بالای فر را روشن کنید تا روی مافین‌ها نیز طلایی شود. سپس قالب‌ها را از فر خارج کنید و از طعم این مافین ذرت لذیذ و جذاب لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه مافین ذرت با ماست​

مواد اولیهمقدار مورد نیاز
ذرت پخته یا کنسروی۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آرد گندم۲ و نیم لیوان فرانسوی دسته‌دار
کره (نرم شده در دمای محیط)۲۰۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
ماست چکیده۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
جعفری ساطوری خرد شده۳ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه‌ای۱ عدد متوسط
سرکه۱ قاشق مرباخوری
شکر۱ قاشق مرباخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
سس کچاپبه مقدار دلخواه

طرز تهیه مافین ذرت با ماست چکیده​

طرز تهیه مافین ذرت

برای تهیه این مدل مافین ذرت ابتدا باید فلفل دلمه‌ای را به صورت نگینی خرد کنید. مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و بعد فلفل‌ها را برای چند دقیقه در روغن تفت دهید. حالا تخم مرغ‌ها را در یک ظرف بشکنید و با ماست چکیده خوب مخلوط کنید و کنار بگذارید.
در ادامه کره نرم شده در دمای محیط را همراه با نمک، فلفل سیاه، سرکه و شکر ترکیب کنید و این مایه را کمی هم بزنید. حالا فلفل دلمه‌ای و ذرت پخته و کنسروی را همراه با آرد و بیکینگ پودر ۲ بار الک شده به این ترکیب اضافه کنید. در ادامه مخلوط ماست و تخم مرغ را نیز به این ترکیب اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شوند.
فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا برای ۱۰ دقیقه گرم شود. در این فرصت قالب‌های مافین را با کمی کره چرب کنید یا از کپسول کاغذی مافین در کف قالب استفاده کنید. سپس مایه مافین را در قالب‌ها بریزید و آن‌ها را برای حدود ۴۰ دقیقه در فر قرار دهید تا بپزند.
بعد از اینکه مافین ها آماده شدند، آن‌ها را از فر خارج کنید. اجازه دهید مافین‌ها کاملا سرد شوند و بعد آن‌ها را از قالب خارج کنید. برای تزیین این مافین‌ها می‌توانید از مقداری جعفری خرد شده و سس کچاپ استفاده کنید.
در صورت تمایل می‌توانید ماست، سرکه، شکر و انواع سس از جمله سس کچاپ را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مواد لازم برای تهیه مافین ذرت و مرغ​

مواد اولیهمقدار مورد نیاز
تخم مرغ۱ عدد
سینه مرغ (پخته)نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
آرد سفید۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
فلفل دلمه‌ای۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
ذرت پخته یا کنسروی۲ قاشق غذاخوری
ماست چکیده۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
روغن مایع۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
بیکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
رزماریبه مقدار دلخواه
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و آویشنبه مقدار لازم
پنیر پخت و پز (ترجیحا چدار)نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار


طرز تهیه مافین ذرت و مرغ​

طرز تهیه مافین ذرت و مرغ

برای تهیه این مدل مافین ذرت باید ابتدا سینه مرغ را با پیاز و ادویه بپزید و بعد از این که پخت، آن را با غذاساز پوره کنید یا به صورت ریش ریش خرد کنید. در ادامه تخم مرغ‌ها را در یک کاسه بریزید و با همزن بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند. سپس ماست چکیده را اضافه کنید و دوباره مواد را برای ۱ دقیقه مخلوط کنید. در ادامه روغن مایع را اضافه و دوباره مواد مافین را مخلوط کنید.
حالا نوبت اضافه کردن سایر مواد به مایه مافین است. آرد و بیکینگ پودر را ۲ بار الک و با سایر مواد ترکیب کنید. فلفل دلمه خرد شده، ذرت، پنیر چدار رنده شده (یا پنیر پیتزا) و سینه مرغ ریش ریش شده را نیز همراه با رزماری، نمک، فلفل سیاه و پاپریکا اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا مایه مافین یکدست شود.
در انتها این ترکیب را در قالب‌های مافین چرب‌شده یا پوشیده شده با کپسول کاغذی مافین بریزید و برای ۲۰ دقیقه مواد را با حرارت ۱۸۰ درجه در فر بپزید تا آماده شوند. این مافین ذرت را با سس دلخواه خود سرو کنید.
شما می‌توانید گوشت مرغ و فلفل پاپریکا را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه مافین ذرت​

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه مافین ذرت

  • بعد از آماده کردن مافین ذرت می‌توانید آن را با سس کچاپ یا سس هزار جزیره میل کنید.
  • برای این که مافین ذرت شما خوشمزه‌تر شود، می‌توانید مقداری سوسیس یا کالباس خرد کنید و در مایه مافین بریزید. کالباس و سوسیس عطر فوق‌العاده‌ای به این مافین می‌بخشند. می‌توانید انواع کالباس و سوسیس را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید برای تهیه این مافین به جای پنیر پیتزا یا پنیر چدار از هر نوع پنیری که دوست دارید استفاده کنید.
    برای تهیه مافین ذرت در مایکروویو باید کانوکشن را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید و بعد مافین‌ها را روی پایه کوتاه دستگاه بچینید و برای ۲۰ تا ۲۲ دقیقه بپزید.
  • برای تهیه مافین ذرت می‌توانید از مقداری گوجه خشک شده در مایه مافین هم استفاده کنید.
  • به منظور تهیه مافین ذرت با ماست حتما از ماست چکیده استفاده کنید.

فوت و فن‌های خوشمزه شدن مافین ذرت​

فوت و فن‌های خوشمزه شدن مافین ذرت

طرز تهیه مافین ذرت و سوسیس چگونه است؟​

برای تهیه یک مافین ذرت خوشمزه با سوسیس می‌توانید از مقداری سوسیس رنده شده در مایه مافین استفاده کنید.

برای مزه دار کردن مافین ذرت از چه چاشنی‌هایی استفاده کنیم؟​

برای مزه دار کردن مافین ذرت می‌توانید از آویشن، پودر فلفل قرمز، پودر پاپریکا و پودر تخم گشنیز استفاده کنید
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

۲ طرز تهیه مافین کدو سبز | یک پیش غذا و دسر خوشمزه و مقوی​



طرز تهیه مافین کدو سبز


مافین کدو سبز یکی از خوشمزه‌ترین و متفاوت‌ترین انواع مافین است که هم یک فینگرفود و پیش غذا برای مهمانی‌ها و افطار ماه رمضان است و هم می‌توان با دستور شیرینی، آن را پخت تا یک دسر جذاب و مناسب برای مهمانی باشد. این مافین خوشمزه را با مخلفات متنوع می‌توانید درست کنید. در این مقاله آموزش طرز تهیه مافین کدو سبز به ۲ روش، به عنوان پیش غذا و دسر را برای شما آماده کرده‌ایم.

مواد لازم برای تهیه مافین کدو سبز (به عنوان پیش غذا)​

مواد اولیهمقدار مورد نیاز
کدو سبز۱ عدد بزرگ
سیب زمینی۱ عدد بزرگ
تخم مرغ۱ عدد
شیر۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آرد گندم۴ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
روغن یا کرهبه مقدار لازم

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۲۰ دقیقه
مدت زمان مورد نیاز برای پخت مافین کدو سبز: ۲۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه مافین کدو سبز برای افطار​

مراحل طرز تهیه مافین کدو سبز برای افطار

برای درست کردن یک پیش غذا زیر نیم ساعت، می‌توانید مافین کدو سبز را امتحان کنید. این غذای ساده و سریع، مناسب گیاهخواران است و از طعم بی‌نظیر آن لذت خواهید برد. می‌توانید یک هویج یا سبزی‌های دلخواه دیگر هم به ترکیب آن اضافه کنید تا مافین کدو سبز و هویج داشته باشید. در ادامه مراحل طرز تهیه مافین کدو سبز را به ترتیب دنبال کنید.

مرحله اول: مواد مافین کدو سبز را آماده کنید​

در ابتدا، فر را روشن و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. سیب زمینی و کدو سبز را بشویید و پوست بگیرید. سپس آن‌ها را به صورت نگینی ریز خرد کنید. هر چه ریزتر باشند، بهتر است. می‌توانید با قسمت درشت رنده هم سیب زمینی و کدو سبز را رنده کنید. سپس با دست، کمی فشارشان دهید تا آب اضافه آنها تا حدی خارج شود. نیازی به فشردن زیاد نیست.

مرحله دوم: مایه شیر و تخم مرغ را درست کنید​

سپس در یک کاسه، آرد یک بار الک شده، شیر و تخم مرغ را با هم مخلوط کنید و کاملا بزنید تا تخم مرغ‌ها از حالت لختگی بیرون بیایند و در آرد و شیر گلوله نشوند. دقت کنید که شیر هم باید سرد باشد وگرنه آرد به هم می‌چسبد و گوله می‌شود. همه مواد را کاملا میکس کنید تا یکدست شوند. این مخلوط را کنار بگذارید.

مرحله سوم: مواد مافین را مخلوط کنید​

در این مرحله، در یک تابه کمی روغن سرخ کردنی یا کره بریزید و روی حرارت بگذارید. سیب زمینی و کدوهای خرد شده یا رنده شده را در روغن بریزید و کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید. مواد را کمی در روغن تفت دهید تا حدی نرم و سرخ شوند. سپس مایه آرد، شیر و تخم مرغ میکس شده را به ترکیب سیب زمینی و کدو سبز اضافه کنید و هم بزنید تا به طور یکنواخت با هم ترکیب شوند. شعله گاز را خاموش کنید.
انواع ادویه غذا مثل نمک و فلفل سیاه، انواع کره حیوانی یا گیاهی و انواع روغن سرخ کردنی مایع یا جامد و نیمه جامد را می‌توانید به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله چهارم: مواد را در قالب مافین بریزید​

کف قالب‌های مافین را چرب کنید یا کپسول کاغذی مافین بگذارید. مایه داخل تابه را در قالب مافین یا در کپسول مافین بریزید. قالب را لبالب از مایه مافین نکنید چون وقتی مافین پف کرد سرریز می‌شود. قالب را در فر گرم شده، به مدت ۲۵ دقیقه قرار دهید تا بپزد. برای اطمینان از پخت، داخل مافین‌ها یک خلال دندان بزنید و اگر مواد مافین به آن نچسبیدند، آن‌ها را از فر بیرون بیاورید. مافین‌ها که کمی سرد شدند، از قالب خارج کرده و سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه مافین کدو سبز (به عنوان دسر)​

مواد اولیهمقدار مورد نیاز
کدو سبز۱ عدد درشت (به اندازه ۲ لیوان کدوی رنده شده)
کره۱۰۰ گرم
شکر۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آرد (گندم یا همه منظوره)۱ و نیم لیوان فرانسوی دسته‌دار
تخم مرغ۲ عدد
جوش شیرین ۱ قاشق چای‌خوری
نمک۱ قاشق چای‌خوری
وانیلنصف قاشق چای‌خوری
شکلات (چیپپسی) یا کشمش (بدون هسته)نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه
مدت زمان مورد نیاز برای پخت دسر مافین کدو سبز: ۲۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه مافین کدو سبز برای دسر مهمانی مجلسی​

مراحل طرز تهیه مافین کدو سبز برای مهمانی مجلسی

در این روش، مافین‌های کدو حلوایی به عنوان شیرینی استفاده می‌شوند و برای دسر یا عصرانه مناسب هستند. این مافین متفاوت را می‌توانید با ادامه دادن مراحل زیر درست کنید.

مرحله اول: مواد مافین را آماده کنید​

در ابتدا، فر را روشن و روی دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. سپس یک قالب مافین ۱۲ تایی را یا با اسپری روغن چرب کنید یا کف هر کدام از قالب‌ها را کپسول کاغذی مافین بگذارید. کدو سبز را بشویید و رنده کنید. کدوهای رنده شده را با دست بفشارید تا آب اضافی‌شان خارج شود و کنار بگذارید.

مرحله دوم: مواد مافین را مخلوط کنید​

در کاسه همزن یا کاسه مناسب، کره سرد را بریزید و شکر را اضافه کنید. با همزن آنها را هم بزنید تا وقتی که حالت نرم و کرمی بگیرند. ۲ تخم مرغ را در یک کاسه جدا بشکنید تا از سالم بودن آنها مطمئن شوید. تخم مرغ‌ها را کمی با چنگال هم بزنید، بعد به مخلوط کره و شکر اضافه کنید. کدوهای رنده شده را هم اضافه کنید. همه مواد را با هم بزنید تا یکدست شوند و کنار بگذارید.

مرحله سوم: مواد خشک را آماده کنید​

در یک کاسه جدا، آرد را دو بار الک کنید. جوش شیرین، وانیل و نمک را هم اضافه کنید و هم بزنید تا مواد خشک با هم ترکیب شوند. سپس این مخلوط مواد خشک را به تدریج به مایه کدو سبز اضافه کنید و مدام با همزن مخلوط و ترکیب کنید.
در آخر، کشمش‌ها یا شکلات‌های چیپسی را هم اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا بین مایه کدو سبز، پخش شوند. در نهایت مایه شما باید یک خمیر غلیظ باشد. (می‌توانید به اندازه نصف قاشق چای‌خوری رنده پوست پرتقال یا لیمو به مواد اضافه کنید تا عطر مافین بیشتر شود.)
برای خرید جوش شیرین، وانیل، شکلات و کشمش می‌توانید به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله چهارم: مایه مافین کدو سبز را در قالب بریزید​

مواد را در قالب مافین بریزید

روی مایه خمیری را بپوشانید و به مدت ۱۰ دقیقه در یخچال استراحت دهید. به همان روش قبل یا قالب‌ها را چرب کنید یا کف قالب کپسول کاغذی مخصوص مافین بگذارید. بعد از استراحت کردن خمیر شیرینی مافین کدو سبز، آن را از یخچال بیرون بیاورید و با قاشق یا اسکوپ بستنی، از مایه مافین کدو سبز بردارید و داخل قالب یا کپسول مافین بریزید.
قالب‌ها را تا کمی پایین‌تر از لبه پر کنید. همه قالب‌ها را که با مواد پر کردید، قالب را در فر بگذارید و ۲۵ دقیقه صبر کنید تا مافین‌ها بپزند.

مرحله پنجم: مافین‌ کدو سبز را سرو کنید​

در آخر، مواد مافین را با یک خلال دندان تست کنید. خلال دندان را وسط مافین بزنید. اگر از مواد مافین به آن نچسبید، قالب را از فر بیرون بیاورید. مافین‌ها را روی توری سیمی قرار دهید تا از دما بیفتند و سرد شوند. سپس آن‌ها را در ظرف سرو بچینید. برای نگهداری در یخچال، حتما مافین‌ها را در ظرف‌های دربسته قرار دهید تا نرمی و لطافت خود را حفظ کنند.

فوت و فن‌های خوشمزه شدن مافین کدو سبز​

فوت و فن‌های خوشمزه شدن مافین کدو سبز

برای نرم شدن مافین کدو سبز چه کار کنیم؟​

کدو سبز چون سبزی آبداری است، اگر کل آب آن را بگیرید و خشک شود، مافین‌ها بعد از پخته شدن سفت می‌شوند و اگر آب آنها را کلا نفشارید، بافت خمیری می‌گیرند. پس باید به اندازه‌ای که کدوها رطوبت داشته باشند، آب کدو سبز را نگه دارید.

آیا برای درست کردن مافین، حتما باید پوست کدو سبز را بگیریم؟​

خیر. چون پوست کدو سبز، لطیف است، می‌توانید پوست آن را هم در مافین استفاده کنید و کدو را با پوست رنده یا خرد کنید.

برای چسبندگی مواد مافین کدو سبز چی اضافه کنیم؟​

کدو سبز به تنهایی نمی‌تواند منسجم شود بنابراین برای چسبیدن مواد مافین به هم، نیاز به آرد و تخم مرغ دارید. مانند روش اول هم، استفاده از شیر، برای خمیری شدن مافین کدو سبز ضروری است.

مافین کدو سبز پنیری را چطور درست کنم؟​

برای درست کردن مافین کدو سبز پنیری مقداری پنیر چدار رنده شده در مایه مافین برای سرو به عنوان پیش غذا بریزید. مافین را در فر بپزید و در نهایت یک پیش غذای پنیری لذیذ با کدو سبز میل کنید.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

طرز تهیه مافین مرغ و پیازچه مرحله به مرحله با طعم عالی​


طرز تهیه مافین مرغ و پیازچه مرحله به مرحله با طعم عالی


مواد لازم برای تهیه مافین مرغ و پیازچه​

مواد اولیهمقدار مورد نیاز
سینه مرغ (خرد شده)۲۰۰ گرم
کره (برای تفت دادن مرغ)۲۵ گرم
قارچ ۲۰۰ گرم
آبلیمو۱ قاشق غذاخوری
آرد۱۰۰ گرم
بیکینگ پودر۱ قاشق چای‌خوری
تخم مرغ۳ عدد
کره نرم شده در دمای محیط (برای خمیر مافین)۱۰۰ گرم
پنیر پیتزا۱۰۰ گرم
خامه (ساده)۱۰۰ گرم
پیازچه۲۰۰ گرم
پنیر خامه‌ایبرای تزیین مافین
گوجه گیلاسی و زیتونبرای تزیین مافین
فلفل دلمه‌ای۱۰۰ گرم
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم
شوید خشک شده۱ قاشق غذاخوری

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه
مدت زمان پخت مافین مرغ و پیازچه: ۳۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه مافین مرغ و پیازچه​

مراحل طرز تهیه مافین مرغ و پیازچه

برای تهیه این مافین با مرغ ابتدا باید ۱۰۰ گرم کره برای مایه مافین و تخم مرغ را نیم ساعت قبل از یخچال خارج کنید تا با محیط هم‌دما شوند. سپس فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. در ادامه مراحل طرز تهیه مافین مرغ و پیازچه را دنبال کنید.

مرحله اول؛ مرغ را با کره و ادویه تفت دهید​

در اولین مرحله از آموزش مافین مرغ و پیازچه باید سینه مرغ را به تکه‌های کوچک خرد کنید. سپس ۲۵ گرم کره در ماهیتابه بریزید و مرغ را در کره تفت دهید تا رنگ آن عوض شود. سپس کمی نمک و زردچوبه به آن اضافه کنید و اجازه دهید بوی خامی زردچوبه گرفته شود و مرغ هم در کره تفت بخورد.

مرحله دوم؛ قارچ و آبلیمو را اضافه کنید​

بعد از چند دقیقه نوبت اضافه کردن قارچ خرد شده و آبلیمو به ماهیتابه است. شعله گاز را کمی زیاد کنید و اجازه دهید آب قارچ بخار شود. مرغ و قارچ را به خوبی تفت دهید و زمانی که پختند، شعله گاز را خاموش کنید و مواد را در یک کاسه بریزید تا خنک شوند.

مرحله سوم؛ مواد خشک را الک کنید​

آرد، بیکینگ پودر، نمک، فلفل سیاه و مقداری زردچوبه را با هم ترکیب کنید و ۳ بار الک کنید.

مرحله چهارم؛ سفیده تخم مرغ را با همزن بزنید​

در این مرحله باید سفیده و زرده تخم مرغ را جدا کنید. سپس سفیده را در یک کاسه بریزید و با دور تند همزن هم بزنید تا سبک شود و پف کند.

مرحله پنجم؛ زرده تخم مرغ را با کره، پنیر پیتزا و خامه مخلوط کنید​

در این مرحله باید زرده تخم مرغ را در ظرف جداگانه‌ای بریزید و برای ۱ دقیقه با همزن هم بزنید. در ادامه ۱۰۰ گرم کره نرم شده، پنیر پیتزا و خامه را اضافه کنید و مواد را با همزن هم بزنید تا مخلوط شوند.

مرحله ششم؛ مواد مافین را آماده کنید​

در این مرحله باید پیازچه خرد شده، فلفل دلمه‌ای و ترکیب مرغ و قارچ تفت داده شده را به کاسه زرده تخم مرغ اضافه کنید. مواد را با قاشق هم بزنید. در ادامه سفیده تخم مرغ پف کرده را هم در ۲ مرحله اضافه کنید و مواد را به صورت دورانی با لیسک هم بزنید تا ترکیب شوند. سپس مخلوط آرد با مواد خشک را نیز در کاسه بریزید. مواد را به آرامی مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.

مرحله هفتم؛ مایه مافین را در قالب بریزید​

مواد مافین مرغ و پیازچه را در قالب بریزید

قالب‌های مافین را با کمی کره چرب کنید. حالا مایه مافین را در قالب‌ها بریزید. حدود ۲/۳ قالب‌ها را با مایه مافین پر کنید تا فضای کافی برای پف کردن داشته باشند. در ادامه قالب‌ها را برای ۳۰ دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید. بعد از این که مافین‌های مرغ و پیازچه آماده شدند، می‌توانید برای چند دقیقه گریل فر را نیز روشن کنید تا روی آن‌ها نیز طلایی و خوشرنگ شود.

مرحله آخر؛ مافین مرغ و پیازچه را سرو کنید​

زمانی که مافین‌ها پختند، آن‌ها را از فر خارج کنید. چند دقیقه صبر کنید تا کمی خنک شوند و سپس با چاقو کناره‌های مافین را از قالب جدا کنید و آن‌ها را سیم توری سیمی قرار دهید تا کاملا خنک شوند. در ادامه می‌توانید پنیر خامه‌ای و شوید خشک را هم بزنید تا یکدست شود سپس این ترکیب را در قیف بریزید و روی مافین ها را با پنیر خامه‌ای و شوید تزیین کنید. بعد از اضافه کردن پنیر می‌توانید یک عدد گوجه گیلاسی یا زیتون روی مافین‌ها قرار دهید و آن‌ها را در ظرف مورد نظرتان بچینید.

می‌توانید پنیر خامه‌ای، شوید خشک و زیتون را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه مافین مرغ و پیازچه​

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه مافین مرغ و پیازچه

  • اگر برای تهیه مافین مرغ و پیازچه از پنیر پیتزا استفاده می‌کنید، بهتر است از کپسول کاغذی داخل قالب استفاده نکنید، زیرا پنیر پیتزا به کاغذ می‌چسبد و بعد جدا کردن آن سخت خواهد بود.
  • برای تهیه این مافین می‌توانید به جای پنیر پیتزا از هر نوع پنیر دیگری که دوست دارید استفاده کنید.
  • به منظور مزه‌دار کردن مافین مرغ و پیازچه می‌توانید از مقداری سیر رنده شده یا پودر سیر هم استفاده کنید.
  • برای درست کردن این مافین بهتر است قارچ را به صورت ریز خرد کنید.
  • برای تهیه مافین مرغ و پیازچه می‌توانید مرغ را بپزید و بعد آن را ریش ریش و سپس با مواد مافین مخلوط کنید.
  • به منظور خوش طعم شدن مافین مرغ و پیازچه می‌توانید از مقداری شوید، گشنیز یا جعفری خرد شده استفاده کنید.
  • برای این که مافین شما ظاهر جذاب‌تری پیدا کند، بهتر است از فلفل دلمه‌ای رنگی خرد شده استفاده کنید.
  • به منظور درست کردن مافین مرغ و پیازچه باید از سینه مرغ یا فیله مرغ خرد شده استفاده کنید.
  • برای این که مطمئن شوید مافین‌ها به خوبی پخته‌اند باید بعد از پخت یک خلال دندان در کیک فرو کنید. در صورتی که کیک به خلال نچسبید، یعنی پخته و آماده است.
  • برای مزه دار کردن مافین مرغ و پیازچه می‌توانید از مقداری سوسیس و کالباس خرد شده نیز استفاده کنید.
  • برای تهیه این مافین می‌توانید به جای مرغ خرد شده یا ریش ریش شده از گوشت مرغ چرخ کرده نیز استفاده کنید.

فوت و فن‌های خوشمزه شدن مافین مرغ و پیازچه​

برای تهیه مافین مرغ و پیازچه از چه پنیری استفاده کنیم؟​

به منظور درست کردن این مافین می‌توانید از پنیر پیتزا یا هر نوع پنیری که دوست دارید استفاده کنید.

مافین مرغ و پیازچه را چطور تزیین کنیم؟​

برای تزیین این مافین می‌توانید پنیر خامه‌ای را با شوید خشک ترکیب کنید و روی مافین بریزید و بعد روی آن یک عدد گوجه گیلاسی یا زیتون قرار دهید.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

طرز تهیه مافین لازانیا (مینی کاپ لازانیا) با طعم لذیذ مرحله به مرحله​


طرز تهیه مافین لازانیا


مواد لازم برای تهیه مافین لازانیا​

مواد اولیهمقدار مورد نیاز
گوشت چرخ کرده مخلوط۲۵۰ گرم
لازانیا۱۲ ورقه
قارچ۵ عدد
سیر (یا مقداری سیر داغ آماده)۲ حبه
پنیر پیتزا۳۰۰ گرم
پیاز (یا مقداری پیاز داغ منجمد آماده)۱ عدد
جعفری خرد و ساطوری خرد شده۳ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۳ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم
آویشن وپودر فلفل پاپریکابه مقدار دلخواه
روغن مایع سرخ کردنی یا کرهبه مقدار لازم


میزان کالری مافین لازانیا: حدود ۲۰۰ کیلوکالری (در هر بار سرو)
مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۵ دقیقه
مدت زمان مورد نیاز برای پخت مافین لازانیا: ۲۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه مافین لازانیا با قارچ و گوشت​

مراحل طرز تهیه مافین لازانیا با قارچ و گوشت

مافین لازانیا را می‌توانید به عنوان یک فینگرفود مدرن برای مهمانی‌ها و دورهمی تهیه کنید. به مواد مافین لازانیا می‌توانید سبزیجات و چاشنی‌های دلخواه خود علاوه بر مواد گفته شده در این دستور تهیه را اضافه کنید.

مرحله اول: مواد مافین را آماده کنید​

در اولین مرحله از درست کردن مافین لازانیا فر را روشن و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. اگر پنیر پیتزا در فریزر است آن را از فریزر بیرون بیاورید تا یخ پنیر باز شود. قارچ‌ها را بشویید و بعد از خشک شدن، به صورت خلالی ریز یا ورقه‌ای خرد کنید.
پیاز و سیر را هم پوست بگیرید. پیاز را نگینی ریز خرد کرده و سیر را رنده کنید. یک دسته جعفری تازه را بشویید و بعد از اینکه آب اضافی خود را از دست داد، با چاقوی تیز، روی تخته آشپزخانه ریز و ساطوری خرد کنید.

مرحله دوم: پیاز و سیر را تفت دهید​

در یک تابه، مقداری روغن یا کره بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. سپس پیازها را در تابه بریزید و روی حرارت متوسط، حدود ۵ تا ۷ دقیقه تفت دهید تا سبک و طلایی شوند. سپس سیرها را اضافه کنید و ۱ دقیقه تفت دهید تا فقط عطر آنها خارج شود. کمی زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید و تفت دهید تا پیازها خوشرنگ شوند و طعم خام ادویه‌ها گرفته شود.


مرحله سوم: گوشت چرخ کرده را اضافه کنید​

گوشت چرخ کرده را به پیازها اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند و کمی با پیاز و ادویه‌ها تفت بخورند و آب بیندازند. مقداری نمک هم اضافه کنید. حرارت را کم کنید و درب تابه را ببندید تا گوشت‌های چرخ شده، ۳ الی ۴ دقیقه با ادویه‌ها و پیاز طعم بگیرند.

مرحله چهارم: قارچ‌ها را تفت دهید​

در یک تابه جدا، مقداری روغن بریزید و قارچ‌های خرد شده را اضافه کنید. حرارت را متوسط رو به بالا تنظیم کنید تا قارچ‌ها آبشان کشیده شود. قارچ‌های تفت خورده را به تابه گوشت اضافه کنید.

مرحله چهارم: سس لازانیا را درست کنید​

قارچ‌ها را که از تابه بیرون آوردید، رب گوجه را در همان تابه، با کمی روغن یا کره تفت دهید تا رنگ باز کند. به رب گوجه، پودر آویشن و فلفل پاپریکا اضافه کنید و هم بزنید. سپس این سس را به تابه گوشت چرخ کرده اضافه کنید و هم بزنید. بعد به اندازه نصف لیوان دسته‌دار فرانسوی، آب جوش به تابه اضافه کنید و درب آن را بگذارید تا این آب اضافی سس، کشیده شود و گوشت به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خوب بپزد.

مرحله پنجم: لازانیاها را آماده کنید​

در یک قابلمه آب بریزید و روی حرارت بگذارید تا آب شروع به جوشیدن کند. کمی نمک و روغن مایع به آب جوش اضافه کنید. سپس ۱۲ ورقه لازانیا داخل آب جوش بیندازید تا نرم شوند. بر اساس دستورالعمل روی پاکت لازانیا، عمل کنید (حدود ۱۰ تا ۱۲ دقیقه). بعد از نرم شدن لازانیا‌ها، آنها را از آب جوش بیرون بیاورید و روی یک پارچه تمیز بچینید. سپس ورقه‌ها را از وسط با چاقو با قیچی برش بزنید که هر ورقه، به ۲ قسمت تبدیل شوند.

مرحله ششم: قالب مافین را آماده کنید​

قرار دادن مواد مافین لازانیا در قالب

وقتی مایه گوشت و قارچ لازانیا پخت و غلیظ شد، شعله را خاموش کنید تا کمی سرد شود. داخل قالب مافین را با کمی کره یا روغن چرب کنید یا از کپسول کاغذی مافین در کف قالب استفاده کنید. در هر قالب مافین، یک لایه لازانیای نرم شده بگذارید و به کف قالب فشار دهید تا شکل مافین بگیرد. روی لازانیا را یک لایه از مایه گوشت چرخ کرده، کمی جعفری خرد شده و یک لایه پنیر پیتزا بریزید.

دوباره یک لایه ورق لازانیا روی مواد بگذارید و یک لایه مایه لازانیا، کمی جعفری و یک لایه پنیر پیتزا بریزید تا موادتان تمام شوند و تا لبه قالب مافین پر شوند. لایه آخر پنیر پیتزا باشد.

مرحله هفتم: مافین لازانیا را بپزید​

قالب مافین لازانیا را در طبقه وسط فری که گرم کرده بودید، بگذارید. به مدت ۲۵ دقیقه صبر کنید تا مافین لازانیا در دمای ۱۸۰ درجه فر بپزد و پنیرها کاملا ذوب شوند. شعله گریل باید در طول مدت پخت خاموش باشد و در یک دقیقه پایانی آن را روشن کنید تا روی پنیر طلایی شود.
سپس قالب را از فر بیرون بیاورید و در محیط آشپزخانه بگذارید تا کمی از دما بیفتد. با یک چاقوی تیز، پنیر پیتزا را از دیواره‌های قالب جدا کنید. مافین‌ها را در ظرف سرو بگذارید و با سس دلخواه سرو کنید.

نکات طرز تهیه مافین لازانیا​

نکات طرز تهیه مافین لازانیا

  • به جای درست کردن مایه لازانیا، می‌توانید از کنسرو مایه ماکارونی استفاده کنید.
  • برای طرز تهیه مافین لازانیا و سبزیجات و مناسب گیاهخواران، به جای گوشت چرخ کرده می‌توانید از سویا، قارچ یا سبزیجاتی مثل هویج، ذرت، نخود فرنگی، اسفناج و … استفاده کنید.
  • برای طرز تهیه مافین لازانیا و مرغ، به جای گوشت چرخ کرده می‌‌توانید از گوشت مرغ آبپز و ریش ریش شده استفاده کنید.
  • می‌توانید به جای سس گوجه، از سس سفید یا سس بشامل در مایه لازانیا استفاده کنید.
  • علاوه بر پنیر پیتزا، می‌توانید از پنیر ریکوتا و پنیر پارمزان هم در مافین خود استفاده کنید.
  • برای اینکه قارچ‌های مایه لازانیا تیره نشوند، در زمان سرخ کردن، می‌توانید به اندازه ۱ قاشق چای‌خوری آبلیمو به تابه اضافه کنید و حرارت را بالا ببرید تا قارچ‌ها آب نیندازند و زود نرم شوند.

فوت و فن های خوشمزه شدن مافین لازانیا​

فوت و فن های خوشمزه شدن مافین لازانیا

چرا مافین لازانیا شل می‌شود؟​

اگر سس گوجه یا سس بشامل که در مافین استفاده می‌کنید، حجم زیادی داشته باشد و خیلی روان یا آبکی باشد، باعث شل شدن مافین لازانیا و خمیری شدن آن می‌شود. در ضمن میزان مایه لازانیا نباید زیاد باشد.

چرا لازانیا می‌چسبد؟​

برای جوشاندن لازانیا، در آبی که آن را می‌جوشانید، چند قطره روغن مایع و کمی نمک اضافه کنید تا از چسبیدن لایه‌های لازانیا به هم جلوگیری شود.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
۲ طرز تهیه مافین گوشت قلقلی ساده و پنیری به روشی آسان


طرز تهیه مافین گوشت قلقلی

مواد لازم برای تهیه مافین گوشت قلقلی پنیری​

مواد اولیهمقدار مورد نیاز
گوشت چرخ کرده مخلوط۵۰۰ گرم
قارچ۴ تا ۵ عدد
هویج۱ عدد درشت
آرد سوخارینصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
تخم مرغ۲ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
سس خردل۱ قاشق غذاخوری
سس کچاپ۲/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
سس گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
رب آلو۱ قاشق غذاخوری
پنیر پارمسان (رنده شده)نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
پودر فلفل قرمز، پودر سیر، نمک و فلفل سیاهبه مقدار دلخواه
پونه یا نعناع تازهبرای تزیین

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه
مدت زمان مورد نیاز برای پخت مافین گوشت قلقلی: ۴۵ تا ۵۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه مافین گوشت قلقلی​

مراحل طرز تهیه مافین گوشت قلقلی

مافین گوشت قلقلی را می‌توانید به تنهایی یا در کنار غذاهای مختلف مثل انواع پاستا، انواع پلو، با انواع دیپ و به صورت ساندویچی هم سرو کنید.

مرحله اول: مواد مافین را آماده کنید​

در ابتدا، فر را روشن و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید تا گرم شود. سپس سراغ مواد اصلی بروید. پیاز و سیر را پوست بگیرید و رنده کنید. بهتر است کمی با دست آن‌ها را فشار دهید تا آب اضافی‌شان خارج شود و باعث متلاشی شدن گوشت قلقلی‌ها نشوند. در یک کاسه، گوشت چرخ کرده را بریزید و پیاز و سیر رنده شده را به آن اضافه کنید.


در ادامه، قارچ‌ها را بشویید و ریز خرد کنید. هویج را بشویید و رنده کنید. کمی آب اضافی هویج را بگیرید. هویج و قارچ را به کاسه گوشت چرخ‌کرده اضافه کنید. سپس آرد سوخاری را به مواد گوشت چرخ کرده اضافه کنید. کمی نمک و فلفل سیاه هم به کاسه اضافه کنید و با قاشق مواد را هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

مرحله سوم: مایه تخم مرغی را اضافه کنید​

در ادامه در یک کاسه جدا، تخم مرغ‌ها را بشکنید و با چنگال آنها را بزنید تا کاملا از لختگی باز شده و زرده و سفیده تخم مرغ، با هم ترکیب شوند. سپس سس گوجه فرنگی، ۳ قاشق غذاخوری از سس کچاپ و سس خردل را با کمی پودر سیر و پودر فلفل قرمز به آنها اضافه کنید. مواد را دوباره با چنگال یا همزن، بزنید تا کاملا سس در تخم مرغ، به صورت یکدست ترکیب شود.

مرحله چهارم: مایه مافین گوشت قلقلی را آماده کنید​

سپس به کاسه‌ای که مخلوط گوشت چرخ کرده را در آن ریخته بودید، مایه تخم مرغ را هم اضافه کنید. یک دستکش یک بار مصرف بپوشید و با دست، همه مواد را با دست مخلوط کنید تا به طور یکدست، با هم ترکیب شوند و انسجام کافی پیدا کنند. البته لازم نیست مایه گوشت خیلی سفت باشد، همین که مواد خودش را بگیرد و مخلوط شما، زیادی شل نباشد، کافی است.

مرحله پنجم: مافین‌ها را آماده کنید​

بعد از آماده کردن مایه گوشت چرخ کرده، یک قالب مافین را چرب کنید یا داخل قالب‌های مافین را کپسول کاغذی مافین بگذارید. سپس به اندازه یک قاشق از مایه گوشت چرخ کرده را از مخلوط، جدا کرده و بین دست‌هایتان گلوله کنید. این گلوله را در قالب مافین بگذارید. همه مخلوط را به همین شکل بین دست‌هایتان فرم دهید و در کپسول‌ها بگذارید تا موادتان تمام شود.

مرحله ششم: سس روی گوشت قلقلی را آماده کنید​

در یک کاسه جدا، سس کچاپ و رب آلو را با هم بزنید. بنا به دلخواهتان می‌توانید برای طعم‌دار کردن سس، از مقداری پودر فلفل تند هم استفاده کنید، بستگی به ذائقه شما دارد. این سس که آماده شد، روی گوشت‌های چرخ کرده بریزید تا سطح آنها را بپوشاند. در لایه آخر، کمی پنیر پارمسان روی سس بپاشید.

مرحله هفتم: مافین‌ گوشت قلقلی را بپزید​

قالب مافین را در فر بگذارید و به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه صبر کنید تا مافین‌ها بپزند و گوشت‌های چرخ کرده، مغز‌پخت شوند. سپس قالب را فر بیرون بیاورید و اجازه دهید کمی از دما بیفتند. مافین‌ها را از قالب خارج کنید و در ظرف سرو بگذارید. روی مافین‌ها کمی نعناع یا پونه تازه خرد شده بریزید. می‌توانید در کنار مافین گوشت چرخ کرده، سیب زمینی پوره شده هم سرو کنید.

طرز تهیه مافین گوشت قلقلی با خمیر هزارلا یا خمیر کروسان​

مواد اولیهمقدار مورد نیاز
خمیر هزارلا۱ بسته
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۲ عدد متوسط
سیر۲ حبه
فلفل سیاه، نمک و زردچوبهبه مقدار لازم
سس باربیکیونصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
پیازچهچند عدد برای تزیین مافین
روغن سرخ کردنیبه مقدار لازم



مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۴۵ دقیقه
مدت زمان مورد نیاز برای پخت مافین گوشت قلقلی با خمیر هزارلا: ۱۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه مافین گوشت چرخ کرده با خمیر کروسان​

مراحل طرز تهیه مافین گوشت چرخ کرده با خمیر کروسان

در این روش، لایه زیری مافین‌ها را خمیر کروسان یا هزارلا قرار دهید و روی لایه خمیر، یک کوفته قلقلی بگذارید و سس بریزید. برای درست کردن این مافین خوشمزه مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله اول: کوفته‌های قلقلی را درست کنید​

در ابتدا، پیاز و سیر را پوست بگیرید و رنده کنید. پیاز را با دست بفشارید و آب آن‌ها را بگیرید. پیاز و سیر رنده شده و آبگیری شده را در یک کاسه بریزید. گوشت چرخ کرده، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را هم اضافه کنید و همه مواد را با دست ورز دهید تا منسجم شود. روی ظرف را بپوشانید و ۳۰ دقیقه صبر کنید تا منسجم شود.

مرحله دوم: کوفته‌ها را سرخ کنید​

بعد از منسجم شدن گوشت قلقلی، مواد را از یخچال بیرون بیاورید. در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت بگذارید تا داغ شود. به اندازه یک گردو از مواد کوفته قلقلی بردارید و بین دست‌هایتان گرد کنید. سپس در تابه سرخ کنید. همه قلقلی‌ها را به همین شکل سرخ کنید تا طلایی شوند و آنها را کنار بگذارید.

مرحله سوم: قالب‌های مافین را آماده کنید​

خمیر‌های هزار لا را به شکل دایره‌ای یا مربعی برش بزنید. کف یک قالب ۱۲ تایی مافین را با کمی روغن چرب کنید و خمیر‌ها را در قالب‌ها بگذارید. خمیر‌ها را بفشارید تا زیر آنها هوا نباشد و به کف قالب بچسبند. روی هر خمیر را یک کوفته قلقلی سرخ شده بگذارید و در آخر کمی سس باربیکیو روی کوفته‌ بریزید. همه مافین‌ها را به همین شکل آماده کنید.


مرحله چهارم: مافین گوشت چرخ کرده را بپزید​

در آخر، قالب را در فر بگذارید و به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا بپزند. بعد قالب را بیرون بیاورید و مافین‌ها را از قالب جدا کنید و در ظرف سرو بگذارید. روی مافین‌ها مقداری پیازچه خرد شده بریزید و آنها را سرو کنید.

فوت و فن‌های خوشمزه شدن مافین گوشت قلقلی​

پنیر مناسب برای روی مافین گوشت قلقلی چیست؟​

می‌توانید از پنیر پارمسان، پنیر پیتزا، پنیر چدار و … برای روی مافین‌های گوشت چرخ کرده، استفاده کنید تا طعم لذید مافین دوچندان شود.

سس برای مافین گوشت چرخ کرده چی بهتره؟​

می‌توانید از سس کچاپ یا ترکیب سس کچاپ، سس گوجه فرنگی و سس خردل برای طعم دادن به مافین گوشت قلقلی استفاده کنید.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
۲ طرز تهیه مافین پیتزایی قارچ و مرغ در فر و در ماهیتابه


طرز تهیه مافین پیتزایی قارچ و مرغ



طرز تهیه مافین پیتزایی قارچ و مرغ​

طرز تهیه مافین پیتزایی قارچ و مرغ

مواد لازم برای ۱۵ عدد مافین پیتزایی​


آرد قنادی (سه صفر): ۲۲۰ گرم (هر لیوان فرانسوی دسته‌دار معادل ۱۵۰ گرم آرد است)
پودر خمیر مایه فوری: ۱ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر: ۲ قاشق چایخوری
شکر: ۱ قاشق مرباخوری
شیر ولرم: ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار
سینه مرغ: ۱ عدد بدون پوست و استخوان
قارچ: ۲۰۰ گرم
تخم مرغ: ۲ عدد
روغن مایع: ۱۰۰ گرم (هر لیوان فرانسوی دسته‌دار معادل ۲۲۰ گرم روغن است)
خامه: ۵۰ گرم
پنیر پیتزا: ۱۰۰ گرم
فلفل دلمه‌ای: ۱ عدد
پیازچه: ۱۰۰ گرم
نمک، زردچوبه، پودر سیر، پودر آویشن و فلفل سیاه: به مقدار دلخواه


طرز تهیه​

مافین پیتزایی قارچ و مرغ


مرحله اول​


ابتدا فر را روشن کنید و روی درجه ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. سینه مرغ را نگینی خرد کنید و در روغن مقداری تفت دهید تا رنگ مرغ عوض شود. نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه کنید و تفت دهید. اجازه دهید مرغ با آب خودش خوب بپزد و تفت بخورد. یک روش دیگر هم این است که مرغ را بپزید و ریش ریش کنید و سپس تفت دهید. حالا قارچ خرد شده را به مرغ اضافه کنید و مقداری دیگر تفت دهید. حرارت را زیاد کنید تا قارچ‌ها خوب سرخ شوند و آب‌شان کشیده شود. در ۵ دقیقه پایانی فلفل دلمه‌ای خرد شده را هم اضافه کنید.


مرحله دوم​


تخم مرغ‌ها را به همراه پودر سیر، پودر آویشن، نمک و فلفل خوب هم بزنید و مخلوط کنید. سپس خامه و روغن مایع را به این ترکیب اضافه کنید و باز هم بزنید. آرد را با بیکینگ پودر مخلوط کنید و ۳ بار الک کنید. شیر ولرم و خمیر مایه را مخلوط کنید و روی ظرف را بپوشانید. ۵ دقیقه صبر کنید تا خمیر مایه عمل بیاید. خمیر مایه عمل آمده به همراه مخلوط آرد و بیکینگ پودر را به مایه تخم مرغی اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا خمیری شود. سپس مایه مرغ و قارچ و فلفل دلمه‌ای را به آن اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. روی ظرف را به مدت ۳۰ دقیقه با سلفون بپوشانید و در یک جای گرم بگذارید.


مرحله سوم​


در قالب مافین کپسول‌های کاغذی مافین بگذارید. کپسول‌ها را کمی با روغن چرب کنید و مایه مافین پیتزایی مرغ و قارچ را در قالب‌ها بریزید. قالب را به مدت ۳۰ دقیقه در طبقه وسط فر با همان دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد بپزید. در آخر پخت هم ۳ دقیقه گریل فر را روشن کنید تا روی مافین طلایی شود.

برای درست کردن مافین پیتزا به عنوان یک فست فود سالم و سریع می‌توانید از مواد مختلف استفاده کنید. مثلا مافین مرغ و بادمجان که به جای قارچ از بادمجان‌های مکعبی خرد شده و سرخ شده استفاده می‌شود، یا به جای گوشت مرغ از انواع ژامبون و سوسیس، گوشت بوقلمون یا حتی گوشت چرخ کرده استفاده کنید و مافین پیتزا با گوشت داشته باشید. در ترکیب مافین می‌توانید از ذرت، هویج رنده شده، نخود فرنگی، اسفناج، زیتون یا هر ماده دیگری که می‌پسندید می‌توانید استفاده کنید.


فوت و فن‌های درست کردن مافین​


فوت و فن‌های درست کردن مافین پیتزایی قارچ و مرغ


*مواد مافین را با خمیر جادویی مخلوط کنید و در قالب‌های مافین بریزید و طبق دستور گفته شده در فر بپزید.
*طرز تهیه مافین پیتزایی بدون فر هم مرسوم است. برای این کار می توانید مواد را یک جا در تابه دو طرفه بریزید و بعد از پخت برش بزنید و سرو کنید.
*از ترکیب مواد مافین پیتزایی خامه را حذف نکنید تا بافت مافین نرم و لطیف شود.
*می‌توانید مافین را به صورت رژیمی و به صورت مافین کتویی برای رژیم کتوژنیک به عنوان یک فست فود سالم یا پیش غذا مهمانی هم درست کنید.


خواص مافین پیتزایی قارچ و مرغ​


خواص مافین پیتزایی قارچ و مرغ


در واقع خواص غذاها ناشی از مواد اولیه‌ای است که در تهیه آنها بکار رفته است. همانطور که در دستور تهیه این غذا دیدیم انواع مواد غذایی اصلی مانند پروتئین، کربوهیدرات و لبنیات در این غذا وجود دارند از این رو غذایی خوب و مقوی به شمار می آید. مافین پیتزایی مرغ به دلیل داشتن مرغ در خود انواع ویتامین های گروه B را در خود داشته و همچنین به دلیل وجود پنیر در آن خواص لبنیات نیز در آن وجود دارد. آرد در این ماده غذایی حاوی نشاسته است از این رو این غذا منبع خوبی برای انرژی و کالری مورد نیاز بدن است.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
طرز تهیه مافین بیکن گوشت و تخم‌مرغ برای دیابتی‌ها و رژیم کتوژنیک


طرز تهیه مافین بیکن گوشت و تخم‌مرغ کتویی برای دیابتی‌ها و رژیم کتوژنیک




طرز تهیه مافین بیکن گوشت و تخم‌مرغ رژیم کتوژنیک​


مواد لازم مافین بیکن گوشت و تخم مرغ برای دیابتی‌ها و رژیم کتوژنیک


مدت زمان آماده‌سازی: ۲۲ دقیقه​


مواد لازم​

گوجه‌فرنگی گیلاسی: ۴ عدد
پیاز قرمز: ¼ فنجان ریز خرد شده
سبزیجات برگ سبز مثل اسفناج یا جعفری: ۱ فنجان
زرده تخم مرغ: ۸ عدد
بیکن گوساله: ۱/۳ فنجان
پنیر چدار رنده شده: ۱ و ۱/۵ پیمانه
شیر بادام: ۳ قاشق غذاخوری
پودر سیر نمکی: ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه​


طرز تهیه مافین بیکن گوشت و تخم مرغ برای دیابتی‌ها و رژیم کتوژنیک


رژیم غذایی افراد مبتلا به دیابت نیاز به دقت نظر و حساسیت فراوانی دارد. استفاده کمتر از کربوهیدرات‌های ساده مثل برنج و نان سفید و گنجاندن مواد غذایی سرشار از فیبر، پروتئین و مواد غذایی «لو کرب» یا مواد غذایی با سطح پایین کربوهیدرات در رژیم غذایی افراد مبتلا به دیابت اهمیت فراوانی دارد.

برای درست کردن مافین بیکن گوشت و تخم‌مرغ جهت رژیم کتوژنیک یا افراد مبتلا به دیابت، فر را روی درجه ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد یا ۴۰۰ درجه فارنهایت تنظیم و روشن کنید تا گرم شود. در یک کاسه بزرگ زرده تخم‌مرغ‌ها را از سفیده جدا کنید و با همزن دستی یا برقی هم بزنید.

گوجه‌فرنگی گیلاسی، اسفناج یا جعفری و پیاز را بعد از شستن، ریز خرد کنید. تمام مواد خرد شده را به زرده‌های تخم‌مرغ اضافه کنید و خوب هم بزنید. در مرحله بعد شیر بادام، تکه‌های خرد شده بیکن گوساله، پنیر چدار رنده شده و پودر سیر نمکی را اضافه کنید و دوباره تمام مواد را هم بزنید.

در صورت تمایل ۳ قاشق غذاخوری پنیر چدار رنده شده را برای پاشیدن روی مافین بیکن گوشت و تخم مرغ کتویی کنار بگذارید. کف سینی فر یا تمام سطح قالب‌های مخصوص مافین را با روغن چرب کنید. اگر از قالب مخصوص مافین استفاده می‌کنید در هر قالب ¼ فنجان مایه مافین بریزید.

با این مقدار مواد ۶ عدد مافین تخم‌مرغی کتویی داریم. قالب مافین یا سینی فر را به مدت ۱۲ دقیق در فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد بگذارید. زمانی که اطراف مافین طلایی تیره شد مافین شما حاضر است. به محض بیرون آوردن مافین بیکن گوشت و تخم‌مرغ کتویی از فر روی آن‌ها پنیر چدار رنده شده بریزید و بعد از دو دقیقه سرو کنید.

تخم‌مرغی کتویی


مافین بیکن گوشت و تخم‌مرغ رژیم کتوژنیک را برای وعده ناهار و شام هم می‌توانید استفاده کنید. میزان کالری هر دو عدد مافین تخم‌مرغی کتویی که برای یک نفر سرو می‌شود ۴۰۸ کالری است.

اطلاعات تغذیه‌ای هر دو عدد مافین بیکن گوشت و تخم‌مرغ رژیم کتوژنیک به شرح زیر است:​


چربی: ۳۱.۸ میلی‌گرم (۴۹ درصد میزان مجاز چربی مصرفی روزانه)
چربی اشباع: ۱۴.۹ میلی‌گرم (۷۵ درصد میزان مجاز چربی اشباع مصرفی روزانه)
چربی ترانس: ۰
چربی غیراشباع: ۲.۶ میلی‌گرم
کلسترول: ۵۶۰.۵ میلی‌گرم
سدیم: ۱۸۶۴.۴ میلی‌گرم (۷۸ درصد میزان مجاز سدیم مصرفی روزانه)
پتاسیم: ۱۶۴ میلی‌گرم (۵ درصد میزان مجاز پتاسیم مصرفی روزانه)
کربوهیدرات: ۵ گرم (۲ درصد میزان مجاز کربوهیدرات مصرفی روزانه)
فیبر: ۰.۵ میلی‌گرم (۲ درصد میزان مجاز فیبر مصرفی روزانه)
قند: ۱.۷ گرم
پروتئین: ۲۵ گرم (۵۰ درصد میزان مجاز فیبر مصرفی روزانه)
ویتامین A: 48.2 درصد میزان مجاز ویتامین A مصرفی روزانه
ویتامین C: 12.3 درصد میزان مجاز ویتامین C مصرفی روزانه
کلسیم: ۴۳.۷ درصد میزان مجاز کلسیم مصرفی روزانه
آهن: ۱۰.۶ درصد میزان مجاز آهن مصرفی روزانه
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
طرز تهیه مافین مرغ و پیازچه مرحله به مرحله با طعم عالی


طرز تهیه مافین مرغ و پیازچه مرحله به مرحله با طعم عالی


مواد لازم برای تهیه مافین مرغ و پیازچه​

مواد اولیهمقدار مورد نیاز
سینه مرغ (خرد شده)۲۰۰ گرم
کره (برای تفت دادن مرغ)۲۵ گرم
قارچ ۲۰۰ گرم
آبلیمو۱ قاشق غذاخوری
آرد۱۰۰ گرم
بیکینگ پودر۱ قاشق چای‌خوری
تخم مرغ۳ عدد
کره نرم شده در دمای محیط (برای خمیر مافین)۱۰۰ گرم
پنیر پیتزا۱۰۰ گرم
خامه (ساده)۱۰۰ گرم
پیازچه۲۰۰ گرم
پنیر خامه‌ایبرای تزیین مافین
گوجه گیلاسی و زیتونبرای تزیین مافین
فلفل دلمه‌ای۱۰۰ گرم
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم
شوید خشک شده۱ قاشق غذاخوری

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه
مدت زمان پخت مافین مرغ و پیازچه: ۳۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه مافین مرغ و پیازچه​

مراحل طرز تهیه مافین مرغ و پیازچه

برای تهیه این مافین با مرغ ابتدا باید ۱۰۰ گرم کره برای مایه مافین و تخم مرغ را نیم ساعت قبل از یخچال خارج کنید تا با محیط هم‌دما شوند. سپس فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. در ادامه مراحل طرز تهیه مافین مرغ و پیازچه را دنبال کنید.

مرحله اول؛ مرغ را با کره و ادویه تفت دهید​

در اولین مرحله از آموزش مافین مرغ و پیازچه باید سینه مرغ را به تکه‌های کوچک خرد کنید. سپس ۲۵ گرم کره در ماهیتابه بریزید و مرغ را در کره تفت دهید تا رنگ آن عوض شود. سپس کمی نمک و زردچوبه به آن اضافه کنید و اجازه دهید بوی خامی زردچوبه گرفته شود و مرغ هم در کره تفت بخورد.


مرحله دوم؛ قارچ و آبلیمو را اضافه کنید​

بعد از چند دقیقه نوبت اضافه کردن قارچ خرد شده و آبلیمو به ماهیتابه است. شعله گاز را کمی زیاد کنید و اجازه دهید آب قارچ بخار شود. مرغ و قارچ را به خوبی تفت دهید و زمانی که پختند، شعله گاز را خاموش کنید و مواد را در یک کاسه بریزید تا خنک شوند.

مرحله سوم؛ مواد خشک را الک کنید​

آرد، بیکینگ پودر، نمک، فلفل سیاه و مقداری زردچوبه را با هم ترکیب کنید و ۳ بار الک کنید.

مرحله چهارم؛ سفیده تخم مرغ را با همزن بزنید​

در این مرحله باید سفیده و زرده تخم مرغ را جدا کنید. سپس سفیده را در یک کاسه بریزید و با دور تند همزن هم بزنید تا سبک شود و پف کند.

مرحله پنجم؛ زرده تخم مرغ را با کره، پنیر پیتزا و خامه مخلوط کنید​

در این مرحله باید زرده تخم مرغ را در ظرف جداگانه‌ای بریزید و برای ۱ دقیقه با همزن هم بزنید. در ادامه ۱۰۰ گرم کره نرم شده، پنیر پیتزا و خامه را اضافه کنید و مواد را با همزن هم بزنید تا مخلوط شوند.

مرحله ششم؛ مواد مافین را آماده کنید​

در این مرحله باید پیازچه خرد شده، فلفل دلمه‌ای و ترکیب مرغ و قارچ تفت داده شده را به کاسه زرده تخم مرغ اضافه کنید. مواد را با قاشق هم بزنید. در ادامه سفیده تخم مرغ پف کرده را هم در ۲ مرحله اضافه کنید و مواد را به صورت دورانی با لیسک هم بزنید تا ترکیب شوند. سپس مخلوط آرد با مواد خشک را نیز در کاسه بریزید. مواد را به آرامی مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.

مرحله هفتم؛ مایه مافین را در قالب بریزید​

مواد مافین مرغ و پیازچه را در قالب بریزید

قالب‌های مافین را با کمی کره چرب کنید. حالا مایه مافین را در قالب‌ها بریزید. حدود ۲/۳ قالب‌ها را با مایه مافین پر کنید تا فضای کافی برای پف کردن داشته باشند. در ادامه قالب‌ها را برای ۳۰ دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید. بعد از این که مافین‌های مرغ و پیازچه آماده شدند، می‌توانید برای چند دقیقه گریل فر را نیز روشن کنید تا روی آن‌ها نیز طلایی و خوشرنگ شود.

مرحله آخر؛ مافین مرغ و پیازچه را سرو کنید​

زمانی که مافین‌ها پختند، آن‌ها را از فر خارج کنید. چند دقیقه صبر کنید تا کمی خنک شوند و سپس با چاقو کناره‌های مافین را از قالب جدا کنید و آن‌ها را سیم توری سیمی قرار دهید تا کاملا خنک شوند. در ادامه می‌توانید پنیر خامه‌ای و شوید خشک را هم بزنید تا یکدست شود سپس این ترکیب را در قیف بریزید و روی مافین ها را با پنیر خامه‌ای و شوید تزیین کنید. بعد از اضافه کردن پنیر می‌توانید یک عدد گوجه گیلاسی یا زیتون روی مافین‌ها قرار دهید و آن‌ها را در ظرف مورد نظرتان بچینید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه مافین مرغ و پیازچه​

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه مافین مرغ و پیازچه

  • اگر برای تهیه مافین مرغ و پیازچه از پنیر پیتزا استفاده می‌کنید، بهتر است از کپسول کاغذی داخل قالب استفاده نکنید، زیرا پنیر پیتزا به کاغذ می‌چسبد و بعد جدا کردن آن سخت خواهد بود.
  • برای تهیه این مافین می‌توانید به جای پنیر پیتزا از هر نوع پنیر دیگری که دوست دارید استفاده کنید.
  • به منظور مزه‌دار کردن مافین مرغ و پیازچه می‌توانید از مقداری سیر رنده شده یا پودر سیر هم استفاده کنید.
  • برای درست کردن این مافین بهتر است قارچ را به صورت ریز خرد کنید.
  • برای تهیه مافین مرغ و پیازچه می‌توانید مرغ را بپزید و بعد آن را ریش ریش و سپس با مواد مافین مخلوط کنید.
  • به منظور خوش طعم شدن مافین مرغ و پیازچه می‌توانید از مقداری شوید، گشنیز یا جعفری خرد شده استفاده کنید.
  • برای این که مافین شما ظاهر جذاب‌تری پیدا کند، بهتر است از فلفل دلمه‌ای رنگی خرد شده استفاده کنید.
  • به منظور درست کردن مافین مرغ و پیازچه باید از سینه مرغ یا فیله مرغ خرد شده استفاده کنید.
  • برای این که مطمئن شوید مافین‌ها به خوبی پخته‌اند باید بعد از پخت یک خلال دندان در کیک فرو کنید. در صورتی که کیک به خلال نچسبید، یعنی پخته و آماده است.
  • برای مزه دار کردن مافین مرغ و پیازچه می‌توانید از مقداری سوسیس و کالباس خرد شده نیز استفاده کنید.
  • برای تهیه این مافین می‌توانید به جای مرغ خرد شده یا ریش ریش شده از گوشت مرغ چرخ کرده نیز استفاده کنید.

فوت و فن‌های خوشمزه شدن مافین مرغ و پیازچه​

برای تهیه مافین مرغ و پیازچه از چه پنیری استفاده کنیم؟​

به منظور درست کردن این مافین می‌توانید از پنیر پیتزا یا هر نوع پنیری که دوست دارید استفاده کنید.

مافین مرغ و پیازچه را چطور تزیین کنیم؟​

برای تزیین این مافین می‌توانید پنیر خامه‌ای را با شوید خشک ترکیب کنید و روی مافین بریزید و بعد روی آن یک عدد گوجه گیلاسی یا زیتون قرار دهید.
 

Similar threads

بالا